Za zrušený let okamžité vrácení peněz. Létání po USA čeká zásadní změna

Letiště Boston. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýLetiště Boston. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Dosud si dopravci v USA mohli sami stanovit, u jakých změn nárok na vrácení peněz vzniká.

Letecké společnosti ve Spojených státech amerických budou muset cestujícím v případě zrušení či výrazné změny jejich letu okamžitě vrátit peníze, které jim dluží. Podobně tomu bude i u zpožděných zavazadel či neposkytnutí přikoupených služeb. Oznámila to administrativa Joe Bidena a Kamaly Harris.

„Cestující si zaslouží dostat své peníze zpět, když jim je letecká společnost dluží, a to bez komplikací,“ uvedl americký ministr dopravy Pete Buttigieg.

Dosud bylo v USA leteckým společnostem povoleno stanovit si vlastní standardy pro to, u jakých změn vzniká nárok na vrácení peněz. V důsledku toho se zásady napříč dopravci lišily, což pasažérům celý proces nárokování ztěžovalo.

Podle nového pravidla mají cestující nárok na vrácení peněz v případě zrušení či výrazné změny letu, pokud nepřijmou nabízenou alternativu či voucher.

Definování výrazné změny

Výrazná změna je definována jako změna času odletu nebo příletu o více jak 3 hodiny na vnitrostátních letech a o více jak 6 hodin na mezinárodních letech, odlet či přílet z nebo na jiné letiště, vyšší počet přestupů, přesazení do nižší cestovní třídy, případně přesun do letadel hůře přístupných či vyhovujících osobám se zdravotním postižením.

Cestující, kteří informují společnost o nesprávně odbavených zavazadlech, budou mít nárok na vrácení poplatku, který za ně zaplatili, pokud se jím kufry nevrátí do 12 hodin od příletu jejich vnitrostátního letu nebo do 15 až 30 hodin po příletu jejich mezinárodního letu, a to v závislosti na délce takového letu.

V případě neposkytnutí doplňkové služby za příplatek, jako například wi-fi či sedadla, budou mít cestující rovněž nárok na vrácení zaplacené částky.

Automatické refundace

Usnadnění celého procesu žádosti o vrácení peněz mají zajistit automatické refundace, tedy aniž by o ně pasažéři museli žádat. Peníze budou muset dopravci vracet do sedmi pracovních dnů při platbě kreditní kartou a 20 kalendářních dnů u jiných platebních metod. Peníze budou vráceny v jakékoliv původní platební metodě, tedy i v hotovosti či „mílích“.

„Pod administrativou Biden-Harris a ministrem Buttigiegem dosáhlo ministerstvo dopravy Spojených států amerických největšího rozšíření práv cestujících v letecké dopravě. Leteckým společnostem udělilo největší pokuty než kdykoliv předtím, stejně tak cestujícím bylo navráceno historicky nejvíce peněz,“ uvedlo ministerstvo dopravy USA v tiskové zprávě, kde lze najít podrobnější detaily novinek.

Tagy kompenzace letecká doprava v USA refundace letenek Spojené státy americké USA
19 komentářů