Lidé Železnice Zprávy

Železniční odbory míří kvůli režijkám ke stávkové pohotovosti

Posunovač. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Posunovač. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Kolem dalšího osudu režijních jízdenek na železnici bude ještě horko. Železniční odbory popudil pozměňovací návrh k zákonu o drahách, který má České dráhy zbavit povinnosti uznávat režijky. Největší odborová skupina na české železnici – Odborové sdružení železničářů –  proto svolalo na pondělí mimořádné zasedání svého ústředí, jehož výsledkem bude nejspíš vyhlášení stávkové pohotovosti.

„Byla by to odpovídající reakce, vůbec nechápeme, proč chce někdo znovu otázku režijek otevírat,“ řekl deníku Zdopravy.cz předseda OSŽ Martin Malý. Podle něj osud režijek vyřešilo memorandum z prosince 2017, podle kterého se režijky v komerčních a vysoutěžených vlacích překlopily v zaměstnanecký benefit. V ostatních vlacích zároveň platí státem garantované režijky.

Bouři ale nyní vyvolal předseda podvýboru pro dopravu a poslanec za ANO Martin Kolovratník, podle jehož pozměňovacího návrhu by České dráhy byly zbaveny povinnosti uznávat ve svých vlacích režijní jízdenky. Návrh podporuje i ministerstvo dopravy, které k němu vydalo souhlasné stanovisko. „Je důležité ještě zmínit, že zaměstnavatelům samozřejmě nic nebrání tento benefit svým zaměstnancům i nadále poskytovat,“ doplnil jeho mluvčí František Jemelka.

„Z pohledu OSŽ není žádný důvod pro další omezování a obstrukce nebo dokonce rušení jízdních výhod železničářům. Lze tedy očekávat, že Ústředí OSŽ učiní veškeré potřebné razantní kroky proti snahám o jejich omezování či likvidaci,“ napsal Malý na stránkách OSŽ.

Memorandum bylo v prosinci 2017 uzavřeno na dva roky, podle ministerstva ale mělo udávat podobu režijek i na další léta. Železničáři režijky považují za jeden ze svých posledních stavovských symbolů.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jirka
Host
Jirka

Kdysi měly ČSD deputátní uhlí(když byl parní provoz).Tak teď můžete chtít deputát na elektřinu nebo naftu.

Pandrhola
Host
Pandrhola

Prozatím nejlepší návrh tu byl na zahrnutí režijek pod státní tarif a budou tak platit všude u závazkových spojů (komerční dle rozhodnutí dopravce), protože to by bylo nejlevnější řešení. V případě zrušení to bude znamenat proplácení všech bežných služebních jízd spojené s nárůstem administrativy, což se např. u SŽDC asi projeví v poplatku za DC a zaměstnancům to jako benefit budou muset stejně nějak kompenzovat.

Honza
Host
Honza

Samozřejmě že OSŽ bude řvát jako první, když většinu členů má v SŽDC. Tady je přesně videt ten nesmysl, že jedna a tatáž odborová organizace působí pro dvě naprosto rozdílné společnosti. Dosud jsem nedokázal pochopit, jak může hájit zájmy zaměstnanců ČD a zároveň SŽDC. Režijka má být benefit pro nás, zaměstnance dopravce a nikoliv pro jiné společnosti. Má snad SŽDC vlaky alternativních dopravců také zdarma, resp. za nějaký symbolický poplatek? A i kdyby měla, je to koncepčně špatně. ŘSD také nemá autobusy zdarma, zde je zřejmá analogie. A kecy typu, že se dráha neměla rozdělovat jsou bezpředmětné. Prostě to tak… Číst vice »

Dominik
Host
Dominik

Už zase to nás – zaměstnance dopravce, bývali jsme jedna organizacena podle Vás je tedy fér, aby zaměstnanci SŽDC přišli o režijky, jen proto, že nějaký blbec rozhodl o oddělení?
Masivní nástup soukromníků je otázkou posledních let, ale ano nejideálnější by bylp vytvořit režijku v STJ, která by byla pro všechny, když už mermomoci musí liberalizovat.

Honza
Host
Honza

Byvali jsme Rakousko – Uhersko, byvali jsme Ceskoslovensko, byvali a byvali …. , Co bolo, to bolo ! Jak jsem psal, minulost je v tomto pripade irelevantni.

