Zlínský kraj rozšíří možnost placení kartami Zetka a ODISka do vlaků, při přestupu odpadne poplatek

Jednotka Stadler GTW v barvách Arrivy. Foto: Jaroslav ŠašinkaJednotka Stadler GTW v barvách Arrivy. Foto: Jaroslav Šašinka

Zlínský kraj dohání zpoždění v integraci, chystá časové jízdenky i pro jednotlivé turistické regiony.

Zpět na článek
106 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Bydlím u Uherského Hradiště a řadu let používám integrovanou dopravu JMK a proto naprosto nechápu proč zlínský kraj vymýšlí dávno vymyšlené. Pan Botek i jeho nástupce jsou naprosto nekompetentní.

host

Neidvím se ničemu. Veřejná doprava ve Zk patří mezi ty nejubožejší, jaké jsem v ČR viděl a zažil. Tajemná instituce KOVED – existující mnoho let, BEZ viditelných výsledků pro život obyvatel okresů Vsetín, Zlín, Kroměříž i UH. Sledujte pozorně, zda v září OPRAVDU (?) začne desítky a desítky let plánovaná přestavba nádraží Vsetín. Je tom jedna velká ostuda.

Michal

Zlínský kraj ať jde do háje. Na železniční dopravu totálně kašle, odmítl nabídku JMK, možnost jezdit na IDS JMK až do Starého Města, donedávna žádný integrovaný systém vůbec neměl a zařídil si ho beztak jenom kvůli Arrivě. A najednou musíte v rámci kraje jezdit pouze na jejich tarif, přitom doteď neexistuje žádná Android aplikace.

Pro Zlínský kraj je nejdůležitější Baťův kanál, i když si myslím, že to „k“ bych z tama vymazal.

Axel

Možná mi něco uniklo, ale IDS JMK je včetně části Zlínského kraje. Konkrétně Uh. Hradiště, Staré Město je zóna 957 platí od 1.1.2020 – vyjednal radní pro dopravu P. Botek (KDU) z Čunkovy koalice https://content.idsjmk.cz/mapa/Plan-site-jihovychod.pdf Tj. s Univerzální jízdenkou člověk jede z Uh. Hradiště do Brna vlakem (přes Bzenec nebo přes Břeclav) a zpět za 156 Kč… Žádná IN Karta. Pokud jde o dosavadní zaostalost IDS ve Zlínském kraji, tak se stačí podívat na aktivitu/pracovitost dřívějších krajských politiků… Např. pana radního pro dopravu 2012-2016 pana Kučera (KSČM) vnímám jako ukázkový odstrašující příklad, kdy rozhodl správná „stranická knížka“, nikoliv odbornost/pracovitost (koneckonců… Číst vice »

Michal

Už je to dost let, co jsem potkal ve vlaku dva železniční zaměstnance, kteří se bavili o tom, že hodně lidí cestuje z Brna do UH a JMK si to uvědomoval. Proto chtěl těmto lidem pomoct, ale ZK jejich nabídku odmítl. Takže, dnes můžete z Brna jet po 340 až do Starého Města a zpátky se vrátit přes druhý koridor, ale nebýt arogantního ZK, šlo by to už minimálně 15 let nazpět.

Axel

Akorát poněkud doplním = cestující ve vlaku s IN25 z Staré Město do Brno (přes Břeclav či přes Bzenec) to bylo za 75 Kč tam a 75 Kč zpět (akorát ve špičkových časech, např. v pátek podvečer to bylo tuším za 85 Kč)… tož tak. Ono totiž vlak z Uh. Hradiště do Brna jede výrazně delší trasou než bus, takže vlak se cenově přiblížil busu, proto tak relativně nízká cena… Dnes (bez IN25) na Univerzální jízdenku tam a zpět za 78+78 Kč… Asi proto, že v JMK chtějí posílit frekvenci regionálních vlaků v oblasti Veselí n. Moravou a proto chtějí… Číst vice »

Michal

Taky bych doplnil, že poměr cena/kvalita na železnici v ČR vůbec neexistuje. Existuje tzv. Flexibilní zvýhodněná IN25 a existuje varianta Staré město – Brno a Uherské Hradiště – Brno a obojí stojí 69, což vůbec nedává smysl.

