Za zrušený let okamžité vrácení peněz. Létání po USA čeká zásadní změna
Letiště Boston. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Dosud si dopravci v USA mohli sami stanovit, u jakých změn nárok na vrácení peněz vzniká.
Dosud si dopravci v USA mohli sami stanovit, u jakých změn nárok na vrácení peněz vzniká.
Od kdy bude toto nařízení v platnosti? Díky za info.
Každá regulace (zákaz) má své náklady – cena letenky půjde nahoru.
A nebo taky ne…
ale vetsinou ano.
V zásadě s tímto lze než souhlasit a předpokládám, že podobná úprava by i v rámci EU měla své místo. V čem vidím problém, to jsou naprosto neadekvátní kompenzace v rámci EU bez vztahu a nad rámec zaplaceného cestovného, což platí jen v letecké dopravě. Myslím, že zavedení obdobného přístupu, jako je popsán v článku a zároveň přehodnocení povinnosti vyplácet neadekvátních kompenzací by mnoho urychlit řešení reklamací.
No, neadekvatni k ceně letenky – zase ale ty kompenzace nejsou myšleny jako nějaké kompenzace jízdného, ale jako kompenzace škod s tím spojených (propadle rezervace hotelu, předem zaplacene aktivity apod) – a ty s cenou letenky zas tak moc společného nemaji. Takže ačkoliv jsem nikdy nebyl velký příznivce kompenzaci v provedeni EU, tak pokud kompenzace rušit, tak je nahradit povinnosti uhradit reálné škody (nevyužité služby apod). Refundace neproletěných letenek by samozřejmě mela byt naprosto samozřejmě. Uplne kompenzace zrušit ale určitě ne – chce to trosku bič na oportunisty jako wizzair, jejichž leťák je v posledních letech dobry leda tak na… Číst vice »
Tak jinak, co se týče kompenzací. Pochopitelně vím, jaký je rozdíl mezi vratkou jízdného a kompenzací a s tou v zásadě nemám problém, ale jde hlavně o to, že v letecké dopravě nejsou kompenzace nastavené úměrně zaplacenému přepravnému, na rozdíl od ostatních druhů dopravy. A v tom vidím problém. U vlaků totiž výše kompenzace činí 25 % z ceny přepravního dokladu při zpoždění od 60 do 119 minut a 50 % z ceny přepravního dokladu při zpoždění přesahujícím 2 hodiny. A navíc dopravce nemá povinnost odškodnění poskytnout, pokud by jeho výše nedosahovala alespoň 4 €. U autobusů je to ještě… Číst vice »
Bolo by fajn tiež zefektívniť vymáhanie existujúcich regulácií v EÚ. Na papieri sú síce zákazníci chránení skvelo, v praxi to ale príliš dobre nefunguje. Fundamentálny problém je absencia sankcie za zamietnutie valídneho claimu – napr. LHG má modus operandi takmer všetko automaticky zamietať s nezmyselnými odôvodneniami, dúfajúc že zákazník to vzdá. A keď náhodou nie, tak najhoršie čo im hrozí je že to budú musieť predsalen vyplatiť. Tým dosiahnú že 90% zákazníkov úspešne odrbú, a žiaden trest za to nikdy nepríde. Snáď zmeny v USA budú podnet pohnúť aj európskou legislatívou. Predsalen v ochrane spotrebiteľa sme vždy boli lídrom a… Číst vice »
V poslednich 12 mesicich se “konecne zadarilo a byla i nejaka ta zpozdeni a ruseni” a od LHG jsem chtel troje kompenzace (2x LH, 1x OS).
Vsechny tri byly schvaleny na prvni dobrou a vyplaceny do 3 tydnu.
Kamaradka dvoje (oboji LH) a stejna zkusenost
Sice to neni uplne repre pripad, nicmene nepletete si aerolinku?
My jsme při žádosti o kompenzaci ohledně zrušeného letu (který v důsledku znamenal prodloužení cestovní doby) předloni museli kvůli průtahům LH pohrozit pojišťovnou DAS a pak to najednou už šlo.
Nepletiem, tých hrozných skúsenosti s LHG mám ja (aj kopa ľudí napr. na Flyertalku) dosť veľa. Očividne si mal šťastie 🙂
Z mych zkusenosti LH odskodnuje i proplaci dodatecne naklady (napr. obleceni pri zpozdeni kufru) bez problemu.
Hm, že by ta volná soutěž bez regulace nebyla vždy a za všech okolností optimální?
Záleží, jak moc si kdo čte přepravní podmínky. Dneska lítá kdekdo, vč. osob méně schopných postarat se o sebe. Ikdyž ta anabáze s azylem v Kanadě nebyla zrovna nedávno.
Spíš jde o to, že jako zákazník jste na omezeném trhu ve značné nevýhodě.
On snad trh (v Evropě) letecké dopravy je „omezeným trhem“? To snad ne 🙂
Ale jistě že ano. Ve své relaci opravdu nemáte možnost výběru z desítek konkurentů.
vskutku? prakticky kamkoli, kam jsem kdy letel a kupoval letenky, bylo na vyber od velkeho mnozstvi aerolinek. sice jich mebyly desitky, ale 10+ jich bylo prakticky vzdy.
ano, vzdy se najde par destinaci, kde je nabidka nizsi, ale takovych je vesmes minimum.
Létat snad může kdokoliv, ne? Aerolinka nemá právo zadržovat peníze. Jako teď wizz, zrušený let. Již 13 dní čekám na peníze.