Železniční odbory míří kvůli režijkám ke stávkové pohotovosti
Posunovač. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Kolem dalšího osudu režijních jízdenek na železnici bude ještě horko. Železniční odbory popudil pozměňovací návrh k zákonu o drahách, který
Kdysi měly ČSD deputátní uhlí(když byl parní provoz).Tak teď můžete chtít deputát na elektřinu nebo naftu.
Prozatím nejlepší návrh tu byl na zahrnutí režijek pod státní tarif a budou tak platit všude u závazkových spojů (komerční dle rozhodnutí dopravce), protože to by bylo nejlevnější řešení. V případě zrušení to bude znamenat proplácení všech bežných služebních jízd spojené s nárůstem administrativy, což se např. u SŽDC asi projeví v poplatku za DC a zaměstnancům to jako benefit budou muset stejně nějak kompenzovat.
Samozřejmě že OSŽ bude řvát jako první, když většinu členů má v SŽDC. Tady je přesně videt ten nesmysl, že jedna a tatáž odborová organizace působí pro dvě naprosto rozdílné společnosti. Dosud jsem nedokázal pochopit, jak může hájit zájmy zaměstnanců ČD a zároveň SŽDC. Režijka má být benefit pro nás, zaměstnance dopravce a nikoliv pro jiné společnosti. Má snad SŽDC vlaky alternativních dopravců také zdarma, resp. za nějaký symbolický poplatek? A i kdyby měla, je to koncepčně špatně. ŘSD také nemá autobusy zdarma, zde je zřejmá analogie. A kecy typu, že se dráha neměla rozdělovat jsou bezpředmětné. Prostě to tak… Číst vice »
Už zase to nás – zaměstnance dopravce, bývali jsme jedna organizacena podle Vás je tedy fér, aby zaměstnanci SŽDC přišli o režijky, jen proto, že nějaký blbec rozhodl o oddělení?
Masivní nástup soukromníků je otázkou posledních let, ale ano nejideálnější by bylp vytvořit režijku v STJ, která by byla pro všechny, když už mermomoci musí liberalizovat.
Byvali jsme Rakousko – Uhersko, byvali jsme Ceskoslovensko, byvali a byvali …. , Co bolo, to bolo ! Jak jsem psal, minulost je v tomto pripade irelevantni.
Irelevantní je vaše srovnání s ŘSD, kontrola tratě či stanice se provádí i například pochůzkou a měřením a na tuto je potřeba se nějak dostat, tedy se ne vždy používá mechanizace. Kdežto nevím o tom, že by se zaměstnanci ŘSD na pracovní místo přepravovali například autobusy, nehledě nato, že některé profese ani kolejové vozidlo nemají, protože jej k výkonu své služby nepotřebují. Já sám jsem sice nastupoval již do rozdělených drah, ale rozhodně se tak nechovám k ostatním zaměstnancům, nevím kdy náhodou budu potřebovat já pomoci od druhého, i když by to byla prkotina. Protože pak se klidně může stát,… Číst vice »
Ale tady nikdo nemluvi o sluzebnich jizdach, zamestnaci SZDC kteri vykonavaji sluzebni povinnosti je jedna vec, s tim nemam problem, at jsi jde tratmistr na stanoviste, rad ho uvidim, preci jen kontroluje trat po ktere jezdim. Sluzebni zalezitosti vsak nejsou to same jako dojizdeni do prace a nebo na vylety. Jinak to paeudo vyhrozovani s hovorovou kazni bych byt Tebou, tak smazal, protoze je to mnohem vetsi pakarna pro vypravci nez pro nas! Ja si velmi vazim prace vypravcich a zahlcovat ho nesmyslu typu trakce, dopravce a ukonceni posunu je spis pro ne horsi !!!
Nastalo rozdělení železnice na vlastníka dráhy a dopravce ,dopravce at si tedy své benefity řeší po svém. Jelikož máme jiz přes 100 dopravců ,kteří používají dopravní cestu SŽDC je nesmysl ,aby zaměstnanci SŽDC měly režijku ČD to jest jednoho z dopravců a ne třeba od Jančury,bud vše nebo nic!Myšleno bud budou mít zaměstnanci režijku pro všechny dopravce působící na kolejích SŽDC nebo nikde.Jelikož k takové dohodě nikdy nedojde ,závěr je jasný režijky pro SZDC končí.A serte už na režijky třetina zaměstnancú si je už ani nebere a do dvou let se s nima dostaneme akorát tak do prdele. Jen odbory… Číst vice »
No proč asi. SŽDC cpe své lidi do Přerova a na Balabenku a teď aby jim platili dopravu, když někteří dojíždějí i více než 100 km. A bude jich stále víc. To se jim prodraží.
Já tomu nějak nerozumím.
Proč má stát garantovat jednomu stavu zaměstnanecký benefit zdarma? To je jako kdyby byl zákon, že jánevím uvaděčky v divadle musí mít ze zákona volný vstup na jakékoliv představení. Nebo že prodavačky v obchodě mají jídlo zdarma.
Pokud je ten benefit pro zaměstnance firmy opravdu tak důležitý, ať si jej domluví se svým zaměstnavatelem – ČD. Nevím, proč jim v tom má naddržovat stát.
Nejideálnějším řešením by bylo dát jízdní výhody pánům redaktorům. Konečně by zmlkli a přestali rozdmýchávat vášně ve společnosti přikládáním polínek pod kotlík české závistivosti. A to prosím bez urážky. I když chápu, že se tím zřejmě neuvěřitelně baví, zejména pak čtením komentářů. Opakovaný vtip však přestane být vtipem velmi záhy. Režijka stejně zanikne přirozenou cestou liberalizace trhu a v tichosti, takže oč komu jde – urychlit to? Anebo taky ne, protože se celá ta slavná liberalizace ukáže jako další omyl v dějinách drah, jako už mnohé jiné věci. Ideální fungování něčeho ještě nikdo nevymyslel.
Pokud tu bude volný trh, tak režijka ČD se zruší, až:
A) zaměstnanci ČD ji nebudou chtít (to je málo pravděpodobné, ale možné, už tu někteří psali že ji nevyužívají)
B) vyjednávací pozice zaměstnanců ČD bude daleko horší (to by se mohlo stát kdyby bylo hodně nezaměstnaných se vzděláním jaké ČD požaduje a ČD by propouštěly pro nadbytečnost. Nezaměstnaný strojvedoucí se seznámím na tratě kde ČD jezdí a znalostí jejich masin, zní docela nepravděpodobně)
Nicméně dokud jsou ČD akciovka a hraje se na liberalizaci, proč jim to nařizovat zákonem?