Vrtak

Naprosty souhlas. Jediny kdo za ta leta posunul integraci ZK byl p.Botek s p.Cunkem, tedy minule vedeni kraje.
Nekdejsi garnitura CSSDKSCM jen naslibovala hory doly viz zmineny p.Kucera= katastrofa, uplne promarnene roky. Anticunkovska koalice v cele s Ano loni zvitezila, a proces integrace se opet uplne zastavil a ted jen soudruzi chteji sklizet pred volbami co nezaseli.

Marek Janík

Jenom tak pro zajímavost, pár dní stará komunikace s Kordisem: dotaz: Dobrý den, potřeboval bych se dotázat, jak je aktuálně nastaveno odbavení ve Zlínském kraji na linkách 771201, 771901 a 801900. Na platných jízních řádech je jednoznačně v zápatí uvedeno, že „Na lince platí také tarif a smluvní přepravní podmínky IDS JMK v úseku Střílky,nám. – Kyjov, http://www.idsjmk.cz“ Řidiči jízdenky nechtějí uznávat a považují je za neplatné – nepříjemnosti. Poslední problém byl v sobotu na lince 801900, spoj 202. Dále bych se rád otázal, jestli: – je možné IDS JMK jízdenku zakoupit přímo u řidiče, např. při nástupu v Koryčanech… Číst vice »

Frantík

Tím se ale nevysvětluje, proč v relaci Kyjov – Střílky nemůžu použít doklad JMK. To je přece jen na řidiči, jestli to uzná nebo ne?

Marek Janík

Pro mě osobně je tento „krok vpřed“ krokem vzad, protože zrušil možnost přestup bus – bus bez placení dalších 9 Kčs. S kartičkou se jděte bodnout, už teď mi praská peněženka ve švech kvůli různým dokladům.

Axel

Vy čekáte něco promyšleného od krajského vedení ve Zlínském kraji, kdy hateman je bez zkušeností, neví jestli je člen KSČM (jako jeho tatínek coby stranický boss v KSČM), úmyslně se bojí vzdát souběhu se starostování (?patrně cinklé zakázky?) a jediným programem nynější koalice ve zlínským kraji je „anti-Čunek“? Divím se lidem z ODS, že pořád jsou součástí koalice tkaových duševních gigantů

Pája

AntiČunek bylo to jediné, na čem se lidé jakž takž shodli. Bylo dlouho jasné, že o nic jiného vlastně nejde.

Kodl

Zlínský kraj by měl podle mého hlavně začít konečně řešit největší palcive problémy krajského města Zlín, jakožto obchvat, elektrizace železnice, nové autobusové a vlakové nádraží a hlavně proboha dálnici D 49.

Jiř

Zlíský kraj má řešit elektrizaci železnice? A vlakové nádraží?
Naso je teda Správa železnic?

Zlínský kraj má řešit D49?
A ne Ředitelství silnic a dálnic?

Kupujete snad telefonní signál v železářství?

Alois

Železnice nemohla začít, dokud nebude hotový obchvat otrokovic…

Miroslav Zikmund

S obchvatem Otrokovic nemá tunelová trasa nic společného ….

Pája

Taky bych připojil dostavbu trati na Slovensko. Vozit kontejnery z terminálu, osobní doprava – obojí znamená možnost odlehčit silnicím.

Alois

To se nikdy nestane…

A kdyby bylo kontejnerove prekladiste v otrokovicích, tak nemusí převážet často prázdné kontejnery do Lípy

Pája

Jenže část jich vozí na Slovensko kamiony. Denně. Udělat terminál v Otrokovicích, tak přibude jejich průjezdů. Během rekonstrukce se to asi stane. Vzhledem k tomu, že dostavba z Vizovic není hotová, nepůjde Lípu při výluce obsloužit z Východu.

