Záhada lokálek má druhý díl, na natáčení přispěl Ústecký kraj. Věnuje se Kozí dráze
Natáčení Záhady lokálek na Kozí dráze. Foto: Záhada lokálek
Tvůrci dokumentu chystají další díl, doba podle nim regionálním tratím nepřeje.
Tak jsem shlédl. Perfektní. Jen mi stále vrtá hlavou pojem „neúměrné množství krádeží“. Takže 2.4.2022 Telnice.
Tak stále jsem neviděl neb nebyl čas. Jen doufám, že to do konce zítřejšího dne stihnu.
Regionálním tratím nepřeje doba zhruba tak od roku 1880. Mnohé z nich byly prodělečné po celou dobu své existence a to i v dobách, kdy neexistovala žádná jiná alternativa.
A proto cituji: „buď budou neustále narůsatat platby státu a veřejnosti
A proto cituji: „…budˇ budou neustále narůstat platby státu a veřejných rozpočtů na dopravu a nebo bude muset někdo říct lidem levná doprava končí. Mobilita bude jednou z nejdražších částí našich životů.“
Petr Borecky v dokumenty Středočeské lokálky 1
A další možností je, že v hromadné dopravě přibude spousta solventních pasažérů. Zejména těch, kdo nyní jezdí ve svém autíčku stylem: 1 auto = 1 osoba v něm.
V 2020 ve vláčcích pasažerské ČD 80% sedaček vozilo vzduch.
Kdyby se pasažerským a autobuskovým nádražákům povedlo prodat roční šalinkartu většině cestujících, tak by odpadlo spousta zdržovaček/nadbytečné práce při prodeji jednotlivých jízdenek.
Tož, kdy začne prodej IN100 na splátky, s pořádnou reklamou?
Ale je také nutno dodat, že v roce 2020 jsme mnozí byli za možnost dopravy vlastní a ne hromadnou dopravou rádi. Přeci jen bylo a stále je vlastní vozidlo v době covidové velkým přínosem pro prevenci a bezpečí.
Před čínským virem, tj. v 2019 to bylo cca 70% sedaček pasažerské ČD, které vozilo vzduch
No vidíte. Pak rozdíl 2019 a 2020 je cca 10 procent. Třeba to jsou zrovna ti lidé co 2019 jezdili a v roce 2020 sedli do auta.
Tak 80 nebo 70 procent máš v tom bordel
Z éry ředitelování pana Žaludy zhruba platilo o pasažerské ČD: jezdil menší počet vláčků, a vozily zhruba 80% vzduchu. Postupně přibývalo vláčků (ale řada z nich velmi pravděpodobně má menší kapacitu, bo menší počet vagonků). A vozili víc pasažérů tjl míň vzduchu, ale zčásti díky 75% slevám na jízdném. V 2019 najely vlakových km o výrazně víc a vozili zhruba 30% pasažérů vs. 70% vzduchul V 2020 se dostavily 3 trendy – Babišova vláda vysála rezervy, tož v pasažerské ČD si uvědomili, že nových vláčků bude velmi málo a proto citelně přidali kaček na servis (viz kroky pana podnáčelníka Krause)… Číst vice »
V tomhle hodně záleží, zda a jak se počítají externality.
Mobilita obyvatelstva přináší státu hodně, i když se to nedá vyjádřit tak snadno jako cena jízdenky. Možnosti převozu nákladů taky.
Jak napsal Leinard. Dříve byla dráha přínosem zejména pro dopravu nákladu a osobní přeprava nebyla zrovna tím, proč by se stavěla. Bohužel dnes máme co? Nic. A proto nemáme potřebu něco někam a odtamtud něco jiného zpět vozit. Ani ty zemřelé v rakvích nemáme potřebu přepravovat dráhou jak bylo dříve běžné. A že taková přeprava na Umrlčí pas nebyla zadarmo a pro některé lidi platilo „vlakem za života ani jednou a po smrti poprvé“.
Super. Jen bych byl rád, kdyby se našla možnost vydání třeba na dvd. Jejich práce by zasloužila mít možnost být uchována a nemělo by nikdy dojít k tomu, že vše okolo KD bude „moci být zapomenuto“.
myslím že éra těch dvdéček za třiceti až padesátikorunu v trafikách je už pryč
Nikdo nemluví o dvd z trafiky. Hovořím zcela vážně o titulu a to i kdyby jeho cena měla být 1000Kč
V NĚMECKU za hranicemi v kauflandu mají s DVD obrovské regály, zajedtě se tam podívat!!!
Ad „Jen bych byl rád, kdyby se našla možnost vydání třeba na dvd.“
Vážený pane, poradím Vám:
Nemusíte psát řečnické otázky na Vaše přání do veřejné diskuze.
