Zdvojkolejnění trati z Pardubic do Hradce Králové může začít. Zakázku získala Skanska, projekt už má povolení
RegioPanter na trati Pardubice - Hradec Králové. Foto: České dráhy
V rámci celé akce dojde k výměně mostu přes Labe, půl roku nepojedou vlaky.
Vysoké PHS v polích, kde je pár chatek? Tam by stačili ty snížené. A ta technologická budova v Rosicích se staví proč, to na nádraží není pro technologie místo, nebo ho chceme v budoucnu zbourat za každou cenu?
PHS jsou k ničemu jakékoliv.
Konečně…
Škoda že se nepodařilo vyřešit uvrat od Chrudimy. Mohlo být rychle, atraktivní a pohodlne spojení Chrudim, Pce, HK-Jaroměř.
Když si nejste jistý s i/y u názvu Chrudim, napište prostě do Chrudimě, místní to tak říkají. 🙂
(Reju, beztak to byl nejspíš překlep…)
A opět stavíme přejezdy na frekventovaných dvojkolejných tratích, na kterých vlaky dosahují rychlostí přes 100km/h. Ano, normy to umožňují, a jsou místa kde to asi jinak nejde, ale Stéblová to není, místa na podjezd je tam dost. Takže zatímco jinde se železnice stává bezpečnější, zde to bude přesně naopak, s vyšší hustotou provozu a rychlejšími vlaky se tu paradoxně bezpečnost sníží.
Udělat bezpečný přejezd by šlo.
Třeba místo závor vyjíždějící „hroty“ a možnost trasu pro vlak postavit až když je přejezd zavřený. 😀
Jakože by se vlaková cesta propojila až spadnutím závor?
U přejezdů ve stanici je podmínka zavřeného přejezdu pro návěst dovolující jízdu běžná a samozřejmá.
A v Nizozemsku to tak funguje i na zastávkách s autoblokem. Na návěstidle za zastávkou stůj, teprve půl minuty před pravidelným odjezdem padají závory hned a pak přepnutí na volno.
A taky si dát pozor, aby ty hroty někoho neuvěznily. Nebo má být účelem toho
zabezpečenínápadu nadělat hromadu mrtvol?Už jsou nějaké nástřely, jak by měl vypadat modernizovaný Hradec? Přecejen východo-západní dvojkolejka kolidující s dvojkolejkou od jihu, která pokračuje jako jednokolejka na sever bude výzva. Navíc je stanice na dnešní poměry krátká, a delší koleje pro předjetí tranzitních nákladních vlaků budou potřeba. Mimoúrovňový rozplet je sci-fi, navíc ho tam není kam umístit.
Na severní zhlaví by se podjezd nacpat nedal?
Já si myslím, že dal, byl by ale čistě pro osobní dopravu. Od 1. a 2. nástupiště klesat rovnou pod silnici I/35 a trať 020. Pak mezi současnou tratí a myškou vystoupat zpět. Sloupání 30-40 promile, vodotěsná vana. Technicky by byl největší problém nějaká kanalizační stoka v trase.
https://mapy.cz/s/jadofehana
Fainé, i když ty nástupiště v rosicích jsou divné a přístřešek asi zakryje část budovy možná to vyjde do poloviny oken vrchního patra jak je na vizualizaci. Jinak ty částky jsou vysoké hlavně na nádraží v PCE, to je hodně velká pálka, na to, že nádraží bude skoro stejné. No z nadchodu bude alespoň možné fotit vlaky, i když to jde i z mostu asi lépe 🙂 nebude tam špinavý plexik, nebo sklo. Pokud se nepletu, stejně bude bybět ještě před hradcí kus dvojkolejné tratě, škoda, že se to nedělá najednou, to bude další dvacetiletka. Nádraží v Pohřebačce je taky… Číst vice »
Jako rodilý hradečák byste měl vědět, že dvoukolejka je zatím neprůchodná přes Pražské předměstí.
Jsem rodilý Pardubák, i když tam nebydlím, občas jedu do Hk jen tak se podívat, proto nevím v jakém to tam je stavu, ale koukal jsem včera do MAP a je jasné, že by to tam šlo těžko realizovat, bez zabrání dalších pozemků, většinou chalupářů.
Byla vydána vizualizace k této stavbě: https://youtu.be/pz2_Uc8fcS8
Tak za největší xujovinu pokládám, že se v Semtíně nepokračuje nadchodem od Ohrazenic, ale to už se tu diskutovalo. Čili cestují vyleze z vlaku, půjde do podchodu pod tratí a hned hurá na nadchod přes čtyřproudovku.
Samozřejmě, že podchodem nepůjde, půjde přes trať. Nebo si snad někdo dělá iluze, že na takhle opuštěném místě budou lidé ochotni jít do podchodu?
Myslím, že pro ty jednotky cestujících to zas taková komplikace nebude.
Nejde jen o cestující, je to také dost využívaná zkratka z Ohrazenice do Doubravic.
Dokonce násobně převažuje využití jako cesta do Doubravic než na vlak.
Tak je asi výhodnější udělat podchod, než se napojovat na nadchod, navíc už vidím, jak se napojují na stávající nadchod, udělali by druhý, který by končil u perónu.
Takhle to tam vypadá, pokud to neznáte: https://mapy.cz/s/conarecona
Provoz na čtyřproudovce je patrný i na fotomapě, tu úrovňově přechází jen sebevrah.
Znám to tam velice dobře, pravidelně na Semtíně vystupuju/nastupuju.
Navíc, co to má společného s tratí? Jen jsem podotknul, že i kdyby se dělal nadchod, tak by se pravděpodobně nenapojoval na stávající, ale vedle by jen přes koleje z perónu na perón.
