Za zakázkou na pokračování dálnice D6 míří Metrostav, cenu snížil na 1,5 miliardy
Nový úsek dálnice D6. Foto: Úřad vlády
Stavba sedmi nových kilometrů dálnice D6 má stavební povolení, začne ve 2. pololetí a potrvá tři roky.
No, tak první kilometr šestky se stavěl mezi Tuchlovicemi a Kamennými Žehrovicemi, v Kalcpotu už v roce 1973, to sem se připravoval na maturitu, už sem třetí rok v penzi (a to mi jí o 4,5 roku odsunuli) a dálnice až do Varů je v nedohlednu! Čtyřicet osm let! No tak to tedy! To bych pomalu došel pěšky na Měsíc! Radši snad ať o tom mlčí a stydí se! Celé to Ředitellství silnic a dál nic!
Úsek Kamenné Žehrovice – Kačice se začal stavět v listopadu 1982. Dálnice do Chebu by měla být dokončena v roce 2027. Jasně, je to i tak 45 let, ale pořád je to méně než píšete.
Mám trochu povědomí jak to funguje.
Cena se snižuje lehce. Až se začne stavět, všechno se bude protahovat, protože nebudou schopni sehnat kapacitu kterou sami nemají.
A to všechno firma, jejíž vysokej management je u soudu za ovlivňování veřejnejch zakázek 🙂
6,5 km za 3 roky? no to je fofr, nepřehání to s tou rychlostí? 🙂
je poměrně jedno jestli se staví 6,5km nebo 100km. Obojí potrvá zhruba ty tři roky, akorát, že na 100km bude několik úseků, které se budou stavět paralelně.
tak maj stavět víc km naráz! takto mi to připadá že si tu práci šetří
je třeba to rozložit po celé zemi, tam 6km, tam 3km, tam 8km, někde dokonce 15km… když se bude stavět 100km v kuse, tak zbytek země se začne bouřit, jak je možné se tam staví tolik a u nich nic…
Hrozna blbost co pises…
ano máte pravdu,a le výsledek – nedoděláno nic do konce – je pro všechny naprd, a bouří se stejně všichni 🙂
Na to nejsou peníze ani kapacity stavebních firem. Řeší se hlavně úseky, kde nejsou aktivisti a přitom tam jsou rozumné intenzity. Úseky s malou intenzitou nebo aktivisty musejí počkat.
V letáku ŘSD píšou uvedení do provozu 2023, tedy za dva roky.
Ale jestli se začne letos až v druhé polovině roku, tak se toho moc nestihne a přijde zima. Reálně se začne 2022 a dvě stavební sezony jsou minimum, je tam docela dlouhá estakáda, zemní práce… Takže začátek roku 2024 jako termín není nic k divení.
A jakou dobu výstavby si vlastně představuješ?
Jel jsem po třiceti letech z Prahy do Karlovych Var.Že za takovou dobu není dalnice do Varu hotová,je to opravdové šlendrijanství všech vlad,které vladly,hnus.
souhlas, taky jsem tam jel vloni …asi po 20 letech a změna téměř žádná
Šlendrián je, že tam nevede pořádná železnice a jezdí se přes Ústí koženkama.
ještě že se to za dob Rakousko-Uherska vystavělo, to bychom tam nejezdili vůbec. Kolik km nové železnice se vůbec postavilo za posledních 100 let? tedy od doby vzniku Československa? to by mne zajímalo.
Doufám že se jednou upraví i křižovatka v centru KV aby se když řidič přijede z Chebu a chtěl jet rovně tak místo toho aby jel na Chomutov tak rovně na Prahu, chápete mě
Naprosto zbytečná věc, ten výjezd na Prahu je úplně v pohodě.
A jak k tomu přijdeme my z Podkrušnohoří?
Dle studie dopravních směrů je v případě křižovatky u mostu Pražská hlavní dopravní směr Cheb-Chomutov.
