Zlínský kraj spouští v Uherském Hradišti a okolí novou páteřní linku, mluví o malé revoluci
Autobusy budou jezdit každou půlhodinu.
Nová linka 300 s pravidelným intervalem 30 minut začne od neděle 3. března jezdit mezi nádražím ve Starém Městě, Uherským Hradištěm a Kunovicemi. V budoucnu by měla být více zapojena do připravované nové sítě MHD v Uherském Hradišti. Provoz nové linky oznámil krajský koordinátor veřejné dopravy Koved v tiskové zprávě.
„Linka bude v provozu v pracovní dny od 5.00 do 22.30 a po celou tuto dobu nabídne cestujícím 30minutový interval v obou směrech. O víkendech a svátcích bude v provozu od 6.30 do 22.00 s 30minutovým intervalem po většinu dne,“ říká jednatel společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje Martin Štětkář. Dopravcem bude ČSAD BUS Uherské Hradiště.
Nástup všemi dveřmi, výrazné navýšení počtu spojů. Uherské Hradiště a okolí čeká revoluce v MHD
Na území Uherského Hradiště linka propojí místa, mezi nimiž dosud chyběla přímá obsluha veřejnou dopravou. Konkrétně půjde o zastávky Svatojiřské nábřeží; Stará Tenice; železniční stanice; Kollárova (nově vybudovaná zastávka ve směru do Kunovic); Jiřího z Poděbrad (ve směru z Kunovic); Boženy Němcové (na třídě Maršála Malinovského ve směru do Kunovic); Smetanovy sady (ve směru z Kunovic) a garáže ČSAD.
Rychlé odbavování díky nástupu všemi dveřmi
Na linku budou nasazeny zcela nové třídveřové nízkopodlažní autobusy Iveco Crossway LE 10,8. Úplnou novinkou bude možnost nástupu všemi dveřmi v případě, že cestující už má platnou jízdenku.
Díky plné tarifní integraci mezi MHD a krajskou dopravou, která funguje od loňského července, bude na lince platit stejný tarif jako v MHD nebo na jiných autobusových linkách IDZK uvnitř souměstí. Jedna jízda s možností přestupu do 45 minut stojí 15 Kč (resp. zlevněná 7 Kč). Na lince však nebude, stejně jako na jiných krajských linkách, platit jízdné zdarma u osob nad 70 let (alternativou je seniorská jízdenka za 7 Kč).
V případě, že před nástupem cestující nemá platnou jízdenku, prodá mu ji řidič hotově, bankovní kartou nebo z kreditu na kartě Zetka. Během dubna budou v autobusech instalovány ještě jízdenkové automaty u prostředních dveří s možností placení kartou.
„Nádraží ve Starém Městě nabízí kvalitní a rychlé spojení Uherskohradišťska se zbytkem kraje i významnou částí střední Evropy. Paradoxně ale cesta na nádraží někdy cestujícím trvala déle než samotná jízda vlakem. Nová linka 300 tento problém pro velkou část cestujících skvěle řeší,“ uvedl náměstek hejtmana Zlínského kraje pro oblast dopravy Radek Doležel.
Návaznost na dálkové i regionální vlaky
Jízdní řád linky 300 je nastaven tak, aby právě ve Starém Městě navazovaly autobusy na příjezdy i odjezdy osobních vlaků Břeclav – Přerov (S9), rychlíků Brno – Břeclav – Olomouc (Moravany R13) a rychlíků Luhačovice – Praha (Slovácké expresy R18).
„Díky spolupráci s krajem se podařilo přichystat linku, která propojí srdce Slovácka se zbytkem naší aglomerace v dosud nevídané kvalitě a rozsahu. A díky návaznosti na vlaky budou mít obyvatelé Uherského Hradiště snazší cestování do světa,“ uvedl starosta Uherského Hradiště Stanislav Blaha.
V případě Kunovic dojde nejen k lepšímu napojení na nádraží na koridoru, ale také s důležitými body v Uherském Hradišti. „Autobusová linka 300 napřímo propojí důležité body v Kunovicích s mnoha místy v širším centru Uherského Hradiště, kam od nás dosud nebylo možné dojet veřejnou dopravou. Tato linka rovněž v příštím roce změnou trasy nahradí stávající MHD směrem na Míkovice a nejen díky krátkému a pravidelnému intervalu mezi spoji usnadní každodenní život nejednomu obyvateli našeho města,“ dodal starosta Kunovic Pavel Vardan.
Podrobné informace o nové lince jsou na webové stránce.