Stačí použít VAŠE VLASTNÍ kačky, ke splnění Vašeho přání o DVD
Děkuji za radu, ale skutečně bych uvítal titul včetně přebalu přímo od tvůrců. Dříve byly VHS a DVD půjčovny. Člověk si mohl film vypůjčit a pokud měl zájem tak si ho zakoupil. Třeba kdysi Kingdom of Heaven. Byl jsem na něm v kině, měl jsem ho vypůjčený z půjčovny a v té jsem si ho i objednával. V době, kdy byl ještě nesehnatelný. A dnes? Často existuje možnost jen zapůjčení a možnost zakoupení často chybí. A jen dodám, že to nebyla otázka. Ale máte pravdu. Nejlepší bude oslovit přímo ty, kterých se to týká.
Děkujeme za zájem. Vydání dvojDVD s bonusovými materiály atp. plánujeme na podzim 2022…Andy P.
Není zač. Moc děkuji za informaci která mě potěšila a budu se těšit. A věřím, že takových nás bude více.
Jen jestli to tady není nějaké rozbité. Jinak nechápu, proč by měl příspěvek Andy P. mít mínus. Hovoříme zde o dokumentu? Hovoříme. A týká se příspěvek dokumentu? Týká. To že mám já za poděkování mínus mě nepřekvapuje. Už jsem si zvykl.
a to si to jako nejde koupit, stahnout a na to dvd vypalit, kdyz potrebujete mit dvd? 🙂
pálený zase nevydrží navěky!
Nejde o nějaké stáhnout a vypálit. Jde o to, že prostě někdo není založen tak jako „pujč si a shlédni a za tři dny plať znovu“ A za několik let když si to budete chtít pustit to nemusí být ani dostupné. Když si koupíte knihu kdykoliv potřebujete můžete v ní listovat a hledat. A pak také je něco zcela jiného když má titul co má cenu své místo v knihovně. A jedno jestli kniha nebo dvd.
Koupi se dá za těch 250 Kč, ale není možnost stažení. Jejich streamovací platforma je v testovacím režimu.
Tak existují programy na nahrávání obrazovky, pokud bychom hledali nouzové řešení…
Já vím, ale to stále není ono. Prostě to není to samé jako držet v ruce originál. I ten obrázek na přebal mají skvělý.
Existují „triky“, jak z internetu „odchytit“ ten zdroj (pozor – při pouhém nahrávání obrazovky vám to nahraje jenom černé „nic“, video se tímto způsobem nahrát nedá). Pak si můžete koupit něco jako „data tresor disc“ (nebo tak něco), které má garantovanou „dobu funkčnosti“ nějak přes 100 let a vypálit si to ve formátu DVD-Video na něj.
Ale je jasné, že pro spoustu lidí by bylo jednodušší si to prostě koupit na lisovaném médiu.
Další možností je nahrát jako video třeba na kameru. Ale asi takto :Vyřešeno, Zakoupeno .Tedy pokud odkaz funguje jen tři dny tak jen zapůjčeno, protože záznam nijak řešit nebudu a následně si počkám na vydání dvd.
Bohužel vás musím opravit. Koupit se nedá. Dá se za tuto cenu jen vypůjčit a to s platností odkazu pro shlédnutí na 3 dny. Rovněž verze DONATOR 1+2 final za 290Kč má platnost odkazu jen na 3 dny,
Ano. Shlédnout za 250 nebo 290 Kč. Není to ani výpůjčka.
Zase člověk nemusí mít strach, že se poškodí nosič. Taková namotaná páska z vypůjčené VHS v přehrávači nic moc 🙂
Nechtělo by tento pořad přejmenovat spíš na Hledání a nenalézání záhad lokálek?!?
Hlavní „záhadu“ u lokálek většinou objasní rok stavby, důvod stavby a její trasování.
Nemyslím si, že je to tak jednoduché. Objektivní zhodnocení se neobejde bez srovnání utracených a vydělaných kaček dle jednotlivých tratí. Známe utracené kačky za koleje+nádraží SŽDC za roky 2017-2020… 141 miliard kaček utracených Vydělané kačky pro SŽDC od nádražáckých dopravců a nepřímo z daní od nádražáckých dopravců odhaduji na 36 miliard kaček vydělaných. Rozdíl činí 105 miliard kaček, které ze společné kapsy je použito na dotování ztrátových kolejí. Čili evidentně obrovská spousta železničních tratí je silně ztrátových. Jednak protože průměrný pasažerský vláček platí velmi malé poplatky za použití kolejí (ve srovnání s okolními státy jsou železniční poplatky v ČR velmi… Číst vice »
Jako třeba u Ferdinandky, po které už několik desítek let nejezdí sůl?
Jenže tuto „záhadu“ není žádoucí nalézt.
To ne, to tomu spolku fanatiků nepůjde. První díl byl blábol za blabolem s trochou dávkou polopravd. Na něco takového by z krajského rozpočtu neměla jít ani koruna.