Já si taky myslím, že se měl udělat nadchod nad tratí, propojený se stávajícím nadchodem nad silnicí. Je to takové logické intuitivní řešení, něco jako jsou propojeny podchody v Rosicích.
Velikost komplikace pro cestujícího není moc závislá na tom, kolik takových je.
To se to staví v takové rovině. Jen těch UKáček je zjevně nedostatek, což navyšuje cenu, místní se tak odrbávat nenechají.
no, železniční výstavba je více náročná na techniku než na „ruce“! hlavní cenu tu tvoří know-how
Byl jste někdy u nějaké železniční stavby? Já u několika. Ano, odborný dohled je většinou český, pokud to nejsou zahraničí firmy, ale Slováků, Kofol a UK je tam okolo 50-70%, podle toho, co se zrovna dělá.
No tak super, to by mohlo umožnit spojení HK přímými linkami s moravskými krajskými městy Ostravou a Zlínem, s těmi by se svezla Olomouc, a s Brnem. Hradec si to zaslouží.
To spíš až po dokončení VOChocu…
Pokus hnát přímé rychlíky do Brna přes Týniště už tu byl, kupodivu se to vůbec nechytlo. Teď už by to narazilo na kapacitu Cho-ČT.
Mmch na stránkách Dobré správy se objevila velice zajímavá mapa. Doporučuji zejména VRT-fundamentalistům a hledačům potenciálu na louce u Štoků.
Mohlo by jít třeba jen o přetrasování Slováckých expressů nebo Brněnských rychlíků mimo Kolín a Pardubice, ale je to tak daleko, že je asi zbytečné nad tím teď spekulovat.
Jezdil kolem páté z HK rychlík Bouzov a ten mi vyhovoval až na to vstávání. Přímo do OL dobrý spoj ČD.
To je zase nějaká kolovratníkovina, toto. Zatížení tratě se nepočítá v hrubých tunách a přepravených osobách jen tak z plezíru.
Tohle může ukazovat zátěž na řízení provozu a částečně kapacitu tratě.
To asi těžko, protože kapacita úseku Choceň – Česká Třebová nebude dlouhodobě dostačující. Jediné co by to vyřešilo je RS1 Praha – Brno. Pak se o vašem návrhu můžeme začít bavit.
Tak mě teď napadlo, že je škoda, že se neudělal elektrifikace Týniště-Letohrad přes Žamberk. Sice s 2 úvratěmi, ale dal se objet rekonstruovaný úsek podle Orlice a Hradec by měl ta nové spojení….
A proč? Opravdu myslíte, že by HK vygeneroval dostatečné množství cestujících, aby mohly z HK jezdit přímé vlaky do tří směrů na Moravě a ve Slezsku v taktu 2 hodiny a mělo význam takový vlak pustit na koleje? Tzn. alespoň čtyřvozová souprava? Asi si umím představit, že by z HK vyjížděly nějaké brzké ranní spoje směr Morava/Slezsko (třeba nějaká Svitava ve 4.10 z HK, v 6.40 v Brně) a končily tam půlnoční spoje ze směru Morava/Slezsko, ale to jsou tak maximálně 2 páry vlaků za den.
Nevyprodukovala by dostatek lidi. V HK je po šesté mrtvo i na vlastních VŠ kolejích i nádraží a když počítali lidí v panterech na Pu tak by stačil trojitý mouše . Spis bus Olomouc Liberec přes HK a Mýto by měl větší potenciál. Aby ale cestou nazsstavovat ve všech dírách na to snad dojelo i FTL přes Koníci a Kostelec . Ale žádný finanční terno by to asi nebylo
z Hradci pojedete R, Sp či Os do Pardubic a tam přestoupíte na hromady expresů, které míří zejména na Olomouc a do Ostravy, na Brno budou po ukončení výluky opět jezdit expresní spoje Ex3 metropolitan a railjet a navíc RegioJet. Přímý R z Hradce se kapacitně na současný koridor mezi Chocní a Třebovou nevleze, navíc spolu s linkou R18 a R19 by vznikl podivný netakt a bude to pomalejší, než jet do Pardubic a tam nasednout na expres, jak výše zmiňuji. A pokud chcete přímý Ex Brno – Hradec, to už je absolutní zbytečnost vzhledem k tomu, jaké množství spojů… Číst vice »
Odvolání bylo zamítnuto, zpětvzato?
Zpětvzato po uzavření SoSB o prodeji pozemků (i těch částí, co ke stavbě nejsou nutně potřeba): https://www.hlidacstatu.cz/Detail/16380035
cena 9 mio…kolik m2 pozemků to je?
To je to, co v článku chybí…
Co se to už tak měsíc buduje u Stéblové?
Trakční napájecí stanice.
Konečně užitečná stavba!
Která už cca 20 let měla být hotová.
60…!
62 … a Stéblová by se nestala.
No sláva. Popravdě nechápu, jakým zázrakem se už před deseti lety (ano, vážně to je deset let) povedlo realizovat úsek Stéblová – Opatovice.
To je fofr.
Nicméně nechybí tam ještě jeden úsek s kaštanovou alejí nebo jakým to zásekem?
Chybí, ten se pravděpodobně sveze s překopáváním Hradce, kde se ze třech stávajících jednokolejek stanou dvojkolejky.
Z Hradce by to chtělo dvojkolejku i do čtvrtého směru, na Jaroměř. Minimálně pokud to nádraží budou překopávat, tak aby se s touto možností počítalo a byla tam pro tu druhou kolej rezerva.
To bych řekl že tam je. Dnes je to „předměřický výtah“ a končí šturcem.
Zdvoukolejnění Stéblová – Opatovice bylo dokončeno na konci roku 2015.
http://www.vladanfoto.cz/clanky-steblova-opatovice-nad-labem-3.cast.html
Ještě to není 10let…