umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Silnice Stavebnictví

Začala stavba obchvatu Osové Bítýšky

Silnice I/37, Trhová Kamenice, ilustrační foto. Pramen: Autor: Pavel Hrdlička, Wikipedia, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=39208561
Silnice I/37, Trhová Kamenice, ilustrační foto. Pramen: Autor: Pavel Hrdlička, Wikipedia, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=39208561

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo dnes výstavbu tříkilometrového obchvatu Osové Bítýšky na silnici I/37. Obchvat má přesunout podstatnou část provozu mimo centrum obce. Vyjde na 214 milionů korun.

„Nová trasa bude pro řidiče výrazně bezpečnější. Je vedena po zemědělských pozemcích, kdy se vyhýbá zástavbě obce a odstraňuje dopravní závadu v podobě dvou směrových oblouků o malých poloměrech. Trasa byla navržena i s ohledem na plánovanou dráhu vysokorychlostní železniční trati,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl.

Cena je vyšší, než byl odhad projektantů. Ti stavbu nacenili na 195 milionů korun. Hotovo má být v roce 2021.

Mapa trasy obchvatu silnice I/37 v Osové Bítýšce. Foto: ŘSD
Mapa trasy obchvatu silnice I/37 v Osové Bítýšce. Foto: ŘSD

I/37 osová Bítýška, obchvat

Hlavní trasa:
délka: 2,8 km
kategorie: S 9,5/80
plocha vozovek: 20 263 m2
počet stavebních objektů: 41
zhotovitel: IMOS Brno
cena stavby dle smlouvy: 214,4 mil. Kč bez DPH
předpokládané zprovoznění stavby: 09/2021
Pramen: ŘSD

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
...

Na té nové křižovatce s II/390 se budou stávat ošklivé nehody, obávám se. Tam měla být MÚK.

David

Dle sčítání tam intenzita dopravy není zas tak velká (něco okolo 2000 aut denně). Myslím, že jsou v ČR palčivější křižovatky do kterých by měly směřovat finance.

Svojsin

Přesně tak, u nás se staví tam, kde to nejlíp „vychází“, ne kde je to nejvíc potřeba.

...

V tom případě ale existují i palčivější místa, kde by byl potřeba obchvat.

1975

…až budou připravena, tak se tam může začít….tohle připraveno je, tak nemá cenu čekat…

zesp

Bohužel, je to tak… Staví se tam, kde je to připravno. A nemá smyl čekat, až se (pokud vůbec) vyřeší problémy u palčivějších míst (obstrukce, napadání u soudu) atd. To bychom nepostavili nikdy nic. Takže hurá do toho. Prostě budou holt dříve postaveny ty úseky, které mají nižší prioritu. S tím se holt nedá nic dělat….

Partneři


Czechtoll

pst
podcast