Ja bych ten nadpis doplnil OSZ SZDC.
U CD je vam rezijka k prdu kdyz vetsina musi jezdit autem na nepravidelné nastupy.
Mluvte za sebe. Když vam je rezijka k prdu tak si ji neporizujte. Me je zase k prdu mulitsport karta, ale jiní ji treba využijí.
Většina lidí jezdí autem ne že musí, ale protože chtějí a je to pohodlnější.
Pořád lepší autem než na nocležnu, když je ve 2 ráno nástup a o půlnoci konec.Taky jsem kvůli těm nástupům dělal řidičák v pozdějším věku
Multisport karta je zcela jistě užitečná pro každého, už jen proto, aby pak někteří elitní režisti nezabírali díky svému objemu a hmotnosti hned dvě sedačky vedle sebe.
Pošli své foto Troníku, ať se hlavně dámské osazenstvo pokochá tvojí vypracovanou postavou. 😁
dámy u čd mají vyhrazený vagony, proč asi modernější lidé dávají přednost soukromníkům?
Já jezdím do práce na kole, a tak na to dojíždení a sportování nepotřebuji vůbec žádnou kartičku. A máte to ;).
Tak to pak není třeba ani režijka, když stačí kolo.
http://www.busline.cz/cz/benefity.html
Jízdní výhody pro zaměstnance a rodinné příslušníky na všech linkách společností BusLine
Pěkné benefity. A je dobře, že se takto zaměstnavatel snaží. A třeba ČD se zachovají stejně a budou i nadále nabízet tyto benefity v současném rozsahu. Ale mělo by to být na ČD, nikoliv zákonem stanovená povinnost 🙂
Jde o benefiy, které zaplatí kraj, daňový poplatník. Zajímavé je, že režijku na BusLine dostane zaměstnanec bus line, nesezdaný partner, včetně dětí partnera.
Já nic nerozporuju 🙂 Jen říkám, že to nemá být zákonem povinné. Pokud ČD budou chtít režijky zachovat a dokáží být konkurenceschopné (tedy i přes režijky nabízet nejnižší cenu při výběrových řízeních), tak ať je klidně rozdávají všem, mně je to jedno 🙂
Busline nabídnul nejnižší cenu Ústeckému kraji a krachnul. Nejnižší cena není správná cesta. Pokud to ovšem nebylo plánované odpočátku. Vyhrát na nízkou cenu, shrábnout dotace, ošidit personál, údržbu a pak přeprodat bílému koni.
A podle čeho se má tedy vybírat? Kdo nabídne nejlepší benefity pro zaměstnance? To přeci nejde. Musí být stanoveny jasná kritéria, která musí dopravce splnit a pak už musí rozhodovat cena.
Busline je jasným příkladem toho, co popisujete. Nabídnul nejnižší cenu, rozdal plnotučné benefity a za ÚK skončil, že..
Tak to je jejich chybne rozhodnuti….
Nemyslím si, že je vhodné systémovost čehokoliv posuzovat dle jednoho příkladu (ať je jakýkoliv). To máte jak s demokracií. Má mnoho chyb, ale nenašli jsme zatím lepší cestu. Toto je podobné. Pokud nestanovíte jednoznačná kritéria a při jejich splnění nerozhoduje cena, tak nikdy nenajdete objektivnější hledisko, jak vybrat vítěze. Dobře, můžete jasně říci, že vítěz je druhá nejnižší nabídka, abyste se vyhnul podstřelení ceny. Ale vždy to musí být na tu cenu navázané. Nebo našel jste lepší řešení? …. Každopádně už jsme celkem daleko od toho, jestli mají být režijky dané zákonem nebo pouze benefitem zaměstnavatele 🙂
Předně, demokracie tu nikdy nebyla. Jen si na ni falešně hrajeme. Hledat řešení nemá cenu. Pokud budu plánovat podvod, dám nejnižší cenu. Ale dopředu vím, že legálně podojím stát a že až bude týct do bot, firmu prodám a já budu z obliga. Koho zajímali lidé na zastávkách, když jim busline nepřijel. Jen mne zaráží, že vítěz výběrka navrhne nebezpečně nízkou cenu a rozhazuje na benefitech pro cizí lidi. A když firmu prodá kvůli začínajícím problémů, tzn. že ty problémy očekával, založí kraj vlastní dopravní společnost, brečí firma s nejnižší cenou, že ta nová dostává více. Nechápu ty plačky firmy… Číst vice »
Ale tak to není problém systému, ale nastavení smluv. Prostě buď bude existovat objektivní porovnávací kritérium, anebo budeme stále dávat zakázky svým přátelům, protože proč to dávat někomu jinému, ne? Pokud kraj / stát dělá špatné smlouvy, to není problém systému. … K té demokracii se vyjadřovat nebudu, protože by to vedlo k hodně vleklým diskusím, které nejsou k tématu.
A na Busline benefity je extra zákon?
Presne tak, souhlasim, je to spis otazka na CD, zda je budou poskytovat v soucasne podobe,…
Soutěžit cenu je fér. Ale smlouva musí být přísnější (splatnost až se to odjezdí, třeba na konci každého měsíce/roku. … ) A pokud je smlouva na delší dobu, tak může obsahovat inflační doložku..
Pro zajímavost mimo téma:
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/manipulacni-lokomotiva-vykolejeni-kostelec-u-hermanova-mestce-chrudimsko-drazni-inspekce.A190329_162030_pardubice-zpravy_klu
taky mimo téma, kdo vůbec navrhnul zrušení označení vyhybek, nemuselo být osvětleno, ale aby tam něco bylo.
Co si jen ti politici dovolili. Jak jen mohou pochybovat o tom, že je správné nařídit jedné firmě v jednom odvětví jeden konkrétní benefit nejen pro své zaměstnance, ale i rodinné příslušníky a zaměstnance jiné firmy a jejich rodinné příslušníky.
Milé odbory, zase řešíte krawiny.