Dominik
Host
Dominik

Irelevantní je vaše srovnání s ŘSD, kontrola tratě či stanice se provádí i například pochůzkou a měřením a na tuto je potřeba se nějak dostat, tedy se ne vždy používá mechanizace. Kdežto nevím o tom, že by se zaměstnanci ŘSD na pracovní místo přepravovali například autobusy, nehledě nato, že některé profese ani kolejové vozidlo nemají, protože jej k výkonu své služby nepotřebují. Já sám jsem sice nastupoval již do rozdělených drah, ale rozhodně se tak nechovám k ostatním zaměstnancům, nevím kdy náhodou budu potřebovat já pomoci od druhého, i když by to byla prkotina. Protože pak se klidně může stát,… Číst vice »

Honza
Host
Honza

Ale tady nikdo nemluvi o sluzebnich jizdach, zamestnaci SZDC kteri vykonavaji sluzebni povinnosti je jedna vec, s tim nemam problem, at jsi jde tratmistr na stanoviste, rad ho uvidim, preci jen kontroluje trat po ktere jezdim. Sluzebni zalezitosti vsak nejsou to same jako dojizdeni do prace a nebo na vylety. Jinak to paeudo vyhrozovani s hovorovou kazni bych byt Tebou, tak smazal, protoze je to mnohem vetsi pakarna pro vypravci nez pro nas! Ja si velmi vazim prace vypravcich a zahlcovat ho nesmyslu typu trakce, dopravce a ukonceni posunu je spis pro ne horsi !!!

ladas
Host
ladas

Nastalo rozdělení železnice na vlastníka dráhy a dopravce ,dopravce at si tedy své benefity řeší po svém. Jelikož máme jiz přes 100 dopravců ,kteří používají dopravní cestu SŽDC je nesmysl ,aby zaměstnanci SŽDC měly režijku ČD to jest jednoho z dopravců a ne třeba od Jančury,bud vše nebo nic!Myšleno bud budou mít zaměstnanci režijku pro všechny dopravce působící na kolejích SŽDC nebo nikde.Jelikož k takové dohodě nikdy nedojde ,závěr je jasný režijky pro SZDC končí.A serte už na režijky třetina zaměstnancú si je už ani nebere a do dvou let se s nima dostaneme akorát tak do prdele. Jen odbory… Číst vice »

MiKi
Host
MiKi

No proč asi. SŽDC cpe své lidi do Přerova a na Balabenku a teď aby jim platili dopravu, když někteří dojíždějí i více než 100 km. A bude jich stále víc. To se jim prodraží.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Já tomu nějak nerozumím.

Proč má stát garantovat jednomu stavu zaměstnanecký benefit zdarma? To je jako kdyby byl zákon, že jánevím uvaděčky v divadle musí mít ze zákona volný vstup na jakékoliv představení. Nebo že prodavačky v obchodě mají jídlo zdarma.

Pokud je ten benefit pro zaměstnance firmy opravdu tak důležitý, ať si jej domluví se svým zaměstnavatelem – ČD. Nevím, proč jim v tom má naddržovat stát.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Nejideálnějším řešením by bylo dát jízdní výhody pánům redaktorům. Konečně by zmlkli a přestali rozdmýchávat vášně ve společnosti přikládáním polínek pod kotlík české závistivosti. A to prosím bez urážky. I když chápu, že se tím zřejmě neuvěřitelně baví, zejména pak čtením komentářů. Opakovaný vtip však přestane být vtipem velmi záhy. Režijka stejně zanikne přirozenou cestou liberalizace trhu a v tichosti, takže oč komu jde – urychlit to? Anebo taky ne, protože se celá ta slavná liberalizace ukáže jako další omyl v dějinách drah, jako už mnohé jiné věci. Ideální fungování něčeho ještě nikdo nevymyslel.

Leinad
Host
Leinad

Pokud tu bude volný trh, tak režijka ČD se zruší, až:
A) zaměstnanci ČD ji nebudou chtít (to je málo pravděpodobné, ale možné, už tu někteří psali že ji nevyužívají)
B) vyjednávací pozice zaměstnanců ČD bude daleko horší (to by se mohlo stát kdyby bylo hodně nezaměstnaných se vzděláním jaké ČD požaduje a ČD by propouštěly pro nadbytečnost. Nezaměstnaný strojvedoucí se seznámím na tratě kde ČD jezdí a znalostí jejich masin, zní docela nepravděpodobně)

Nicméně dokud jsou ČD akciovka a hraje se na liberalizaci, proč jim to nařizovat zákonem?

Petricek
Host
Petricek

Ja bych ten nadpis doplnil OSZ SZDC.
U CD je vam rezijka k prdu kdyz vetsina musi jezdit autem na nepravidelné nastupy.

