Infrastruktura Železnice

Železničáři testují modernizovanou trať Šakvice – Hustopeče

Elektrizace tratě Šakvice - Hustopeče u Brna. Foto: Správa železnic
Elektrizace tratě Šakvice - Hustopeče u Brna. Foto: Správa železnic

Práce na modernizaci sedmikilometrové tratě Šakvice – Hustopeče na Břeclavsku pokračují podle plánu. V září se tam po několika měsících vrátily vlaky a železničáři trať testují. Cílem stavby za 1,6 miliardy korun je vedení přímých elektrických vlaků z Brna do Hustopečí. Poprvé vyjedou v polovině prosince. Koronavirus harmonogram nezdržel, řekla ČTK mluvčí investora stavby Správy železnic Nela Friebová.

Dělníci nyní pracují na železničním svršku, nástupištích a zabezpečovacích zařízeních. „Stavba se přesunula z Hustopečí do Šakvic, kde mimo jiné vzniká vzniká nový bezpečnější podchod, který umožní i bezbariérový přístup. Ve stanici Hustopeče vznikla dvě bezbariérově přístupná nástupiště, na kterých přibudou přístřešky pro cestující,“ popsala Friebová. Doplní je nový informační a orientační systém.

Vlaková výluka do Hustopečí trvala od poloviny března. V Šakvicích byly jen částečné výluky. Od konce srpna tam železničáři na sudé koleji testují provoz. Práce pokračují na liché koleji, kde je nyní jediná výluka na trati. „Skončí k novému jízdnímu řádu, který začne platit 13. prosince a provoz bude kompletně obnoven. Zkušební provoz slouží k odstranění vad a nedodělků, ale neovlivňuje cestující,“ řekla Friebová.

Stavba, která zahrnuje rekonstrukci obou stanic, elektrizaci trati mezi nimi a instalaci nového sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, začala v září 2019 a stavebně skončí lednu 2021.

Modernizace a elektrizace trati má vést ke kvalitnější dopravě do Brna. Český rozhlas už dříve upozornil na problém, že cesta do Brna bude po modernizaci bude trvat déle než dosud. Důvodem je rozdílný dopravní koncept.

ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
96 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jerry

Co na tom jako testují?

Radovan Komínek

I když jsou zřejmě úpravy v Šakvicích výrazné, zbytek trasy je i s lokálními posuny triviální stavbou. Nechci samozřejmě zpochybňovat cenu stavby, protože k tomu nemám podklady a shánět je nebudu, Co je ale nejen z této stavby zřejmé, je silný nárůst cen stavebních prací u železničních staveb. Jestli to investor rychle nezkrotí, budou neplatná ekonomická posouzení VRT. Nemyslím si, že by byl pak prostor pro další nafukování počtů vlaků, aby to tak nějak vyšlo a získaly se dotace Evropské unie. Dostal jsem se tedy z Hustopečí na VRT, kterým bych při strategii neustálého zvýšování cen stavebních prací moc nevěřil.

vjkm

Je to asi pravda, porovnáme-li cenu s 6x delší uničovkou za 3,8 miliardy bez dph, a to tam jsou ještě tři měnírny a ETCS.

Lektor

Jde o to co přesně může investor s těmi cenami dělat. Jediné co mě napadá je snížení počtu zakázek a tím zvýšit snahu tu stavbu získat. Ale zároveň to taky znamená že se bude mnohem míň stavět, což nevím jestli je žádoucí.

leviathan

Ekonomické posouzení VRT je dnes věštění z křišťálové koule. S vysokou pravděpodobností se deset let o VRT ani neštěkne, zdoje nejsou a ty nakažlivé breberky dávají zapomenout na transevropské cestování ve velkém. Vždyť se ani moc nelétá, tak proč by se jezdilo. Proto je priorita zdrojů na standardní tratě.

