Zájem o šumavské lokálky stoupl víc než o pětinu
První spoj GW Trainu před startem z ČB do Nového Údolí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Počet cestujících na takzvaných šumavských lokálkách stoupl letos v létě meziročně o 20 až 30 procent. Zejména o víkendech je
Je fajn, že se vlaky plní, ale má to háček: roste jim zpoždění. Včera jsem dvěma takovými jel a s každou zastávkou jsme nabírali zpoždění. Na vině bylo nakládání kol, které si s sebou cestující vezli.Nevím, zda se to dá zvládnout lépe, ale stálo by to za to.
Jak jsem tam jel já poslední rok s čd, tak jel pohodlný vlak. Na čas. A bez mačkanic. Míst kolem 300.. Bez těch šaškáren.
Kolem 300 míst byly ty dvě patra a Bds?
Ovšem dvě patra a BDs vs. pohodlný vlak je jasný protimluv.
Ne. Jednou tam byla 842 + x vozů a jednou tuším ty patra.
A kolik kraj musel dosypat?
Jel sem na dovolenou z Č.B.do Černé v P. a teď co tam jezdí je děs běs, málo místa na nohy, vlak přeplněný jak blázen zpoždění klidně i 30 minut, rachot jak na korbě V3S no masakr…..
korona friendly
RegioNova mi přijde mnohem horší.
Proto je to třeba zavčas zrušit, aby si snad lidi nezvykli!!
prej kraj (JČK) dotuje ubytovací kapacity, takže snižuje cenu pro případné zájemce a tím je láká… já tedy raději pod stan na divoko, ale slyšel jsem to… jinak mi přijde, že v JČK je letos hodně turistů, ale nespojoval bych to s GWTR ani s žádnou lokálkou, kolejema atd….
To tam nemůže SŽ udělat pořádnou výluku , aby odradila maximum lidí? Na Rudu se to povedlo, příští týden začíná, nebylo asi jednoduché se trefit do největší sezóny, ale nakonec se to povedlo…
jojo, tuto se POVEDlo 🙂
Nepište to sem, nebo se to opravdu stane!
no jo, tam jezdí zatím dráha ne 🙂
Na Rudu se toto daří většinu sezon. Já už se naučil před lety vlak na Rudu vůbec nepoužívat, protože jsem většinou skončil v autobuse. Např. s kolem je to super, protože v dodávce Vám ho parádně odřou.
Souprava mi prijde nevhodna pro turistickou trat, kde lze ocekavat hodne lidi. Souprava je hodne stisnena a sedet na vylete zady k oknum je tristni. Chapu kdyz s tim jezdi treba Marianske Lazne – Karlovy Vary, ale Sumava by si zaslouzila lepsi soupravu.
Máte pravdu,ale na jihu neví o dopravní koncepci nic,hlavne že mají mezinárodní letiště
Příspěvek smazán pro zjevné lži
Krigar za minuleho rezimu delal ridice autobusu u CSAD Ceske Budejovice, divize Tyn nad Vltavou a po revoluci v ramci privatizace CSAD Ceske Budejovice se dostal k tomuto podniku, ktery dnes zname obchodni znackou GW (drive CSAD Jihotrans) a CSAD STTRANS
Fandím GéWéčku – nakopli to tam.
To modří nikdy nepřekousnou.
Co se týče kapacity – jezdí to, co si kraj objednal…
Jak je to s těma pisioama Busem a dodávkama – to iniciativa dopravce nebo kraje směrem k dopravci??
Možná to tam nakopli, ale to co tam předvádějí má k výletnímu komfortu daleko. Ještě je na čem pracovat.
Jojo, 810 a Bmto+BDs, to byl komfort jak hrom…
811-012-012-012-811, to by bylo jiný kafe, žejo!!
Až na to že tam u vytížených vlaků byly 4 – 5x Bai + lokomotiva. Takže pohodlné a dobré i s dostatkem WC a míst pro kola i kočárky.
U mnou navrhovanýho vlaku by byly 1. a poslední vozy i klimatizovaný!!!
A co nakoplo Bechyňku? Ta regionova žádnej trhák neni. @rtep má pravdu, letos více lidí tráví dovolenou v tuzemsku.
Nejspíše vouchery do lázní. Lázně nyní zažívají nápor zájemců, kteří chtějí využít právě vouchery.
Minulý týden jsem jel poprvé Regionovou – Modrou Regionovou – v trase Praha -Vršovice – Praha Hl.n.
Musím říct, že jsem byl velmi příjemně překvapenej – velmi příjemnej interiér, 100% čistota evidentně to má jinej motor – oproti motoru LIAZ u 810 na trase Slaný – Kralupy to byla velmi tichá jízda, velice profesionální, slušná a milá starší průvodčí…! Utrpěl jsem velmi příjemnej „kulturní šok“ jak se dá z naprostýho vraku udělat v rámci možností příjemnej vláček.