Je to film nebo dokument? A jsou v něm jen pojmy nebo jen dojmy a názor jedné strany?
Pusťte si první díl a uvidíte sám.
Angažovaný dokument 🙂
tak uz citaty tvurkyne filmu leccos napovi… 🙂
Článek od pana novináře (pardón za urážku novinářů) píše jednou o dokumentu a podruhé o filmu takže si těžko vybrat. Zjevně si musíte film dokument koupit aby jste zjistil zda mrháte penězmi a nebo ne.
A jak se rozliší dokument od filmu?
Např. od Olga Malířová Špátová titul Karel (o panu Gottovi) je film či dokument?
Protože když si srovnám s https://www.csfd.cz/film/743461-legenden-ein-abend-fur-karel-gott/prehled/
tak titul Karel od paní Malířové Špátové je úplně jiný
Aby jste zjistil nemusíte platit.
https://www.youtube.com/watch?v=08LixtVnEA0 😉
Já jsem se stavem železnic v ČR spokojený. Vždycky jde něco dělat lépe, ale jdeme správným směrem. Koridory se modernizují rychlým tempem i na 200 km/h. V porovnání s Francií budeme vždycky pozadu, ale oproti Slovensku, Maďarsku jsme na tom mnohem lépe.
Jo po 30 letech koridory nedostavěný a ty první už se rozpadají.eletrifikace důležitých trati se vleče ..a SŽDC to je bordel nad bordel..není schopná ani základní údržbu provést.
Dotaz na redakci: Jestli Vy jste dělali odborného garanta onoho natáčení promyšleného dokumentů?
Neboť mě zajímá zda-li půjde o podobný hluboký lidský příběh, jako nádražácká budova v Ústí nad Orlicí, které se její „zachránci“ zbavují jako nechtěné?
Nebo jestli fakt by tento dokument mohl mít určité racio, pokud se na něm odborně podílíte…. když si srovnám na Vaši slušnou analýzu na jiné časté téma = o údajném nedostatku řidičů lokotek v roce 2019 ( „Neustálé nářky dopravců nad nedostatkem strojvedoucích nejsou tak docela podepřeny statistikou.“) https://zdopravy.cz/strojvedoucich-uz-je-temer-10-tisic-za-pet-let-jich-pribyla-vice-nez-tretina-37743/
V lokomotivě není řidič..jednou pro vždy.
Jednou pro vždy = obživa pasažérských nádražáků „UMÍRÁ“ na nedostatek solventních cestujících. Tož jestli chtějí si pasažérští nádražáci udržet svoji obživu, tak S ÚSMĚVEM budou SLOUŽIT těm pasažérům, kteří jsou solventní i když tito pasažéři neznají nádražštinu. Proč? Není důležité jestli kočka je černá či bílá. Důležité je jestli kočka chytá myši. Tj, jestli pasažér do vláčku přesedne z autíčka, a jestli je ochoten platit jízdné třeba 5 Kč/km/jednoho cestujícího, tak je logické, že pasažerský nádražák s úsměvem pokračuje ve službě pasažérům, když se pasažér ptá jestli v tomto vagonku je pokojíček, do kterého pasažér má jízdenku. Jak prosté. Stačí… Číst vice »
Jednou pro vždy žádný pasazersky nadrak není. Strojvedoucich je zatím dost to by vlaky nejezdily .pýchu máte vy na SŽDC
Co je to lokotka?
Copak, „lokotka“, ta je ještě v pohodě. Horší je, že jeho“věty“ nedávají vůbec žádný smysl. I jindy je to náročné, tentokrát možná s večerem požil.
Beru ho jako když se bavíte s postiženým dítětem. On za to asi nemůže, ale už je dost únavný.
Co je obtížné pochopit, zda-li v dokumentu převládají pocity či jestli převládají fakta, pokud možno bez vynechání důležitého kontextu? Primárně bych očekával a) zhodnocení minulých pár let z pohledu samotné tratě = tj. porovnat kolik se utratilo do této tratě a kolik kaček odvedli dopravci do kasičky SŽDC b) odhad poptávky po cestování ze strany SOLVENTÍCH pasažérů a SOLVENTNÍ poptávka po přepravě nákladu… Jako solventní pasažéra nepovažuji ty komu se zdá příliš drahé platit 480 kaček měsíčně v regionálních vláčcích na jižní Moravě. Jako solventního zájemce o přepravu nákladu nepovažuji kino, které poptává převoz filmových pásek na promítání v kině… Číst vice »
Chápete pojem veřejná služba ? Zrušíme muzea, protože nevydělávají a jsou příjemci dotací ? Aby muzea vydělávala, pak by muselo vstupné stát 2000 Kč ? Chápete, proč město dotuje sportoviště ? Zisk není v tomto případě finanční, ale to, že se lidé hýbou a dělají něco pro své zdraví. Když čtu Vaše kecy, tak mě napadá myšlenka, zda by nebylo vhodné, kdyby jste vyhledal odbornou pomoc v oblasti psychiatrie.