Začnu si Vás vážit, až budou mít všichni zaměstnanci na železnici včetně soukromých kolektivní smlouvu a budou tarifní stupnice na měsíční mzdu. A že vybojujete smyslupné směny a lepší kulturu nocování mezi šichtami. S bojem za režimku si můžete vytřít zadeli.
Nádherně řečeno.
Náhodou, dialektický rozpor mezi „diskriminací dráhy režijkama“ a „režijky forever“ OSŽ už zvládlo: „Je třeba zdůraznit, že v Memorandu o udržení sociálního smíru na železnici v souvislosti s řešením problematiky jízdních výhod, uzavřeném 4. 12. 2017 mezi MD ČR a odborovými centrálami působícími na železnici, byly mimo jiné dohodnuty takové úpravy Tarifu MD ČR (zavedení časových komerčních příplatků pro držitele „režijek“), které prakticky odstranily znevýhodnění ČD při podávání nabídek do výběrových řízení na poskytování osobní železniční dopravy v závazku veřejné služby. Z pohledu OSŽ proto není žádný důvod pro další omezování a obstrukce nebo dokonce rušení jízdních výhod železničářům.“ Takže… Číst vice »
Vzhledem k tomu, že nemálo z těch, kdo si ještě režijku kupují, by pravděpodobně bez režijky projezdili méně peněz nebo by vlakem přestali jezdit úplně, pak by tento tah byl pro ČD možná i slušně prodělečný.
Mnozí ajznboňáci mají docela slušné benefity a výhody a obecně hodnotím práci drážních odborů jako docela dobrou. Stávková pohotovost kvůli záchraně režijek mi ale přijde jako naprostý úlet. Je to příjemný benefit – ale není to nic, bez čeho by se lidé od železnice neobešli. Kdybych já chtěl na dráze pracovat, režijku bych si pravděpodobně nekoupil. Nevyplatila by se mi. A to nemám auto.
Vidite, a ja taky nemam auto,ale zato mam rezijku a hojne ji vyuzivam pri jizdach hlavne po Morave. A zrovna ted si uzivam dalsiho drazniho benefitu-jizdenky FIP v Rakousku. Za 50 Kc a jezdim si 😊 A kvuli temto vyhodam budu rad na SZDC stavkovat a prispeju k ochromeni dopravy. A bez pracovniku SZDC nevyjede ani zluty, cerny, zeleny, modry a ostatni
Oni by nevyjeli ani kdyby jste dodržovali vlastní předpisy, takže stávkovat nemusíte, stačí začít pracovat podle D1 a řádu rádiových síti, dodržovat Pravidla GSM-R. Bude te mít mzdu a zároveň splníte funkci protestu, zastavíte provoz 🙂 🙂
OSŽ už je dobré jen na vybírání příspěvků! 20let jsem jim je dával. Pak přišla jima vyvolaná stávka a první nač nás upozornili, tak bylo to, že plat nám nenáleží, ale náhradu od nich žádnou nedostaneme (dříve ji dávali)! Také bylo jasně řečeno, že když nám do práce nepojede spoj, tak jsme i tak povinni se dostavit na čas do zaměstnání a dodržet prac. dobu! Jinak to bude neomluvená směna! Lidé, kteří odmítali stávkovat mohli nadřízeného požádat o prac. úkoly a stávky se neúčastnit! Pracovali za standardní plat. Co se trhla Federace a po ní ostatní, tak je jednota i… Číst vice »
Také je zajímavé, že vzápětí poté, co spatřil světlo světa návrh novely rušící onu povinnost ČD uznávat režijní jízdenky jiným subjektům (SŽDC, MD, DÚ), už je tu „stávková pohotovost“, zatímco když na sklonku roku 2010 spatřil světlo světa seznam tratí k likvidaci (kde na některých tratích byla osobní doprava zastavena za podivných okolností a někdy i k podivnému datu – viz Jemnice, Netolice, Vidnava, Heřmanův Městec – Chrudim město; na posledních dvou jmenovaných + na řadě dalších od té doby byl vyloučen provoz), tak ze strany odborů bylo ticho po pěšině a nechaly to zastavení osobní dopravy (+ následně někde… Číst vice »
Jestliže odbory protestují proti návrhu novely rušící pro ČD povinnost uznávat režijky i „ne-ČD“ pracovníkům (SŽDC, DÚ, MD), přičemž ty samé odbory nedávno tvrdily, že právě tato povinnost je pro ČD diskriminující v soutěžích, logicky z toho vyplývá, že ta nedávná argumentace nebyla ve smyslu „ČD jsou touto povinností diskriminovány = odstraňte tuto diskriminaci zrušením příslušné části zákona“, ale coby zástěrka „ČD jsou touto povinností diskriminovány = tzv. nesmí se soutěžit; ČD to musejí dostat bez soutěže“.
Jasná rovnice, sáhnete na režijky, bude stávka. Ale dneska už spíš taková sranda několika legračních strejců. Nic na co by se měl brát ohled. Ještě pár let a bude klid.
ano to je fakt budeme kráčet vstříct světlým zítřkům😀😀
Kolik je ještě na dráze tvrdých komunistů? Ti co mají režijku, to platí komu, odborům? Bude lépe až ti co tuhle republiku ničí odejdou do důchodu.
Asi dost a nostalgicky vzpomínají na dobu, kdy byl svět ještě v pořádku, cestující jen obtížný hmyz a na hranicích ostnatý dráty.
https://www.koridory.cz/historie-jizdnich-rezijnich-vyhod-zamestnancu-drah/
A tak mi nějak unikají souvislosti
Odbory jsou k ničemu, zvláště po rozpadu dráhy. Fírové mají své, vozáci taky, někdo je v osž… Nedokážou a ani nemohou fungovat jednotně. A dále, vyžádejte si seznam institucí, které mají nárok na režijku. Budete žasnout, kdo všechno se vozí grátis, přičemž fírové ČDC nemají 11 let nárok.
A pan posr…, pardon, poslanec, si dopravu nepochybně platí, jak jinak 😀
Dle svého vyjádření platí – viz jeho komentář k předchozímu zdejšímu článku (o pár hodin staršímu) na toto téma.
P. S. Jinak jde z vaší strany o úhybný manévr – argumentační klam „A vy zase bijete černochy“.
P. S. č. 2. Stejně tak zrušení zákonné povinosti pro ČD, nic této společnosti nebude nadále bránit v tom, aby pracovníkům SŽDC/MD/DÚ uznávala režijky ze své dobrovůle.
