Dopravci Železnice

Návaznost vlaků ČD a GWTR se zlepší, dopravci se dohodli. Na Šumavě končí výluka

Vlak GW Trainu odjíždí z Černého Kříže do Volar. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Vlak GW Trainu odjíždí z Černého Kříže do Volar. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Návaznost vlaků Českých drah a GW Trainu by se s příchodem nového jízdního řádu měla významně zlepšit. Terčem kritiky se nedávno stalo především časté ujíždění rychlíků směr Plzeň cestujícím ze šumavské lokálky ve Strakonicích.
Nově se doba na přestup prodlouží z pěti minut na 13 minut, a to především díky včasnějšímu příjezdu lokálky GWTR. Místo v XX:47 dojede do Strakonic už v XX:40, ačkoliv z Volar bude vyrážet ve stejný čas jako dnes (XX:47). Ke zkrácení dojezdové doby dojde díky přesunu křížení vlaků z Bohumilic v Čechách do Čkyně.

Oba dopravci se navíc na jednání minulý týden dohodli, že dojde k prodloužení základní čekací doby vlaků ČD ve Strakonicích na pět minut (dnes tři minuty). To znamená, že rychlíky si budou moci dovolit až pětiminutové zpoždění.
„V případě vyššího zpoždění rychlíku například z důvodu čekání na přípoje hrozí rozvázání dalších přípojových vazeb na trati a především v cílové stanici Plzeň hlavní nádraží. Jde například o přípoje ve směru Praha, u kterých je doba na přestup čtyři minuty, Cheb (doba na přestup devět minut) a Most, kam jezdí vlaky GWTR a doba na přestup je osm minut,“ doplnil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Nové čekací doby schválili objednatelé, kterými jsou Jihočeský kraj a ministerstvo dopravy, a posuzovala je rovněž Správa železniční dopravní cesty. Ta k nim vydala příslušné opatření. „Následně jsme se dohodli i na spolupráci v rámci operativního řízení. Řešil se i způsob jak se dohodnout a mimořádně operativně navyšovat čekací doby mezi vlaky GWTR a ČD (a opačně) ve všech stanicích, tedy nejen soubor tratí Šumava, ale i na dalších linkách GWTR. To se povedlo, takže počínaje novým jízdním řádem by mohlo vše probíhat bez větších problémů,“ doplnil Šťáhlavský.

Provoz na Šumavě by měl výrazně ulehčit i konec výluky na vimperské trati u Lipky, kde hrozil sesuv náspu. Výluka měla skončit už 30. listopadu, došlo ale k posunu na 5. prosinec večer (17:15). Podle mluvčí SŽDC Radky Pistoriusové byl odklad zapříčiněn nepřízní počasí, konkrétně zamrzlou hydraulikou na podbíječce.

6
Diskuze

avatar
4 Komentáře
2 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
5 Autoři komentářů
železničář v důchoduRtepjan táborskýJiříSouprava Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„Ke zkrácení dojezdové doby dojde díky přesunu křížení vlaků z Bohumilic v Čechách do Čkyně.“
Kříží se možná tak soubory v úložišti PC (a samozřejmě nechtěně), ale vlaky rozhodně nikoli …
Bohumilice v Čechách byly v minulosti pro snadné křižování osobních vlaků přizpůsobeny, ale ta dopravna leží spíše v polích – jak to teď vypadá ve Čkyni, nevím, ale je to aspoň více ve vsi.

Jiří
Host
Jiří

Zajímavé, že přestup Most-Budějovice v Plzni probíhá bez problémů (obousměrně) a pokud je jeden vlak zpožděný, druhý čeká (pokud tam někdo jede a ten vlak nemá hodinu, samozřejmě). Dokonce když to jde, berou je vedle sebe (to pak rychlík z Budějovic kolikrát přijede i k perónu, kde by jej nikdo nečekal)

Rtep
Host
Rtep

Jinej kraj, jinej mrav.
Je to samozřejmě i o vstřícnosti a schopnostech dispečerů, ale v jihočeském kraji opravdu nelze očekávat jakoukoli funkční koordinaci dopravy, tento kraj se dlouhodobě snaží cestující z vlaků i autobusů dostat pryč…

Souprava
Host
Souprava

Zde nemá být vůbec přestup na vlak, ale na autobus. (klidně, ať si ho jezdí taky Jihotrans, když vyhraje výběrko)

jan táborský
Host
jan táborský

To jo ty Zimolovy výběrka , to budou jezdit autobusy až z Berlína ….. Ivane ahoj

jan táborský
Host
jan táborský

Je tím myšlen odjezd vlaku 8143 z Č. Budějovic na trati 194. Bravo Jikord.