Kdo zaplatí daně, aby šlo realizovat Vaše přání „Chápete pojem veřejná služba“ ohledně nádražáků?
Vaše přání je totiž nadstandartní = Vaše přání je nad rámec Ústavy.
Čili nikdo z daňových poplatníků NENÍ POVINEN platit daně na Vaše nadstandartní přání.
Já v tom tedy nevidím, že by se musela prodělávající trať zrušit.
Nicméně fakt jestli vydělává beru i tak za zásadní. (Pokud ano, není důvod se v tom šťourat.)
no jasny, ale pokud mate nejake omezene zdroje (predpokladame, ze mate), tak musite stejne pouzivat nejaka utilitarni kriteria na prioritizaci vydaju.
treba narodni muzeum neni v kazde vesnici, elektrizovana dvojkolejka nevede do kazdeho mesta atd.
stejnou logikou pak pomerujete naklady a uzitek zakladni dopravni obsluznosti nejakou zeleznicni trati.
V případě lokálek je diskuze o tom jestli ta veřejná služba jde dělat i jiným způsobem.
Oprava: Jako solventní pasažéra nepovažuji ty komu se zdá příliš drahé platit 480 kaček ROČNĚ v regionálních vláčcích na jižní Moravě
Paní (?pane?) Emanuela… to je zdrobnělina od lokomotivy.
Neboť nádražáci si libují v infantilním chování ohledně firemního hospodaření a také občas z nejasných důvodů lpí na zavedených pojmech, které nedávají smysl, např. zdrobnělina od lokální železničních tratě je lokálka
No, uvidíme jaká bude skutečná realita dopravní železniční politiky v ÚK. Na jedné straně snaha o turistické využití Koziny a stálý tlak na obnovení provozu na trati 097, na druhou stranu snaha omezit či zrušit osobní dopravu na tratích 110 a 124 přes krajské hranice do SČK. Do toho i nejasná koncepce budoucího využití podřipských lokálek v souvislosti s výstavbou terminálu VRT Roudnice. A nejspíš vzdálenou hudbou budoucnosti bude projektované rychlé spojení Roudnice-Most.
Omezovat dopravu na 110 a 124 chce možná SČK, nikoliv Ústecký kraj.
Kraj plánuje výhledově neobjednat dopravu i na trati 073, 161. Stř. k chce neobjednání ještě na trati 124.
Na trati 073 ?? a odkdy?? Mám za to, že je tam smlouva s RJ od r.2019 na 10 let tj. do r. 2029
Prosím odkud máte tyto informace? Děkuji
Dopravní plán UK na roky 2022-26
Přesně, také mne to překvapilo, jelikož to odtáhne těch pár cestujících od Lovečkovic či Verneřic, kteří tak mohou přestupovat od/do směr Kolín vč. víkendu, či směr Liberec v pracovní dny.
Ta 110 a 124 je tlačena jistou skupinou ze STč kraje, který si dal za cíl spíš už likvidaci železnice po vzoru některých ze 70. a 90. let. I ta slova a argumenty se opakují, čili stejní lidé?
dedo, pochopte ze kdyby temi vlaky tamni obyvatelstvo jezdilo v mire vyssi nez soucasna bida, tak objednavku osobni dopravy na techto tratich nikdo neomezuje.
vase spiklenecke teorie a vecne nespravne reci o likvidaci zeleznice si nechte nekam k vinecku s podobnymi excentriky jako jste vy sam.
Tak proč to dělají podle Vás tak ve velkém, neviděl jsem od nich ani souvislé přepravní průzkumy, ani cenovou bilanci, ani jak lépe dopravu vést a tím zlepšit hospodaření. Dokonce nikde nedaklarovali, co to pro dopravní obslužnosti potažmo pro různé druhy cestujících přinese.
dotaz – vas se to nejak primo dotyka, nebo bydlite vubec ve stredoceskem kraji?
Pokud je ta skupina „jistá“, tak jmenujte. Jinak jsou to ušaté plky o ničem.
10 Louny – Slaný mají „tlačenku“ v tom, že tam vlak většinu obcí neobslouží a podle toho vypadá jeho velice tristní (ne)vytíženost.
S tím souvisí nutnost posílat tam bus tak jako tak.
A kolikrát za den ten autobus podle Vás jezdí. Natož o víkendu se na toto pomezí krajů dostanete omezeně a to pouze z té ústecké strany. Vlak má pravidelný takt a navazuje na dálkové spoje, je chybou středních čech, že autobusy nenavazují pořádně jak na dálkové vlaky, tak nesvezou cestující ani na ty regionální a navíc spoustu lidí takto autobus odsává protože zastávky jsou přímo v obcích.