Hans
Host
Hans

Mluvte za sebe. Když vam je rezijka k prdu tak si ji neporizujte. Me je zase k prdu mulitsport karta, ale jiní ji treba využijí.
Většina lidí jezdí autem ne že musí, ale protože chtějí a je to pohodlnější.

Tarfix
Host
Tarfix

Pořád lepší autem než na nocležnu, když je ve 2 ráno nástup a o půlnoci konec.Taky jsem kvůli těm nástupům dělal řidičák v pozdějším věku

Tronda
Host
Tronda

Multisport karta je zcela jistě užitečná pro každého, už jen proto, aby pak někteří elitní režisti nezabírali díky svému objemu a hmotnosti hned dvě sedačky vedle sebe.

Kirschner
Host
Kirschner

Pošli své foto Troníku, ať se hlavně dámské osazenstvo pokochá tvojí vypracovanou postavou. 😁

petr.r
Host
petr.r

dámy u čd mají vyhrazený vagony, proč asi modernější lidé dávají přednost soukromníkům?

Martin Novak
Host
Martin Novak

Já jezdím do práce na kole, a tak na to dojíždení a sportování nepotřebuji vůbec žádnou kartičku. A máte to ;).

Tronda
Host
Tronda

Tak to pak není třeba ani režijka, když stačí kolo.

driver busline
Host
driver busline

http://www.busline.cz/cz/benefity.html
Jízdní výhody pro zaměstnance a rodinné příslušníky na všech linkách společností BusLine

BoH
Host
BoH

Pěkné benefity. A je dobře, že se takto zaměstnavatel snaží. A třeba ČD se zachovají stejně a budou i nadále nabízet tyto benefity v současném rozsahu. Ale mělo by to být na ČD, nikoliv zákonem stanovená povinnost 🙂

driver busline
Host
driver busline

Jde o benefiy, které zaplatí kraj, daňový poplatník. Zajímavé je, že režijku na BusLine dostane zaměstnanec bus line, nesezdaný partner, včetně dětí partnera.

BoH
Host
BoH

Já nic nerozporuju 🙂 Jen říkám, že to nemá být zákonem povinné. Pokud ČD budou chtít režijky zachovat a dokáží být konkurenceschopné (tedy i přes režijky nabízet nejnižší cenu při výběrových řízeních), tak ať je klidně rozdávají všem, mně je to jedno 🙂

driver busline
Host
driver busline

Busline nabídnul nejnižší cenu Ústeckému kraji a krachnul. Nejnižší cena není správná cesta. Pokud to ovšem nebylo plánované odpočátku. Vyhrát na nízkou cenu, shrábnout dotace, ošidit personál, údržbu a pak přeprodat bílému koni.

BoH
Host
BoH

A podle čeho se má tedy vybírat? Kdo nabídne nejlepší benefity pro zaměstnance? To přeci nejde. Musí být stanoveny jasná kritéria, která musí dopravce splnit a pak už musí rozhodovat cena.

driver busline
Host
driver busline

Busline je jasným příkladem toho, co popisujete. Nabídnul nejnižší cenu, rozdal plnotučné benefity a za ÚK skončil, že..

Martin
Host
Martin

Tak to je jejich chybne rozhodnuti….

BoH
Host
BoH

Nemyslím si, že je vhodné systémovost čehokoliv posuzovat dle jednoho příkladu (ať je jakýkoliv). To máte jak s demokracií. Má mnoho chyb, ale nenašli jsme zatím lepší cestu. Toto je podobné. Pokud nestanovíte jednoznačná kritéria a při jejich splnění nerozhoduje cena, tak nikdy nenajdete objektivnější hledisko, jak vybrat vítěze. Dobře, můžete jasně říci, že vítěz je druhá nejnižší nabídka, abyste se vyhnul podstřelení ceny. Ale vždy to musí být na tu cenu navázané. Nebo našel jste lepší řešení? …. Každopádně už jsme celkem daleko od toho, jestli mají být režijky dané zákonem nebo pouze benefitem zaměstnavatele 🙂

driver busline
Host
driver busline

Předně, demokracie tu nikdy nebyla. Jen si na ni falešně hrajeme. Hledat řešení nemá cenu. Pokud budu plánovat podvod, dám nejnižší cenu. Ale dopředu vím, že legálně podojím stát a že až bude týct do bot, firmu prodám a já budu z obliga. Koho zajímali lidé na zastávkách, když jim busline nepřijel. Jen mne zaráží, že vítěz výběrka navrhne nebezpečně nízkou cenu a rozhazuje na benefitech pro cizí lidi. A když firmu prodá kvůli začínajícím problémů, tzn. že ty problémy očekával, založí kraj vlastní dopravní společnost, brečí firma s nejnižší cenou, že ta nová dostává více. Nechápu ty plačky firmy… Číst vice »

