Zahradní Město má po 34 letech tramvajovou smyčku, první tramvaje na ni vyjedou v noci
Tramvajová smyčka Zahradní Město. Foto: Petr Hejna / DPP
Celý terminál veřejné dopravy se otevře 24. září, začnou zde zastavovat vlaky.
na druhou stranu je to jedna z mála staveb poslední doby, kde se po rekonstrukci zlepšuje propustnost komunikace nikoliv zhoršuje, kde přibylo více pruhů namísto aby byly ubírány a kde nevzniká zbytečný „špunt“ v dopravě. Kéž by takových bylo více…..
mě stejně nejvíc fascinuje ta prasečina, co udělali na tramvajové zastávce zahradní město. měli to tam 1/4 roku zavřený a výsledek je takovej, že z pod jižní spojky tam dotáhli nový koleje na pražcích, dál k výhybkám na novou točnu je to stejný, ale na kusu zastávky nechali ty prašivý bkv panely a ještě tam nějaký nový dodali. už se nemůžu dočkat, až to tam za rok zavřou znova a budou dělat tu zastávku a ten kousek kolejí. ta zastávka je ve stavu, že jí žižka jestě viděl oběma očima…
Poděkujte radnici… Kvůli jí to tak je.
Ano, Praha 10 zdržuje svými požadavky a zpracováním opravy zastávek, takže se to nestihlo do termínu výstavby smyčky.
no jo, ne nadarmo se P-10 říká zátoka sviní. z desítky sem, tak nezbejvá než to nějak překousnout. takže kolejovej přejezd za zahraďákem a zase na měsíc odříznout hostík od tramvají, čemu se divím.
Taky jsem čekal, že tu zastávku nějak vylepší, ale předělali vše okolo, jen tu zastávku ne 😀 Ale jinak celkově (až na tu zastávku) dobrá práce! 👍
Z FB stránky Pražské tramvaje: „Na tak krátkém úseku právě P10 nechce změnit nic. Ovšem je tam oblouk, nedostatečná osovka mezi kolejemi, a také nedostatečné šířky zastávek. Po teoretickém napravení těchto věcí ovšem ubývají na jedné či druhé straně vozovky cca 2-3 metry, takže na jedné či druhé straně by pak musel ubýt pruh. A to je jádro problému. K tomu další problém, že po rekonstrukci by na té straně s ponechanými dvěma pruhy musel zmizet na zastávku přechod, nebo by musel mít signalizaci. Profil dnešní Švehlovy v začátku zastávek je jen cca 24 metrů, takže minimální rozměry: osovka kolejí… Číst vice »
Já vím. Pak se za 100 let nějaký zemědělec nebude stačit divit že vyoral nějaký takový bazmek…
„Tramvajová smyčka se na Zahradní Město vrací po dlouhých 34 letech, kdy se v roce 1987 uzavřela, Bylo chybou, když byla původní smyčka Zahradní Město v roce 1987 zrušena, vůbec to nepomohlo dopravní obslužnosti Prahy 10“
tahle to v Praze bohužel funguje, nejdřív se něco nesmyslně zruší aby se to pak znovu po letech postavilo znova, samozřejmě za mnohem víc peněz (viz. tramvaje Václavské náměstí, tramvaj na Pankrác, smyčka Zahradní město, atd.)
Opravdu? A ta původní smyčka byla taky daleko od domů pod dálnicí? Ale samozřejmě chápu, že vy máte pravo svaté skripat lidem pod okny a komu to vadí, má se odstěhovat. Ta původní smycka by ani neumozmovala obslouzit zastávku Zahradní město tak, aby byl přímý přestup na další tramvaje a autobusy, bylo by to s pochodem pěšky. Ta nová je ohleduplnější jak k lidem co tam žijí, tak výhodnější pro cestující. Ale to těžko pochopí šotouš, který by se hrozně rád projel lidem pod nosem kolem parku a nová smyčka jenze sotouskovsko-projizdeciho hlediska nezajímavá.
Ta puvodni smycka byla primo se zastavkami na Z.Meste, na jeho okraji, soucasne zastavky jsou v nove ulici a zadna dalnice tam nebyla.
https://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/zahradni_mesto/s-zahradnimesto-mapa-001.jpg
Původní smyčka překážela sjezdu z Jižní spojky, proto musela pryč. Obsloužení zast. ZM kvůli přestupu na jiné linky je ale irelevantní, i kdyby byla nová smyčka přesně tam, kde byla stará, tak přestup mezi tram a busy (a taky vlaky) bude pod železničními mosty.
