Železničáři získali zelené razítko k pokračování hradubické dvoukolejky

Správa železniční dopravní cesty už má pohromadě oba potřebné souhlasy ministerstva životního prostředí v procesech EIA k dokončení zvoukolejnění tratě

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
To

„zelené razítko“ – autor opět pobavil, aneb opět ukázal, že stavebním věcem vůbec nerozumí

Milan

Bohužel, opět zoufale pomalý postup, až za pět let, možná… Podobně s elektrizací. Celkem by mě zajímaly aktuální skutečně probíhající stavby na železnici (bez běžné údržbové činnosti), stavby které přinesou cestujícím pozorovatelné zlepšení – např. probíhá někde elektrizace? Snad jediná zásadnější stavba jsou teď ejpovické tunely.

Kuba

Jaké zlepšení přináší cestujícím elektrizace sama o sobě?
Jinak se staví mj. IV. koridor, aktuálně úseky Hlavní – Hostivař, Sudoměřice – Votice a Dynín – Ševětín.

Milan

Co přináší elektrizace? Nižší hluk, žádný smrad, rychlejší rozjezdy, eliminaci přepřahů lokomotiv. Díky elektrizaci lze efektivně zkrátit jízdní dobu a snížit náklady. Že mnohde proběhla rekonstrukce kolejí na rychlíkových tratích bez současné elektrizace je trestuhodné, př. Jaroměř-Trutnov, Bludov-Jeseník

Kuba

Rychlost rozjezdů záleží na konkrétních soupravách – dneska už mají odpich i dieselové jednotky. Třeba žralok na tom bude určitě líp než plecháč se třema.
Přepřah lokomotiv snad elektrizace naopak přináší, ne? Kdyby nebylo elektrizace, tak není důvod přepřahat.
Smrad produkují elektriky taky, akorát jinde.
I to snížení nákladů je pochybné – proč myslíte, že Karlovarský kraj koupil motoráky pro plně elektrizovanou trať? Náklady na údržbu tratě pak rozhodně nižší nebudou.

Apollo 17

Nižší jsou u el.vlaků náklady na energii(3x).Dále náklady na každodenní zbrojení naftou,které se musí zapracovat do oběhů,často se musí dojíždět pro naftu soupravově,prodlužuje se pracovní doba strojvedoucího,pracnější údržba.
Např.ten Shark v Karlovarském kraji spotřebuje na kilometr asi 1 litr nafty za 30 Kč.
Dvojnásobně velký Panter v Ústeckém kraji spotřebuje na kilometr asi 7 kWh el. energie za 17 Kč.Stejně velká a dynamická motorová jednotka by spotřebovala na km okolo 2l nafty za 60 Kč.

K.S.

Jenže ta elektrárna je jednak dost daleko, má dost vysoký komín a hlavně má tak výkonné filtry že se o tom ani nejmodernějším lokomotivám nezdá. Nehledě na to že +-7MW ani nepoznáte, takže regulátory ani nehnou s výkonem. V EPS se to projeví jako velmi malá, zanedbatelná odchylka frekvence. Nehledě na to že asi 1/3 proudu je z JE a 10% se vykazuje jako proud z OZE. Němci mají pořád nějakých 40% z OZE a JE, číslo možná poroste. Kdo vyvozuje nutnost přepřahu je otázka, jestli dá se na to dívat různě, ale třeba v případě rychlíků do Luhačovic je… Číst vice »

Milan

Kvůli přepřahu na diesel se zdržují rychlíky např. Praha-Trutnov, Praha-Domažlice, Praha-Luhačovice, ČB-Brno, Brno-Jeseník…
Diesely se velmi prodražují i kvůli nasazování klimatizovaných vagónů – musí kvůli pohonu klimatizace „bublat“ celý den i při čekání atp.

K.S.

Takže to máme už v podstatě jasné. 🙂

Otázka jestli na to chlazení by nestačilo v koncových stanicích přidat předtápěcí stojany a jet na síť.

Elb

Pokud se jezdí přes úvratě, tak samotné dráty nic nepřinesou.

Milan

Úvrať je z uvedených příkladů pouze na trati ČB-Brno v Jihlavě. V ostatních relacích se směr jízdy nemění.

železničář

žralok strašně chlastá Nejde srovnat s ř.242 .Máme mnoho moderních elektrických jednotek.Elektrifikace by mněla postupovat co nejrychleji na vytížených tratí spolu s nákupem nových stroju.řady 242 nebo pantografy 460 patří do šrotu.

:-)

Karlovarský kraj koupil Regiosharky kvůli tomu aby mohli jezdit i na neelektrifikované tratě 146, 148,..

To

Nj, moc se toho nestaví. Těch opravdu větších staveb je minimum. Chápu, že pro některé lidi je to kdoví co, ale tímhle tempem se železnice rychleji rozpadá neý modernizuje….

bkp

Trochu nechápu to otálení s částí Pardubice – Stéblová, když má fakticky skoro roční náskok v přípravě oproti té druhé stavbě, proč se má začít stavět naopak s ročním odstupem. Je to kvůli uzlu Pardubice, nebo jinak?

Jiří Kouba

Regionální středisko SŽDC sídlí v Hradci…..

Vít Jůza

Teda, to je stylové, ministerstvo životního prostředí používající zelené razítko! To by mě nenapadlo – ale ouřady to napadne!

Petr.R

nevím, jestli se to jenom tak říká, ale u nás ve firmě je více provozů a každy má taky jiné barvy razítko. Na učtárně mají stím méně práce, faktury třídí podle barvy a potom to učtují nebot nějaký provozy jsou přednější a vnitro se může udělat potom.

K.S.

Stylové to je a nic navíc to nestojí.

Alternativní vysvětlení je že mají dvě razítka, zelené a červené. 🙂

A jak píše Petr. R, možná to má i praktický odlišení, já jsem z naprosto stejného důvodu ve škole psal písemky zeleně, líp se to pak hledalo.

To

Spíš to napadlo autora… to svědčí o jeho znalostech