Démon

A nemá tu vést někde VRT2 na Vídeň? za 20 let bude kapacity dost 🙂

Zesp

Ještě pár fotek z Židlochovic – stejná koncepce jako v Hustopečích. Zde je akorát vče do modra, v Hustopečích do červena. Asi kvůli stížnostem na modré zábradlí…

https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Stanice_Zidlochovice_-_srpen_2020/

pejan

Super, nádraží na míru vozidlům toho správného dopravce, dva šturcy a jinak nic…

Jan Matoušek

Pokud se nepletu, tak JM kraj je jediný, který se snaží mít vozidla ve svém vlastnictví. Nic mu tedy nebrání, aby je na provoz poskytoval libovolnému dopravci.

Lektor

Výstřel do tmy? Které „unikátní“ vozidla máte na mysli?

pejan

Jaká vozidla můžou jezdit do stanice, kde jsou dvě kusé koleje bez možnosti objetí? Blik blik…

pejan

O unikátech tu nikdo nic nepíše, zkuste si přečíst ještě jednou text a potom se zamyslet…nejlépe tím, co máte na krku..

Modré zábradlí

O to se nestarejte, jak to máme s bráchou mezi sebou ošéfované.

David

Nic nebrání JM kraji zavést Sp vlaky Brno-Hustopeče. Zbytek se dá obsloužit Os vlaky Brno-Židlochovice a Brno-Břeclav.

Jedine vlaky

Brání. Není kapacita a je to nekoncepční.

dopravák

Co je na tom „nekoncepčního“? Ve skutečnosti VŮBEC NIC: je to jen záležitost toho, jaký použitý koncept bude zvolen – pak bude koncepční vše, co mu bude odpovídat, a (teoreticky) „nekoncepční“ bude všechno ostatní.
Kdybyste napsal „nezapadlo by to do nyní zvoleného konceptu“, tak bych nereagoval ani slovem.

xyz

„Co je na tom „nekoncepčního“? Ve skutečnosti VŮBEC NIC“ Předně – je nehezké odpovídat sám sobě. Nekoncepční na tom je: – mít delší vozební rameno zastávkové (Os Brno – Břeclav) a kratší vozební rameno zrychlené (Brno – Hustopeče). – Neproklad 30min. intervalu vlaků Brno – Židlochovice a 60min. intervalu Os vlaků Brno – Břeclav. „je to jen záležitost toho, jaký použitý koncept bude zvolen – pak bude koncepční vše, co mu bude odpovídat“ Obvyklý význam slova „nekoncepční“ je jiný než formalistický „v rozporu s formální (byť nelogickou) koncepcí stanovenou úřady“ – je ve smyslu „v rozporu s pravidly technologie dopravy… Číst vice »

David

Omezená kapacita možná platí na trati 171 s báboblokem nebo na jednokolejné trati 300, ale tady nevidím problém, proč by se mezi EC a Os nevešel jeden Sp.

Vápno

Mj. uzel Brno…

Jedine vlaky

Uživatel xyz krásně popsal, co tomu brání. Už teď nabírají břeclavské Os na Brno až 15 minutová zpoždění kvůli předjíždění s R/EC. Dále, jakou koncepci byste navrhl? Do Hrušovan již je 15′ takt Os vlaků, takže Sp vlak by jezdil jen kvůli Hustopečím, které mají něco přes 5k obyvatel? No to je vlastně úplně jedno, protože JMK tam chce takt 30′, a to už se nevejde do ŽUB ani náhodou, a když už, tak je silně přetížený i úsek H. Heršpice – Hrušovany. Zpozdíte akorát další osobní vlaky a náklady nedostanou na tuto trať už žádnou šanci projet.

xyz

– Trať č. 171 má sice „jenom“ báboblok, na druhou stranu u ní tolik nejsou rozevřeny „rychlostní nůžky“ mezi průměrnou rychlostí (a tím pádem i jízdními dobami) rychlých vs. zastávkových vlaků (zatímco zejména v úseku Modřice – Hrušovany u Brna je tento rozdíl extrémní; platí to ale i pro další úseky mezi Brnem a Břeclaví, tedy tratí s v(max) 160 km/h, kde rozdíl v jízdních dobách je z principu o to větší). – A PRÁVĚ PROTO na trati č. 171 jezdí jen 2 rychlé vlaky za hodinu (a to navíc je potřeba, aby byly v přibližném půlhodinovém rozestupu) a ne… Číst vice »

