Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Řidičům se otevřelo deset nových kilometrů D6. Řevničov a Krušovice si oddechnou

Nový úsek dálnice D6. Foto: Úřad vlády
Nový úsek dálnice D6. Foto: Úřad vlády
Pokračovat v budování D6 by se mělo obchvaty Krupé, Hořesedel a Hořoviček

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zprovoznilo v pondělí dopoledne po třech letech výstavby dva nové úseky dálnice D6. Jde o stavby Nové Strašecí – Řevničov a obchvat Řevničova o celkové délce deset kilometrů. Nově zprovozněná část se napojuje na 30 hotových kilometrů dálnice od Prahy k Novému Strašecí. Celá dálnice má být hotová v roce 2026.

„Nové úseky dálnice D6 odvedou tranzitní dopravu mimo zastavěná území obcí, úlevy se dočkaly zejména Řevničov a Krušovice. Významně se tak zlepší životní podmínky místních obyvatel a sníží se riziko nehod,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl.

Na D6 se ještě staví pětikilometrový obchvat Lubence v Ústeckém kraji, který se řidičům otevře v polovině příštího roku. Pokračovat v budování D6 by se mělo obchvatem Krupé, na který silničáři vypsali tendr minulý týden. „Následovat budou stavby obchvatu Hořesedel a Hořoviček,“ dodal Mátl.

Celá dálnice z Prahy přes Karlovy Vary a Cheb na hranice s Německem má měřit 168 kilometrů, v provozu je ode dneška 86 kilometrů (dalších 8 km jako čtyřpruhová I/6). Nejstarším je úsek Kačice – Nové Strašecí, který byl otevřen v roce 1985. „Po letech odkladů se dostavba dé šestky skutečně rozběhne, díky novému liniovému zákonu počítáme s tím, že dálnici D6 dokončíme v roce 2026,“ doplnil ministr dopravy Karel Havlíček.

Na D6 se dnes odehrálo vůbec první letošní stříhání pásky, pokud jde o nové dálniční úseky. V polovině prosince pak chtějí silničáři otevřít ještě necelých 12 kilometrů na D48 v úseku Rybí – Rychaltice v Moravskoslezském kraji.

Základní česká páteřní síť má do roku 2030 čítat přes 2000 kilometrů, hotova je mírně nadpoloviční část.

D6 Nové Strašecí – Řevničov

Hlavní trasa:

délka: 5,6 km

kategorie: R 25,5/100

počet stavebních objektů: 62

zhotovitel: BERGER BOHEMIA, a. s., ALPINE Bau CZ, a. s., HABAU CZ, s. r. o.

cena stavby dle smlouvy: 745 mil. Kč bez DPH

termín výstavby: 12/17 – 11/20

D6, Nové Strašecí – Řevničov. Pramen: ŘSD

D6 Řevničov, obchvat

Hlavní trasa:

délka: 4,2 km

kategorie: R 25,5/100

počet všech stav. objektů: 65

zhotovitel: Metrostav a.s., EUROVIA CS, a. s., SWIETELSKY stavební, s. r. o.

cena stavby dle smlouvy: 1 074 mil. Kč bez DPH

termín výstavby: 12/17 – 11/20

D6, obchvat Řevničova. Pramen: ŘSD
80 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kodl

V sumě je to pořád zatraceně málo po slíbeném zrychlení, které se né a né dostavit. Stále stavíme malé fragmenty, souvislý logický celek chybí. Tímto tempem nebudeme hotovi ani do roku 2040, natož 2030.

Petr Šimral

Tak to není. Jen úsek Nové Strašecí – Krušovice ušetřil podle GPS 5´a to jsem ke konci dálnice dnes výrazně zpomalil, protože sjízdnost rozhodně nebyla na 100%.
U úseku za Lubencem je úspora minimálné, ale po propojení s obchvatem Lubence příští rok to budou taky 4´.

Petr Šimral

Kdo pamatuje památné „kolonové“ úseky Velká Dobrá, Hostivice, jistě potvrdí, že otevření dálnice bylo vysvobozením pro občany i řidiče.