Jiří Kocurek

Ty kontejnery jsou pro místní firmy. A jak píše Alois, tak se tam vozí až z Otrokovic. Tomu by dostavba Baťovy dráhy moc nepomohla, když to pak směruje ze Zlína do Německa k moři.
Co by pomohlo, tak přímé vlaky Brno – Kroměříž – Zlín za předopkladu, že to městký úřad Kojetína, Nezamyslic a Vyškova postaví druhou kolej.

Miroslav Zikmund

Vtipná replika ….

Miroslav Zikmund

Tohle sice plánoval J.A.Baťa, ale tato varianta byla i v „nových politických poměrech“ zamítnuta jako neefektivní ….

Jiří Kocurek

A dodnes mu to mají někteří za zlé a touží Zlín definitvně potrestat.

Pája

Jj, přesto se v těch dobách ložily vagóny, jenom pro CCCP denně 2 vlaky. A to bylo tak nějak na východ. Ty km navíc s každou tunou bych někdy rád viděl sečteny.

Frantík

Propojit nějak Vizovice se Vsetínem, to by taky pomohlo. Ale když ve vizovických vrších protestují…

Pája

Valaši mají tvrdé palice. Fakt.

Miroslav Zikmund

Není obchvat města náhodou věci ŘSD ? Vlakové nádraží se už dávno řeší …. dokonce nějaký rok je v vidění i vizualizace zakrývající nějakou zrůdnost ….

Pája

Vizualizace sama o sobě je pěkná – ale už moc dlouho.

Jiří Kocurek

Nechápu jednu věc: Proč se musí desetkrát zkoušet každá nepovedená věc, než se na jedenáctý pokus podaří konečně udělat něco, jo jinde už přes 15 roků funguje.

Jaaaa

Protože vydavatelé karet potřebují dostat svoje penízky.

zdrh

Celá ta informace je nějaká zmatená. Já ve ZK bydlím, ale HD k cestě do práce nevyužívám (mám to 5 minut pěšky). V červnu jsem jel vlakem z UH do Rožnova (vzhledem k výlukám jsem jel přes Bylnici), využil jsem víc dopravců (Arriva UH – UB, Arriva UB – Bylnice, Arriva Bylnice – H. Lideč, ČD H. Lideč – ValMez, ČD Valmez – Rožnov)). Ale jel jsem na jednu jízdenku koupenou v UH bez jakékoliv karty.
Podobně jezdím občas např. do Hulína a mám jednu jízdenku, přestože jedu část cesty Arriou a část ČD.

Frantík

Pokud je celá cesta vlakem v rámci ZK tak na krajský tarif by mela stačit jen jedna jízdenka, ale netuším přesně.

Ludvík

Celé to je o tom, že při přestupu z vlaku na autobus a opačně bude bude druhá jízdenka levnější o 9 Kč. Toto bude platit jen při platbě autobusové i vlakové jízdenky kartou Zetka a přestup mezi autobusem a vlakem se uskuteční do určité doby (v současnosti platí přestupním čas do 30 minut). Systém při platbě kartou Zetka sám vypočítá nárok na slevu a z karty odečte platbu nižší o těch 9 Kč.

Iva D.

Nějak by se mohli ševci zeptat komunistů v DÚK jak se dělá integrována doprava a tarif pro lidi. Tohle vypadá spíš na inspiraci v zaostalém libereckém kraji.

Iva D.

Ještě tedy v DÚK chybí jedna věc po vzoru západu, dopravní karta zdarma k ubytování nad 2 noci, třeba to časem dojde i k nám.

Pája

Přitom měli ševci první IDS v republice. Kdysi….. V 80. letech. Ze vzpomínek se fakt žít nedá.