A toto není úhybný manévr? Pánům poslancům to platí kdo? Vy, já, každý z nás. A přitom mají mnohonásobně větší příjem a za co? Za vymýšlení „békovin“ a rizdmýchávání vášní. A zdejší plátek jim k tomu přizvukuje, vždy směrem, kam se to zrovna hodí. A jak je to tedy jinde v Evropě? Proč to tu neřeknete nebo nenapíšete? Ať máme s čím srovnávat.
„A toto není úhybný manévr? Pánům poslancům to platí kdo? Vy, já, každý z nás.“
= ať platí kterákoliv z variant, někteří budou nadávat na obojí. Děkuji za „odkopání“.
P. S. Další z obsažených argumentačních klamů = řešit osobu navrhovatele (při upozadění věcných aspektů – tím víc typické pro diskusi na toto téma, kde málokdo vnímá skutečný obsah navrhované novely).
Nějakýho Kolovratníka nemá cenu vůbec řešit. Jeden z taky „odborníků“, jakých jsou dnes tuny. Chce se jen zviditelnit. Jak v dobách OF (Očekávám Funkci).
„Nějakýho Kolovratníka nemá cenu vůbec řešit.“ vs. cca o hodinu dříve „neřešení“ té samé osoby příspěvkem „A pan posr…, pardon, poslanec, si dopravu nepochybně platí, jak jinak.“…
A co ostatní cestující? Proč ti si teda mají platit jízdné?
správně, čdáci vůbec nemyslí na cestující, myslí jen na sebe a tohle se mně nelíbí a tak to taky dopadá, že musí za ně jezdit soukromníci aby cestující trochu poznali komfort západu.
Ten váš komfort Západu jako mají poznat v těch 30 let starých německých motorácích a Jančurových ojetých přestříkaných vagónech jo?
Jo aha je tam wiffi a kávička zdarma…
Správně, není nad 810 stokrát jinak.
stando nechtoho, víš, že mám pravdu, ale čdák musí být tvrdý, žee?
Tak oproti Bckum ve smradlave kožence s odpornymi WC ještě stále řazenym v rychlicich je to opravdu 100:1. A ne, nejde jen o tu kavicku a wifi… Divil by ses, ale i ta se v dnešní době občas hodí (např k práci).
A já bych si chtěl z pekárny odnést 10 rohlíků zadara a jednu Šáde v kombíku za stejnou cenu co zaměstnanci.
Jako člen OSŽ u SŽDC bych si přál následující. Aby vedení OSŽ pochopilo, že liberalizace již začala a dobrý benefit jako je dnes režijka , by byla síťová jízdenka SJT pro zaměstnance všech dopravců a zaměstnance SŽDC s třeba 90 procentní slevou. Ale stávkovat za režijku, která mi od prosinec nebude v mnoha vlacích platit, k čemu to ?
Tak vystupte z OSŽ, ne? Vlezte do odborů, které se starají o smysluplné, systémové a spravedlivé věci, taková ADP za režijky stávkovat nebude, ale bude se starat o zřízení zaměstnaneckých jízdních výhod pro všechny železniční dopravce a SŽDC.
A už je to tady. To je přesně ono, ještě se hádejte a přetahujte. Nic ve zlém, ale pokud nepřesvědčíte největší drážní odborovou centrálu, bude to tak celé marná lásky snaha.
No tak kurnik ať členové osž tvrdě požadují po vědění osž zřízení ATOC se SJT! OSŽ nehne prstem, dokud ji k tomu vlastní členové nedokopou!
s prominutím co je to ADP…?
Odborová organizace výhradně při SŽDC. Narozdíl od ostatních má tah na branku a funguje systémem „co si nevyjedname a nezaridime, to nebudeme mít“ a „něco ti vadí? Cos udělal, aby se to zlepšilo?“. Zábava a rekreace je pro ně okrajová záležitost.
Zajímavé je, že jim narozdíl od ostatních nyní roste členská základna o desítky procent ročně. Jinak můžete více zjistit z webu adpcz.org a Facebooku ADPcz.
Nadefinovat režijku do tarifu SJT, udělat na to svaz jako např. ATOC nebo SP a je vystaráno. Ale to by musel někdo myslet a politicky zapracovat.
Ale SJT stále ještě neexistuje je to jen projekt vlády co dnes je zítra nemusí být
Já třeba nechápu, jak může OSŽ zastupovat ČD i SŽDC, dvě firmy, které už nemají ní společného, ba naopak a poslední dobou jsou proti sobě víc než dost. Minimálně v provozu je to vidět dennodenně. Firmy si účtují kde co, ale zastupuje je jedna odborová společnost, která zrovna podniku, moc štěstí nenese. Režijní výhoda je benefit, který vadí spoustě lidí. OK, tak ji zrušte, jak člen vlakového personálu se zlobit nebudu. Nejvíc problémů, které mám jako Vlakvedoucí jsou arogantní lidé z SŽDC. Hlavně když křičí kvůli spoždění….. A většinou je to jejich neschopnost. Třeba dnes, hádky ráno s lidmi, kteří… Číst vice »
Obávám se, že bez zaměstnanců řízení dopravy pojedete tak akorát do pr…e. On někdo z těch zaměstnanců stál o rozdělení drah, když všichni pracovali pro ČD/ČSD dlouhé desítky let a třeba i celý život? Zajímavé je i to, že když se to hodí, tak státní (nebo jakákoliv jiná) sleva se bere do „huby“ jak se to zrovna hodí či nehodí k argumentaci. Všechno ostatní jsou jen nepodstatné prkotiny, co nemá cenu vůbec řešit.
„On někdo z těch zaměstnanců stál o rozdělení drah, když všichni pracovali pro ČD/ČSD dlouhé desítky let a třeba i celý život?“
Argumentační klam – hra na city.
Ani po zrušení zákonné povinnosti pro ČD uznávat režijky i jiným osobám než svým zaměstnancům a jejich rodinným příslušníkům (tzn. uznávat je osobám ze SŽDC/MD/DÚ) je ČD mohou těmto osobám uznávat ze své dobrovůle, a to buď bez kompenzace ze strany SŽDC/MD/DÚ, nebo s kompenzací.
A Vy víte, že SŽDC a další nástupnické organizace ČSD s.p./ČD s.o. za režijky dnešním ČD a.s. nedoplácí nějakou kompenzaci již nyní?