Použít jednu z hlavních výhod autobusu jako argument proti němu, to chce fištróna. Když autobus zastavuje přímo v obcích, proč by měl zbytečně kus vedle jezdit vlak pro jednotky cestujících?
Záleží, o jaké obci se bavíte. např. ze Zlonic do Slanýho jede v kladiva nějakých 34 párů autobusů, mezi Zlonicema a Klobuky by stačilo doplnění + nějaký víkend.
Návaznosti se dají řešit a poslední roky se i úspěšně řeší.
Co tam máte dál? Nic?
Co to melete? Vlak mezi Slaným a Louny obsluhuje téměř vše, po čem jsou zastávky pojmenovány. Teda kromě Královic a Chlumčan. A budete se divit, ale lidi z těch obcí ty vlaky využívají dost. V životě jsem nezažil (u žádného spoje, kterým jsem kdy jel) nulový obrat cestujících např. v Pálečku, Peruci nebo Vrbně. Vlaky tam jsou vytížené hodně, rozhodně mnohem víc, než např. na trati Kralupy – Neratovice.
Melete opět vy, vlak je pro většinu obcí ( částí) k ničemu. A dost jej nevyuzivaji, což často uznávají i příznivci osobky zde. Obsazenost je většinou mizerná a že tam v sezóně jede pár plnějších vlaků, na tom nic nezmění. Autobus tam vést musíte stejně. Víte o tom opravdu pramálo, nebo jen opět bojujete za sukafonii že zvyku…
„Je potřeba o tom mluvit“ … „Aktuálně lze dokument zhlédnout po zaplacení poplatku 250 Kč“
Takhle se maximálně docílí toho, aby to téměř nikdo neviděl a tím pádem o tom skoro nikdo nemluvil.
Jasně, natáčení něco stojí, ale nemyslím si, že to je zrovna vhodná varianta.
Zhruba tohle mi odepsali lidé, kterým jsem odkaz poslal. Tedy oni mně taky poslali a svým způsobem taky odkaz 😃
tak to jim asi nebude vadit když se to stejně za chvíli objeví na jůtůbu 🙂
Souhlasím. Daleko lepší by bylo to spojit s dobrovolným příspěvkem. Kolik lidí chce platit za něco ještě před shlédnutím (pokud se nejedná o zábavný film) a kolik naopak po shlédnutí ocení kvalitu práce autorů?
Dokument lze zhlédnout po zaplacení poplatku následující tři dny bez omezení. Klidně to pošlete pěti kamarádům a vyberte od nich 50,- – budete to mít zadarmo, oni za rozumnou cenu a máte společné téma k hovoru…
Projekt bohužel není dofinancovaný, proto film nelze dát ven za naší běžnou cenu. Jakmile se situace změní, částku snížíme.
Myslím, že pro většinu lidí, kteří si film koupili, je zaplacená částka spíš symbolickým vyjádřením sympatií k naší činnosti a děkujeme za to…
P.S. jsem zvědavá na počet mínusů 😉
Andreo, on se vždycky nějaký blbec, pro kterého je 250, – zavratná částka, najde😉
Pro ostatní – film jsem viděl, a jakkoliv mám k obnovení provozu na Kozine záporný názor do doby, než se najde něco ekonomicky smysluplného (což se nestalo za celých 150 let), tak dílo paní režisérky je dobré, byť kapánek delší 😉
to je moc a moc hloubava soudruzka. v case pulbilionoveho deficitu je treba donutit stat, aby opravil uhelnou drahu vedouci odnikud donikam…
Rád bych vám řekl, že to je povinnost státu, a mělo to být hotovo před několika lety – podle zákona. Ale to vás samozřejmě nezajímá protože lokálka špatný.
souhlas, stat je blbej ze ma zakon takhle napsany. davno mely byt podobne vrazdy prodane nebo prevedene na vasnive zajemce o provozovani teto turisticke atrakce.
a jinak opravovat a udrzovat trat kvuli tomu, abyste vozil nizke desitky lidi denne (a nula nakladu) je z pohledu dopravni technologie opravdu kokotina, divim se, ze se k ni takhle verejne hlasite…
domnívám se, ze zde by šlo provozovat slušně primesto.
ano, většina této dráhy je poněkud slabší. ale ne celá. rozhodně to má lepší smysl než provoz na trati Becov-Rakovnik…
No pokud je většinovou zálibou obyvatel Libouchce a Jílového šlapání do kopce, tak ano. 😉
V Jílovém je nádraží 300m od Náměstí. Tak blízko to lidi nemaj v průměru ani na sídlišti na tramvaj. V ideálním světě by se optimalizovala zastavovací politika tak, aby to z Děčína do Jílového, a z Unčína do Teplic sloužilo jako „vlakotramvaj“, nejlíp s odpovídajcím vozovým parkem a taktem, a zastávky mezi by se mimo Telnice a možná Libouchce zrušily a byl by na nich 1h takt ve špičce a mimo špičku buď nic, nebo 120 minut.