Jiří Kocurek

Jenom na jediné trase: Otrokovice – Zlín. Jízdenka na vlak platila i v trolejbusu. To bylo všechno.
ČD chtěly ušetřit za provoz 810 v souběhu s MHD, tak to prošlo. Z téhle trati je to do depa předaleko a napsat na to oběhy…

Pája

Ještě předtím v linkových autobusech byl u sloupku řidiče znehodnocovač jízdenek MHD a dalo se tak jezdit z okrajových částí města i s busy ČSAD, pokud měly společnou zastávku s MHD. Vlaky přišly až později. S montáží nových znehodnocovačů někdy v první polovině 90 let.

Miroslav Zikmund

Rozsah provozu 810 byl za ČSD – nikoli za ČD -stejný jako za dob lok 423.0, T 478.1122 … Začátkem 90. let minulého století se počet vlaků násobně zvýšil, pokus o „taktovou“ dopravu se pod OŘ Brno moc nedařil ….

Miroslav Zikmund

Který IDS – např. PID – v tuzemsku podobnou dopravní kartu poskytuje …. Dopravní karta na jak dlouho ? Na den, na jaký rozsah – celodenní síťová nebo městská v místě kde jste ubytována ?
Proč by to DUK placený krajem dělal, když ubytovací poplatek je příjmem obce / města – provozovatele MHD ….

Ivan

Ještě lepší bude zeptat se u Kordis_JmK.

Ivan

V čem je IDS na Ústecku lepší než IDS JmK?

Axel

Nevím, nemám srovnání…. Ale pisatel patrně narážel, že hateman ve Zlínském kraji má tak nějak blízko ke KSČM

Axel

Myslím nynějšího hatemana, nikoliv Čunka (ten má jiné vady, než současný hateman), i když nevím kdo vlastně otáčí krkem, na kterém je hlava pana Ing. Holiše.

Pája

U Čunka byl problém obráceně, blbě se hledalo, co udělal dobře. Jeho předchůdce měl samozřejmě taky nějaké mouchy – jako každý člověk – ale netáhl kraj do obrovského zadlužení.

cracatit

Hm, takže s mobilní apkou opět vymýšlíme kolo. Aneb každý kraj musí mít svoji apku! 😛

medical examiner

Někteří budou za chvíli potřebovat i aplikaci na to aby jim připomněla, co chtějí na záchodě…

Pája

Škoda, že na fotce není „nádraží“ krajského města s „vlakem“ Regionoha. Baťa by ty dnešní nýmandy hnal Hodně rychle hodně daleko.

Frantík

Jak bylo v minulé diskuzi, škoda že za 2. světové nedopadla bomba na zlínské nádraží.

Miroslav Zikmund

Náklady na modernizaci by měly proto nést USAF za neschopnost …. a on chyběl celkem kousek ….
Za bolševika se TO neřešilo, protože od nádraží v Otrokovicích do centra G. jezdila kapacitní trolejbusová doprava – ve špičce i s vlečkou …. okolní vsi „na západ“ od G. byly obsluhovány ČSAD …. Vlak se 423.0 byl se sedmi Rybáky zhruba stejně rychlý jako trolejbus ….
Být tam v celé trati 60, tak se s Barčou dalo sjet Otrokovice za 15 minut …. (i za míň ….)

Pája

Pak byla novelizovanou vyhláškou přeprava osob v přívěsech zakázána a zas to bylo v pr…… 9Tr ani několik 14 Tr nápor nezvládali a tak – jako obvykle svépomocí – vznikl kloubový trolejbus Škoda Sanos. Vymýšlet vymyšlené je tady tradice. Namísto kapacitní tratě budeme vymýšlet cokoliv jiného. Doslova. Tudíž poté, co v 90. letech došlo k rozšíření silnice, zmizela územní rezerva na pokládku druhé koleje. Připravil ji Baťa, zbytky jsou vidět i dnes. Tudíž se složitě řeší problém – kam s ní (tou druhou kolejí).

jadris

Vám se moje foto nelíbí? 😁
A teď k věci – mám dojem, že nádraží se má rekonstruovat, ale kdy, toť otázka. Ono zlínské „hlavní“ není celý zlínský kraj (díky Bohu). Takže jinde jezdí i jinší vlaky, než Regionohy. 😏 Což považuji za štěstí, protože nebýt krajské soutěže, bychom se jich nezbavili.

