Nový čtyřpruh u Budějovic. Začalo stavební řízení k velké modernizaci písecké výpadovky

Kontrolní mýtná brána v Dasným u Českých Budějovic. Pramen: CzechTollKontrolní mýtná brána v Dasným u Českých Budějovic. Pramen: CzechToll

Stav silnice I/20 je dlouhodobě předmětem kritiky, v obcích stižených tranzitní dopravou se už několikrát konaly demonstrace.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) udělalo další krok k dlouho plánované velké modernizaci silnice I/20 u Českých Budějovic. Jihočeský krajský úřad zahájil stavební řízení k úseku mezi Pištínem a Budějovicemi, který se má z větší části proměnit ve směrově rozdělený čtyřpruh v nové stopě.

ŘSD počítá s tím, že stavební povolení pro 8,5 kilometru nové silnice získá ještě letos, příští rok najde zhotovitele a stavba proběhne v letech 2024 až 2027. Aktuálně se počítá s náklady kolem dvou miliard. Oznámení o zahájení stavebního řízení se objevilo na úřední desce Jihočeského kraje.

Stavbu lze rozdělit na dvě části. Od Budějovic k Češnovicím (cca 6,5 km) bude zbudován směrově rozdělený čtyřpruh, který naváže na stejné uspořádání na výjezdu z krajského města. Zbylé dva kilometry bude směrově nerozdělený třípruh.

Stav silnice I/20 je dlouhodobě předmětem kritiky, v obcích stižených tranzitní dopravou (Dasný, Češnovice) se už několikrát konaly demonstrace za odvedení aut mimo zástavbu. Právě tady vzniknou nové přeložky mimo obce. Na silnici je i řada úseků, kde často umírají lidé; jsou označeny křiklavou cedulí se smrtkou. Silnice totiž dávno nesplňuje soudobé normy, nemá například žádný prostor za krajnicí a je proslulá nepřehlednými horizonty.

I/20 Pištín - České Budějovice. Pramen: ŘSD

I/20 Pištín – České Budějovice. Pramen: ŘSD

ŘSD chystá vylepšení i navazujícího úseku Pištín – Písek. Vylepšení má spočívat především v rozšíření silnice na uspořádání 2+1. Stavět by se mělo v letech 2025 až 2027.

Tagy České Budějovice - Pištín I/20 ŘSD
66 komentářů