Zemek sjednocuje své autobusové dopravce do jedné firmy
Autobusy skupiny Z-Group budou jezdit pod novou značkou.
Skupina Z-Group miliardáře Zdeňka Zemka se rozhodla konsolidovat část svého autobusového byznysu do jedné společnosti. Od ledna by se měly spojit čtyři dopravci s ČSAD Vsetín do jedné společnosti, která získá později nové jméno a značku.
Jde konkrétně o čtyři regionální společnosti: Krodos Bus, Housacar, ČSAD autobusy Plzeň a Autobusová doprava Miroslav Hrouda. Všechny firmy už mají ve sbírce listin obchodního rejstříku zveřejněný projekt přeměny společnosti.
„Jde o již delší dobu plánovaný a připravovaný projekt fúze čtyř dopravních společností do jednoho celku. Cílem je konsolidace jednotlivých rozdrobených dopravních společností, kde se na některých místech dublují aktivity, které je efektivnější řídit centrálně. Vznikne tak dopravní skupina působící pod jednotnou globální celorepublikovou obchodní značkou,“ vysvětlil plán mluví Z-Group Miroslav Slaný.
Dva dopravci zůstanou zatím mimo skupinu
Součástí přeměny je i přestěhování sídla ČSAD Vsetín do Zlína, kde dnes sídlí celá Z-Group. Ani název ČSAD Vsetín nebude mít zřejmě dlouhého trvání. „Společnost bude poté přejmenována a bude působit pod novým názvem a novou globální celorepublikovou obchodní značkou. Nový název představíme v následujících týdnech,“ dodal Slaný.
Z geografického hlediska bude firma rozdělena na dvě divize: Divize Morava (dřívější společnosti ČSAD Vsetín, Housacar a Krodos bus) a Divize ČSAD autobusy Plzeň (dřívější společnosti ČSAD autobusy Plzeň a Autobusová doprava Miroslav Hrouda). „Měli jsme diskuze ohledně názvu Divize ČSAD autobusy Plzeň, protože někteří z managementu zastávali názor, že by bylo logičtější geografické pojmenování podobně jako u Divize Morava. Vlastník pan doktor Zemek trvá na zachování historické značky ČSAD Plzeň,“ dodal Slaný.
Součástí transakce zatím nejsou dva velcí dopravci v majetku Z-Group. Okresní autobusová doprava Kolín (OAD) a Autobusy Karlovy Vary. Důvodem je podle Slaného skutečnost, že tyto dvě společnosti mají s kraji ještě takzvané netto smlouvy, kdy jsou tržby rizikem dopravcem.
„Bylo by velmi komplikované a problematické zrealizovat převod těchto smluv, vyúčtování a další. Do budoucna by mělo následovat sloučení i těchto firem. Nebude to ale dříve než v roce 2022,“ dodal Slaný.