Pája

O rekonstrukcích i výstavbě čtu už celá desetiletí. Mezitím uteklo hodně vody v Dřevnici i Moravě. Jediné hmatatelné výsledky jsou výstavy s grafikou, jak to snad bude jednou vypadat a fungovat.
Regionoha je pomsta. Už ve 30. letech nechal Baťa vyrobit ve svých dílnách pro tuto trať čtyřnápravový motorák, který doplňoval tehdejší věžové motorové vozy.

dany

Jak může fungovat IDS s relačním tarifem? Vždyť smysl IDS je v tom, že můžu jednu trasu jet více způsoby za stejnou cenu. 😆

Frantík

Více způsoby = více dopravci, ne?

dany

Taky, ale nejenom. I normálním IDS můžu na jednu jízdenku z-do jet i po různých trasách a různými dopravními prostředky, podlo toho, co je zrovna výhodnější.

Třeba příklad, který využívám já: Mám jízdenku DÚK Rumburk – Děčín. Můžu jet buď vlakem (61km) nebo autobusem (48 km). Vlak jezdí po dvou hodinách vždy v S:35, autobus každou hodinu vždy v X:38. Tudíž, když mi zrovna vyjde na vlak jedu vlakem, když ne, tak autobusem za stejnou cenu. V ceně té jízdenky je samozřejmě i MHD jak ve výchozí, tak cílové zóně.

medical examiner

Přesně.
V PID se taky neřeší, jestli jedete ze Zdic do Prahy R16 nebo R26 (ale zároveň jestli s ČD nebo s Arrivou).

jadris

V TZK jsem nezaznamenal, že by se řešilo jakým vlakovým dopravcem jedete!

M M

Řeší se ale třeba, jestli jedete z Kromclu do Zlína přes Holešov a nebo přes Kvasice, a právě o to jde.

Frantík

Nebo ti, co jezdí z Napajedel do Halenkovic – autobusy jezdí pouze přes Spytihněv, a platí za 11 kilometrů, i když autem to jsou 4 kilometry.

https://tinyurl.com/halenkovice

Miroslav Zikmund

To byste musel znát odborné pozadí autorů a míru ukájení chtíče jejich osobní ješitnosti … vymyslíme něco, co tu ještě nebylo a „svět“ nám bude závidět ….

Marek 77

Jinak tedy moc nevím, zda se krajský systém dopravy, kdy si při každém přestupu musite znovu a znovu kupovat novou jízdenku dá vůbec nazývat ‚integrovaný systém“ co je na tom přesně vlastně ‚integrovaného‘?

medical examiner

Že je v tom zaintegrován zmatek…

Jiří Kocurek

Když „pípáte“ jízdu kartou/mobilem, tak taky při každém nástupu.

Petr

Prosím ?
V normálním IDS si prostě koupíte jednu přestupní jízdenku na celou svoji cestu realizovanou po celém kraji / oblasti platnosti IDS.

Miroslav Zikmund

V „normálním“ ano, ale tohle je (ne)normální ….

Marek 77

Smutné.
Takže další kraj který bude diskriminovat turisty a náhodné cestující, za to že si nepořídili další nesmyslnou krajskou kartu.
Za trest za to zaplatí při každém přestupu 9 kč navíc.
Ach jo. Proč musí být v ČR veřejná doprava tolik antizákaznická…

Pája

Protože jinak by mohlo moc lidí z aut přesednout do VHD. /Nejsem si úplně jistý, jestli je to ironie

Jiří Kocurek

Ne, to kopíruje autobusový tarif. Nemusíte za vším vidět velké špagetové monstrum nebo jinou všeřídící entitu.