mic

Mno. Alternativně bych si dovolil rozhicovat troubu:
Hustopečskou lokálku otočit do Zaječí a tam zřídit pravidelný přestupní uzel mezi rychlíky a osobáky od Hustopeč i od Pavlovic. Dojezdová doba do Brna by se neprodloužila a rychlík by stavěl jen jednou. Od Hustopeč by to mohlo jezdit přímo do Břeclavi, od Brna někam k Pavlovicím (dál je to beztak zralé na bus).
Ale to je už teď stejně jedno, Hustopčští objeví D2…

xyz

Naopak – pavlovickou lokálku otočit ze Zaječí do Rakvic a vést přímé spoje od Čejče (resp. Hodonína) až do Břeclavi.

Přestup z t-255 na rychlík směr Brno mít v Rakvicích (kde by zastavily rychlíky namísto žst. Zaječí).

A v Šakvicích s rychlíky vůbec nezastavovat, budou-li mít Šakvice o to četnější (ve špičce takt 30min., mimo špičku 60min.) zrychlené (bez zastavení mj. ve Vojkovicích, Popovicích a H. Heršpicích) spojení s Brnem.

🙂

xyz

Nechápu tolik plusů k tomuto komentáři. Jak už správně uvedl předřečník, tak tomu brání:
– omezená kapacita brněnského uzlu
– omezená kapacita zejména úseku Modřice – Hrušovany u Brna
– nekoncepčnost tohoto stavu, kdy např. ve špičce by byl 30min. interval Os vlaků Brno – Židlochovice, k tomu tedy 60min. interval Os vlaků Brno – Břeclav (mimochodem – proč Os vlaků? Proč ne také zrychlených, co se úseku u Brna týče?) a navíc (což už je tak jako tak technicky neproveditelné – nevejde se do brněnského uzlu) 30min. (?) interval Sp vlaků Brno – Hustopeče.

David

Stačilo napsat §1

Jiří Kocurek

Teď, po rekonstrukci, je k dispozici jedna nástupní hrana navíc – bývalá poštovní kolej. Jenže ono je plno i na trati na jih od Heršpic a s tím pomůže jedině přistavět 2 koleje navíc. V Rajhradu ale v zástavbě místo pro další koleje není.

xyz

Ta kolej je jednak poměrně krátká (nevhodná pro dlouhé příměstské soupravy) a jednak najde upotřebení i pro vozidla jiných směrů (pokud kratší soupravy, tak např. vlaky směr Moravské Bránice ve chvíli, kdy u 5. a 6. nástupiště bude o to více vlakových souprav od/do Zastávky či tam bude obracet Interpanter z linky R13). Tak či tak, kapacitou brněnského uzlu jsem měl na mysli nejen prostor nástupištních hran, ale i úsek z hl. n. do Horních Heršpic. A kromě zmíněných tvrdších argumentů pak samozřejmě platí i o něco měkčí argumenty jako např. finanční a vůbec „vozidlové“ limity (ale i bez nich… Číst vice »

Zesp

Fotogalerii z obou stanic starou cca 14 dní jsem umístil na následující odkaz:

https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Stanice_Sakvice_Hustopece_zari_2020/

Jiří Kocurek

Díky za fotky!

Zesp

Akorát nejsou uspořádané chronologick,y např. od začátku ke konci stanice, na to jsem neměl čas… Ale nějaký ucelený obrázek se o té akci udělat i tak dá i tak, ne?

Zesp

Takže, chápu-li to dobře, na trati z Šakvic do Hustopečí se sice motorový provoz nahradí elektrickým, ale díky tomu se na mnohem delší trase ze Šakvic do Břeclavi místo elektrického motorový zavede (sólo 742 na Os vlacích)… To mi hlava nebere…

Zesp

Samozřejmě 842…

Zesp

A pý se má do Hustopeč jezdit tzv. „dvouplecháčově“. Jelikož už nejsou žádné „vratné“ soupravy (vše jezdí do Židlochovic), bude se to řešit tak, že tam budou jezdit klasiky s plecháčem v čele bez řidičáku. Plecháč se tím pádem octne „ve šturcu“. Fíra stáhne smetáky, vypřihne ho a zamkne. Přejde na druhou kolej, kde bude stát ve šturcu zamčený plecháč od předchozího vlaku. Přijede s ním na čelo svojí soupravy a odjede s ní zase pryč. A tak se to bude opakovat do zblbnutí… Nemám to ale přímo od zdroje, takže nevím, zda to tak skutečně bude…