Řidič co jede na Prahu snad umí číst. Nebo si spíše z nás děláte legraci?
D6 je spolu s D4 nejméně důležitá dálnice. Intenzita provozu na I/6 je nižší než na mnoha silnicích, kde se dálnice vůbec neplánuje. Měla by se stavět jen po křížení s I/27, dále až po dokončení D0, D1, D3, D7, D11, D35, D48, D49, D52, D55, I/12 atd.. Tahle stavba + další ve Středočeském kraji určitě ano, ale zbytek až úplně nakonec… Možná se to někomu nebude líbit, ale například dálnice D35 a D55 jsou x krát důležitější, neboť prochází desítkami velkých měst a obcí a mají mnohem vyšší intenzitu provozu. I/6 naopak vede z větší části mimo města a… Číst vice »
Vy tam asi moc nejezdí tě,že?
Souhlasím, tvůj komentář má hlavu a patu, nicméně aby to nebylo jen černobílý, tak D6 může výrazně pomoci Karlovarskému kraji, kde je v současné době dopravní infrastruktura fakt zoufalá. Proto tam není tolik firem, lidi radši utíkají pryč. Stavba D6 prostě může zvrátit vylidňování a udělat region zajímavější pro firmy, jelikož je tam teoreticky levnější pracovní síly a mohlo by se to firmám vyplatit. Možná se pletu, jen tak o tom přemýšlím
Toto ovšem platí obecně a mohli bychom to říct také o všech ostatních regionech, kde není dálnice. Zatím máme potíže dostavět základní dálniční síť, natož pak, abychom dospěli do stavu, kdy stavíme někde, abychom pomohli, ačkoliv tam nejsou odpovídající intenzity.
Takže KV kraj bude čekat než se na zbylých trasách všichni dohádaj, kudy to přesně povede a počká, než se všichni stihnou 26x odvolat?
Ať se staví cokoli, co je připravené.
Jenom drobná otázka, jak dlouho ještě bude KV čekat? Mě to vychází na nějakých 35-40 let, při tomhle tempu a aktivitě zelených teroristů. Ví někdo něco víc?
2028
Všechny dálnice by se měly – podle důležitosti – stavět až po D0. Takže 20 let by se nestavělo nic, protože pár lidí u Prahy se bude šprajcovat věčně – a to by bylo zbytečné škrcení infra…
Takže KV kraj si počká, než se na zbylých dálnicích všichni dohádají a 26x odvolají?
Ať se staví cokoli, co je připraveno.
Váš návrh by měl smysl tehdy, pokud by všechny stavby měly potřebná razítka a muselo by se volit dle priorit. V takovém luxusní stavu nejsme.
Omluva za 2x skoro stejný příspěvek. Nejprve to nešlo odeslat, pak mi to celý zmizelo, takže jsem to musel napsat znovu.
Mozna provoz na budou D6 nebude takovy, jako na D0 nebo D35, ale toto je investice do budoucna. Pokud by se melo cekat az na okamzik, kdy budou silnice precpany, tak to bude prave vypadat jako na chybejicich usecich D0 a D35. Proaktivita oproti reaktivite jen urcite na miste. Navic penize z EU nebudeme mit do nekonecna (resp. prijem vyssi nez vydej). Ale jinak souhlasim, ze jsou o dost dulezitejsi dalnice, nicmene jak bylo receno – kdyz to nejde tam, tak proc brzdit ostatni vystavby?
Kdyby byl problém v tom, že nejsou peníze, tak ano. Ale ty ostatní dálnice se nestaví proto, že stát pro ně není schopen získat stavební povolení. Potom není proti ničemu stavět D6, která povolení má.
Souhlasím, rentabilita tenhle dálnice je na hraně. Spíše jde o politiku. Stačila 4 proudá směrově oddělená silnice I.třídy s obchvaty. Stoupaní D6 za Lubencem na KV má lepší parametry jak D1, zbytečné luxusní a drahé.
