Zdvojkolejnění trati z Pardubic do Hradce Králové může začít. Zakázku získala Skanska, projekt už má povolení
V rámci celé akce dojde k výměně mostu přes Labe, půl roku nepojedou vlaky.
Správa železnic může začít s další etapou rozšíření tratě mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Včera podepsala smlouvu se zhotovitelem, sdružením firem Skanska a Elektrizace železnic, ve středu nabylo právní moci i stavební povolení. Velké výluky se rozjedou na konci května.
Podle registru smluv je konečná cena 2,68 miliardy korun. Pokračuje tak trend, kdy stavby na železnici proti odhadované ceně výrazně zdražují. V projektu byla odhadovaná cena 2,19 miliardy korun.
Správě železnic se v březnu zkomplikovaly plány na zahájení velké akce kvůli stavebnímu povolení, které napadla společnost SK – EKO Pardubice. Od středy ale může stavět. „Stavební povolení již nabylo právní moci,“ potvrdila mluvčí Drážního úřadu Pavlína Straková.
Plán počítá se zdvoukolejněním úseku z Rosic nad Labem do Stéblové včetně mostu přes Labe v Pardubicích. Současně dojde ke zvýšení traťové rychlosti. Dokončení stavby je plánováno v závěru roku 2023. Vyžádá si půl roku trvající výluku mezi stanicemi Pardubice hl. n. a Pardubice-Rosice n. L. (pro vlaky směr Hradec Králové) a Pardubice hl. n. – Pardubice-Rosice n. L. – Chrudim. Všechny vlaky budou v tomto období a v těchto úsecích nahrazené autobusy, které pojedou podle výlukového jízdního řádu.
Modernizací včetně zdvoukolejnění projde úsek o délce 7,5 km. Původní jednokolejný most přes Labe nahradí nový se dvěma kolejemi. V železniční stanici Pardubice-Rosice nad Labem se upraví kolejová rozvětvení pro napojení dvoukolejných traťových úseků. Kvůli vzniku nových nástupišť se změní i konfigurace kolejiště. Propojení vnějšího a ostrovního nástupiště bude mimoúrovňově novým podchodem.
Modernizací projde i zastávka Pardubice-Semtín, která získá dvě nová vnější nástupiště a přístřešek. Hlavní změnou bude zrušení stávajícího přechodu a jeho náhrada podchodem. U železničního přejezdu ve Stéblové pak vznikne nová zastávka.