Zesp

Jo a do té Břeclavi prý chce kraj záměrně, aby se z Hustopečí využíval autobus… Chce tím tak údajně nějak kompenzovat dopravcům ztrátu cestujících po zprovoznění vlaku do Židlochovic a „vylepšení“ Hustopečí. Prý taková malá náplast. Proto je vlakový JŘ udělán natvrdo tak, aby si v Šakvicích vzájemně a dost těsně ujížděly přípoje Hustopeče – Břeclav a naopak… Ale zas jsou to jenom neověřené informace. I když na každém šprochu…

ros

Take to bude muset zajistit proti ujetí ,ten kdo odvěšuje i zajištuje a po nejetí zas obráceně,ten kdo přivěšuje i odjištuje takže obrat nin.+1 hod.To by bylo tedy zajímavé.

vjkm

Právě jsem chtěl napsat, že to je obrovský projektantský problém, namalovat dvě kusé koleje těsně vedle sebe, z vnější strany dvě nástupiště propojená bezbariérově za zarážedly a tam by se vešla nějaká ta kolejová spojka, inteligentně umístěná aby se nástupiště nemusely moc vykrajovat.

Nicméně narozdíl od Židlochovic se tam teoreticky objíždět dá, i když na etapy – protože na to obratiště se vlezou tak dva (?) vozy – a ten plecháč to po té manipulační koleji objede setrvačností …

Zesp

Ta dalsi kolej ma byt pro pripadne nakladky a vykladky, pry v ramci podpory nakladni dopravy. Neni to mysleno na objizdeni osobnich souprav…

Růža

Asi to vymejšlel na hejtmanstvi vele odborník Hanák a spol.

xyz

Koncepce „všechno do Hustopečí, nic přímého do Břeclavi“ platí už přinejmenším cca 8 let, tzn. ještě z doby, kdy Roman Hanák vůbec radním pro dopravu nebyl (+ dodávám, že mnohé věci jdou v tomto ohledu od Kordisu, nikoliv přímo z krajského úřadu).

pejan

A dneska Unipetrol vyoral žst. Velké Leváre

Jedine vlaky

Vyhozené 1,6 milliardy z okna. Delší, mnohem pomalejší cesta do Brna (už jen z JŘ + zpoždění díky předjíždění EC/R vlaků), nesmysl. Pokud by jízdní doba byla aspoň podobná, nestěžoval bych si. Další věcí je, že hromada cyklistů využívá o víkendech osobní vlaky na Břeclav a vystupují právě po Šakvicích směrem na Břeclav. (Tyto vlaky již vůbec jezdit nebudou, obec Rakvice a Ladná přijdou o víkendech o přímé spojení s Brnem), Nechápu, jak může takový koncept vymýšlet Kordis, který je (býval) nejlepším integrovaným systémem v ČR i okolí..

fensterglaser

Ladnou vůbec neargumentujte. O víkendech je tam nástup a výstup cestujících minimální, téměř nulový.

xyz

Kromě Ladné se dá argumentovat i Rakvicemi + vůbec tím, že ty Os-pendly Šakvice – Břeclav mají jet krátcep o rychlíku (resp. v opačném směru jízdy „před rychlíkem“) a mezitím skoro 2 hodiny nic.

Plus také zavedení přestupu pro relace mezi čímkoliv severně od Šakvic a Břeclaví.

Nemyslím si, že by elektrizace Hustopečí byla nesmyslem (hlavně jsem rád, že došlo k odstranění té, s prominutím, zprasenosti žst. Šakvice doplněním druhých kolejových spojek na zhlavích; plná peronizace je taky fajn), ale moc se mi nelíbí ten „odezdikezdismus“, zde konkrétně „vše přímo do Hustopečí; nic přímo do Břeclavi“.