No, to si tak úplně nemyslím. Každému, kdo to tam častěji využívá přestup rychle dojde, že když si z tramvaje na bus, nebo obráceně, přestoupí už o zastavku dřív, má vyhodu proti těm, co přestoupí až v podjezdu pod nádražím. Částečně tedy máte pravdu, ale částečně ne. Lidé na to navíc jsou už naučení. Pokud pojede někdo z Hostivařské tramvají a bude chtít prestoupit na 177, proč by jel dál a nastupoval až pod nádražím, kde akorát bude nastupovat více lidí? To samé máte s autobusem, pokud pojedu treba z Polikliniky, jakou získám vyhodu, když si neprestoupim na tramvaj až… Číst vice »
No jo…soudruzi jezdili autama, tak je tramvaje nepálily…
Jako by ta původní smyčka by za tu dobu nepotřebovala vyměnit kolejnice a vůbec nějak opravovat.
Průměrný plat v roce 1987 byl 3026 Kč měsíčně, takže za peníze z roku 1987 to opravdu postavit nejde.
on někdo tvrdí že by ty koleje nepotřebovaly údržbu ?
Pořád levnější udržovat už postavené než jedno bourat a pak to druhé zase na novo stavět a s daleko většími náklady.
A v roce 87 byla v plánu železniční stanice Zahradní mesto? Myšleno oficiálně, ne v napadech tehdejších sotousku. V té době ta smyčka byla zbytečná. Nebylo potřeba tahat tramvaje až na Zahradní město, nebyla žádná metrolinka 22, naopak jezdila 24 a to na Radosovickou. Směrová nabídka tehdy byla paradoxně lepší, pro oblast kolem bývalé zastávky Strašnice a Na Hroudě.
Ne. V té době nedělali z vlaku podzemku…
Což byla ovšem velká chyba.
Vámi – zcela oprávněně – kritizované rušení tramvajových tratí pod heslem „metro typu SSSR vyřeší v Praze dopravu“ prosazovala v 70. letech minulého století kumpanie soudruha Antonína Kapka & spol., jistě si na to dobře pamatujete …
Takže obviňovat z toho činovníky „velkého magistrátu“ nebo jakékoli vedení DPP za posledních 30 let je velmi, opravdu velmi ubohé …
Souhlasím též jí tam ještě pamatuji akorát je 3,14 čovina, že 24 která tam bude točit nejezdí v sobotu a neděli
O víkendu asi budou lítat na košťatech…
A co teprve tramvaje v Celetné ulici a na „Staromáku“…
To bude keců…
Vypadá to hezky a určitě to dopravě pomůže, ale opravdu postavit tuhle zatáčku stojí 98 milionů? 😀
No nevim, ale me to castka neprijde zas tak velka, vzhledem k tomu co se na smycce a jejim napojeni na trat delalo…
Ono se to nezdá, 4 výhybky, zhruba 400 metrů kolejí (ve smyčce jsou dovjmo): https://mapy.cz/s/pacomutano
A teď nám prozraďte, jakou částku byste předpokládal Vy.
Na vysoké částky za práci si nejvíc stěžují ti, kteří by za min než 30000 měsíčně ani nevstali ráno z lůžka.
Taky mne zajímá , za kolik by byl ochoten pracovat prispivatel .
Vy děláte jako kdyby polovinu nákladů tvořily výplaty lidem. To by znamenalo 50 milionů a pokud to rozpočítáme na půl roku (příprava plus realizace) tak na tom dělalo 166 lidí po celých těch 6 měsíců, za 50 tisíc průměrně, ať nejsem škrt. Pokud je opravdu potřeba tolik lidí, tak je to dost neefektivní.
