Zájem o šumavské lokálky stoupl víc než o pětinu

První spoj GW Trainu před startem z ČB do Nového Údolí. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPrvní spoj GW Trainu před startem z ČB do Nového Údolí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Počet cestujících na takzvaných šumavských lokálkách stoupl letos v létě meziročně o 20 až 30 procent. Zejména o víkendech je

Počet cestujících na takzvaných šumavských lokálkách stoupl letos v létě meziročně o 20 až 30 procent. Zejména o víkendech je zájem velký a firma GW Train Regio posiluje vlaky o autobusy a dodávky na kola. Přibylo i cestujících na nejstarší elektrifikované trati v Čechách Bechyňka, která spojuje Tábor a Bechyni. Jednodenní jihočeská krajská jízdenka nově platí na větším území. ČTK to řekli dopravce a zástupce kraje.

Doprava na tratích České Budějovice – Černý Kříž, Číčenice – Nové Údolí a Strakonice – Volary, kterou provozuje GW Train Regio, roste. „Spoje jsou vytížené, praská to tam ve švech. V určitých hodinách je kapacita na maximální možné úrovni. Když je dobré počasí, tak na jednom spoji máme přes 300 lidí a kolem 120 kol. Loni byl tento stav tři neděle, teď je to pořád. Nárůst proti loňským číslům je o 20 až 30 procent,“ řekl generální ředitel GW Jihotrans Robert Krigar. Jak dodal, zejména o víkendech posilují vlakovou dopravu autobusy a dodávky na kola.

Letošní novinkou, která vznikla díky podnětům turistů i ubytovatelů, je cyklovůz mezi Číčenicemi a Novým Údolím. Je zařazen mezi dvěma motorovými vozy, v sobotu, neděli a ve středu. Uvedl to Martin Stach ze společnosti Jikord, jihočeského koordinátora dopravy. Kraj zvažuje, že přidá cyklovozy i v některých vlacích do Volar.

„Od loňska jezdí přes Krumlov dvě soupravy o kapacitě 260 míst k sezení, jsou tam dva delší vlaky z Německa a třetí, kratší, s motorovými vozy RegioSprinter s kapacitou 130 míst k sezení,“ řekl k šumavským lokálkám Stach. V létě také jezdí večerní vlak ve 20:00 z Českých Budějovic do Volar, který podle Stacha může vozit hosty z hotelů či z výletů.

Zájem stoupl i o vlaky na Bechyňce, trati Tábor – Bechyně. „O letních víkendech jezdí každou hodinu. Víkendové vlaky se plní, ve vlaku do Bechyně je i 90 lidí, mám radost, že ten vlak má smysl,“ řekl Stach.

Nově i v pracovních dnech o prázdninách platí jednodenní Jihočeská krajská jízdenka za 250 Kč. Je pro dva dospělé a tři děti. Nově platí na větším území, lze s ní dojet kromě jiného až do Sušice. Díky jízdence je možné získat i slevy ze vstupného do vybraných turistických cílů.

GW Train Regio provozuje dopravu na tratích České Budějovice – Černý Kříž, Číčenice – Nové Údolí a Strakonice – Volaryod prosince 2017. Jihočeský kraj zaplatí za služby tohoto dopravce za 15 let 2,25 miliardy Kč. Roční objem kilometrů je 1,3 milionu.

ČTK

Tagy GW Train Jihočeský kraj trať Tábor - Bechyně
87 komentářů