Be He

přesně tak, onehda jsem se po ještě I6 v dané lokalitě za třemi kamiony vlekl 13 min., takže dálnice super, za ok sjízdnosti bude úspora vyšší; zatím jsem si tam 130km rychlostí jet netroufl

franzJosej

2200 halt sudetenland bez nemcu s novocechy…

Zbyněk

„Řevničov a Krušovice si oddechnou“: spíše bych napsal, že Řevničov a některé části Krušovic si asi oddechnou, obce v širokém okolí si pohorší.
Dopravní indukce.

john334

No jasně Zbyňku, doteď jezdil celý Cheb/Aš atd. po D5, ale po otevření pár kilometrů na D6 najednou začnou jezdit tudy…

J U

Nemyslím si, že to co píšete je pravda. Jezdím dosti často tuto trasu a po D5 jsem letos jel 1x. Raději jezdím kratší a časově stejnou trasu.

Jiří Kocurek

Takže stačí zavřít D1, všecko hnát přes námestí v Bíteši https://mapy.cz/s/bapafetota Dopravní dedukce již zařídí pokles dopravy v okolních obcích jako je Vlkov nebo Křoví. Pro Bíteš to bude znamenat jen malé zhoršení.

Říká se tomu důkaz sporem.

Zbyněk

Zhoršením jsem narážel na hluk, který se z dálnice bude roznášet po celých Krušovicích až ke hřbitovu. Státovka vedla „dole“ u potoka a za první řadou domů byl klid.

S okolím Bíteše máte v zásadě pravdu.

Opakem dopravní indukce je redukce.

BeHe

No, Řevničov si oddechne zcela jistě, taktéž si oddechne část Nového Strašecí ( okolo Lidlu), ohledně Krušovic tak to nevím, snad tam dělali měření hluku nebo ne? Jiné vesnice v oblasti poblíž dálnice nejsou.

Zbyněk

Záleží v jakém časovém horizontu uvažujete. V řádu měsíců zcela určitě poklesne zásadně, v řádu let nejspíše taky, v desítkách let si netroufám odhadovat.
Na 606 ve vámi zmíněném Novém Strašecí přibyl mezi 2010 a 2016 provoz z 6 557 na 7 501 vozidel/den. Já bych o oddechnutí nemluvil.

Stačí zalistovat ročenkami dopravy z Prahy, tam se během pěti let po otevření D0 mezi D1 a D4 počty aut na Jižní spojce v uvedeném úseku dorovnaly na úroveň před vnějším okruhem.

Petr Šimral

Potvrzuji, viz zde: https://mapy.cz/s/cavofofape

Nicmémě hluk od dálnice je slyšet vždy. Bydlím 1,5 km přes kopec od D1, slyším jí velice zřetelně.

KarelF

Ovšem jestli covid hospodám v Řevničově a Krušovicím nepomohl tak tohle si myslím je pro ně definitivní hřebík do rakve.
Proč to píšu, na stranu jednu něco vzniklo na stranu druhou něco skončí včetně všeho dalšího co tam z provozu poté staré silnici žilo.

thegrid

Takhle se asi přemýšlí v Praze. Proto nemáme a mít dlouho nebudeme zásadní okruh.

Kalanis

Je však pravda, že ve vesnicích jako je třeba Kařez, Dubenec nebo Sudoměřice po otevření přilehlých dálnic akorát tak chcípl pes.

Petr

Je to tak, kdo si dnes vzpomene na Bouchalku, nebo Kopičák, případně Haldu.

Kalanis

Ááááh, Kopičák za Dlouhopolskem… Snad ještě vegetí, je celkem z ruky. Halda byla zdechlá dlouho před otevřením dálnice. A Bouchalka byla loni taky celkem provozní. Na nájezd to z ní není tak daleko. Do takovýchto míst jezdí hlavně starší znalci a ti, co rádi občas jedou po „starých“. Na odpočívkách moc míst k parkování nezbývá. Tohle bude třeba příležitost pro Šustnu, kde, ač jí dálnice míjí, tak stejně zůstane prakticky vedle MÚK – a bude to něco jako Žehuň.

Honza

A co s tím jako? Ono každý auto dneska zastavuje v kdejaké vesnici v hospodě?