Podle zákona o poskytování informací si můžete požádat o podrobný rozpis nákladů …. co se do této sumy vlastně započítávalo … Zveřejněná informace s velkou pravděpodobností vychází z „tiskových materiálů“ rozeslaných redakcím, přičemž není specifikováno, co se vlastně pod touhle částkou / pracemi skrývá … Ono jaksi nákladově nelze rozdělit, když pracovní stroj v čase 7.00 – 11.00 pracuje v prostoru „A“ a od 11.30 (po přestávce na jídlo a oddech) do 15.30 (nebo déle) pracuje v prostoru „B“ (smyčka). Lze pochybovat o tom, že jednotlivá pracovní místa mají své „nákladové číslo a činnost zaměstnanců (jejich zaměstnanecká čísla) stavebních firem… Číst vice »
„Pro tramvajové linky č. 22, 26, 97 a 99 již nebude v provozu zastávka Na Padesátém, která byla zrušena v návaznosti na zřízení zastávky Dubečská.“ … Ta návaznost trvala ovšem pěkných pár let!
jj, tou novou dodatecne postavenou byla Dubecska, Na padesatem existuje desitky let…
Asi si to tam pár lidí přes radnici vydupalo, něchtěli jít o sto metrů dál z té původní zastávky. Ve výsledku spousta milionů hozených do kanálu plus zdržování tramvají.
pro redakci: Chybku v titulku jste už opravili, díky.
Ovšem perex zůstal poněkud dvojsmyslný.
„Úpravy okolí mají přinést i menší komplikace v podobě často stržených trolejí kamiony.“
Místní vědí, že ve starém podjezdu kamiony často strhávaly troleje. Méně znalí by si po přečtení mohli myslet, že často stržené troleje budou menšími komplikacemi, které nové úpravy okolí teprve přinesou. A to snad né 🙂
Citace: Dvoukolejnou tramvajovou smyčku Zahradní Město DPP vybudoval pod Jižní spojkou na místě bývalého nevyužívaného prostoru.
Kdyz koukam na mapy.cz tak uz je smycka zakreslena, na stejnem miste na letecke mape ale nevidim nevyuzivany prostor, ale parkoviste….
Jinak nevite nekdo, proc je levy pruh na sjezdu z Barrandovske spojky na most nove vyhrazen pro autobusy? Vzhledem k tomu, ze na nem vzdy bylo sirkove omezeni do 2 m, tak mne nenapada nic jineho, ze by mel jit nekdo sedet. To bych kvalifikoval jako obecne ohrozeni, protoze nevim o zadnem autobusu, co by se tam legalne vesel.
Na to parkoviště kdysi vozily odtahy, ale normálně se tam parkovat nedalo. A v tom buspruhu už jsem viděl nehodu. A další budou určitě následovat.
Tak jestli ten nevyužívaný prostor opravdu bylo pakoviště odtahovky, tak to jsou hned 2 dobré zprávy:
– Zas tak špatně se v Praze neparkuje, když odtahovka nepotřebuje veškeré své kapacity.
– A je fajn, že místo prázdného parkoviště bude smyčka tramvaje. Na P+R to není ideální místo, to raději někde u Metra.
Od roku 2017 to bylo veřejné P+R (i když nevyužívané): https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha-praha-5-praha-4-parkoviste-p-r-parkovani.A171012_164704_praha-zpravy_turc
Jeste by mne zajimalo, za co minusari davaji minusy🤔 V clanku se pise neco, co neni minimalne zcasti pravda – odtahove parkoviste neni nevyuzivany prostor. A pokud jde o sjezd na Barrandovsky most, tak to je vazne na trestni oznameni na prislusne uredniky. Poslat autobus cilene do uzkeho pruhu je ohrozeni cestujicich.
Ale tusim ktera skupina to asi bude😀
Která?
To rozhodně. Do limitu 2m se vejdou max. malé osobní automobily.
A autobus…vyloučeno…(leda že by to byl „Záchranný autobus“ z Harryho Pottera…)
Je opravdu trapný že Praha se furt prsí že dělá skvělá cykloopatření (která jsou ale často k ničemu), ale zrovna tady, kde by byl aspoň ten cyklopruh potřeba jako sůl, protože ta trať se jinde překonat nedá, tak tady neni jako naschvál nic.
Naopak, silnice v podjezdu je tak široká aby cyklista dokonale zablokoval ten silný provoz co tam bude.
Ve kterém podjezdu? Tohle snad 1 cyklista nezablokuje, ani kdyby se snažil.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/08/prubezna_1.jpg
Z uvedeného obrázku není vidět konečná šířka ulice zejména v místě tramvajové zastávky.
Tak oni jsou tri typy cyklopruhu,…
1) Vyhrazeny cyklopruh,..
2) Ochranny cyklopruh…
3) Piktogramovy koridor pro cyklisty…
Ten treti tam klidne byt muze, akorat auto i cyklista v miste pojedou spis za sebou, s tim, ze cyklistu nesmi ridic ohrozit a omezit…
Sice se uz na rovnych usecich nepouziva a nahrazuje, ale porad plati..
