Stavebnictví Železnice

Začíná dlouhá výluka na 4. koridoru, vlaky pojedou v jiných časech, lůžka jen z Chotovin na jih

Stanice Heřmaničky na staré trati Praha - ČB. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Stanice Heřmaničky na staré trati Praha - ČB. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Čtvrtý koridor čeká od dnešních 11:15 druhá dlouhá výluka kvůli výstavbě tratě mezi Sudoměřicemi a Voticemi. Až do 27. března bude zcela vyloučen vlakový provoz mezi Chotovinami a Olbramovicemi, kde budou pendlovat náhradní autobusy.

„Během výluky dojde ke zprovoznění části přeložky trati. Dále bude probíhat rozšíření zářezu v oblouku aby se zde dala položit druhá kolej. Během těžebních prací budou použité i chemikálie, které roztrhnou skalní masiv. Dále dojde k úpravě provizorního nástupiště ve stanici Heřmaničky a také k opravě trakce,“ uvedl mluvčí Správy železnic Marek Illiaš.

Cestující musejí kvůli výluce počítat s komplikacemi v podobě zpoždění, změnou řazení i jízdního řádu. Expresní vlaky linky Ex7 Praha – České Budějovice/Český Krumlov/Linec i rychlíky R17 budou v úseku Olbramovice – Chotoviny a zpět nahrazeny autobusy. Regionální vlaky budou nahrazeny autobusy v úseku Olbramovice – Tábor.

Směrem do jižních Čech a do Lince pojedou expresy v úseku Praha hl. n. (Praha-Holešovice) – Olbramovice dříve než podle pravidelného jízdního řádu. Expresy Ex 333, Ex 337 (pouze v sobotu a neděli), Ex 533, Ex 534 (pouze v sobotu a neděli), Ex 540 a Ex 542 nepojedou v úseku Praha hl. n. – Praha-Holešovice a opačně.

Oproti velké výluce na stejném místě loni tentokrát České dráhy nesáhly ke zrušení přímého lůžkového vozu Praha – Curych. „Lůžkový vůz s ohledem na poměrně velkou poptávku cestujících po spojení do švýcarských a rakouských Alp zajistíme,“ uvedl mluvčí ČD Petr Pošta.

Cestující jedoucí z Prahy na Curych budou dráhy směrovat na dřívější rychlík R727, který jede z Prahy o půlhodiny dříve než expres, na kterém obvykle lůžkový vůz jezdí. „Očekáváme totiž, že cestující, kteří tímto vlakem pojedou, budou mít více zavazadel a budou potřebovat více času na přestup do náhradních autobusů,“ doplnil Pošta. Pro tyto cestující bude mezi Olbramovicemi a Chotovinami vyhrazen speciální autobus, kterým pojede i stevard lůžkového vozu.

U lůžkového vozu jsou kvůli několika výlukám na české i rakouské straně plánována větší omezení v jarním období. Konkrétně tento vůz nepojede od 4./5. dubna do 15./16. dubna a od 23./24. dubna do 18./19. května.

Pokud jde o velké výluky na 4. koridoru kvůli SuVo, plánuje SŽ ještě jednu na rok 2022 těsně před dokončením díla. „Bude vyhlášena v souvislosti se zprovozněním celého traťového úseku a přechodem provozu ze současné stopy,“ doplnil Illiaš. Generální ředitel SŽ Jiří Svoboda přitom před několika dny při prorážce tunelu Deboreč vyjádřil přání, aby byl nový úsek zprovozněn už v prosinci 2021.

43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mshunt

Pro David, Spravedlnost: Za současnou dnešní výhybkou na odb. Sudoměřice se vloží ještě jedna provizorní. Z té se bude jezdit jednak na definitivní 1. TK, která se asi po 500 metrech napojí opět na stávající trať. Druhá větev výhybky povede jako budoucí 2. TK do stavby. Po ní se po dokončení rekonstrukce mostu v Sudoměřicích bude jezdit do stavby. Pěkně je to vidět na koridorech.cz, kde jsou koordinační schémata.
Pro K.S.: Skutečně to budou speciální chemikálie, které nejsou na bázi dynamitu nebo jiných průmyslových trhavin. Skálu jen rozruší, aby se „načnula“ a bagry měly lehčí práci.

Osoba odborně nezpůsobilá

mshunt – Jsi si jist, že se po skončení výluky skutečně bude jezdit za Sudoměřicemi cca 500 m v nové stopě? Starou a novou stopu směrově i sklonově v místě křížení podle mě nenapojíš.

Mshunt

Napojíš.

René Krejcárek

To není moc friendly přístup k blondýnám 🙂

Hen ten oný

Ta titulní fotografie je dobře stresující.