BoH
Host
BoH

Ale tak to není problém systému, ale nastavení smluv. Prostě buď bude existovat objektivní porovnávací kritérium, anebo budeme stále dávat zakázky svým přátelům, protože proč to dávat někomu jinému, ne? Pokud kraj / stát dělá špatné smlouvy, to není problém systému. … K té demokracii se vyjadřovat nebudu, protože by to vedlo k hodně vleklým diskusím, které nejsou k tématu.

Panelák
Host
Panelák

A na Busline benefity je extra zákon?

Martin
Host
Martin

Presne tak, souhlasim, je to spis otazka na CD, zda je budou poskytovat v soucasne podobe,…

Leinad
Host
Leinad

Soutěžit cenu je fér. Ale smlouva musí být přísnější (splatnost až se to odjezdí, třeba na konci každého měsíce/roku. … ) A pokud je smlouva na delší dobu, tak může obsahovat inflační doložku..

svojsin
Host
petr.r
Host
petr.r

taky mimo téma, kdo vůbec navrhnul zrušení označení vyhybek, nemuselo být osvětleno, ale aby tam něco bylo.

BoH
Host
BoH

Co si jen ti politici dovolili. Jak jen mohou pochybovat o tom, že je správné nařídit jedné firmě v jednom odvětví jeden konkrétní benefit nejen pro své zaměstnance, ale i rodinné příslušníky a zaměstnance jiné firmy a jejich rodinné příslušníky.

Aktivní železničář
Host
Aktivní železničář

Milé odbory, zase řešíte krawiny.
Začnu si Vás vážit, až budou mít všichni zaměstnanci na železnici včetně soukromých kolektivní smlouvu a budou tarifní stupnice na měsíční mzdu. A že vybojujete smyslupné směny a lepší kulturu nocování mezi šichtami. S bojem za režimku si můžete vytřít zadeli.

Martin
Host
Martin

Nádherně řečeno.

Panelák
Host
Panelák

Náhodou, dialektický rozpor mezi „diskriminací dráhy režijkama“ a „režijky forever“ OSŽ už zvládlo: „Je třeba zdůraznit, že v Memorandu o udržení sociálního smíru na železnici v souvislosti s řešením problematiky jízdních výhod, uzavřeném 4. 12. 2017 mezi MD ČR a odborovými centrálami působícími na železnici, byly mimo jiné dohodnuty takové úpravy Tarifu MD ČR (zavedení časových komerčních příplatků pro držitele „režijek“), které prakticky odstranily znevýhodnění ČD při podávání nabídek do výběrových řízení na poskytování osobní železniční dopravy v závazku veřejné služby. Z pohledu OSŽ proto není žádný důvod pro další omezování a obstrukce nebo dokonce rušení jízdních výhod železničářům.“ Takže… Číst vice »

Rtep
Host
Rtep

Vzhledem k tomu, že nemálo z těch, kdo si ještě režijku kupují, by pravděpodobně bez režijky projezdili méně peněz nebo by vlakem přestali jezdit úplně, pak by tento tah byl pro ČD možná i slušně prodělečný.
Mnozí ajznboňáci mají docela slušné benefity a výhody a obecně hodnotím práci drážních odborů jako docela dobrou. Stávková pohotovost kvůli záchraně režijek mi ale přijde jako naprostý úlet. Je to příjemný benefit – ale není to nic, bez čeho by se lidé od železnice neobešli. Kdybych já chtěl na dráze pracovat, režijku bych si pravděpodobně nekoupil. Nevyplatila by se mi. A to nemám auto.

