Zakázka na nový čtyřpruh u Budějovic míří k firmám budujícím dálnici D3

Kontrolní mýtná brána v Dasným u Českých Budějovic. Pramen: CzechTollKontrolní mýtná brána v Dasným u Českých Budějovic. Pramen: CzechToll

Nová přeložka má ulevit řidičům a především obyvatelům obcí Dasný a Češnovice, kterými dnes projíždí zhruba 20 000 vozidel denně.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má šest zájemců o velkou modernizaci nebezpečné silnice I/20 u Českých Budějovic. Nejlevněji je ochotno novou výpadovku na Písek a Plzeň zbudovat sdružení firem MI Roads, Doprastav a M-Silnice. Jeho cena za 8,5 kilometru dlouhý úsek mezi Pištínem a Budějovicemi činí 1,257 miliardy korun, což je zhruba 70 procent ceny předpokládané. Na síti X to oznámil šéf ŘSD Radek Mátl.

Firmy mířící za zakázkou u Budějovic spojuje mimo jiné skutečnost, že už mají na jihu Čech kapacity. Podílejí se na nedaleké stavbě dálnice D3, která letos skončí. Společnost M-Silnice je členem sdružení, které staví úsek D3 Úsilné – Hodějovice, Doprastav buduje navazující úsek Hodějovice – Třebonín a za souseda má na úseku Třebonín – Kaplice nádraží firmu Metrostav Infrastructure. Ta je matkou MI Roads.

Novostavbu I/20 mezi Pištínem a Budějovicemi, která má začít letos ve druhém pololetí, lze rozdělit na dvě části. Od Budějovic k Češnovicím (cca 6,5 km) bude zbudován směrově rozdělený čtyřpruh v nové stopě, který naváže na stejné uspořádání na výjezdu z krajského města. Zbylé dva kilometry bude směrově nerozdělený třípruh.

I/20 Pištín - České Budějovice. Pramen: ŘSD

I/20 Pištín – České Budějovice. Pramen: ŘSD

Nová přeložka má ulevit řidičům a především obyvatelům obcí Dasný a Češnovice, kterými dnes projíždí zhruba 20 000 vozidel denně. Nový úsek bude sloužit i jako obchvat obou obcí, kde se už několikrát konaly demonstrace za odvedení aut mimo zástavbu.

Stavba je přitom k zahájení připravena už přes rok. Stavební povolení získalo ŘSD předloni v srpnu, pozemky jsou vykoupeny, v době vegetačního klidu proběhlo už i kácení dřevin. Tendr na zhotovitele měl být původně vypsán už před rokem, ŘSD jej ale s poukazem na nedostatek peněz odložilo na neurčito.

Změna přístupu přišla s rozpočtem na letošní rok, kdy bude ŘSD pracovat s rekordní částkou přes 79 miliard korun (loni 65,5 mld.). Jistota peněz vedla ŘSD k vypsání tendru, což se stalo loni v říjnu.

ŘSD chystá vylepšení I/20 i od Pištína na sever k Písku. Tam půjde většinou o střídavý třípruh.

Tagy České Budějovice - Pištín I/20 ŘSD
44 komentářů