Ivan

A copak tam je jediná slušná restaurace? Nestavěl jsem tam do teď, nebudu i nadále. Jen pojedu rychleji a obyvatelé si oddechnou…

BeHe

Naprostá pravda, v Řevničově dobrá hospoda není. Je tam fajn Coop, přiměřeně dobrá pizzerie& kavárna, ale hospody/restaurace jsou bída. Jo a taky bankomat😀. Krušovice-tam je hotel s restaurací, tam si myslím, že návštěvníci jezdí cíleně, horší to bude mít občerstvení U sudu.

Stan

Spíš už aby byl taky obchvácen Lubenec. Projel jsem jen jednou skrz něj, ale tak zaprasený auto ještě v životě nebylo!
Byly doby, kdy náklaďáky s hlínou nesměly znečišťovat běžné silnice (a nebo je okamžitě uklidit), ale dneska to už neplatí – a nejenom v Lubenci…

BeHe

Kdyby jen kolem stavenišť…, takoví zemědělci s traktory zaneřáděnými jak … v okolí obcí Tuchořice a Liběšice, poblíž Žatce, okres Louny, to je teprve peklo pro běžná auta….

KarelF

Tak to si užijete i v Praze. Zrovna o víkendu vozili řepu z satalic přes vinoř. Bordel co jste neviděli 5 cm bláta na celou šíři silnice, žádná značka, žádný úklid nic.

Be He

Díky bohu, že v Praze jezdím jen na Stodůlky, jinak v těch obcích to bahno je furt a nikoho z těch zemědělských prasat to vůbec nezajímá.

Kalanis

Nahrajte na kameru zemědělce, jak mu z vozidla padá bláto. Zavolejte policajta za znečišťování komunikace. Ten chytne zemědělce. Ale zemědělec ho odkáže na Agronomku a ta pošle do prdele i toho policajta.
§ 23 č. 361/2000 Sb. a § 28 č. 13/1997 Sb.

Jiří Kocurek

Platí to furt. A **** se na to už v dobách které byly. To když se nakladačem nakládala řepa na Pragu V3S a ta to pak vezla… ano v tomhle počasí z pole rovnou na silnici. A to ve třídách visel Husák vedle tabule.

Lojzík

Možná blbý dotaz ale je nutné aby všude kde dálnice kříží jinou silnici vznikaly zbytečné šikany? Neexistuje finančně/dopraně přijatelný způsob jak zachovat původní silnici v přímé stopě?

Míra

Přesně tak…Např. na kraji Lubence od Prahy nechápu to šikmé přemostění dálnice s ostrou zatáčkou do centra města…Vždyť to přemostění mohlo být rovně jako původní silnice…

Ondra

Hmmm tak jim to běžte poradit. Tady je každý stavar nebo fotbalový trenér 🤣

Tomáš

Mohlo, ale pak byste musel postavit 400 m dlouhou estakádu. https://mapy.cz/s/covehuvoze Docela rozdíl oproti mostu cca 90 m dlouhého, který navíc bude po otevření dálnice sloužit jen pro pár aut a traktorů denně.

Zbyňa

Tam půjde spíš o harmonogram výstavby než o cenu. Aby se zachovala původní stopa a udělalo se mimoúrovňové křížení dálnice, tak se musí nejdřív udělat dočasná trasa, pak stavět most a až po přesunu provozu na nový most se může zrušit dočasná komunikace a dodělat dálnice.
Takhle odpadne dočasná komunikace a harmonogram výstavby se může zkrátit.

Démon

Ale my chceme SOKP 511, na D6 oproti tomu nic nejezdí 🙂

Paul

Jedno zamyšlení nad dálniční sítí v ČR. V Čechách ten „paprskovitý systém“ vše do Prahy je dle mě špatné řešení, když veškerý tranzit přes Čechy, ať už sever-jih nebo východ-západ, vede přes Prahu a D0. Až se dostaví D6, D7 a hlavně D3, tak D0 bude skoro nepoužitelná. Vždyť už teď je D0 nejzasekanější úsek dálnice, když pominu D1, ale tam je často způsobeno opravami. Toto je rarita v celé Evropě, protože do žádného města nevede 9 dálnic. Ale když už si to tak naplánovali, tak ať si to Pražáci vyžerou:-D Dálniční síť na Moravě je mnohem lépe navržena, kde… Číst vice »

Josef Trögl

Tak tak, chtělo by to urychlovat i tangenciální trasy.
Navíc, pokud si představíte kompletní Pražský okruh D0 (já vím, zatím sci-fi), tak přes Prahu teoreticky zrychlí řada dnes tangenciálních vazeb. Např. Chomutov-LIberec, dnes po I/13 cca za 3 hodiny. Pokud bude D0 mezi D7 a D10, tak je jízdní doba přes Prahu cca 2,5 hodiny… Obzvlášť, když čím dál více lidí jezdí podle navigace…
Ku Praze to má potenciál přitáhnout další dopravu, kterou Praha těžko pobere.