Pája

Je nutné, aby IDS (libovolný) slepě kopíroval autobusový tarif?

Samo

Človek by si myslel že v štáte kde existujú tak kvalitné IDS ako sú IDS JMK, PID, alebo DÚK sa to bude šíriť a aj ostatné regióny sa inšpirujú k vytvoreniu niečoho aspoň trochu normálneho, ale napriek tomu stále existujú tieto absurdné systémy kde na získanie aspoň trochu normálneho cestovného treba nejakú buzeračnú kartičku, ktorá navyše ani nie je unifikovaná naprieč štátom. Ak niekto dúfa že týmto priláka ľudí do VHD ako ten optimista citovaný v článku, myslím že sa dosť zásadne mýli. Toto by bolo bývalo cool možno tak pred 20 rokmi, dnes je to absolútne zastaralé riešenie.

Dominik

Kdybychom byli tak pokrokovým státem, tak zde nemáme 13 IDS systémů, ale pouze jeden platný všude. Co kraj to systém, s různými podmínkami, to taky není zrovna ideální.

Samo

Do istej miery súhlasím, ale v prípade ak by tie IDS boli pomerne otvorené aj voči cudzincom a dali sa ľahko použiť bez byrokracie, až tak by ma to nerušilo.

Ono zas tých štátov s celoštátnym IDS nie je veľa. Okrem Švajčiarska mi iný príklad ani veľmi nenapadá. Holandsko má jednotnú kartu pre všetkú verejnú dopravu (a čoskoro začne akceptovať aj platobné karty), ale ceny si určuje každý systém / dopravca samostatne.

Jiří Kocurek

To je skvělá myšlenka, pokud ji ovšem nezahrnete do reálného světa.
To by totiž neexistoval žádný IDS, protože by se čekalo, až ho nábřeží zařídí.

Miroslav Zikmund

Celostátní IDS by mělo garantovat MD … bohužel to nejde.
Když rejpal poukáže na švýcarský model, tak se mu dostane geniální odpovědi – u nás jsou jiné podmínky …. jaké – to sami neví, protože jsou to ONI, kteří by ty podmínky měli vytvořit …..

Miroslav Zikmund

Ale 13 IDS nebrání jednomu celostátnímu. Podívejte se na Švýcarsko – tam je jeden celostátní a pak množina kantonálních, mezikantonálních, mezistátních …. „tragické“ je, že i se školní znalostí němčiny / angličtiny / italštiny / franštiny jako cizinec dokážete pochopit „tarifní“ ustanovení a princip fungování, zatímco v tuzemsku TO má problém pochopit i universitní profesor jazyka českého … natož člověk „jen“ vyučený, češtinou moc nepolíbený …
Podobně to máte v Nizozemí … Belgii jsem nějak nepochopil, Německo je poměrně velké, velké spolkově země jich mají několik – podle aglomerací … ale i se školní znalostí němčiny to lze ….

Dominik

No, nemáte tak úplně pravdu, že nebrání, stačí se podívat, jak JmK brojil proti slevě 25% v SJT.
A to to zatím platí jen ve vlacích, ale co nastane, až budou chtít rozšířit SJT do busů a MHD.

PetrN

Chápu správně, že máme rok 2021 a někdo po mě chce nějaký plastový nesmysl, abych měl výhodnější jízdné? Chápu to opravdu v roce, kdy má každý platební kartu, že musíme mít nějakou další a úplně zbytečnou? A chápu správně to, že tohle má být ono zatraktivneni a zefektivnění veřejné dopravy, nutnost si vyřizovat nějakou kartu, k tomu fotku, čekat X týdnu, než mě ji vydají… Já se takto naivně ptám proto, jestli náhodou nečtu článek z roku 2000 🤷‍♀️

