Zlínský kraj rozjede integraci autobusů bez vlastní čipové karty, platit bude doklad od sousedů

Nové autobusy Iveco Crossway pro ČSAD BUS Uherské Hradiště. Foto: ZlinerNové autobusy Iveco Crossway pro ČSAD BUS Uherské Hradiště. Foto: Zliner

Kraj čeká od ledna přechod na nové smlouvy s autobusovými dopravci, přinesou výrazné omlazení vozového parku.

Veřejnou dopravu ve Zlínském kraji čeká od ledna další velký skok. Kromě přechodu na nové smlouvy s dopravci začne platit tarif Integrované dopravy Zlínského kraje v celém kraji. Systém ale nebude ještě kompletní: chybět bude vlastní čipová karta IdoZKa. Její zavádění nabralo zpoždění.

Vyplývá to z informací, které kraj zveřejnil na svých stránkách. „Některé body původního plánu se nepodařilo zcela naplnit. Komplikace způsobila zejména pandemie koronaviru, přípravný tým tak musel rozvolnit nástup nové bezkontaktní čipové karty,“ přiznal kraj na svých stránkách.

V praxi to znamená, že cestující nebudou moci kupovat na kartu časové jízdné a budou muset využívat pouze papírové jízdenky. Termín zavedení karty dosud kraj nezveřejnil. Jedinou výjimku budou mít cestující využívající karty od dopravce Arriva Morava. Jde o kartu ODISka vydávanou pro Moravskoslezský kraj. S nimi budou moci na území Zlínského kraje cestovat u všech autobusových dopravců už od 1. 1. 2021. Všechny ostatní čipové karty vydávané pro příměstskou dopravu přestávají od 1. 1. 2021 ve Zlínském kraji platit.

 „Jsme si vědomi komplikací, které tato situace způsobí, moc nás to mrzí a všem cestujícím se za tyto komplikace omlouváme. Na vyřešení situace intenzivně pracujeme a o dalších krocích a termínech budeme informovat prostřednictvím sociálních sítí a webových stránek,“ uvedl náměstek hejtmana Zlínského kraje Radek Doležel, zodpovědný za oblast dopravy.

 Více než polovina autobusů bude od ledna nových

Od ledna dojde k výraznému zlepšení kvality dopravy: z 350 autobusů nasazovaných v regionu bude 200 nových. Jde o výsledek zakázky na deset let. V regionu Zlín bude jezdit společnost Arriva Morava, na Uherskohradišťsku a v oblasti Valašské Klobouky ČSAD Bus Uherské Hradiště, na Kroměřížsku Krodos Bus, na Vsetínsku a v oblasti Valašského Meziříčí Transdev Morava a TQM – holding. Vlakové spojení v regionu už zajišťují České dráhy a Arriva vlaky. Současně dojde ke změnám autobusových jízdních řádů.

Integrace umožní možnost zaplatit jízdenku i prostřednictvím karty či mobilu přímo v autobusu či vlaku. Kraj slibuje lepší návaznost spojů. Platit bude stále kilometrický tarif, který už cestující znají z letošního roku. Začnou platit časové jízdenky na 7 a 30 dní. Dosavadní kartičky vydávané dopravci na příměstskou dopravu přestanou platit. Při přestupu mezi autobusy nebudou cestující muset platit nástupní sazbu 9 Kč (při předložení jízdenky z předchozího spoje). Během roku bude postupně probíhat výměna dopravních značek autobusových zastávek, které budou pro cestující přehlednější.

Tagy IDoZka Integrovaná doprava Zlínského kraje zajištění dopravní obslužnosti Zlínského kraje Zlínský kraj
40 komentářů