z Učína do Teplic by ta trať měla smysl jen kdyby se vytvořila nějaká spojku z/před teplickou Lesní Bránou přímo na hlavní, takhlenc by to bylo fakt až moc velký prodloužení i kdyby to ihned jelo úvratí z Oldřichova
ta spojka je proveditelná. kdyby se chtělo. jakože nechce
Nemá smysl kvůli lokálce vyhazovat miliardy a bourat půlku Teplic (a potom i Děčína, protože i tam je úvrať, byť teda tam ta zajížďka není tak velká, jako v Teplicích).
tak spojku tratí u teplic tu onehda „kreslilo“ více lidí…a moc se toho bourat nemuselo, prakticky nic.
ten decin je větší problém…
PS: víte jaky je rozdil mezi lokalkou a tramvajovou tratí ve městě? mnohdy prakticky žádný, akorát ty dráty co u té lokálky nejsou…a předpisy navíc u zeleznice
Takhle, mně by se tam ta vlakotramvaj taky líbila, ale k tomu jsou potřeba trochu větší počty cestujících. Elektrifikace, úprava GPK, nové zastávky, vozidla… To se prostě nevyplatí. Nehledě na to, že i kdyby tam těch zastávek bylo jak hub po dešti, furt by to pro spoustu lidí bylo výrazně dál než na autobus.
jo, vsichni sabotujou lokalky s obrovskym potencialem a nestavi vsude za desitky ci stovky milionu spojky a prelozky vymyslene sotousky pro padesat cestujicich denne…
tak vlakotramvaj nemá problém projet 50m obloukem, takže v Děčíně by byla přeložka bez sebemenšího problému rovnou na hlavní.
A měli jsme štěstí, pan Bílek, hlídač parkoviště před Albertem, proti našemu záměru nic nenamítal.
Jakýho parkoviště před albertem. Oblouk by byl asi tak v půlce těch skladů za poštovní ulicí, teda totálně mimo cokoliv co by nemělo být zbouráno.
to tu nikdo netvrdí. takže touto manipulaci jste se slušně sám označil.
někdo tu řekne, že jilove-podmokly je lepší provozovat než zlutice-blatno a hned co se o sobe dozví. dejte si prášek, Jiri
Co na tom, že to náměstí je poněkud šejdrem od zbytku značně roztahané obce, včetně sídliště. Představa děčínské vlakotramvaje zase naráží na vedení trati v děčínském katastru a vyhlídkovou jízdu kolem depa. Ve výsledku ten autobus vedoucí údolím bude muset zůstat.
ne každý musí na stanici bodenbach (nyni děčín hlavní) nebo děčín východ… zastávka u pivovaru může spoustě lidí zcela stačit. jakkoliv většina osídlení je v tetschen
Předpokládám, že většinu zákazníků VHD v údolí Jílovského potoka tvoří tamní obyvatelé, jedoucí za nějakým cílem do Děčína, nebo přes Děčín dál do světa.
asi víte, že podmokly jsou západní část děčína, že?
To vím, ale jinak se asi nějak konverzačně míjíme, protže narážce asi nerozumím 🙂
ja jen, že když oznacujeme Děčín a Podmokly zvlášť, pak by korektně mělo být…do Děčína nebo přes Podmokly dále do světa 😉 když Děčín hlavní je v Podmoklech
Tak mi ty místní vazby popište.
tak je popiste vy, kdyz uz jste tu naordinoval vlakotraamvaj…
Já a vlakotramvaj? Tady?
Tak jste se hezky podíval na mapu no. Co z ní asi nevyčtete (neumíte vyčíst), protože tam nebydlíte, je, že v tom místě je poměrně hluboké údolí. Na jedné straně v docela prudkém kopci bydlí většina obyvatel Jílového (je tam sídliště), níž, tedy stranou od míst, kde lidi reálně bydlí, je pak to vaše slavné náměstí, pod ním v údolí vede Teplická, pak je naproti druhý prudký kopec a nahoře na něm vede Kozí dráha. Je brutálně absurdní si myslet, že se někdo potáhne z kopce a do kopce, aby šel na nějakej šukafon, co bude jezdit ve špičce jednou… Číst vice »
Jo, 300 metrů od náměstí. Které letí na samém okraji Jílového, což se samozřejmě nehodí, tak se o tom mlčí.
Vlakotramvaj se tu říkat nesmí , neexistuje.
O kolika cestujících v pracovní den se tady reálně bavíme?
