Autobusy

Zlínský kraj podepsal smlouvy s autobusovými dopravci. Plnou integraci slibuje od ledna

Iveco Crossway společnosti ČSAD Bus Uherské Hradiště. Foto: ČSAD Bus Uherské Hradiště
Iveco Crossway společnosti ČSAD Bus Uherské Hradiště. Foto: ČSAD Bus Uherské Hradiště

Zlínský kraj během středy a úterý završil déle než rok trvající výběr autobusových dopravců, který protáhlo řízení u antimonopolního úřadu. S novými dopravci podepsal desetileté smlouvy na provoz v kraji. Všechny smlouvy jsou již zveřejněny.

Smlouvy platí od 1. ledna příštího roku. Od tohoto data začne platit v kraji i plně integrovaný tarif,“ řekl krajský náměstek pro dopravu Pavel Botek. Lidem umožní cestování na jednu jízdenku ve vlaku i autobuse, ponese název Z-etko.

Zakázky mají hodnotu celkem 5,655 miliardy korun bez DPH, největší část získalo ČSAD Uherské Hradiště. Kraj rozdělil výkony do celkem šesti provozních souborů.

Nové smlouvy přinesou řadu změn; k některým už došlo od prosince, kdy byl kraj nucen uzavřít přechodné smlouvy s většinou stávajících dopravců. V kraji zcela skončí ČSAD Vsetín, nahrazuje ho Transdev a TQM. Od loňského prosince v kraji působí Arriva, ta se přesune na Zlínsko.

Zdržení soutěže způsobila společnost BusLine LK, která soutěž napadla u antimonopolního úřadu. Ten dal nakonec za pravdu kraji a stížnosti dopravce ze Semil, který se zakázky ani nezúčastnil, odmítl.

Kvůli zdržení způsobeném BusLinem nemohl kraj vybrat vítěze na základě řádné soutěže, musel tak přistoupit k novým překlenovacím smlouvám na krátkou dobu. Ty už víceméně kopírují to, jak dopadla soutěž s výjimkou oblasti Zlínska a Valašských Klobouků. Ve Zlíně nastoupí místo ČSAD Vsetín Arriva, která odejde z oblasti Valašských Klobouků, kde bude jezdit ČSAD Uherské Hradiště. ČSAD Vsetín začalo v kraji nově jako dodavatele využívat BusLine.

Vybraní dopravci pro jednotlivé oblasti Zlínského kraje

Zlín
Arriva Morava 1,12 miliardy Kč

Valašské Klobouky
ČSAD Bus Uherské Hradiště 788 milionů Kč

Vsetín
Transdev + TQM Holding  798 milionů Kč

Uherské Hradiště
ČSAD Bus Uherské Hradiště 1,298 miliardy Kč.

Kroměříž
Krodos Bus 1,057 miliardy Kč

Valašské Meziříčí
Transdev + TQM Holding 606 milionů Kč

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
co se může udělat dnes, tak vydrží i do zítřka

Mě by spíše zajímalo aktivita stavebníka… např úsek D55 Moravský Písek- Staré Město: Územní rozhodnutí na úsek 5508 vydáno 12/2012. Platnost územního rozhodnutí byla 5 roků tj. do 5-ti let měli udělat detailnější projekt = z dokumentace stupně „stavební dokumentace pro územní řízení“ doplnit na dokumentaci pro územní řízení na stupeň „stavební dokumentace pro stavební povolení“ a donést projekt = požádat o stavební povolení (ta lhůta 5-ti let – čerpám ze strany č. 20 Územního rozhodnutí) Žádost o stavební povolení na 5508 donesli na Stavební úřad až v 12/2018 (čerpám ze strany 23 Stavebního povolení), čili po 6-ti letech…. opakuji… Číst vice »

co se může udělat dnes, tak vydrží i do zítřka

Omlouvám se, ale jsem trouba – patřilo k jinému článku (k D55). Omlouvám se.

co se může udělat dnes, tak vydrží i do zítřka

Prosím redakci o smazání, protože je to OT. Děkuji.

Novotný

Kolik asi bude stát přeprodávání vysoutěžených zakázek? Naposledy ČSAD Vsetín, které začalo začalo v Kraji nově jako dodavatele využívat BusLine. Ušetřil Zlínský kraj nebo cestující? A ta integrace už dávno měla být, viz ty osobní Arrivy a ČD, Leoexpresu, rychlíky ČD do toho a kdo se v tom má z cestujících vyznat.

Bdtax Fan

Přeprodávání zjednodušeně řečeno nemusí cestujícího ani kraj zajímat, pokud budou splněny všechny závazné standardy IDS. Neušetří cestující ani kraj. Stejné tržby z jízdného půjdou pořád kraji, kraj bude platit pořád stejnou částku za kilometr vítěznému dopravci.

To, jak se vítězný dopravce vyrovná se subdodavatelem, je čistě soukromá záležitost mezi nimi.

Mirek

Na co si tu hrajete? Dyt tomu vítěznému dopravci to netopí a to není žádná zima protože by mu to ani do těch kopců nevyjelo… A tohle je vítěz – jenže u nás se není čemu divit..