Železničáři dotáhnou čtvrtý koridor k virtuálním tunelům, počítají až s dvoustovkou
Jednokolejná trať mezi Ševětínem a Českými Budějovicemi
Správa železniční dopravní cesty dala na trh další zajímavou zakázku na čtvrtém koridoru. Konkrétně jde o kompletní modernizaci úseku Ševětín
Ono kdyby za ČB dal nějak inteligentně trefit Solnohrad a Mnichov, tak se bavíme o trochu něčem jiném… Realita bohužel je taková, že za ČB je koňka do „rakouské Ostravy“ Lince…
Proto souhlasím s tím, že 9 miliard by udělalo mnohem lepší službu někde výrazně blíž u Prahy, nebo u Bezpráví, nebo mezi Brnem a Českou Třebovou…
Zvlastni, k nekterym prispevkum zde na serveru lze pridat prispevek, k nekterym po kliknuti nikoliv, okno pro komentar zmizi…
Tak já jenom doufám, že všichni zodpovědní rozhodčí budou mít na paměti, že rozhodují o stavu ne pro současnost, ale pro stav na dalších 50 let, ne-li víc…
Varianta lehce oprášit současnou jednokolejku a tunely nechat pro budoucnost nemusí být nutně špatná, přeci jen je (v podobném stádiu přípravy) dost staveb, kde bude mít investovaných 9 miliard o výrazně větší přínos.
Tohle určitě nejsou vyhozený peníze, protože co se tak postupně ukazují plány VRTek, přijde mi, že s vysokorychlostní tratí z Prahy směr ČB se počítá ze všech nejmíň… (Nemluvím teda o potenciálním úseku Praha-Benešov, ale ten je stejně součástí RS1.)
Přesněji nepočítá se s ní vůbec – prostě ani v ČR, ani za hranicí není osídlení, které by něco takového ospravedlnilo. Já neříkám, že to jsou vyhozené peníze, ale víceméně to, že jde v současné době o luxus srovnatelný s méně významnými VRT.
Urco bych podporil tunel co zkrati cestu a zvysi rychlost. Rozhodne ti nejsou vyhozene penize. Myskim ze praha hlavak tabor budejovice se bude moct diky tonuhle zvladat i pod 1:20min krasne.
Takže ty nástupiště už doufám budou stavěna proto, aby vedle nich projel vlak dvoustovkou..
Prostě se podle mě mělo stavět v ne příliš obydlených úsecích na 200. Teď když vyškrtnou tunel, tak udělají třeba 1:30 1:40 a dopadne to jako s Brnem místo 2:05 možná letos bídných 2:25 – obtížně konkurenceschopné.
Ono je to dvojsečné. Pokud stávající trať přestavíte na 200 km/h (tzn. postavíte prakticky novou a ještě starou zrušíte) tak, že se tarifní body posunou od sídel do polí (což ovšem i ta stávající přestavba kdovíproč dělá), můžete na ní zrušit veškerou místní obsluhu, a navíc při zachování nákladního tranzitu (max. 120 km/h) budete tento muset častěji předjíždět. Otázkou je, za kolik ušetřených minut to stojí, a zda mají v cíli využití. Nakonec, pro rychlou dálkovou dopravu již byla i zde upřednostněna dálnice…
František: jak to myslíte „upřednostněna“? Stát zde staví jak dálnici tak železnici.
Tak ono i toto by mohlo přinést docela významné zrychlení, ne? Jestli je současná průměrná rychlost okolo 80km/h na 39 kilometrech s jízdní dobou 30-32 minut, tak by při těch budoucích asi 32 kilometrech a dvojnásobné průměrné rychlosti..