Vladki

Ano a stejne blbe je to na Liberecku

Kajman

To je v pohodě, v jižních Čechách nemáme ani to…

medical examiner

Nebojte.
Až bude rok 2042, bude na celou ČR kartička jen jedna – ale pouze pro předplatní jízdné nebo slevy (tj. to čemu dnes říkáme „IN-karta“).
Pro 1. i 2.třídu…týdenní, měsíční, čtvrtletní, pololetní, školní, roční…

Pája

Vy optimisto 😀

Dominik

To je to zjednodušené vidění – já to nechci používat, používám platební kartu, tak je to zbytečné. Jako vážně? Znám lidi, co mají platební kartu jen pro výběr z bankomatu a všude jinde platí hotovostí (a nejedná se jen o seniory), a karta jim leží doma. Možná by systém mohl umožnit výběr IDS karta/platební karta, ale třeba využití platební karty je složitější na programování, zabezpečení, apod… Nejsem programátor, takže jen odhaduji. U ČD potřebujete k levnějšímu jízdnému IN kartu, u RegioJetu zas Kreditovou jízdenku, u IREDa zas IREDO kartu, pro levnější vstup do bazénů to je zas často nějaký abonentní… Číst vice »

PetrN

Stát frontu na autobusaku, vyřizovat si fotku, čekat urednickych „2-4 týdnu“ , než bude karta hotová.. Sorry jako, na to nemám nervy ani čas, ani vůli absolvovat… Co je na naprogramování platebni karty složitého, když to funguje v Ostravě a X dalších městech netuším, možná v kraji, kde vládne ksčm to složité je… A srovnávat to s kreditovou jízdenku? Ta je založena během minuty online, bez neskutečně otravneho lítání po úřadech a vyřizování kartiček a prukazovych foto „ve správném formatu“… A ano, tihle lidi, co nechtějí používat platební karty, tak k vůli ním si budou všichni zařizovat plastový nesmysl, a… Číst vice »

Dominik

Já nevím, nejsem programátor, jestli vy jo, tak mi to jistě objasníte, jen jsem uvedl možnou příčinu. Nemusí to být složité, ale třeba zabezpečení. Neříkám, je hanbou, že neexistuje alespoň e-shop, kde by bylo možné takovou kartu založit online, ale nejsou jediným krajem, IREDO například taky nelze, Pardubickou kartu zas online lze, dokonce existuje i virtuální, ale člověk si musí vybrat kterou chce, nelze mít aktivní virtuální i plastovou naráz. Ale tvrdit, že v 21 století je hanbou, když požadují extra kartičku pro levnější jízdné, je přinejmenším zvláštní. V Pardubické MHD to jde sotva půl roku, v Ostravě asi 2… Číst vice »

Dominik

Také co, kvůli takovým jako vy mají všichni začít povinně platit kartou, protože jiný systém je zbytečný?

Martin OVA

Ještě by mohli zavést placení ODISkou nebo Zetkou v MHD Zlín a Otrokovice.

Pája

Nebo platební kartou přímo ve vozidle. Ale na to není DSZO ještě připravena. 😉

jadris

Ve vlaku to jde – vyzkoušeno několikrát u Arrivy s TZK

Pája

Když přijedu do Brna, taky platím až v šalině. Příjemné, rychlé, bez nutnosti shánět jízdenku a odhánět jedince vyžadující „drobáky“ .

PetrD

Proč znovu vymýšlejí kolo, když mohli rovnou převzít systém ODIS. (vč. aplikace ODISapka)

M M

Nebo ještě líp, IDS JMK a nemuseli by vymýšlet ani přiblblé kartičky (v roce 2021 ještě k tomu).

Karek

Zbavit se arrivy a nemuseli řešit vůbec nic.

Axel

?

medical examiner

Do nedávné doby měl Zlínský kraj všechny vlaky v péči ČD…
Na želpage je to podrobněji vysvětleno.