Pokud doplácí, pak byl o to nepatřičnější nedávný odborářský humbuk ve smyslu „ČD jsou v soutěžích diskriminovány proto, že ze zákona musejí režijky uznávat i ne-ČD pracovníkům“ (když ve skutečnosti to již propláceno je = ČD na tomto uznávání „netratí“ = nejsou znevýhodněny v soutěžích).
Pokud zaměstnanci řídící dopravu, pošlou dopravce do pr…e, tak jsou také v řiti, protože nedostanou ani korunu z dopravní cesty 😂( a není nás zrovna málo).
Tudíž je odpověď, bezpředmětná…..
A další postup je jednoduchý….. Potřebuje mé služby, jako ČD? ok, zaplať mě dojíždění, rg jízdy a další částky,) viz Podnik,,,…) .
To samé je SŽDC, chce své zaměstnance v na svých pracovištích, zaplatí ČD, či jinému dopravci za odvoz, nebo si koupí nadnárodní tarif v rámci roční karty.
Tak ve stávce nedostanou ani výplatu, tak co tady řešíte?
V Česku je stávka problém. Zajímavé, že jinde ne. To se pak ale nedivte, že si s Vámi zaměstnavatelé dělají co chtějí, milé ovečky. A vůbec nejde o to, jestli si někde někdo něco vystávkuje. Jde o to, že ukážete, že se Vám něco nelíbí, zejména pak při kolektivním vyjednávání. Předseda jakéhokoliv svazu si může vyhlašovat co chce, ale když má pod sebou členskou „sralbotkovou“ základnu, to je pak těžké pořízení.
My jsme o rozdělení nestáli a nikdo se nás neptal. Starší kolegové mají za 25 let již třetí pracovní smlouvu se třetím zaměstnavatelem a přitom dělají pořád to samé na té samé židli.
Dráha je jen jedna a kolegové od ČD ví že bez nás z SŽDC se prostě nepojede.
Nějaké půtky managementu jsou nám v provozu ukradené, ČD jsou pro většinu z nás stále kolegové železničáři
„Dráha je jen jedna a kolegové od ČD ví že bez nás z SŽDC se prostě nepojede.“ … což je vyřešeno tím, že ČD (jakož i kterýkoliv jiný dopravce v osobní či nákladní dopravě) za tuto věc platí směrem k SŽDC poplatek za použití dopravní cesty. Žádné další právní nároky od provozovatele dráhy směrem k jednomu z dopravců (zde ČD, a. s.) tím nevznikají.
Kdo mluví o nějakých právních nárocích?
My jsme Dráha, nějakej Žlutej parazit nám může zaplatit za dopravní cestu( což kdyby nejel on, tak tam alespoň pojede normální vlak) , ale to z něj nedělá (narozdíl od ČD) našeho kolegu
Když je zaměstnanec třeba 10 roků u stejné firmy, tak už ví kde co ukrást, ojebat, ulehčit si práci atd. Pracovník má největšívzrůst do 5-6 let, potom to stagnuje.
Je třeba myslet na to že aktualni jízdní výhody jsou za 1100 Kč zaměstnanec, rodina 1250kc,
Paklize to bude benefit tak je to do výplatnice 19990kc za in100.. Z čehož se zaplatí daň, sociální, zdravotní což znamená cca 4800 Kč, pakliže to samé i pro manželku tak je to 9600kč,což už není žádná sranda..
podle mě přesně o toto jde!Předělat na in 100státu odvést další daň a Čd více peněz….jinak k in 100 pro zaměstnance musíte přičíst ještě 2500kč za každoroční obnovu.
„Paklize to bude benefit tak je to do výplatnice 19990kc za in100.. Z čehož se zaplatí daň, sociální, zdravotní což znamená cca 4800 Kč, pakliže to samé i pro manželku tak je to 9600kč“
Režijky již nejsou osvobozeny od zdanění v rámci DPFO?
(Pozn. když chtěl Kalousek v 1/2009 předložit vládě návrh novely zákona o DPFO, která rušila většinu daňových výjimek včetně nezdanění režijek – a to ve prospěch vyššího nezdanitelného základu – tak odbory rovněž hrozily „časově neomezenou stávkou“, načež ministr tuto novelu vůbec nepředložil; tzn. někdy později k té novele došlo = nádražácké odbory si to nechaly uniknout?)
nenechali si to uniknout In 100 a režijka je něco jiného….In 100 si platí nový zaměstnanec který nemá nárok na režijku pokud nastupoval po rozdělení železnic například do Čd cargo….na režijku se sahá teď
Ne, to vladla opozice – pravice, dostali za ukol stavkovat…
A co takhle benefit v podobě zlevněného jízdného? Žádný paušál, kolik ujedu, tolik zaplatím.
potíž je v tom že Čd nechce žádné zlevnění žádné režijky….špatně se s nimi jedná….
Zbytek do plného jízdného by doplacel zaměstnavatel. Ale to by chtělo nějaké to národní jízdné a ATOC, jako v Anglii.
v Anglii dráha kolabuje státní tarif nefunguje. To zrovna neni dobrý příklad…
Ideálně načasované. Třeba si to některé kraje ještě rozmyslí a dají dotovanou dopravu raději soukromníkům než ČD.
Když to výpravčí nebo dispečer zapíchne, nepojde nikdo. Ani soukromník.
Jenže oni to neudělají, dokážou jen „hudrovat“. Každá odborová akce by dnes skončila dřív než začala – ve stylu „však se zase nemáme až tak zle“, což je více než pravda. A té nevraživosti je tam, stejně jako i jinde, až až. Takové to „kdyby tam dělal tolik co já a přitom má stejnou platovou třídu atd.“ je slyšet dnes a denně.
Soukromníci budou rádi, když budou schopni odjezdit výkony, co mají vysoutezene teď
a když jim to budou kazit pro nějaký režijky, tak to zaplatí ten, co stávku svolal.
U soukromníka jsou jejich cestující zvyklý, že je vlak bez náhrady zrušen, takže žádná škoda ale obvyklá situace
Nechapu, proc by melo OSZ, ktere v nejvetsi mire sdruzuje zamestnance CD a CDC, stavkovat za zruseni rezijnich jizdenek pro SZDC, DU a DI.