X 1

Chtělo by to oprášit plány na Baťovu dálnici.
Plzeň – Tábor – Jihlava – Boskovice – Prostějov – Kojetín/Přerov.

libor

taktak dálnice D19 již brzy…

Paul

To je předpokládám ironie. D19 není ani na papíře, takže brzy znamená nejdřív za 50 let. Aktuálně je v plánu jen čtyřpruh mezi Humpolcem a Pelhřimovem, což by se dalo použít jako počáteční úsek D19.

libor

jasně, že to je ironie, když výstavba obyčejného obchvatu obce trvá klidně přes 10 let (od přípravy po otevření). jinak

BeHe

Obchvat Klatov, stavební uzávěra počátek 70.let minulého století. Možná se začne stavět příští rok….

Pašák

Kdyby v Gottwaldově, nyní Zlín ovšem v oblasti dopravy léta nespali, že ano. Co je platné, že si jeden založil jakési sdružení, s křížkem po funuse, zóna v Holešově byla jeho děcko taky….

Vladimír Bílý

Ano, koncepce výstavby dálnic z 80. let podle které stále jedeme, by potřebovala pořádnou revizi. Od té doby se změnilo všechno jen ne ta koncepce. Důraz na radiály z Prahy a Brna je bohužel neblahý fakt. V Čechách chybí kvalitní spojení krajských měst a alternativa D1. Na Moravě chybí kvalitní dálniční napojení na slovenskou D1.

Pašák

Samozřejmě chybí, protože to napojení nějaká lobby zatlačila zbytečně až kdesi nad Púchov.

BeHe

Koncepce dálnic z 80.let je ve skutečnosti důsledkem reality mnoha desítek let předtím. Praha byla, je a bude přirozeným centrem Čech, to je zkrátka fakt a tomu odpovídají i trasy cest. Ostatní města v Čechách jsou jen výrazně menší periferie. Morava je odlišná, tam jsou taková centra víceméně tři-Brno, Olomouc, Ostrava, takže tomu musí odpovídat i jiný charakter dálniční sítě.

Jakub

Pravda. Má to i další vedlejší efekty jako centralizaci veškeré logistiky doprostřed Středočeského kraje okolo Prahy. Pokud to takto půjde dál, budou celé Čechy obrovská metropolitní oblast Prahy (místo rovně postavených regionů).
Byl bych i tak extrémní a přesunul některé významné celostátní úřady do jiných dobře
dostupných významných ale menších měst (např. Pardubice po dostavení D35 nebo Jihlava po dostavení VRT Praha-Brno). Na západ od nás je to docela běžný jev.

Jiří Kocurek

Obávám se, že ty úřady mají na dopravu minimální vlic. Kolik lidí jezdí k Ústavnímu soudu v Brně a kolik na Masarykovu univerzitu tamtéž.
Praze by ale zásadně pomohla D35+D43, ze severu Německa by se pak dalo jezdit po ní a ne výhradně po Jižní spojce/D0. Banány a káva do Bratislavy, Budapešti a Vídně… zbytečnosti? Nemyslím si.

...

D35 + D43 fajn, za Žitavou po B178n na A4 taky dejme tomu, ale co pak? Na Berlín tam vzniká velká zajížďka a na Lipsko a Hannover je to tamtudy z HK nebo z Brna oproti trase přes Prahu dál, o cílech jako je Erfurt, Kassel či Ruhrgebiet ani nemluvě. Severně od A4 z Budyšína nebo Weißenbergu se žádná kapacitní silnice nechystá.

kolemjdoucí

Pravda pravdoucí. Proto mají všechny úřady, které jsou dnes vymístěny mimo Prahu vybudované honosná vedlejší sídla v Praze, kde většinu týdne vedení úřaduje. V unitární malé zemi, jako je Česká republika je rozdělení úřadů po celé zemi inovativní myšlenka. Vzácně ji ocení Ti, kdo potřebují v jeden den navštívit těch úřadů více. Tím se nezastávám Prahy. Klidně ať se vše přemístí např. do Jihlavy nebo do Olomouce.