David

O jakou přesně přeložku jde a zda už díky tomu dojde k nějakému malému zrychlení?

Odpadlik

Žádné zrychlení, pouze dojde k vložení výhybky aby na stavbu mohly stroje po kolejích

Spravedlnost

Jaka cast se bude napojovat? Kde se od konce brezna pojede po prelozce?

K.S.

„…chemikálie, které roztrhnou sklaní masiv…“ Eh, trochu zajímavý eufemismus pro trhaviny.

Chytrý za 2

dárek od přítele Nobela 😃

Dushan

Proč nejede lůžkový vůz přes Plzeň, tedy bez obtěžujícího přestupu?!

michal0044

Protože by to trvalo výrazně déle?

Paja

Jože Plečnik taky jezdil přes Plzeň při výlukách.

Chytrý za 2

když spíte, tak vám to nevadí 😃

Vbb

A nastoupit do spacího vozu o hodinu a půl dřív taky nevadí? Případně nestihnout za výlukou kmenový vlak a jet tím o 2 hodiny později opět nevadí?

Hen ten oný

Nemít žádné kamarády, to vadí. 😃

Jarek

Nejede další vlak až další den?

Vít Jůza

Nebo přes Příbram …

Chytrý za 2

…no ale to jo.

Petr

Na to už nemají ČD dostatek lokomotiv, už před lety se šachovalo s brejlovci.
https://www.zelpage.cz/clanky/joze-plecnik-ponekud-kontroverzni-eurocity

pozorovatel

Dushan: A nejsou zároveň i nějaké nepříjemné výluky i mezi Plzní a Strakonicemi?

Luke

Výlukový jízdní řád musel kreslit hodně velký optimista. Minuta na přestup z vlaku na NAD a dvě minuty na nástup zpět do vlaku. Navíc ještě s poznámkou, že ve stanici Chotoviny je umožněn výstup pouze z prvních třech vozů soupravy.

To zas bude kultura cestování v podání Českých drah! 😀

Chytrý za 2

Člověče nešťastná, a kdyby tu jezdil jiný dopravce, byla by kultura cestování vyšší?

Erik

Tomuhle se říká stihomam. Jezdit tam jiný dopravce, tak si postaví koleje vedle že? Ale chápu, potřebujete si kopnout do Českých Drah.

Vlado

No ono je to trošku jinak ,ty časy na nástup a výstup jsou proto ,aby v případě malého počtu cestujících autobus/vlak mohl odjet hned a nečekat na čas jinak vata pro jízdu autobusu tam určitě bude.Koukal jsem na výlukáč pro Ex a žádné poznámky o prvních 3 vozech jsem si nevšiml ,ale tetvrdím opak.Jinak co kultury cestování se ČD nezastávám ,ale v čem je mě lepší příměstská tramvaj od Leoše na trase Praha -Ostrava-Prešov( Krakov),nebo Arriva Ex do Nitry motorákem (snad to již neobnoví tu hrůzu)To raději využiji ČD ,na delší vzdálenosti mohu využít lůžkové vozy a vozy restaurační a… Číst vice »

K.S.

Jeden mimoběžný dotaz, proč do Nitry jezdila Arriva po koridoru a ne vrchem přes Brod, Židenice, Kyjov a Veselí?

pozorovatel

Asi proto, že cílila především na cestující mezi severními částmi ČR a Nitrou i Trenčínem a vytipovala si, že pro ně bude přímé spojení s Otrokovicemi, Olomoucí a Pardubicemi zajímavější než výlet do Prahy přes Kyjov a Vysočinu: slovenští vysokoškoláci studující v Brně mají relativně komfortní spojení s rychlými přestupy v Bratislavě, ale dostat se z Nitry či Trenčína do Zlína či Olomouce už je komplikovanější, takže přímý spoj přes Otrokovice a Olomouc logicky dává větší smysl.

Jiří Kocurek

Vám je přímý vlak Praha − Nitra k ničemu. Jezdilo to plné.
Tady se pozná „fanda“ železnice − plný vlak by zrušil, protože jemu je k ničemu. Proč asi mu je k ničemu, že?