Take muze byt cyklistum povoleno vyuzivat pruh pro MHD, tedy ve stredu vozovky, ale to by zde bylo trochu masakrozni reseni…
A musí mu to být povoleno? Myslite, že si to nedokáže povolit sám? 🙂
No, muze mu to byt povoleno, jinak na trat nesmi…?
Pokud by to nevyužil pro předjíždění jiného vozidla, což je nepravděpodobné.
Jakože bez piktogramu může řidič auta cyklistu ohrozit, to snad ne?
Kde to pisu??
Ale dá se alespoň odhadnout. Například podel toho, že tramvajový ostrůvek nemívá šířku celého jízdního pruhu a mimo něj jsou pruhy dva. Plus podle té stříbrné Škodovky, kde je z obou stran zhruba 3/4 metru místa.
Rozhodně lepší, než předtim.
Cykilosto sesedni z kola a veď kolo. Bude se jezdit po chodníku.
A pokud ti to nevoní, hoď ten krám támhle do kopřiv a jeď tramvají!
A k čemu přesně že by ten cyklopruh na tramvajové smyčce měl být?
On asi myslí pruh v tom podjezdu pod železniční tratí a jižní spojkou, ale taky mi to po prvním přečtení vyznívá, jako kdyby si z nějakého bláznivého důvodu potreboval projet na kole tu tramvajovou smyčku. Každý má své úchylky, no. 😀 K jeho dobru myslím, že klidně může i bez pruhů… Pokud to nebude dělat denně, tak si ho asi tramvajaci nebudou všímat a policii asi ani nenapadne koukat, zda zrovna ve schované smyčce pod dálnicí někdo jezdí dokruhu na kole. Jelikož ale touhle zvláštní uchylkou trpí minimum lidí, je opravdu zbytečné tam pro ně delat cyklopruh. 😀
😀
Kezby taky nedelala zadna opatreni a byl by klid. Co si dokaze jedna skupina vybrecet,.je az zarazejici.
A proč by ta skupina nemohla ve městě normálně existovat jako ty ostatní? Zvlášť, když jde o energeticky a prostorově druhý nejméně obtěžující způsob pohybu. Zajímavé, že autisté už si vydobyli neprůchodné křižovatky, omezení chodníků, drahé tunely, a furt jim je to málo… Buďte rádi, že ti lidé nepřispívají auty do kolon a netlačí se na vás v plné tramvaji.
vždyť můžou jezdit stejně jako ta auta, na to není třeba pruh.
Jaká skupina? Jeďte se podívat do Vídně, jak mají udělané cyklostezky a pruhy pro kola…Nemluvě o Beneluxu.
Nemyslím, že tam začnou jezdit davy cyklistů. Kam by asi dojeli? V téhle oblasti se na kole jezdí obvykle smerem do Hostivaře, protože Zahradní mesto je akorát sídliště do kopce. Obvykle se jezdí se ze Strašnic a Vršovic po cyklopruhu ulicí V Olšinách, pak vetsina cyklistů odbočí do ulice Brigádníků nebo Dvouletky mezi domečky (někdo se vyhyba i té V Olšinách a jede rovnou „zadem“ ale cyklopruh na té hlavní silnice je), pak se překoná rušná silnice a pokračuje se Novostrasnickou a Pelynkovou kolem metra a pak kousek po Rabakovske, ale hned uhnete do zastavby a ní po Středové dojede… Číst vice »
Na kole není nutné jezdit jen na výlet. 🙂 Ale jinak jo, alternativa možná jednou bude… (Promenáda s pěšími, kočárky – něco jako bývalý chodník v Podolí, nu radost.)
Určitě můžete na kole jet na menší nákup, do práce, školy atd a udělat tím něco pro své zdraví, ale jak to souvisí s tímto konkrétním podjezdem? Zde nikdy žádná větší poptávka jezdit nebyla a pokud vznikne kvůli té železnici, tak se celkem logicky bude lámat uprostřed toho podjezdu, kde si lidé stejně sesednou a prelezou na chodník. Ti slušnější, ti méně slušní dojedou na kole až na nástupiště a ti vám klidně budou jezdit po chodniku a cyklopruh je nezajímá.