No staví se padesát let na dalších padesát, možná i víc. Hm, tak by se mělo trochu koukat dopředu, tak ajký luxus?
Nesmysl. D6 nijak neblokuje výstavbu D0, D35 a dalších kriticky důležitých úseků.
Nebyl bych tak příkrý. Za křižovatkou I/27 je pořád co řešit, např. průjezd Lubence je absolutně nevyhovující. Až Bošovem už ta komunikace intenzitám dopravy plně dostačuje, tam už se stavba dálnice bude těžko obhajovat.
Oprava. Až za Bošovem …
Nicméně udělá se i tam, aby byla dálniční alternativa na západ pro D5…
No jasně, ono se tam moc nejezdí, všichni se vyhýbají, a je to jednoduché předjet kamionem pomalejší nejde a pak, jak říkají kamioňáci, je ta hladovo, není kde pořádně odstavit ale nepostavit za padesát let nějaký 120 km dálnice, to je opravdu na zápis do knihy rekordů!
Kéž by se začalo stavět co nejrychleji. Odstraní se m.j. úrovňový železniční přejezd (trať Praha – Chomutov – býv. rychlíková trať), kde došlo k mnoha smrtelným nehodám, když před staženými závorami stála auta – za horizontem (směr od Prahy).
Přejezd Krupá je veselý i v otevřeném stavu. Už nějakou tu dobu (přes dekádu) tam chybí v aleji na boku strom. Protože na něm docela dlouho končila auta střelců, co jim nedošlo, že trať dělá na silnici skokánek a pak to neuřídili.
už aby se začalo stavět, tahle dálnice do karlovarska je hodne důležitá spojnice. Jinak ono se chystá i propojení resp dostavba d6 od chebu na hranice s německem. Ví o tom někdo víc a chystají němci, nějakou „dálnici“ směrem k chebu? Němci udajně přestavbu „b303“ zrušili.
Minulý rok proběhlo rozšíření obchvatu Schirdingu. Ale o dalším pokračování k dálnici A93 je ticho po pěšině.
nejspíš ta silnice není pro němce priorita, ona ani ta d6 není kompletní, to není jako třeba u poláků, kde tlačej polaci se svou tuším s3 abychom dokončili d11, polsko bude mít brzo hotovou celou tu silnici v plné délce, takže musí být z nějake strany tlak. Stejně tak na slovensku měla existovat dálnice, co se napojí na naší neexistující zlínskou dálnici. U nich je to také v nedohlednu.
Vidím to stejně, kdyby byla D6 kompletní a I/13 čtyřpruh až do Varů, tak už to v Německu dávno stojí.
Já nevím. Souvislý čtyřpruh je od Dolního Žďáru u Ostrova nad Ohří až na Cheb-sever. Jo, pak je až k mostu přes přehradu dvoupruhová díra. Ale tím to hasne.
Jestli je myšleno od Prahy, tak to se zpracovává, protože je to na rozdíl od důležitějších staveb celkem nekonfliktní komunikace. Od Chomutova je prakticky neřešitelný problém jak se rozumně a relativně levně poskládat nad údolím Ohře.
Nicmene studie na usek Ostrov – Smilov existuje a nejde se do toho hlavne kvuli financni narocnosti. V souvislosti s vystavbou (a ocekavanym narustem kamionove dopravy) logistickeho centra v arealu byvale Skodovky asi bude vetsi tlak se temito studiemi znovu zabyvat. Nicmene to bude boj na dlohou. Realnejsi je spis ochvat Klasterce.
Od Chebu na hranice to vůbec není zapotřebí. Stávající stav vyhovuje.
ano, zatím určitě…
Proč to není zapotřebí,proč nedodělat cca 5km ať ta silnice někde končí.Němci hned za čárou rozšiřujou silnici a když by viděli,že jsme to dostavěli až k čáře,tak by to dostavěli taky.