IGCT
Host
IGCT

Vidite, a ja taky nemam auto,ale zato mam rezijku a hojne ji vyuzivam pri jizdach hlavne po Morave. A zrovna ted si uzivam dalsiho drazniho benefitu-jizdenky FIP v Rakousku. Za 50 Kc a jezdim si 😊 A kvuli temto vyhodam budu rad na SZDC stavkovat a prispeju k ochromeni dopravy. A bez pracovniku SZDC nevyjede ani zluty, cerny, zeleny, modry a ostatni

Pirát
Host
Pirát

Oni by nevyjeli ani kdyby jste dodržovali vlastní předpisy, takže stávkovat nemusíte, stačí začít pracovat podle D1 a řádu rádiových síti, dodržovat Pravidla GSM-R. Bude te mít mzdu a zároveň splníte funkci protestu, zastavíte provoz 🙂 🙂

Ketas
Host
Ketas

OSŽ už je dobré jen na vybírání příspěvků! 20let jsem jim je dával. Pak přišla jima vyvolaná stávka a první nač nás upozornili, tak bylo to, že plat nám nenáleží, ale náhradu od nich žádnou nedostaneme (dříve ji dávali)! Také bylo jasně řečeno, že když nám do práce nepojede spoj, tak jsme i tak povinni se dostavit na čas do zaměstnání a dodržet prac. dobu! Jinak to bude neomluvená směna! Lidé, kteří odmítali stávkovat mohli nadřízeného požádat o prac. úkoly a stávky se neúčastnit! Pracovali za standardní plat. Co se trhla Federace a po ní ostatní, tak je jednota i… Číst vice »

xyz
Host
xyz

Také je zajímavé, že vzápětí poté, co spatřil světlo světa návrh novely rušící onu povinnost ČD uznávat režijní jízdenky jiným subjektům (SŽDC, MD, DÚ), už je tu „stávková pohotovost“, zatímco když na sklonku roku 2010 spatřil světlo světa seznam tratí k likvidaci (kde na některých tratích byla osobní doprava zastavena za podivných okolností a někdy i k podivnému datu – viz Jemnice, Netolice, Vidnava, Heřmanův Městec – Chrudim město; na posledních dvou jmenovaných + na řadě dalších od té doby byl vyloučen provoz), tak ze strany odborů bylo ticho po pěšině a nechaly to zastavení osobní dopravy (+ následně někde… Číst vice »

xyz
Host
xyz

Jestliže odbory protestují proti návrhu novely rušící pro ČD povinnost uznávat režijky i „ne-ČD“ pracovníkům (SŽDC, DÚ, MD), přičemž ty samé odbory nedávno tvrdily, že právě tato povinnost je pro ČD diskriminující v soutěžích, logicky z toho vyplývá, že ta nedávná argumentace nebyla ve smyslu „ČD jsou touto povinností diskriminovány = odstraňte tuto diskriminaci zrušením příslušné části zákona“, ale coby zástěrka „ČD jsou touto povinností diskriminovány = tzv. nesmí se soutěžit; ČD to musejí dostat bez soutěže“.

VRT
Host
VRT

Jasná rovnice, sáhnete na režijky, bude stávka. Ale dneska už spíš taková sranda několika legračních strejců. Nic na co by se měl brát ohled. Ještě pár let a bude klid.

Petr
Host
Petr

ano to je fakt budeme kráčet vstříct světlým zítřkům😀😀

petr.r
Host
petr.r

Kolik je ještě na dráze tvrdých komunistů? Ti co mají režijku, to platí komu, odborům? Bude lépe až ti co tuhle republiku ničí odejdou do důchodu.

Tronda
Host
Tronda

Asi dost a nostalgicky vzpomínají na dobu, kdy byl svět ještě v pořádku, cestující jen obtížný hmyz a na hranicích ostnatý dráty.

Lada
Host
Lada
Dave
Host
Dave

Odbory jsou k ničemu, zvláště po rozpadu dráhy. Fírové mají své, vozáci taky, někdo je v osž… Nedokážou a ani nemohou fungovat jednotně. A dále, vyžádejte si seznam institucí, které mají nárok na režijku. Budete žasnout, kdo všechno se vozí grátis, přičemž fírové ČDC nemají 11 let nárok.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

A pan posr…, pardon, poslanec, si dopravu nepochybně platí, jak jinak 😀

xyz
Host
xyz

Dle svého vyjádření platí – viz jeho komentář k předchozímu zdejšímu článku (o pár hodin staršímu) na toto téma.
P. S. Jinak jde z vaší strany o úhybný manévr – argumentační klam „A vy zase bijete černochy“.
P. S. č. 2. Stejně tak zrušení zákonné povinosti pro ČD, nic této společnosti nebude nadále bránit v tom, aby pracovníkům SŽDC/MD/DÚ uznávala režijky ze své dobrovůle.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

A toto není úhybný manévr? Pánům poslancům to platí kdo? Vy, já, každý z nás. A přitom mají mnohonásobně větší příjem a za co? Za vymýšlení „békovin“ a rizdmýchávání vášní. A zdejší plátek jim k tomu přizvukuje, vždy směrem, kam se to zrovna hodí. A jak je to tedy jinde v Evropě? Proč to tu neřeknete nebo nenapíšete? Ať máme s čím srovnávat.

xyz
Host
xyz

„A toto není úhybný manévr? Pánům poslancům to platí kdo? Vy, já, každý z nás.“
= ať platí kterákoliv z variant, někteří budou nadávat na obojí. Děkuji za „odkopání“.
P. S. Další z obsažených argumentačních klamů = řešit osobu navrhovatele (při upozadění věcných aspektů – tím víc typické pro diskusi na toto téma, kde málokdo vnímá skutečný obsah navrhované novely).