Nijak se to nelišilo od předělávek typu GW nebo Arriva.
některé přestavby jsou prý akceptovatelné, ale regionova k nim nepatří.
Ano, souhlasím a byl jsem i já několikrát překvapen některými RN tichou a klidnou jízdou. Zatím mně nikdo nevysvětlil, v čem to je. Co se stalo? Nějaká nová úprava??? A proč ne u všech?
Co potřebujete na výletě za komfort? To si trochu protiřečíte, když je to tam v podstatě turistická doprava, alespoň JČ kraj to tak pojmul.
komfort je i si ve vlaku sednout a když stát tak alespoň na své noze a ne na něčí cizí
A co by tam teda měli provozovat, aby ten výletní komfort byl zajištěn? Předpokládám, že cokoliv, co jezdí na bavorské straně Šumavy, bude automaticky označeno za německý šrot.
Vozy s lokomotivami jako v minulosti.
Jakou to má výhodu?
Osmimístné kupé pro pohodlné cestování dvou režistů, kteří se mohou zamknout v kupé, aby je platící cestující stojící na chodbě zbytečně nerušili:-).
Nedávno jsem tímto a je to v podstatě jak motorová tramvaj. Pak jsme jely regínou, byla hlučnější ale díky otevíracím oknům tam bylo alespoň ticho. Opravdu mi motorová tramvaj ani regína mě osobně teda nepřijde nějaký luxus. Jde vidět že jste tím nejel jelikož tam bylo tak příšerný vedro takže jsem děkujubohoval za regionovu. Jinak nevím jak na jiných trasách ale na Strakonice – Volary těch 10 lidí s tím že jich několik vystoupí ještě v Hošticích mě ntam teda nával nepřijde.
Jednak teda ještě nemluvim o příšerných zpožděních které tam GW Train má.
Hoštice, ale nezastavujeme, máme zpoždění, vystoupíte si až ve Volyni!
Zkuste mi naznačit souvislost mezi otvíracím oknem a tichem?
Opravdu modří nemají co překousávat. Díky pandemii prostě velmi výrazně stoupl počet turistů, kteří jezdí na Šumavu i jinam. Nic víc, nic míň. Dopravce GW Train je v tom naprosto nevinně.
Tím bych si jistý vážně nebyl, je to stejné jako na trati 195. V letnim obdobi pretizena turisty, v zimnim obdobi by cestujiciho jeden pohledal. Není to žádným dopravcem, je to dáno turisticky lukrativní oblastí. Spousty lidí raději využili dovolenou v ČR a vzali Šumavu útokem a tak se zvedla i poptávka i na šumavských lokálkách.
Naprosto souhlasím , v létě byla poptávka i když jezdily ČD, bohužel vzhledem k voz.parku , který byl v Bulharsku k dispozici (rozuměj v Budějicich =slangové označení), to byla trochu katastrofa. Ale je to pořád o penězích – jestliže si kraj objedná přes léto více vlaků nebo větší kapacitu a zaplatí to, tak se dopravce musi postarat a je jedno, kdo to je . Ale přístup jihočeského kraje známe …
To bude nějaká mýlka. Vždyť přece cestující, když zjistili, že tu nebude platit Tr10 a nebudou moct jet na jednu jízdenku z Velký Kraše do Ovesný, měli všichni utéct a jezdit autem, protože soukromníkem nikdo nejezdí.
Asi tak. Na co je vlak, kde neplatí režijky?
Jsem vlastníkem režijky a jel jsem dopravci RegioJet a nově i Leo expres a GW Train váš komentář je asi chybný
Dý Lendrbán má stále na trati 137 deklarovanou kapacitu tři kola .Takže cyklisté strkají kola kam se dá. Naštěstí o sobotách začal jezdit Loko-motiv (M131.1513 + Z ) Z je upravený jako kolovůz.
Sprinteři od DLB mají projít modernizací, která ten problém vyřeší. Budou instalovány háky na kola.
Já jsem hlavně rád za to, že i po změně dopravce se podařilo dohodnout mezistátní provoz do Cranzahlu a nedopustil se „púchovský scénář“.
30 háků na kola?
Tolik jich na jednom vlaku ani nejezdí.
Když se zadaří počasí, tak v 8 hodin to přeplní čeští cyklisté a v 16 hodin němečtí.
Už procházejí, proto na U12 jezdí zapůjčený RegioSprineter zrovna od GW.