že středu sídliště to je 800
metru a 25 výškových metrů na nadrazi. libouchec přesně totéž….
v Brně chodím 2km na nadrazi. mam to za 20 minut…rychleji než jakkoliv jinak. nevím proč někomu může vadit 10minut procházka…pokud samozřejmě není nemocný, starý či líný…o čemž to bude především…
tak si musite vybrat – budto chcete sotousske/rezisticke kokotiny, nebo lidi ve verejne doprave.
pokud mate moznost posbirat obyvatelstvo z blizkosti bydliste a casteji, je mnohem vetsi pravdepodobnost, ze verejnou dopravu vyuzijou.
ja beru primesto jako způsob, jak se vyhnout zácpě/pomale dopravě ve městě. kde mezi auty stojí autobusy…
ale záleží na lokální dopravni situaci. trasovani zde není tak špatně. jde to používat.
Já taky ranní cestu na vlak využívám jako procházku, ale – proč vlastně tu VHD stát/města/kraje podporují? Aby zajistily něhajou míru dostupné mobility pro všechny členy společnosti, aby snížily dopady dopravy na životní prostředí, aby aspoň trochu snížily zátížení komunikací od IGK. A aby to všechno snažení a náklady mělo smysl, je žádoucí, aby VHD využívalo co nejvíc lidí. Takže je snaha jít těm lidem „naproti“. Můžeme si říct, dlabem na vás, pěkně se k vlaku projděte, ale pak tím vlakem pojede ještě míň lidí, nemohoucí k němu nedojdou vůbec, a utracené veřejné prostředky zůstanu bez užitku.
ja jsem dost skeptický ohledně toho, zda 300-400 metru rozhodně o užití či neuziti VHD. prostě lidí jsou v drtivé většině shnili. a to, že zastávka je daleko…je akorát bezva výmluva.
Pořád nechápu, v čem je benefit větší docházkové vzdálenosti na zastávku.
V tom, že vstaneš o půl hodiny dřív, za jakéhokoli počasí se projdeš, a hlavně pojedeš vlakem. Co si přát víc? Snad jen, aby to nádraží bylo ještě dál.
🙂 neni nad to se po ranni prochazce usadit ve vyteplenem motoracku, ze…
Právě, to se pak člověk těší i do šukafonu. 🙂
v tom, že někdy a někde nemusí stát bus někde v obci/meste mezi dojizdeci a kamiony? a tudíž to v součtu vyjde lépe?
Asi nemáte zaměstnání, ve kterém nachodíte 15-20 km za den jako zdravotní sestry, že ne? Abyste pak jěště přidal 2+2 na vlak a další 2+2 od vlaku. Denně, za každého počasí, s nákupem…
Ne každý se těší, že bude mít před doemm zastávku trolejbusu a tím si dojede pro nákup 1 zastávku. Takhle to na dědinách nefunguje. Ale ty 2 km na vlak to mají.
pamatujete si, kde bydlím 🙂
samozřejmě, je fajn tam tu zastávku mít. jen její užívání je o momentální lenosti, nikoliv o její nutností. vím to sám u sebe…
stejne tak je o lenosti mit automatickou pracku, sporak a ustredni topeni. zda se mi, ze ty argumenty sroubujete uz opravdu ad absurdum.
k oné zastávce…pan Kocurek narazí na konkrétní diskuzi ke konkretni zastávce v Brně, kde jsem poněkud prudil tím, že zastávky je urgentne třeba, nebot ji budu mít hned u dveří do domu a usetrim cca 250metru na predchozi. to je jen výzva, abych si zametl před vlastním prahem, což činím přiznáním, že jsem občas taky lenoch.
Takže chcete vlakovou dopravu, která není „pro starý“? To jste tomu teda nasadil korunu!
pokud stařeček nedojde 800m, nedojde obvykle ani 400m. je to smutné, ale je to bohužel tak
zkuste si nekdy zlomit nohu a tuhle moudrost vyzkouset v praxi.
podobne urazy stari pomerne verne simuluji.
Uvědomte si, že stát je nejdříve znárodnil, protože soukromník je špatný, pak zase prodával, pak zase znárodnil a teď zase prodává. Tenhle kolotoč začal už za Rakousko – Uherska.
A do toho ČD i SŽDC sborově: Nic jako Železnice Desná se nesmí opakovat!
Myslíte to, že to někdo zruší a nedej bože poté někdo zachrání, zprovozní a ukáže, že tam provoz má smysl a dokonce rostl počet cestujících?
Tak tímhle si prochází železnice pravidelně prakticky všude. Viz UK.