...

Tak v Praze by určitě nemusel být SÚKL, SZÚ, ČSÚ, ČTÚ, ÚZSVM, SŽ, ŘSD, TZÚS a řada dalších. A některé z nich bychom ostatně nemuseli mít vůbec a taky by se nic nestalo.

jkjk

Většina dopravy na dálnicích do Prahy ale směřuje opravdu do Prahy (nebo do logistického centra někde u Prahy). Mrknětě, kolik dálnic směřuje do Londýna, Paříže nebo Madridu.

john334

Taky má Madrid spoustu několik okruhů, v JZ části dokonce čtyři (!) a k tomu v nejdůležitějších směrech dvě paralelní dálnice. Ale Praha by se měla měřit se srovnatelnými městy, takže např. Brusel, Mnichov, Budapešť, Varšava, případně i Vídeň, nebo Berlín…

...

Kolikže vede do Mnichova dálnic v uspořádání 3+3 s možností pustit pomocí signalizace vozidla ještě do odstavného pruhu a udělat z něj plnohodnotný jízdní pruh v případě potřeby?

Luboš Beneš

i 5+5 tam je…

Vladimír Bílý

U osobních vozidel by to pravda být mohla. U nákladních vozidel leží Praha na páteřní trase mezi východem a západem Evropy, takže ten tranzit bude dosti významný. A právě ten by se mohl dát odklonit od Jihlavy nebo Humpolce na Plzeň po dálnici D19.

Daniel

Tak ten paprskovitý systém se týká jen Čech a v zásadě všechny dálnice do Prahy včetně okruhu jsou potřeba (samozřejmě taková D3 asi více než např. dobudování D7 za Slaným). Morava je trochu o něčem jiném a protkání Moravy dálnicemi (počítám i ty současně plánované) nemá s Prahou a koneckonců ani s Brnem moc společného. Je jasné, že by byl potřeba i např. takový větší okruh Prahy (provokuji) ve směru Jihlava, Hradubice, Liberec, Ustí, Vary, Plzeň, Budějovice, Jihlava a myslím, že nejsme jediní, kdo tu potřebu chápe. Na druhou stranu jsme teprve za půlkou toho, co už naplánováno je.

Paul

No, o nutnosti D6 a D7 v celé délce bych polemizoval. Stačí se podívat na intezity dál od Prahy a z toho je jasné, že by byly dálnice potřebnější jinde:
http://scitani2016.rsd.cz/content/doc/pentlogram_A3.jpg?v=2016

Větší okruh Prahy je sci-fi. Pro začátek by bohatě stačila tady zmíněná D19 (např. Humpolec – Tábor – Plzeň). Problém hlavně je, že se další dálniční síť neplánuje. I ta současně naplanovaná bude nejdřív v roce 2040.

PetrN

Tak z těch alternativních spojení na jihu určitě Humpolec-Tabor-Pisek-Plzen (zároveň využitelné pro cesty Brno-ČB a ČB-Plzeň) no a pak nepochybně dálnice
ve stopě I/38 Jihlava-HB-Kolín-Poděbrady k D11 a dále po I/16 na D10 Benátky/MB-Mělník-D8-Slaný(D7)-Řevničov(D6). Obzvlášť úsek Čáslav-Kolín-Poděbrady je extrémně přetížený (RPDI kolem 20000)

BeHe

Jezděte prosím častěji po I6 nebo I7 a uvidíte, že jejich update na D7 a D6 není zbytečný. Netvrdím, že jinde není provoz větší, ale holt tam mají třeba smůlu kvůli Patrikovi či Vodě z Tetčic, popř. kvůli nekompromisnímu postoji ŘSD nebo stanovisku městských části ( obchvat Prahy na jejím severu).

Saljack

Smutné je, že i D4 která se snad staví jenom aby se vyzkoušelo PPP a o které si myslím, že je dost zbytečná na dálnici, má větší intenzitu než D6 a D7. Tím nechci říct, že jsou nebo budou zbytečné, ale že by se úsilí mělo věnovat tam kde to je nyní nutné.