Vlado

Ne mě není k ničemu plný vlak ,který musí být v některých úsecích plný protože tam jiné přímé spojení není.Ale jako fandu železnice mě sere s jakým šrotem je ta linka provozována ,je to v kategorii Ex a nemá to ani 1 třídu a hlavně mě sere provozovatel ,kterému o lidi asi vůbec nejde ,jakmile dostal krajskou zakázku už o komerční vlak nestojí jak vidno.A jinak když vidím co se zde na železnici děje ,co vesnice to jiný tarif ,co jouda o 5 ti zaměstnancích je dopravce co jezdí se šrotem co na západě vyhodí tak už fanda nejsem pouze… Číst vice »

noerf

Zajmavě naplánovaná výluka, z/do expresní vlaků a rychlíků budou lidé nastupovat v Chotovinách, kde vlak normálně nestaví, kdežto osobní vlaky, kterých je pár budou nahrazeny až do Tábora, což znamená, že nebudou jezdit vůbec. Přitom do Sudoměřic je koridor hotový a jakákoliv dvouvozová jednotka by tam mohla jezdit.

XXXD

Také mě to překvapilo. Očekával bych, že na expresy se bude jezdit až do Tábora a na osobáky jen do Chotovin případně do Sudoměřic, pokud by tam bylo možné osobní vlaky ukončit, což asi není, protože na druhé straně se taky končí už v Olbramovicích a ne ve Voticích.

Radek

Ono těch cestujících v R/Ex je nejspíš násobně víc, než v Os. Takže by to znamenalo víc busů, víc řidičů, kteří nejsou.

svojsin

Radek: Pravdu díš, za Os tam stačí jedna Sor 9,5 m,

Vlado

Ač neznám přesně místní poměry ,tak mě to tak nelogické nepříjde.R a Ex zajede až do Chotovin ,protože soupravu potřebuji otočit a stanici budu mít prázdnou ,vTáboře by mohla překážet přeci je tam ještě provoz od Cerekve,Písku a ČB,Os vlaky stejně začínají /končí v Táboře ,tak na co hnát lidi do vlaku na 1 stanici a potřebovat další soupravu a strojvedoucího a v Olbramovicích mě to v podstatě vychází na pendl jedné soupravy do Benešova a zpět.Jinak nevím kudy městem Táborem musí projet autobus k nádraží ,ale určite při dopravní špičce je lépe zpozdit 1 ,nebo2 autobusy od osobáku ,než… Číst vice »

bohyn

V Táboře by vlak nepřekážel, a autobus se dostane z dálnice/staré silnice až k nádraží bez zácpy

VencaM

Je to běžná praxe pro podobné výluky. Koukněte se do mapy. Chotoviny u sjezdu z dálnice a Olbramovice (žel. stanice) hned vedle I/3. Votice (lepší zastávka) jsou od silnice dál a Tábor je zbytečné zdržení průjezdu městem. U osobáku je to naopak. Kvůli výluce by musel pendlovat vlak z Tábora do Sudoměřice, což zbytečný. To už je lepší dovést autobust až do Tábora a ušetřit si tenhle přestup a soupravu.

noerf

VencaM: U expresů a rychliků ty zastavky mají logiku. Mně spíše zarazilo kompletní zrušení osobních vlaků v daném úseku.

libor

ono lepší Chotoviny než Tábor. Pamatuji si výluky Tábor- Soběslav a ty odjezdy/příjezdy v Táboře byly hrozné (tehdy ještě nebyla dálnice D3, tak to o to více zajímavé). Jediné, co bych ještě bral přímá linka Tábor, aby to nebylo tolik přestupů a pak jet 8km vlakem… Jinak mi obecně plánování výluk připadá lepší než před 20-ti lety…

Chytrý za 2

Ten měsíc a půl to nějak vydržíme. To v Táboře se loni 150m úsek Budějovické ulice rekonstruoval asi třičtvrtě roku.

dopravák

Také si myslím, že by nějaké přímé autobusy až do / z Tábora byly užitečné, ale když si představím, jak náročná by byla organizace přestupů z vlaků na autobusy NAD vedené do dvou různých koncových stanic a jak obtížné by bylo vysvětlování cestujícím (a často cizincům), že kdo chce jet jen do Tábora nebo tam přestupovat na jiný vlak, má použít „přímého táborského“ autobusu, a kdo chce pokračovat rychlíkem až někam za Tábor, má jet autobusem jedoucím jen do Chotovin a na rychlík přestoupit tam, tak si raději připomenu staré vojenské pravidlo „blbě, ale jednotně“ a takové řešení raději ani… Číst vice »

bohyn

V Sudoměřicích se vlak neotočí a jednotky tam žádné nejezdí

pozorovatel

„Regiokřáp“ podle vás není „jednotka“? Takové vozidlo by tam i zpět samozřejmě v pohodě zajet dokázalo a nic kapacitnějšího tam na osobní vlaky potřeba není, ale držet ten fakticky zbytečně jen minimálně využitý výkon vozidla + strojvedoucího ještě navíc k autobusu NAD by rozhodně ekonomičtější nebylo.