Dušan

Pokud tam bude zastavovat rychlík, který jede Brno – Šakvice za 19 minut bez zastávky, tak to samozřejmě nesmysl bude, o tom žádná. A k té úplné peronizaci – já to samozřejmě obecně podporuju minimálně proto, že to je podmínkou zřízení ASVC – ale kolik těch lidí tam tu úplnou peronizaci využije oproti třeba Blansku nebo Adamovu ? Je to stejný nesmysl jako masivní peronizace třeba Ŕikonína, kde navíc ani žádné ASVC, které by to „nalití peněz“ ospravedlňovalo není v plánu. To samé je ten argument obezličky o nutnosti mít předjízdné koleje délky min. 740m a k tomu 4 párky… Číst vice »

xyz

Přinejmenším u Adamova považuji peronizaci (dnes tam není ani poloperonizace!) za velmi žádoucí bez ohledu na to, jak jsou či nejsou upraveny Šakvice.

Řikonín je plně peronizovaný již od začátku svého provozu od prosince 1953 = nedávná rekonstrukce jen „potvrdila dřívější stav“.

Dušan

S tím Řikonínem máte pravdu – zapomněl jsem, že ta úplná peronizace – byť s těmi dřevěnými hranolovými vstupy do podchodu – tu už dávno byla před touto – poměrně velkorysou – viz LED-osvětlení, miliarda informačních panelů – rekonstrukcí.

M19

Šakvice jsou přestupní uzel na další linky IDS JMK. Takže vcelku dost, odhadem se to nebude příliš lišit od toho Adamova.

Jiří Kocurek

Že zmizel ten levný nepodarek z počátku koridorizace je jenom dobře. To je tak když se šetří.
Provozně: Kdyby byla spřáhla spolehlivá a jezdilo by se včas, mohlo by se to v Šakvicích kuplovat. Já vím, kdyby ryby.

dopravák

Jen byste ještě musel vymysletm jak to udělat se staničním zabezpečovacím zařízením a s dopravními a návěstními předpisy, když přivolávací návěst není a priori určena pro pravidelný provoz, ale jen pro mimořádnosti. A přidat minimálně 2 minuty (ale spíše minimálně tři) na pobytu prvního vlaku, protože postupné vjezdy a spojování souprav nějakou dobu trvá (trvají), takže naprosto pravidelný takt by byl narušen.

Jedine vlaky

Dobře, tak Rakvice, plus obce na sever od Šakvic přijdou o přímé spojení s Břeclaví. Dále, většina lidí stejně pojede rychlíkem. Cyklisté ztratí dobré spojení kvůli takovému nesmyslu. Výstavba boskovické spojky by byla užitečnější, tak i levnější a efektivnější. Kromě přímého spojení obcí ležící na severu od Šakvic s Hustopečí tento koncept přináší jen zhoršení. Nedej bože, jestli je v plánu rušení návaznosti linky R13 na autobus.

xyz

Boskovická spojka má – příznačně – podobná úskalí jako elektrizace Hustopečí:

– namísto rychlého spojení „z ‚Brna do Skalice rychlíkem a tam přestup na autobus, který pak má v Boskovicích víe zastávek“, bude nově preferováno spojení „z Brna do Boskovic Os vlakem, který navíc v Boskovicích má jen jednu zastávku, umístěnou excentricky zejména vůči převážné části obytné zástavby“.

– z principu zhoršení přímého spojení z Brna do Skalice n/S. (o to méně vlaků dojede do Skalice, když část z nich bude před Skalicí „uhuta“ do Boskovic).

Dušan

To je pitomost – osobáky normálně v sobotu a neděli tam budou dál stavět – viz níže:
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/107884101/k252.pdf/f2444d23-e726-4a83-8138-b02fb2c3015d
Bude tam pro ně 2-hodinový takt.

xyz

Ale nebudou přímé z Brna = cyklisté tak jako tak budou muset využít pro přepravu kola (přinejmenším do Šakvic) rychlík (ve kterém těch kol bude tím pádem o to více).

I když, novinkou o sezónních víkendech je dle odkazovaného návrhu další sezónní spoj, vedený jen v trase Brno – Břeclav. Tak aspoň ten zůstane jako přímý spoj.