Twix

V zásadě souhlas s těmi negativy, akorát ta radiální síť asi není úplně na přání Pražáků, a nebyla ani v 80. letech, kdy ta koncepce vznikala. První úseky dálnic okolo Prahy nevznikly proto, aby se Pražák dostal v pátek o 20 minut dříve na chalupu, ale kvůli denodenní otřesné situaci na silnicích vně města, ucpaných dopravou do něj. Na Moravě se to přeci jen lépe plánuje, kromě oblastí jako Jeseníky a Třebíčsko je to hustě osídlená především nížinatá oblast, takže stačí nakreslit síť tak nějak mezi vším a ty proudy se nějak rozprostřou. Zato v širším okolí Prahy jsou i… Číst vice »

cawez

Vážně si myslíte, že do žádného města v Evropě nevede 9 dálnic? Vážně si myslíte, že Praha je v něčem, co se týče dálnic rarita? Nechcete si nejdřív radši prohlédnout mapu Evropy než vypustíte z úst úplnou blbost?

sch

Na D0 chybí dostavet polovinu délky a 2/3 kapacity. To co teď stojí je bohužel jen ochutnávka, celá severní polovina okruhu bude 3 pruh, tedy Zličín – Běchovice 3 pruh severem a 2 pruh Jihem a ani ten není hotov.

Karel Novák

Mel jsem spoluzaka z Varu, ktery jezdil k nam do Ostravy studovat. Jeho odpoved na delku cesty byla ’14 piv‘. Tak ted uz to do Ostravy bude jen 13 🙂

Démon

Autem ani jedno. Vlakem bych na 14 piv odhadoval i dnes 🙂

KarelF

Co jsem zaspal? Z KV jezdí do Ova VRT s restauračním vozem?

looking4bucho

Tak vzhledem k tomu ze Havlicek rikal ze D6 bude hotova do 2025, tak by nasledovat nemely pouze zminene obchvaty, ale temer vsechny useky ne? Zejmena sem zvedavej na Bochov – KV, tam tomu opravdu v dohledne dobe neverim.

Michael

Ja tomu nevěřím jenom tam, je to čistý populismus, úplné nesmysl..Jak píšete, to by už museli příští rok stavět celé zbytek chybějících úseku a to se rozhodne dit nebude, takže si Havlíček lze do kapsy.

Michael

oprava – ..nejenom tam..

FrantaM

Tak každý nový kilometr je dobrý, ale jinak to to pořád bída. Okolo Prahy se to snad nedodělá nikdy 🙁

FrantaM

Tak dokonce jsou tyto dva úseky jediné kusy nových dálnic, které se v letošním roce budou otevírat.

Vojtěch

Jeětě nás čeká D48, ale to je jen úprava. Ale přiští rok budou žně. Skoro 50 km, bez D1

Havel

🙂 trošku smutné,,,

Paul

Jaká úprava? Dusud tam vedla silnice 1. třídy, která bude nahrazena dálnicí, takže to bude taky nově otevřený úsek dálnice.

...

Silnice 1. třídy se čtyřmi jízdními pruhy a pouze s mimoúrovňovými křižovatkami. Co by za takovou mezi Miličínem a Mirošovicemi mnozí dali…

Paul

To nic nemění na tom, že v tom úseku bude D48 nově otevřený úsek dálnice.

Silvestr

No jo, volby do sněmovny

Be He

Konečně ! Zkrátí se mi cesta do Prahy a COOPu v Řevničově klesnou tržby….

Jiří 3

Proč by měl klesnou? Lidi co tudy jezdí ho znají a sjezd z dálnice zde je. Tudíž, kdo si bude chtít sjet nakoupit, tak možnost má.

BeHe

Ano, to máte pravdu, nicméně dost lidí, tam zastavilo právě jen proto, že jeli okolo a VIDĚLI relativně velkou samošku, otevřenou celý týden od sedmi do sedmi a velké prázdné parkoviště kolem. Nyní sjedou jen ti, co to tam znají a budou se chtít zdržet.

tekapo

Takže je lepší žádné dálnice nestavět aby vesnickým sámoškám neklesly tržby?

Partneři


Czechtoll

pst
podcast