Pája

Tudíž někde namísto 810 a jejich mutací ČD jezdí podvozková vozidla Arrivy, která jsou i svižnější. Zase na návazný vlak ČD potřebujete jinou jízdenku. To je oboje bez jakýchkoliv sympatií nebo antipatií holý fakt.

Axel

pro Pája – Arriva ve Zlínském kraji jezdí na linkách, kde dříve jezdily RegioNovy plus stařičké vagony typu 460 a 854… Dalším faktem je, že pod vedením krajských politiků z ČSSD/KSČM a Zemanovců byla dotovaná regionální doprava ve Zl. kraji využívána míň a míň…. Takže po volbách v 2016 šla (ne) schopná levicová koalice zu grunt (přišli vesměs o víc než 50% voličů)… jejich nástupci – Čunkova koalice KDU/STAN/ANO/ODS – se rozhodli hledat lepší vagony, aby přilákala část bývalých cestujících zpět do hromadné dopravy… Jak je vidět z nabídek dopravců, tak z nabídek dopravců pro konkrétní linky, kde byla vybrána… Číst vice »

Pája

Tahle Čunkova koalice sebrala z krajského města Žraloky a nechala tam jezdit Regionovy. To je mutace 810 s přívěšákem. I do Kroměříže a Uherského Hradiště po koridoru. Tím krokem fakt nepřitáhla obrovské davy lidí. Lidé tím jezdí proto, že si – neradi – zvykli. Takže lepší vagony pro Zlínský kraj – horší vlaky do Zlína. Náhrada za 810, 814, 460 a 854 jsou ten případ, kde Arriva zabodovala. Pokud by jezdila i přímo do Zlína s kvalitnějšími vozidly, bylo by to stejné jako přijet z Valachů do Vsetína – musíte mít jinou jízdenku, ale svezení je jinde. Pokud tedy nepočítám… Číst vice »

Axel

Pro Pája – Háček je v tom, že na trati Vizovice-Zlín-Otrokovice budou výluky, neboť se bude předělávat infrastruktura – nevím přesně o co jde, ale během příštícíh pár let minimálně půjde o natažení drátů… Tj. RegioSharky by nebyly tolik využity. Proto se rozhodli pro levnější Regionovy… viz vysvětlení https://zdopravy.cz/anketa-je-wifi-ve-vlacich-nutnost-zastupitelstvo-zlinskeho-kraje-resilo-75-haleru-21782/ P.S. Pro srovnání ohledně aktuálního nasazení RegioSharků ve Zlínském kraji … jezdí na Kroměřížsku +ValMez+RpR od prosince 2019 do 2029: 5x RegioShark 1x RegioNova 3x typ 810 Celkem zhruba 1,1 milionu km během 10-ti let… Zdejší web uvedl zprávu v 04/2019, že průměrná částka za těchto 5+1+3 vagony činí 157 Kč… Číst vice »

Pája

Za několik let opravdu přijdou výluky. Má toho být mnohem víc, než jen pouhé „natažení drátů“. Těch několik let mohli Žraloci zůstat. Už teď tu chybí asi 2 roky. Popularitu mezi cestujícími si tady získali celkem rychle – i když byly výtky k vnitřnímu uspořádání.

Jiří Kocurek

A nulovou integraci vlak – bus – MHD. Až na jedninou linku ve Zlíně.
No hlavně že tam byla jednotná železnice.

jadris

Myslíte ty odborářské žvásty na Želpage ze začátku provozu? To už dávno vzala voda. Jezdí se tu klimatizovaně a nízkopodlažně s Arrivou. Navíc TZK platí bez ohledu na vlakového dopravce a návaznost funguje také – jak soupravy, tak jízdenek.

Jiří Kocurek

Cože? Co má co Arriva společného s neprovázáním mezi ČD a ČSAD?

Unido

A Arriva a ČSAD provázané jsou?

dany

ODISu se ani nedá říkat IDS, tak proč by to měl proboha někdo přebírat?! 😆