Jiří Kocurek

Mno jestli jel z Brna s kolem na cyklovýlet osobákem do Ladné, tak … může jet Rychlíkem do Břeclavi a těch 7 km ušlapat na kole. https://mapy.cz/s/gamudeduno Nebude tam o moc později než v předchozím případě.

Jedine vlaky

Kde píší, že cyklisté jezdí jen do Ladné? Asi jste nikdy nepozoroval ranní sobotní S3ky, nebo nedělní břeclavské osobáky na Brno. V každém voze jezdí minimálně 7-8 cyklistů. Ty asi nejedou na výlet z Hrušovan, nebo Vranovic. Mimochodem nedělní osobní vlaky jsou plné cyklistů již od Zaječí. A teď budou muset všichni rychlíkem. Co můžu maximálně udělat je, přát jim hodně velké štěstí.

Nekdo

Cywe, to se jako kvuli sedmi pomatenym pumpickam maji prizpusobovat JŘ?

Michal Fiala

Naprostý souhlas. Mám za sebou čerstvou zkušenost s 3mi koly a 2mi malými dětmi v Bdmtee a už nikdy více. Lituji toho chudáka co stojí s kolem u dveří až do Ladné. Připomnělo mi to můj prázdninový „zážitek“. Vzteklý jsem byl jak ďas. To je tak, když si vyhlídnete spoj na kterém jede sysel, aby s koly nebyl problém. Sysel přijede, vy v Čebíně pohodově nastoupíte. Ta pohoda trvá až do Židenic, kdy procházející průvodčí utrousí, že na hlavním je mimořádně přestup… …no a je vymalováno. Bdmtee, stres, kola, děcka, všem zavazíte u dveří, magořina. Už aby ta změna v… Číst vice »

realista

Tak si dejte frťana (nebo dva) na uklidněnou, protože lepší to hnedtak nebude – a všechno nejlepší k dnešním jmeninám!

dopravák

„Vyhozené 1,6 milliardy z okna.“
Z dnešního pohledu už asi ano, protože „hybridy“ s bateriemi už v civilizovaném světě žádnou utopií nejsou (to jen zatím u nás) – ale v době, kdy se o té elektrizaci (bez níž by modernizace té lokálky mohla být velmi výrazně levnější) rozhodovalo, byla ještě situace jiná. A že se prodlouží cestovní doba do / z Brna, to není chyba té elektrizace, ale koncepčního řešení dopravní obslužnosti („provozního konceptu“).

pejan

Už se těším, až mezi tím budou ekologicky poskakovat nákladní vlaky, zatím co jednojediné vozidlo Národního dopravce bude mít postaveno 5minut křížem, aby odvezlo 5 lidí do nějaký prdele, samozřejmě ekologicky, čistě a rychleji 😛

Martynick

Jakým křížem, byl jste se tam podívat nebo jenom blbě tlacháte? A jaké jednokolejné vozidlo?

pejan

Vy jednoak neumíte číst a jednak nechápete, že vlak od Brna do Hustopeč jede „křížem“ tedy blokuje vlakovou cestu i v protisměru. Blik blik. Jako strojvedoucí jsem tam nikde nebyl, NE… IA IA IA

xyz

Předně – v části případů budou do Hustopečí prodlouženy vlaky, které dosud končily jízdu ve Vranovicích, případně Šakvicích, kde při vjezdu do této stanice (nebo naopak při odjezdu z ní zpět na Brno) také jedou „křížem“.

A dále – v části případů bude ve špičce docházet ke stavu, kdy se protijedoucí hustopečské vlaky budou v Šakvicích potkávat, tzn. ve chvíli, kdy pojede vlak od Brna na Hustopeče, což by potenciálně byla „křižující jízda blokující jízdu protijedoucích vlaků“, by stejně žádný vlak od Břeclavi do Šakvic nepřijížděl, protože v tu chvíli pojede vlak z Hustopečí pokračující dále do Brna.

pejan

Tak to bude tím víc „úžasný“, už se těším!

