Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se po několika odkladech dopracovalo k uzavření tendru na obchvat Bludova na silnici I/44, která je důležitou spojnicí na severu Olomouckého kraje. S nejnižší cenou přišlo sdružení firem Strabag a M-Silnice, jehož nabídka činí 2,323 miliardy korun. To je zhruba 80 procent ceny, kterou ŘSD předpokládalo při vypisování tendru. Jeho uzávěrka byla původně 8. října, kvůli opakovaným dotazům ale silničáři lhůtu prodloužili. Nakonec obdrželi tři nabídky.
„Stavba má pravomocné stavební povolení,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl. Stavět by se tak mělo začít na jaře, hotovo bude v roce 2024.

Nová silnice o délce 5,6 kilometru bude čtyřpruhová, její součástí bude i 21 mostů (včetně přemostění řek Moravy a Desné a železniční trati). Silnice naváže na obchvat Postřelmova, který je hotový už od roku 2004, na severu dopravu svede nový přivaděč (1,3 km) do Šumperka, skrze který vede silnice I/44 v souběhu s I/11. Právě souběh obou silnic mezi Bludovem a Šumperkem představuje podle ŘSD „nehodovou lokalitu“. I Šumperk by se měl v budoucnu dočkat obchvatu.
Stavba obchvatu Bludova na I/44 je pouze částí plánu na vytěsnění tranzitu z obce. Záměr se završí až dostavbou přeložky silnice I/11 Postřelmov – Chromeč. Tato stavba by měla začít příští rok a skončit rovněž v roce 2024. Tím Bludov definitivně přestane být křižovatkou dvou vytížených tepen.
Mezitím se ŘSD snaží udržet silnici v Bludově sjízdnou, loni průtah opravilo za 18 milionů korun.
Jak moc by bylo náročné tuto stavbu v budoucnu přestavět na plnohodnotnou dálnici?
Velmi. Most přes Moravu, Desnou, železniční trať a náspy v záplavovém území.
Intenzity na plnohodnotnou dálnici, aby nestačila 21,5/110 , tady nikdy nebudou.
No už aby to bylo. Chudáci místní v Bludově a chudáci my jezdící přes Bludovák..není týden aby tam nebyla nějaká nehoda. A ještě by to chtělo vyřešit zbytek obchvatů vesnic od Mohelnice a vyřešit Zábřeh n. M.
Od Mohelnice po Zábřeh už zbývá jediná, Libivá. To, že některé obchvaty nejsou rychlostní silnice, tolik nevadí, i tak se rychlost zmnohonásobila (vesnice 30-40 km/h) a případné náklaďáky lze objet ve vícepruhových úsecích.
Zábřeh obchvat měl. Akorát ho zastavěl. Podobmná situace jak na jihu Moravy v Mikulově, tam už obchvat má několik semaforů.
Zábřeh bohužel nikdy obchvat neměl. To co je nyní jako 1/44 bylo od počátku plánováno a stavěno jako průtah obcí.
A bude tam opět tak tenká vrstva asfaltu, že to tu jedničku začne trhat už rok po rekonstrukci?
A jaká tloušťka asfaltu je přiměřená?
no ale ta cena , přes 600 milionů za km.To už je stejně drahé jako tunel pod Alpami
Umfahrungstunnel Giswil
Eröffnung: 2004
Länge: 2’066 m
Baukosten: CHF 133 Mio.
Což je na naše asi 1,5 miliardy za kilometr. A má jenom dva pruhy.
Je až moc v mysli zakořeněné, ze jsou u nás stavby předražené. Už nejsou, ale je to na úkor kvality. Měli by jsem se rozmyslel, co vlastně chceme..
Mimo to, co tady píší kolegové, také platí, že podobně jako platy v roce 2004 nelze srovnávat s platy z roku 2021, tak to stejné platí i pro ceny, včetně cen stavebních prací a materiálů pro ně potřebných.
Škoda toho nesmyslného prodloužení cesty ze Sudkova do Bludova
Dobrý počin, Bludovský kopec dává některým živočichům zabrat i v létě..
Včera bylo pozdě. Ale i tak za to velký dík, že se začne stavět. Snad se v dohledné době dočkáme že Šumperk bude mít rozumné spojení se zbytkem republiky.
Škoda že obchvat Zábřeha je aktuálně v plánu až na roky 2026-29, cca stejně jako napojení I/44 na novou D35. Každopádně aspoň ten Bludov, ze zmíněných stavem cestu urychlí nejvíce
Kdyby to byla pravda, že se od dokončené 35 projedete až za Šumperk po dokončené 44 v rychlotsce, tak by to všechno bylo hrozně pěkné. Uvidíme, jaká bude realita.
Zábřeh už obchvat má akorát kolem něj vznikla zástavba. Stavět nový mi připadá celkem zbytečný, není tam provoz na dálnici (je tam jedna křižovatka, na které je problém odbočovat doleva, ale jinak je průjezd v pohodě). Mnohem potřebnější je obchvat Libivé.