A když někdo bydlí na tom Zahraďáku nebo na Skalce a potřebuje z nějakého důvodu jezdit na druhou stranu? „páteřní“ cyklostezky a klidný trasy jsou jedna věc, ale rozumně průjezdná by měla být pokud možno každá ulice, nebo aspoň drtivá většina ulic. Zejména když se to staví nově a další možnost tu trať překonat je skoro kilometr daleko… Člověk se s kolem z ničeho nic nematerializuje na začátku stezky a na jejím konci zas nezmizí. Potřebuje se nějak dostat na tu stezku i z ní, přímo na ni vyjede z baráku málokdo a cíl přímo na ní taky nebude mít… Číst vice »
A jak jste to řešil doteď? Pokud jsem v tomto nepříjemném místě někdy jel na kole, tak po chodníku. Pěší tam skoro žádní nikdy nebyli, jen prach, smrad a špína. Nikomu to nevadilo. Bylo to asi jednom z posledních míst v Praze, kde by někomu vadil cyklista na chodniku. A poptávka po ježdění skrz tohle místo rozhodně neodpovídá tomu, aby se ten podjezd za další desitky milionů dělal širší. Teď to tam můžete projet po nové o něco prostornější silnici nebo pokud se tolik bojíte, tak sesedněte a zkuste jít 100 metrů s kolem v ruce po chodniku. To jsou… Číst vice »
Mimochodem, pokud tam nekdy pojedu, tak samozřejmě po silnici, fakt nejsem magor jako vy, abych hrotil jeden podjezd. Jezdit po silnici v Praze, kde auta jezdí 50, je bezpečné. Jestli nekde chybí cyklopruh a je to tam nepříjemné, tak je to silnice ze Štěchovic do Zbraslavi, kde je krásná krajina, láká to na kolo, ale jede tam auto za autem a krajnice je rozbitá. Hrotit takové detaily jako podjezd pod jižní spojkou u stanice Zahradní mesto, to je fakt ukázkový příklad cykloteroristy. Hele, já v Praze vyrost a na kole jsem ta jezdil od tak 12 do 32 let, než… Číst vice »
Na ty davy cyklistů, ale taky na bruslaře a koloběžkáře ze Skalky a Zahraďáku se běžte podívat tak za dva roky, až bude hotová ta nová drážní cyklo/inline promenáda, která má začínat hned za tim novym podjezdem.
Z ní bude ale sjezd az za mostem přes tu díru. Podivejte se na vizualizace.
Já se taky narodil v Praze, pamatuji ještě tramvaj co jezdila Prašnou bránou. Tenkrát byl trochu jiný provoz…
To by bylo něco…
Z hlavního nádraží, Prašnou branou a Celetnou ulicí na Staromák, tam doprava a Pařížskou…
Jsem ze ZM, na kole jezdím dost, takže tou hnusnou dírou jsem jezdil tak 2x do měsíce. S dětmi po chodníku, bez dětí po vozovce mezi kolejemi. (Destinace: doktoři, Gutovka, apod.) Kdyby tam udělali cyklopruh, tak bych přešel 100% do cyklopruhu (děti mezitím povyrostly :). Když tam není nic, tak budeme s dětmi dál jezdit po chodníku. Děkuji všem zúčastněným subjektům za podporu udržitelné, bezemisní dopravy. (ironie)
A proč s detmi k lékaři a do skoly jezdíte na kole? Bojíte se tramvají? Proč jste je na kole radši nevzal do Hostivare? To jste nějaký pumpičkofotr, který nutí děti jezdit na kole po vnitřních částech mesta s hustým provozem? Hmm, jsem fakt rád, že mě rodiče do provozu jako malého netahali a nechali to na mě samotném, kdy budu chtít jezdit dál než na dětské hřiště a v jeho okolí. A taky nikdo neřešil, že 12 lety kluk jezdí po chodnicich, protože ve Vršovicích v 90. letech žádné cykoopikrogramy ani pruhy nebyla. A postupně jsem se sám naučil… Číst vice »
Za exota jste každopádně… Vás třeba nenapadlo, že tudy prostě pán jen potřebuje z toho Zahradního Města projet do Strašnic či Vršovic a rozhodně to nevezme přes Hostivař…
A on mu někdo brání jet po silnici? 😀 V Praze jsou stovky míst, kde má větší smysl řešit cyklopruhy než v nějakém kousku podjezdu mezi Skalkou a Zahradním mestem. Nikdo to neresil, protože až na pár zdejších hnidopichů je to každému dokonale jedno. 🙂 Kolik tam za den projede cyklistů?