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Nějakýho Kolovratníka nemá cenu vůbec řešit. Jeden z taky „odborníků“, jakých jsou dnes tuny. Chce se jen zviditelnit. Jak v dobách OF (Očekávám Funkci).

xyz
Host
xyz

„Nějakýho Kolovratníka nemá cenu vůbec řešit.“ vs. cca o hodinu dříve „neřešení“ té samé osoby příspěvkem „A pan posr…, pardon, poslanec, si dopravu nepochybně platí, jak jinak.“…

Tronda
Host
Tronda

A co ostatní cestující? Proč ti si teda mají platit jízdné?

petr.r
Host
petr.r

správně, čdáci vůbec nemyslí na cestující, myslí jen na sebe a tohle se mně nelíbí a tak to taky dopadá, že musí za ně jezdit soukromníci aby cestující trochu poznali komfort západu.

Standa
Host
Standa

Ten váš komfort Západu jako mají poznat v těch 30 let starých německých motorácích a Jančurových ojetých přestříkaných vagónech jo?
Jo aha je tam wiffi a kávička zdarma…

kubisek
Host
kubisek

Správně, není nad 810 stokrát jinak.

petr.r
Host
petr.r

stando nechtoho, víš, že mám pravdu, ale čdák musí být tvrdý, žee?

Martin
Host
Martin

Tak oproti Bckum ve smradlave kožence s odpornymi WC ještě stále řazenym v rychlicich je to opravdu 100:1. A ne, nejde jen o tu kavicku a wifi… Divil by ses, ale i ta se v dnešní době občas hodí (např k práci).

Kirschner
Host
Kirschner

A já bych si chtěl z pekárny odnést 10 rohlíků zadara a jednu Šáde v kombíku za stejnou cenu co zaměstnanci.

Placebo
Host
Placebo

Jako člen OSŽ u SŽDC bych si přál následující. Aby vedení OSŽ pochopilo, že liberalizace již začala a dobrý benefit jako je dnes režijka , by byla síťová jízdenka SJT pro zaměstnance všech dopravců a zaměstnance SŽDC s třeba 90 procentní slevou. Ale stávkovat za režijku, která mi od prosinec nebude v mnoha vlacích platit, k čemu to ?

Odborář
Host
Odborář

Tak vystupte z OSŽ, ne? Vlezte do odborů, které se starají o smysluplné, systémové a spravedlivé věci, taková ADP za režijky stávkovat nebude, ale bude se starat o zřízení zaměstnaneckých jízdních výhod pro všechny železniční dopravce a SŽDC.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

A už je to tady. To je přesně ono, ještě se hádejte a přetahujte. Nic ve zlém, ale pokud nepřesvědčíte největší drážní odborovou centrálu, bude to tak celé marná lásky snaha.

Qěcy
Host
Qěcy

No tak kurnik ať členové osž tvrdě požadují po vědění osž zřízení ATOC se SJT! OSŽ nehne prstem, dokud ji k tomu vlastní členové nedokopou!

Pavel
Host
Pavel

s prominutím co je to ADP…?

Qěcy
Host
Qěcy

Odborová organizace výhradně při SŽDC. Narozdíl od ostatních má tah na branku a funguje systémem „co si nevyjedname a nezaridime, to nebudeme mít“ a „něco ti vadí? Cos udělal, aby se to zlepšilo?“. Zábava a rekreace je pro ně okrajová záležitost.

Zajímavé je, že jim narozdíl od ostatních nyní roste členská základna o desítky procent ročně. Jinak můžete více zjistit z webu adpcz.org a Facebooku ADPcz.

Jaaa
Host
Jaaa

Nadefinovat režijku do tarifu SJT, udělat na to svaz jako např. ATOC nebo SP a je vystaráno. Ale to by musel někdo myslet a politicky zapracovat.

