Návaznost vlaků ČD a GWTR se zlepší, dopravci se dohodli. Na Šumavě končí výluka

Vlak GW Trainu odjíždí z Černého Kříže do Volar. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVlak GW Trainu odjíždí z Černého Kříže do Volar. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Návaznost vlaků Českých drah a GW Trainu by se s příchodem nového jízdního řádu měla významně zlepšit. Terčem kritiky se

Návaznost vlaků Českých drah a GW Trainu by se s příchodem nového jízdního řádu měla významně zlepšit. Terčem kritiky se nedávno stalo především časté ujíždění rychlíků směr Plzeň cestujícím ze šumavské lokálky ve Strakonicích.
Nově se doba na přestup prodlouží z pěti minut na 13 minut, a to především díky včasnějšímu příjezdu lokálky GWTR. Místo v XX:47 dojede do Strakonic už v XX:40, ačkoliv z Volar bude vyrážet ve stejný čas jako dnes (XX:47). Ke zkrácení dojezdové doby dojde díky přesunu křížení vlaků z Bohumilic v Čechách do Čkyně.

Oba dopravci se navíc na jednání minulý týden dohodli, že dojde k prodloužení základní čekací doby vlaků ČD ve Strakonicích na pět minut (dnes tři minuty). To znamená, že rychlíky si budou moci dovolit až pětiminutové zpoždění.
„V případě vyššího zpoždění rychlíku například z důvodu čekání na přípoje hrozí rozvázání dalších přípojových vazeb na trati a především v cílové stanici Plzeň hlavní nádraží. Jde například o přípoje ve směru Praha, u kterých je doba na přestup čtyři minuty, Cheb (doba na přestup devět minut) a Most, kam jezdí vlaky GWTR a doba na přestup je osm minut,“ doplnil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Nové čekací doby schválili objednatelé, kterými jsou Jihočeský kraj a ministerstvo dopravy, a posuzovala je rovněž Správa železniční dopravní cesty. Ta k nim vydala příslušné opatření. „Následně jsme se dohodli i na spolupráci v rámci operativního řízení. Řešil se i způsob jak se dohodnout a mimořádně operativně navyšovat čekací doby mezi vlaky GWTR a ČD (a opačně) ve všech stanicích, tedy nejen soubor tratí Šumava, ale i na dalších linkách GWTR. To se povedlo, takže počínaje novým jízdním řádem by mohlo vše probíhat bez větších problémů,“ doplnil Šťáhlavský.

Provoz na Šumavě by měl výrazně ulehčit i konec výluky na vimperské trati u Lipky, kde hrozil sesuv náspu. Výluka měla skončit už 30. listopadu, došlo ale k posunu na 5. prosinec večer (17:15). Podle mluvčí SŽDC Radky Pistoriusové byl odklad zapříčiněn nepřízní počasí, konkrétně zamrzlou hydraulikou na podbíječce.

Tagy České dráhy GW Train návaznost Strakonice
6 komentářů