Iveta

No to má logiku,na několik minut zacpu stanici na koridoru pro přímé vlaky do prdele ,místo provozu na hlavní trati.

pejan

Na tomhle plátku je víc šotoušských BLBŮ jak na k reportu

Jiří Kocurek

Ano, raději má 3 minuty blokovat staniční kolej, načež za ním budete poskakovat až do Břeclavi. Další kolej zabere Regionova.
Hustopeče mají necelých 5900 obyvatel. Nebohá Ladná 1200 obyvatel a Rakvice 2200 obyv. Co takle zrušit přímý vlak pro 5900 obyvatel a zavést ho jinam, pro 3400 obyvatel. Hmm…?

pro srovnání: Mšeno má 1450 obyvatel

Iveta

Aha a blokovat mezistátní koridor pro 5900 obyvatel moravské prdele má smysl?Všichni jsou mrzáci co nedokážou jednou přestoupit a ta Regina asi blokuje hlavní staniční kolej?

xyz

Reálně jej příliš blokovat nebude (resp. pokud, tak o nic víc než dosud), viz popis v mém komentáři výše.

pejan

Reálně to zažívám na x podobných úsecích na trati. Klasika třeba Třebovice v Čechách, kde tě klidně přibrzdí s těžkým nákladem pod kopcem, protože přece jede motoráček do Lanškrouna. CDP s tím nemá problém. Legrace na tom je, že pojedou do Brna déle, než v době, kdy přestoupili z Regíny na rychlík… A to se vyplatí!

Martin z topírny

Ukázkový případ, kdy by to nemusely být vyhozené peníze, kdyby to co mají politici a rádoby odborníci na krku, používali k myšlení, zralé úvaze a ne k lobingu hloupostí… Jen tak dál, to se to utrácí, když to není z vlastního a odpovědnost není. A těch pár stovek lidí… ono se to nějak roztrousí – BUS, AUTO a zoufalci do vlaku… A pak si přečteme jak JMK Kordis má jeden z nejlepších dopravních systémů a jezdí se na to dívat i z ciziny… asi opice…:) Pravda je, že na ČR je to slušný… ale neusnuly na bobkovém listu (Vavřínu), je… Číst vice »

Robert

Ukázkový příklad vyhozených peněz. Delší cestování do Brna, nemožnost přestupu na vlaky směr Břeclav, tedy opět nutnost provozu autobusů.

xyz

Nutno dodat, že ta nemožnost přestupu (ve většině případů) mezi vlaky z Hustopečí a vlaky na Břeclav vznikla už od 12/2017 poté, co došlo k posunu časových poloh rychlíků + naopak „utažení“ pobytů hustopečských vlaků v Šakvicích na minimální časový úsek.

fensterglaser

Ten. kdo tehdy vymyslel nesmyslné čekání v Hodoníně a vzájemné ujíždění od těch R v Šakvicích, ať už to byl kdokoli, by si za ten nápad zasloužil jediné. Zpráskat ho jako prašivého psa.

xyz

To čekání v Hodoníně (při těžko změnitelných časových polohách R13 před Brnem i okolo Přerova) znamenalo zkrácení cestovní doby Brno – Hodonín oproti dřívějšku (kdy v tom dřívějšku mj. nebylo počítáno se soupravami schopnými jet 160 km/h, což ale Interpantery schopné jsou).

Robert

Jistě, ale tehdy jel (resp. nyní jede) autobus linky 541 tak jako tak, takže top náklady navíc negeneruje. A o víkendu vlak nejede vůbec, čili 1 autobus naveze lidi na BV i BM. Nemluvě o tom, že Šakvice-BV bude nově o víkendu ve dvouhodinovce.
Důvodem opatření platného od prosince 2017 údajně byly stížnosti lidí na neúměrně dlouhé čekání v Šakvicích na vlak do Brna.

Jak ten vlak do Hustopeč rozdrbe dopravu na autobusových přípojích, radši nebudu ani odhadovat, ale už pohledem do JŘ je to víc jak zřejmé.