Pavel
Host
Pavel

Ale SJT stále ještě neexistuje je to jen projekt vlády co dnes je zítra nemusí být

Mates
Host
Mates

Já třeba nechápu, jak může OSŽ zastupovat ČD i SŽDC, dvě firmy, které už nemají ní společného, ba naopak a poslední dobou jsou proti sobě víc než dost. Minimálně v provozu je to vidět dennodenně. Firmy si účtují kde co, ale zastupuje je jedna odborová společnost, která zrovna podniku, moc štěstí nenese. Režijní výhoda je benefit, který vadí spoustě lidí. OK, tak ji zrušte, jak člen vlakového personálu se zlobit nebudu. Nejvíc problémů, které mám jako Vlakvedoucí jsou arogantní lidé z SŽDC. Hlavně když křičí kvůli spoždění….. A většinou je to jejich neschopnost. Třeba dnes, hádky ráno s lidmi, kteří… Číst vice »

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Obávám se, že bez zaměstnanců řízení dopravy pojedete tak akorát do pr…e. On někdo z těch zaměstnanců stál o rozdělení drah, když všichni pracovali pro ČD/ČSD dlouhé desítky let a třeba i celý život? Zajímavé je i to, že když se to hodí, tak státní (nebo jakákoliv jiná) sleva se bere do „huby“ jak se to zrovna hodí či nehodí k argumentaci. Všechno ostatní jsou jen nepodstatné prkotiny, co nemá cenu vůbec řešit.

xyz
Host
xyz

„On někdo z těch zaměstnanců stál o rozdělení drah, když všichni pracovali pro ČD/ČSD dlouhé desítky let a třeba i celý život?“
Argumentační klam – hra na city.
Ani po zrušení zákonné povinnosti pro ČD uznávat režijky i jiným osobám než svým zaměstnancům a jejich rodinným příslušníkům (tzn. uznávat je osobám ze SŽDC/MD/DÚ) je ČD mohou těmto osobám uznávat ze své dobrovůle, a to buď bez kompenzace ze strany SŽDC/MD/DÚ, nebo s kompenzací.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

A Vy víte, že SŽDC a další nástupnické organizace ČSD s.p./ČD s.o. za režijky dnešním ČD a.s. nedoplácí nějakou kompenzaci již nyní?

xyz
Host
xyz

Pokud doplácí, pak byl o to nepatřičnější nedávný odborářský humbuk ve smyslu „ČD jsou v soutěžích diskriminovány proto, že ze zákona musejí režijky uznávat i ne-ČD pracovníkům“ (když ve skutečnosti to již propláceno je = ČD na tomto uznávání „netratí“ = nejsou znevýhodněny v soutěžích).

Mates
Host
Mates

Pokud zaměstnanci řídící dopravu, pošlou dopravce do pr…e, tak jsou také v řiti, protože nedostanou ani korunu z dopravní cesty 😂( a není nás zrovna málo).
Tudíž je odpověď, bezpředmětná…..
A další postup je jednoduchý….. Potřebuje mé služby, jako ČD? ok, zaplať mě dojíždění, rg jízdy a další částky,) viz Podnik,,,…) .
To samé je SŽDC, chce své zaměstnance v na svých pracovištích, zaplatí ČD, či jinému dopravci za odvoz, nebo si koupí nadnárodní tarif v rámci roční karty.

Jaaa
Host
Jaaa

Tak ve stávce nedostanou ani výplatu, tak co tady řešíte?

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

V Česku je stávka problém. Zajímavé, že jinde ne. To se pak ale nedivte, že si s Vámi zaměstnavatelé dělají co chtějí, milé ovečky. A vůbec nejde o to, jestli si někde někdo něco vystávkuje. Jde o to, že ukážete, že se Vám něco nelíbí, zejména pak při kolektivním vyjednávání. Předseda jakéhokoliv svazu si může vyhlašovat co chce, ale když má pod sebou členskou „sralbotkovou“ základnu, to je pak těžké pořízení.

Standa
Host
Standa

My jsme o rozdělení nestáli a nikdo se nás neptal. Starší kolegové mají za 25 let již třetí pracovní smlouvu se třetím zaměstnavatelem a přitom dělají pořád to samé na té samé židli.
Dráha je jen jedna a kolegové od ČD ví že bez nás z SŽDC se prostě nepojede.
Nějaké půtky managementu jsou nám v provozu ukradené, ČD jsou pro většinu z nás stále kolegové železničáři

xyz
Host
xyz

„Dráha je jen jedna a kolegové od ČD ví že bez nás z SŽDC se prostě nepojede.“ … což je vyřešeno tím, že ČD (jakož i kterýkoliv jiný dopravce v osobní či nákladní dopravě) za tuto věc platí směrem k SŽDC poplatek za použití dopravní cesty. Žádné další právní nároky od provozovatele dráhy směrem k jednomu z dopravců (zde ČD, a. s.) tím nevznikají.