V UK to bylo teprve drsný, to jsem si neuvědomil.
no pozor, u našich železnic to je značně nepřesné. nejprve byly soukromé (KFNB), pak státní konkurence (základ sítě pozdější StEG), která ale byla z duvodu finančních zprivatizovana (a vznikl onen StEG), pak vznikly znovu kkStB, které postupně kupovaly a zestatnovaly soukromé dráhy. ovšem za úplatu! spousta lokalek nikdy neměla vlastní provoz, provozovaly to kkStB a později CSD. ty byly mnohdy znárodněny až komunisty, i soukromé provozované menší dráhy postupně končily už za CSR a Rakouska. s tím že něco nejprve kupovala konkurence (typicky hlavně StEG) a pak i stat poslední velké soukromé dráhy zestatnila až CSR – ATE (Ustecko teplicka… Číst vice »
V případě trati z Děčína ji Rakouský stát zestatnil po dvanacti letech provozu protože finanční situtace DBE nebyla růžová a kdyby ji nezestátnil možná zanikla mnohem dřív. Od zestátnění v roce 1884 je ve státních rukou dodnes.
tato dráha byla vybudována jako konkurence velmi úspěšné ATE. což se ale dost nepovedlo.
Jedním z důvodů neuspešnosti teto tratě se uvádí trasování na úpatí hor s velkými spády nevhodné pro provoz uhelných nákladních vlaku.
presne totéž jsem také četl.
Toto rozhodně není trať odnikud nikam, ani kdovíjak klikatá!
KU zdá se neví, co s finančními prostředky…
Přesně, lokálky jsou přesně to, co Ústecko nejvíc trápí.
tak mne ano, čekám značně netrpělivě na obnovení provozu…
Ta trať má i vojenský význam, nelze ji zrušit či znesjízdnit. Jednou je to rovnocená infrastuktura, jako každá jiná. Tak proč kraj sype peníze do silnic? Asi neví co s finančními prostředky…
Jednotlivé složky infrastruktury nejsou rovnocenné. To je jako tvrzení, že moje solární elektrárna na střeše rodinného domu je rovnocené Temelínu. Elektrárna jako elektrárna, no ni?
Jaký má ta trať vojenský význam? Pokud to ovšem není vojenské tajemství.
vojensky vyznam? bude tam jezdit pancerovy vlak, nebo branci do halice na frontu? nenapinejte nas!
Ti hoši žijí v úplně jiném světě…
treba…příliš nejezdí autem? narozdíl od Vás?
to jako fakt? kdo neveri ve vojensky vyznam kozi drahy moc jezdi autem?
to bylo na onen jiný svět..
budete se dost divit, ale bez železnice je dosud dost velký problém např. logistika PHM. v případě průšvihu se k provezeni vlaku může hodit i tohle. jakkoliv vojensky význam je zde opravdu spíš okrajový problem.
Nemusí se to házet jen na vojenský význam, ale třeba na řešení kolapsových krizových stavů, katastrof, potřeby hromadných přeprav surovin, zdrojů apod. za nějakého výjimečného stavu atd., čili i strategická věc, což často po silnicích nejde nebo není vhodné apod. Ono se chce více zabývat různými možnostmi a provozuschopnost takových tratí v podstatě nic nestojí – tedy relativně, na rozdíl od silniční sítě.
samozrejme, ono to nic nestoji, proto od valky v zapadni evrope tisice kilometru podobnych trati vytrhali. asi nemeli k ruce podobne zdatneho stratega a poctare…
Pane ušatá… Váš názor „provozuschopnost takových tratí v podstatě nic nestojí“ je Váš dojem. Nebo se opíráte o fakta? Dle přehledu SŽDC vyplývá, že za poslední 4 roky utratila za koleje a za nádraží 141 miliard kaček. Několik miliard ročně utrží SŽDC od dopravců za použití mýta. A odhaduji, že několik miliard ročně inkasuje státní kasa z daní placených nádražáckými dopravci, zejména na dani z nafty… Celkem odhaduji, že přímo do kasičky SŽDC a nepřímo do daňové kasičky za ty 4 roky doputovalo 36 miliard. Tož 141 mínus 36 miliard činí 105 miliard kaček za 4 roky pro kolejové nádražáky… Číst vice »
a jak se vyplatí státu provozování trestních soudů a věznic? to je taky ztrátové, ne? tak to zrušíme i s policií. a zavedeme soukromě placenou policii, jak kdysi byla ve Velké Británii
V této oblasti už došlo k nástupu zdravého rozumu.
Je snaha, pokud možno, neplnit basu, ale kasu = peněžité tresty, veřejné práce atp.
https://www.justice.cz/web/msp/alternativni-tresty?clanek=ukladani-alternativnich-trestu-v-praxi
Náklady na výkon trestu jsou zaplaceny zčásti z peněz od trestanců – detaily viz zákon 169/1999
Nelze ji znesjízdnit? A ten červený terč v Telnici je tam na okrasu? Nebo je to pouze diverze, na zmatení imperialistických zvědů?
A když je infrastruktura rovnocenná, znamená to, že by vám tam nevadila cyklostezka?
Vadila, ale ne na vlastním novém tělese a za peníze toho kvanta uživatelů.