Daniel

Na této přetížené trati teď budou v zásadě tři konečné (Hustopeče, Židlochovice a Břeclav). To na příliš jednoduchý takt a systém nevypadá, alespoň ne v takovém podání, jak si příměstskou železnici představuji já.

xyz

„Na této přetížené trati teď budou v zásadě tři konečné (Hustopeče, Židlochovice a Břeclav)“
Břeclav už ne, co se přímých Os vlaků z Brna týče.

Daniel

To zní asi logicky. To znamená, že mezi Šakvicemi a Břeclaví těch pár zastávek obslouží např. jedna pendlující regionova?

slaweet

Podle Návrhu jízdního řádu na období od 13. 12. 2020 do 11. 12. 2021 to tak vypadá:
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/107884101/k252.pdf/f2444d23-e726-4a83-8138-b02fb2c3015d

Otázkou je jestli regionova, nebo by stačila i jedna 810. Jsou tam po cestě 4 zastávky a jen dvě bez obsluhy rychlíků (Rakvice, Ladná)

Martin H.

Bude tam jezdit sólo motorový vůz ř.842…

Dušan

To ano, ale maximálně do 1.1.2025, kdy ta trať má přejít do výhradního ETCS provozu – do toho data tam mají skončit všechna vozidla BEZ ETCS – čili řady 230,240, 842, 810..atd. atd.

Martin z Moravy

Teoreticky, by bylo zajímavé tyto vlaky z Břeclavi protáhnout do Pohořelic a zadrátovat to tam. Ale kdo by s tím jezdil, že…

Radek Janata

Že se příměstské linky takto podobně větví, je třeba v Německu docela běžné. Ale tam jsou běžné i RE linky, který by ty díry cestou do Brna projely bez zastávky a nezdržovaly se tak.

Daniel

Větvení ano, ale přišlo mi to v tomto případě Tří konečných (nakonec budou tedy asi jen dvě) těžko proveditelné i s ohledem na vytíženou kapacitu a nějaké rozumné takty.

wxdf

-„Stavba se přesunula z Hustopečí do Šakvic, kde mimo jiné vzniká vzniká nový bezpečnější podchod,
– že cesta do Brna bude po modernizaci bude trvat déle než dosud. Důvodem je rozdílný dopravní koncept

Text napsal nějaký papoušek, co opakuje slova ?

pejan

Dřívější podchod by zřejmě nebezpečný, protože lidi chodili stejně po přechodu a pak tam Railjet sestřelil tu ženskou…

xyz

Změnou v této věci asi bude, že tam nově už nebude ten přechod (který tam předtím byl asi z důvodu „pokud by nefungoval výtah“ či „pokud by např. někdo jel na vozíku širším než dveře od výtahu“).

xyz

„tavba se přesunula z Hustopečí do Šakvic, kde mimo jiné vzniká vzniká nový bezpečnější podchod, který umožní i bezbariérový přístup.“

Bezbariérový byl i předchozí (v severnější poloze umístěný) podchod. Jen byl vybaven výtahy a ne (jak tomu je u nového podchodu) šikmými plošinami.

O. K., něco jiného je to, že namísto poloperonizace tam nově bude plná peronizace, nicméně plně bezbariérový přístup by byl zajištěn i při napojení nového ostrovního nástupiště do původního podchodu, byl-li by tam zřízen výtah.

Nicméně chápu důvody ke zřízení nového podchodu, mj. jeho lepší vyústění do přednádražního prostoru (konkrétně k autobusovému terminálku.)

Dušan

Jen aby u toho terminálu mělo nakonec z těch busů vůbec co zastavovat…linka 541 má být totiž jaksi v úseku Hustopeče – Šakvice zrušena a co tam ještě staví ? 540 a 543 ?

dopravák

Klidně si dovedu představit, že tam KORDIS vytvoří a naváže nějaké další autobusové linky, když budou částečně zredukovány osobní vlaky vedené dále do Břeclavi – zejména má-li zároveň choutky nabourat se do trati Zaječí – Hodonín (byť na jejím opačném konci). A i do / z Mikulova by to asi bylo rychlejší autobusem přes Strachotín a Věstonice než vlakem oklikou přes Břeclav, zejména pro ty, kdo nejedou z / do Brna, ale potřebují proto mezi Brnem a Šakvicemi použít osobního vlaku.