Standa
Host
Standa

Kdo mluví o nějakých právních nárocích?
My jsme Dráha, nějakej Žlutej parazit nám může zaplatit za dopravní cestu( což kdyby nejel on, tak tam alespoň pojede normální vlak) , ale to z něj nedělá (narozdíl od ČD) našeho kolegu

petr.r
Host
petr.r

Když je zaměstnanec třeba 10 roků u stejné firmy, tak už ví kde co ukrást, ojebat, ulehčit si práci atd. Pracovník má největšívzrůst do 5-6 let, potom to stagnuje.

Zabakovec
Host
Zabakovec

Je třeba myslet na to že aktualni jízdní výhody jsou za 1100 Kč zaměstnanec, rodina 1250kc,

Paklize to bude benefit tak je to do výplatnice 19990kc za in100.. Z čehož se zaplatí daň, sociální, zdravotní což znamená cca 4800 Kč, pakliže to samé i pro manželku tak je to 9600kč,což už není žádná sranda..

Pavel
Host
Pavel

podle mě přesně o toto jde!Předělat na in 100státu odvést další daň a Čd více peněz….jinak k in 100 pro zaměstnance musíte přičíst ještě 2500kč za každoroční obnovu.

xyz
Host
xyz

„Paklize to bude benefit tak je to do výplatnice 19990kc za in100.. Z čehož se zaplatí daň, sociální, zdravotní což znamená cca 4800 Kč, pakliže to samé i pro manželku tak je to 9600kč“
Režijky již nejsou osvobozeny od zdanění v rámci DPFO?

(Pozn. když chtěl Kalousek v 1/2009 předložit vládě návrh novely zákona o DPFO, která rušila většinu daňových výjimek včetně nezdanění režijek – a to ve prospěch vyššího nezdanitelného základu – tak odbory rovněž hrozily „časově neomezenou stávkou“, načež ministr tuto novelu vůbec nepředložil; tzn. někdy později k té novele došlo = nádražácké odbory si to nechaly uniknout?)

Pavel
Host
Pavel

nenechali si to uniknout In 100 a režijka je něco jiného….In 100 si platí nový zaměstnanec který nemá nárok na režijku pokud nastupoval po rozdělení železnic například do Čd cargo….na režijku se sahá teď

Martin
Host
Martin

Ne, to vladla opozice – pravice, dostali za ukol stavkovat…

Qěcy
Host
Qěcy

A co takhle benefit v podobě zlevněného jízdného? Žádný paušál, kolik ujedu, tolik zaplatím.

Pavel
Host
Pavel

potíž je v tom že Čd nechce žádné zlevnění žádné režijky….špatně se s nimi jedná….

Qěcy
Host
Qěcy

Zbytek do plného jízdného by doplacel zaměstnavatel. Ale to by chtělo nějaké to národní jízdné a ATOC, jako v Anglii.

Pavel
Host
Pavel

v Anglii dráha kolabuje státní tarif nefunguje. To zrovna neni dobrý příklad…

Daniel Mach
Host
Daniel Mach

Ideálně načasované. Třeba si to některé kraje ještě rozmyslí a dají dotovanou dopravu raději soukromníkům než ČD.

Jaaa
Host
Jaaa

Když to výpravčí nebo dispečer zapíchne, nepojde nikdo. Ani soukromník.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Jenže oni to neudělají, dokážou jen „hudrovat“. Každá odborová akce by dnes skončila dřív než začala – ve stylu „však se zase nemáme až tak zle“, což je více než pravda. A té nevraživosti je tam, stejně jako i jinde, až až. Takové to „kdyby tam dělal tolik co já a přitom má stejnou platovou třídu atd.“ je slyšet dnes a denně.

Standa
Host
Standa

Soukromníci budou rádi, když budou schopni odjezdit výkony, co mají vysoutezene teď

petr.r
Host
petr.r

a když jim to budou kazit pro nějaký režijky, tak to zaplatí ten, co stávku svolal.

Standa
Host
Standa

U soukromníka jsou jejich cestující zvyklý, že je vlak bez náhrady zrušen, takže žádná škoda ale obvyklá situace

Partneři



CSCARGO