Doufám, že Landrbán nezapomene na stolečky při rekonstrukci :-))) A na hezčí sedačky, měnší spínu, nějaké rolety na oknech, menší kravál, české názvy, … A hlavně ať vymalujou stěny :-))) Vypadají strašně. Před několika dny jsem jela tímto skleníkem.
ať si je strčí třeba do řiti řidítkama naštorc. co si kraj zaplatí to má, ne?
ČD tam kdysi měly, přípojný vůz pro kola, někteří alternativní přepravci vlastnění jinými státy jsou hrůza. DLB např. nemá sem tam ani jedno WC v provozu na úseku Lužná – Chomutov. Odpověď průvodčí – je to kousek ….
na jednu stranu chápu, wc ve velaku je tradice….Pokud někdam jedu půl dne pochopitelná….6e není wc l linkových autobudech nikomu nevadí…
Ani v Metru. Ale na lokálce z Hradce nad Moravicí do Opavy (12 minut jízdy) je WC nezbytné. Protože to je vlak.
V metru je v kazde stanici coz je max 2 minuty jizdy a za par minut jede dalsi. Na lokalce siuzu odskocit do krovi ale dalsi vlak jede treba za 2 hodiny.
ale pikaču v každé stanici a večer jsou vesměs zavřená
přesně tak. Jezdím vlakem často a počet návštěv na wc u jízdy pod 2 hodiny jde k 0
Až Vám bude 75, tak budete mluvit jinak. Nebo takhle rychlá viróza ze špatné zmrzliny. je vidět, že o skutečném životě nevíte zhola nic …
Ale vadí. Přeji vám chtít a nemoci.
pokud neudržíte 1÷2hodiny moč, pak bych zvážil návštěvu lékaře, páč můžete bejt dost vážně nemocnej.
mě by zajímalo, kde vzaly ty údaje, protože na vlaku kterým jezdím, tak jezdili v průměru 2 cestující a nyní v průměru jen 1
Tak to asi jezdíte někde jinde.
Není to náhodou šumavská lokálka typu Číčenice – Temelín ?
Takhle to tam vypadalo vždycky…
Spíš teď COVID vykompenzovat ztráty vzniklé přechodem ČD -> GW.
to je nějaký divný. dyť tam nemaj stolečky ani věšáčky ani díru na koleje….
Kdo by mohl jezdit něčím horším než 810, v létě bez věšáku na bundy?
Ta Motorová tramvaj je dost strašná, zvlášť když v ní nefunguje klimoška.
asi to nebude soukromníkem, ale covidem 😉
Super, funguje to, a mám z toho, prostě, velkou radost. Jen tak dál, ať se práší za kočárem se soukromníky…
Práší se hlavně za cestujícími, kteří zůstanou na nástupišti a musí pěšky. Vina je spíš na straně kraje, dostane, co zaplatil…
Bylo napsané, že to Kraj, řeší…GW TRAIN, je v tomto, z obliga…Situace stejná, jako před 2 lety na Slovensku, kdy Jančura, ztrojnásobil počet cestujících, a trvalo, než se ůředníci rozhoupaly s navýšením kapacity….
Jako by dopravcům něco bránilo navýšit kapacitu, zvlášť s netto smlouvou.
Pro modrogumáky to platí stejně, ČD taky často hledají způsoby jak objednavateli alibisticky vyhovět a při tom cestující fakticky nepřevést.
Není to spíše náhodou tím že se v okolí Bratislavy začalo stavět více domů ?
Jo, ale v Praze to čd taky neroste co.
Kraj nese pouze část viny. Ano dostane co zasmluvnil. Na druhou stranu nejsou tam žádné vědmy . Když by to chtěl kraj okamžitě do hodiny navýšit, tak Landabande, nebo Trajni mají velké kulové co tam poslat. Jsou to takové podfirmy co parazitují a jejich zastoupení v ČR má holej zadek. Podotýkám nejsem zastáncem ČD ,ale dnes jsem se rozhodl vyrazit na vodu na Sázavu, kouk do JŘ a čekal že přijede ta žlutá smrt od ČD. Po příchodu na nástupiště jsem se rozhlédl a bylo jasné že se nevejdeme ani do třech těch žlutých zmarů najednou. Překvapení bylo nevídané. Žlutý… Číst vice »
V Praze se to machruje, když tam maj zálohy. Chtěl bych to samé vidět třeba na trati Rybník – Lipno.
Není to náhodou tím, že PID má zasmluvněná patra?
Na S8 to je ale plánovaný stav, žádná operativa. Takže pružností ČD to nebude.
Podfirmy? A podlidi máte v reperotáru taky?
Tyjo, jaké zastoupení v ČR, dyť je to Jihotrans, jste úplně mimo.
spekulace, Třeba to schválně poddimenzovali, aby dopravce pak dostal dosyp, nebo to prostě odvezl někdo jiný.