Pokud chapu spravne, CD a CDC zachovaji rezijku pro vlastni zamestnance, takze vetsiny clenu OSZ se to netyka. Nebo takove ujisteni doposud nebylo receno?
čdc se to týká také, nově nastupující již 11let.. nemají na režijky nárok platí si In 100 nebo prostě nemají nic
Já nikdy nepochopil, proč ČDC rež.nemají a SŽDC jo.
Aby jste to pochopil tak musíte pročíst memorandum z doby kdy se dělila dráha na tři subjekty:SŽDC,ČD a ČD CARGO…..v podstatě se souhlasem OSŽ došlo k tomu,že noví zaměstnanci v ČD CARGU nemají nárok na „režijku“.zřejmě v letech 2005-2007 kdy se připravovalo dělení drah nikdo nepočítal s tím,že ČD CARGO vydrží na trhu tak dlouho a nedej bože,aby dokonce přijímalo nové zaměstnance….s tím páni s OSŽ ani nepočítali…..nakonec při vzniku mělo ČD CARGO cca přes 14000 tisíc zaměstnanců v současné době je to cca polovina…..A najednou páni odbořáři objevili AMERIKU a zjistili před pár lety(dva nebo tři roky zpět),že noví… Číst vice »
Díky za info. .. jinak já v OSŽ nejsem, takže ať si dělají co chtějí, ale nechci, aby se zas říkalo, že za to můžou ti zlobivý strojvedoucí.
režijky pro zaměstnance Čd Cargo hlavně blokovalo Čd Osž se dlouhodobě o toto snaží…proto vzniklo pro nově nastupující in100….ale mělo mít jinou cenu než Čd cenu zvrátilo do šíleného paskvilu
OSŽ nejsou odbory, ale banda vsehoschopnych lidí, které mají řadové členy jako stádo dojných krav.
Právě, že už dávno ne. Nevede je totiž někdo jako byl Dušek. Chyba je i v členské základně – bojí se. Garnitura dostala odbory, tam kde je měla ta minulá – do pozice hodného ROH. Na rozdíl od jiných zemí.
Nadávat umí každý, hlavně ti, co v odborech nejsou, výhody však mají stejné, protože jinak nelze. Ale snažit se o změny zevnitř, to ne, protože to je pochopitelně snaha s nejistým výsledkem a činnost navíc a v podstatě zadarmo a ve svém volném čase. Takže co by ve vedení nebylo „teplo a smrádeček“, když se není čeho bát. Mladých se bát netřeba, stejně jich na dráze mnoho není a ti starší už chtějí jen dožít v klidu.
Protoze politika, protoze CSSD…
„čdc se to týká také, nově nastupující již 11let.. “
A za celých 11 let si nevystávkovali (nebo „nevy-vyhrožovali“ stávkou“) opak. 🙂 A najednou po 11 letech ano? 🙂 P. S. I když uznávání režijek ČD pro zaměstnance ČD Cargo nastoupivší do firmy po rozdělení Carga není stanoveno zákonem, tak ČD je pro ně mohou uznávat buď dobrovolně (bez kompenzace), anebo je mohou uznávat na základě kompenzace ze strany Carga směrem k mateřským ČD. Nejde o nic, co by bylo zákonem zakázáno = představitelé Carga nemají důvod odborářsky proti této zákonné novele (která se jich stejně netýká) protestovat.
to by jste musel vědět co je pro Čd ,Čd Cargo…..to jest dojnou krávou téměř ve všem…nový zaměstnanci přibývají až poslední dobou tzn z mizivého problému(dřív se jen propouštělo nikoliv nabíralo) je problém větší a větší,toupá počet nastoupivších….tedy začíná se objevovat jistý nepoměr v benefitech kdy Čd byť své firmě ,odmítá jakkoliv vypomoci krom toho že by ždímalo….
Kdyby takhle bojovali i za jiný věci na železnici. Ale režijky se jich přímo dotýkají, tak to je hned oheň na střeše.
Co si o této jejich snaze lze tak nějak objektivně myslet, to těžko slušně napsat, ale odbory jsou skutečně od toho, aby se zastávaly zaměstnanců, svých členů, a ne pro nějaké obecné dobro …
Ano, blaho zaměstnanců.
Tak proč řeší zákonnou povinnost režimek, a ne třeba složitost předpisů, přestávky mezi směnami a nocležny,…
Kvůli veřejnému mínění považuji za fér ve článcích zmiňovat, že režijky nejsou zadarmo.
mě ti odboráři přijdou jak vydlabaný tykve. Nikdo přece režijní výhody neruší. – MD nezakazuje možnost, aby režijní výhody poskytoval dopravce jako svůj vlastní benefit. Ale to už je holt na snaze ubrečených odborářů, si toto u zaměstnavatele prosadit. Takto jsou vlastně režijky ustanovené v „zákoně“, nebo spíše pouze v rozhodnutí MD a vlastně to mají slavní odboráři celé bez práce. Je mi z nich zle.
nezakazuje ,ovšem tady by nemělo řvát Osž ale zaměstnavatel ..protože se mu benefit tak nehorázně zdraží(za režijky zaměstnanci platí )takto se bude platit víc že to benefit nebude…
A zase halo z důvodu režíjek! Už je to docela humorné. A OSŽ zastupuje i zaměstnance SŽDC? Zaměstnancům CD nebo CDC režíjky podle mně patří (nejsem zaměstnancem ani jedné firmy), ale nechápu proč je mají SŽDC. Můžete mi to někdo rozumně vysvětlit? Protože tohleto opravdu nechápu.
Ano, i zamestnanci SZDC jsou cleny OSZ. Sam mezi ne patrim.
nakonec i v UNIPETROL DOPRAVA jsou členové OSŽ a ti by měli také mít režijky jako členové OSŽ SŽDC…..je to docela sranda…vlastně i marťan co je členem OSŽ by měl mít režijku….to že k režijkám mají lepší přístup zaměstnanci SŽDC než zaměstnanci ČD CARGA je prostě vtip šefů OSŽ a dalších odborových organizací co se pohybovali a pohybují na dráze a podepsali se pod dělením dráhy jako celku……
Dráha se musela dělit kvůli EU a povinnosti open access. Zas to nepřehánějte.
Přesně tak, ještě cenzura + kopice reklam a žebrota o vypnutí AdBloků. Faktické chyby asi ne, i když se to tak někomu může zdát, ale znáte to, přání často bývá otcem myšlének. Chybky možná autoři sekají ze závisti k nositelům režijek:-) Závist bývá někdy dokonce chorobná, diagnostikována a jako taková léčena a hrazena pojišťovnami.
