Železničáři dotáhnou čtvrtý koridor k virtuálním tunelům, počítají až s dvoustovkou

Jednokolejná trať mezi Ševětínem a Českými BudějovicemiJednokolejná trať mezi Ševětínem a Českými Budějovicemi

Správa železniční dopravní cesty dala na trh další zajímavou zakázku na čtvrtém koridoru. Konkrétně jde o kompletní modernizaci úseku Ševětín

Správa železniční dopravní cesty dala na trh další zajímavou zakázku na čtvrtém koridoru. Konkrétně jde o kompletní modernizaci úseku Ševětín – Dynín, která naváže na již hotovou stavbu z Dynína do Horusic, potažmo Veselí nad Lužnicí. Předpokládané náklady na proměnu více než čtyřkilometrové části tratě činí 657 milionů korun bez DPH.

„Oproti současnému stavu se zde po modernizaci zvýší traťová rychlost až na 160 kilometrů v hodině s možným budoucím výhledem až na 200 kilometrů v hodině. Součástí stavby je i příprava na budoucí implementaci systému ETCS,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Úplnou proměnou projdou stanice Neplachov a Dynín, dostanou například nová nástupiště. Zastávka Neplachov se posune a přístup k ní zajistí podchod pod právě budovanou dálnicí D3. Stavět by se mělo začít už v únoru příštího roku, hotovo pak má být před Silvestrem 2019.

Čím dál palčivější se tím stává otázka, jak následně přivést koridor od Ševětína do Českých Budějovic. V úvahu přicházejí dvě zcela odlišné varianty. Jedna počítá se dvěma tunely o celkové délce osm kilometrů, díky kterým by se trať narovnala. Správě železnic poprvé vyšla ekonomická studie, nyní bude záležet na názoru centrální komise ministerstva dopravy. Tunely by vyšly na zhruba devět miliard korun. Druhou možností je ponechání vlaků na nynější klikatící se jednokolejce, která se osadí zabezpečovačem ETCS. Právě tunelová varianta by umožnila zmíněnou dvousetkilometrovou rychlost.

Mnohem blíže k realizaci jsou tunely na dvacetikilometrovém úseku Sudoměřice – Votice na pomezí Jihočeského a Středočeského kraje, kde je tendr na zhotovitele ve finále. „Věřím, že výběrová komise během 14 dnů ukončí svoji práci,“ uvedl minulý týden náměstek šéfa SŽDC Mojmír Nejezchleb. Pak zbývá ještě jihočeská část Soběslav – Doubí, která nedávno získal zelený souhlas EIA, příprava se ale protahuje kvůli majetkovému vypořádání. Tendr chce SŽDC vypsat do poloviny příštího roku.

Tagy Dynín koridor Ševětín SŽDC
12 komentářů