Holt si nějaký proČD web budete muset založit sám, když vám všude tak ubližují, pane DHaK.
Roman Hájek
Přesně tak,dokonce zablokována IP adresa od žlutého kecala.
Tak proč sem chodíte, když se vám styl tohoto webu nelíbí??!
chce se dozvědět fakta, co zaměstnavatel mu neřekne.
„Stavovský symbol“… Tak proto oni zaměstnanci ČD chtějí radši režijku než přidat peníze, i když ji vůbec nepotřebujou a nevyužijou. Taková klubová průkazka, že jo? Ukazuju „kolegovi“ průvodčímu, že jsem něco víc než jen obyčejný cestující…
Je to normální InKarta z níž pohledem nepoznáte co za aplikaci je na ní nahrané, ty stavovskej symbole
Vazne nechapu, proc tolik lidi zavidi rezijky? Je to zamestnanecky benefit, jako treba tyden dovolene navic.
Miroslav: Zaměstnanecký benefit daný zákonem?
Tuto část zákona je potřeba zrušit. Pokud jakýkoliv dopravce zavede pro své zaměstnance jízdenky zdarma fajn. Pokud jsou tržby na triku dopravce, sníží si tím tržby. Pokud riziko tržeb je na straně objednatele má právo si stanovit podmínky a dopravci nezbývá než plnit nebo odstoupit od smlouvy.
Vážně nechápu, proč furt jen kecáte a nerozjedete konečně pořádnou stávku za benefit, který podle vlastních tvrzení vlastně ani moc nevyužijete.
pokud bude režijka zaměstaneckým benefitem, tak prosím
sputník, tam píší co očekáváš.
Zájmy strojvůdce, nebo zkuste obzor ČsD 🙂
To jsou ta pravá periodika pro Vás.
Jasně zabokujte provoz na železnici, cestující a firmy vás budou milovat, popularita železnice vzroste…
Tady ale nejde o růst popularity železnice, ale o to ukázat, že současný boj vedený vůči režijkám nám není jedno.
Záleží, zda tento „boj“ ocení cestující veřejnost – zákazníci ČD.
„současný boj vedený vůči režijkám nám není jedno.“
„Vám“ – mj. zaměstnancům ČD (osobní dopravy), tedy společnosti, která zrušením zákonné povinnosti tuto jízdenku bez kompenzace uznávat třetím subjektům (SŽDC, DÚ, MD) naopak vydělá (resp. sami odboroví představitelé si stěžovali, že tato povinnost je pro ČD diskriminační při soutěžích, protože „ne-ČD“ dopravci obdobnou povinnost nemají? 🙂 )
Myslis, ze odborare nejak zajima popularita zeleznice?
Tu mají nekde na posledním miste.
Vážení ten samej Malej nebyl schopen sehnat mandát k stávkové pohotovosti za lepší nárůst mezd při kolektivním vyjednávání PKS!
Už vidím, jak sežene mandát ke stávkové pohotovosti pro režijky:)
No alespoň se ukáže o co lidem skutečně jde.
Já to rozhodně podporovat nebudu. Měli by si tam hoši udělat pořádek a stanovit si priority.
Je to velké dilama, pomoc ČD, nebo být dál balvanem pro vlastní prospěch ….
Už jsem se bál, že reakce nepřijde, jen to správně zorganizovat aby z toho nebyla stávka na půl hodiny, která ani nebude více organizována, takže stávkujících bude poskromnu, a hlavně aby se připojili i zaměstnanci správce infrastruktury, aby se ukázalo, že zde nejde jen o ČD a že omezení, které by tento zákon jistě přinesl, bude mít větší důsledky.
„hlavně aby se připojili i zaměstnanci správce infrastruktury, aby se ukázalo, že zde nejde jen o ČD“
Právě že o ČD vůbec nejde. Jde jen o zaměstnance SŽDC/MD/DÚ. A vlastně i ti si mohou v rámci svých odborových svazů vyjednat, aby tato jízdenka byla ze strany ČD uznávána dobrovolně (ať už s kompenzací směrem k ČD, či bez ní), namísto dosavadního stavu, kdy ji ČD musejí vynuceně uznávat „ze zákona“.
(Odbory jsou natolik neschopné, že nedovedou dojednat nějaký dobrovolný benefit, že potřebují, aby šlo o benefit stanovený zákonem? 🙂 )
Když tady každej má s železniční dopravou svůj vlastní plán, co dělat… Jeden chce zrušit to a druhej ono, jeden chce změnit támhle to, druhej zase ne. Každej hňup něco plácne a nakonec jsou z toho projevy plné různých emocí. To že je to tady Kocourkov ne třeba až zase tak moc vysvětlovat to každej ví. Ale tak za mě, pokud by to mělo znamenat konec režijních výhod pro lidi co mají s provozem na dráze pramálo společného, proč ne. Ale uznávaní režijky pro zaměstnance, ať už je to strojvedoucí, výpravčí apod. mělo být jako podmínka už při výběrových řízeních,… Číst vice »
Ano, s tou almužnou, co mi stát dává, bych se těžko projel rhétskou dráhou.
Zdravím ze Švýcar.
a kdybych se chtěl připojit ke stávce a byla by v praze, pošlou mně jízdenku? Vojáky na Vás a vazbu, ti co mají stejnokroj nemůžou stávkovat, snad je to od nepaměti, vy jste fakty nenapravitelní.
Á Péťa byl nakupovat v Lidlu. Tam teď mají retro týden a tak to v něm vyprovokovalo schované smýšlení z dob minulých. Ještě pásku PS VB a obušek za pásek a můžeš dojet do Prahy Vysočan udělat pořádek. Hlavně bych nezkoušel jezdit s tvým žlutým idolem. Nemusel by si být poznán a mohl skončit v krapet jiném ústavu :-))
Joo ty, ale na něco se tě zeptám, koli měls vostrých na vojně?
pobavilo mě to …ti co skurvili dráhu tak skurvili i armádu jak chcete pozavírat dráhu vojskem ,,když je vojáků míň než železničářů😁😁
Jaký stavovský symbol proboha?
Asi jako bylo deputátní uhlí 😀
zdopravy poslední dobou fakt perlí:-)
Prostě Sůra…
Pane Stando, přečetl jste si jméno autora? Jestli takhle dáváte pozor jako výpravčí, není čas odejít?
Vyhlásili tuto pohotovost také odborově organizovaní pracovníci ČD (tedy firmy, které má tento návrh ulehčit a dle jejího následného uvážení případně i přinést kompenzace za uznávání svých režijních jízdenek u pracovníků jiných subjektů – SŽDC, MD, DÚ)? Tzn. pracovníci ČD protestující proti zrušení zákonné povinnosti, která dosud ekonomicky znevýhodňuje jejich zaměstnavatele? 🙂
Jestli to nebude tím že pan předseda OSŽ je ze SZDC.
Pan předseda se macešsky chová i k zaměstnancům SŽDC (např. tím, že podporuje tzv. střežení pracoviště). Zjednodušeně řečeno pan předseda OSŽ už dávno zapomněl na své začátky u dráhy a jde mu jen o své korýtko. Vše, co OSŽ v posledních letech předvádí, není snaha zalíbit se členům, ale snaha si co nejvíce nahrabat (ČD Travel, Skalka, …) a hlavně být s vedením za dobře. Režijky jsou čestná výjimka, protože ví, že jinak by je členové snad už i lynčovali.
Njn, ADP křičí neustále, protože je to malá odborová organizace a nepopírám, že má v mnohém pravdu. Na druhou stranu je jasné, oč jim jde – přetáhnout členy a být největší. Proto i ta rétorika. A když pomineme „střežení pracoviště“, sami zaměstnanci ze strachu podepíší vše ostatní rádi a dobrovolně a nikdo je k tomu nenutí (DPČ, přesčasy nad 150 h apod.)
Nebylo by férovější k ostatním odborovým organizacím působícím na železnici uvést, že se jedná o aktivitu OSŽ?
Ono co jiného odborům taky zbývá, protože zaměstnanecké jízdné je z mála benefitů, který může železnice svým zaměstnancům nabídnout a vlastně i svým členům. Jenom mě fascinuje, že se tady řeší pořád železniční jízdní výhody. Kupodivu tyto výhody mají i v zemích kde žádný socialismus nikdy nebyl. Např. Rakousko, Švýcarsko atd.. A jízdní výhody mají pro své zaměstnance a jejich rodinné příslušníky nejen železnice, ale i dopravní podniky. Ono vlastně co jiného chcete už nabídnout nových uchazečům v dopravě, když jim nabídnete nástup na směny ve 3 hodiny ráno a pak si dáme pár hodin přes den neplaceného volna a… Číst vice »
Zaměstnancům ČD ani jejich rodinným příslušníkům nikdo režijky rušit nechce.
A co zaměstnanci a rodinný příslušníci SŽDC, kteří nastupovali možná ještě kdysi k ČSD třeba jako výpravčí a najednou je někdo převedl z ČD pod nový podnik SŽDC. Oni celé léta dělali denní, noční, pořád jednou nohou v kriminále, následky na zdraví jako vysoký tlak atd. Často mimo rodinu a i oni jednou odejdou na zasloužený odpočinek si třeba si občas chtěli se svojí manželkou udělat výlet, když už jsou konečně spolu, tak najednou ne. Protože náhle výpravčí vlastně nemají s vlaky nic společného, protože se nechtěně kdysi stali zaměstnanci provozovatele dráhy a ne dopravce.
Nic proti, ale plno důchodců si ty režijky už ani nebere, protože tu cenu, za současného stavu slev, prostě neprojedou.
„Často mimo rodinu a i oni jednou odejdou na zasloužený odpočinek si třeba si občas chtěli se svojí manželkou udělat výlet, když už jsou konečně spolu, tak najednou ne.“
Mohou si za cestu zaplatit (tak jako mj. kteříkoliv manželé na zaslouženém odpočinku).
„Protože náhle výpravčí vlastně nemají s vlaky nic společného, protože se nechtěně kdysi stali zaměstnanci provozovatele dráhy a ne dopravce.“
Přesně tak, pracovníci provozovatele dráhy nemají s žádným (ani „národním“, ani jakýmkoliv jiným) dopravcem objektivně nic společného.
rušit to nikdo nechce, ale je otázkou, jestli Vás někdo v příštím roce na tu režijku sveze.
Uvítal bych článek o benefitech, režijkách a jiných výhodách železničářů v jiných kapitalistických zemí Evropy. Zde se stále dokola píší články, jak je režijka nenormální, zavrženíhodná atd. Prostě účelem těch článků podle mě je vzbudit závist ve stylu, když ji nemám já, tak nikdo. Režijky jsou pouze bezvýznamný promilem peněz, co protečou železnicí . Na tomto webu bych spíše uvítal články, které se zabývají součastností ,fungováním tohoto složitého „organismu“a především budoucností dráhy. Na to se vykládají desítky miliard korun z rozpočtu. Vždyť vlakem jezdí denně miliony lidí a ti mají své problémy či radosti dotýkající se své cesty. Na to… Číst vice »
„Režijky jsou pouze bezvýznamný promilem peněz, co protečou železnicí . “ Tak proč je ČD tak vehementně zmiňovaly jako to, co jim brání nabídnout konkurenceschopné ceny ve výběrových řízeních?
Kdyby to bylo bezvýznamné promile, tak kolem toho neběží taková hysterie kdykoli se jen někdo o režijky otře.
Neznám skutečné náklady na režijky. Ale asi ta cifra někde bude k dispozici stejně jako neznám náklady ze státního rozpočtu do železniční dopravy včetně dotací na cílové skupiny nebo dotací krajů. Též by mě to zajímalo.
To asi nepůjde, jízdy režistů se neevidují, ostatně ani není moc jak.
„„Byla by to odpovídající reakce, vůbec nechápeme, proč chce někdo znovu otázku režijek otevírat,““
Otevírali ji sami odboráři, když tvrdili, že ČD jsou v soutěžích diskriminovány tím, že (na rozdíl od ostatních dopravců) musejí ze zákona uznávat režijky i jiným subjektům (SŽDC, MD, DÚ).
Teď dochází k zákonodárné iniciativě, která jejich požadavku vyhoví. A hle – stejně je to špatně. 🙂
Závist, to je prevít.
Neschopnost porozumět psanému textu, to je prevít.
Podle sebe soudím tebe?