Za levnými letenkami je naše minimální mzda 10 tisíc korun. Odboráři si stěžují na mlčení Ryanairu
Boeing 737-800 Ryanairu v Praze. Foto: Letiště Praha
Odboráři rozdávali cestujícím letáky, ve kterých je informovali o špatných pracovních podmínkách.
Kdo není spokojen, ať jde někam jinam.
Steward v letadle je servisní personál.
Odborář je všivá veš.
a arnošt je mamlas
Mate pravdu, popelář v Neapoli to takhle jednou vzali doslova, krysy pak vlezly info nejvíc nóbl vil. A smrad banku všemi směry. To aby si i bohatí uvědomili , koho potřebuji . Arnošta má vlastní bussines private jet ?
To je psáno česky?
Holt našeptávač je sviňa..:-)
No tak ať to vezmou doslova stewardi a uvidíme, kolik krys vyleze. Proč pořád jen vyhrožují? Proč teď, v sezóně, kdy lidi chtějí lítat, než se to s další vlnou zase všechno zavře, nejdou do stávky?
(No protože to nejspíš není tak jednostranné, jak odboráři tvrdí.)
P.S. Arnošt právěže nemá bizjet a proto mu není jedno, kolik stojí letenka.
Svět a doba se změnila .
Tak at jdou dělat něco jiného.
V současné době už to je pouze proškolená uklízečka… je rok 2021 a ne 1980, jiné ceny a jiné služby
Taky klientela je jiná
pokud někdy potkáte na palubě pitomce, co začne dělat bordel, pochopíte…ze to neni práce uklízečky.
mimochodem, co děláte tak úžasného, že je letuška proskolena uklízečka?
Proškolená uklízečka co je zároveň hasičem, policajtem, záchranářem, mluví minimálně dvěma jazyky a prošla psychologickými a fyzickými testy. Wow, vaše uklízečky jsou borky, to my v práci nemáme :))
No a proč teda nejdou dělat něco dvoujazyčného policajtsko-hasičsko-záchranářského a „trpí“ u Ryanairu? I za pípání v kase u LIDLu dostanou dvounásobek údajné odměny u letecké společnosti.
Ona ta skutečnost zas bude trochu někde jinde – odboráři z principu nevěřit ani dobrý den.
za je ryan oproti tradičním firmám bere na hůl…je známo celkem dobře.
ale ryan a jeho vyhazov zakladatelům odborové organizace…je nejspíš protizakonny. jasně to ukazuje, co jsou zač…
Letušky u Ryanair existujou jen proto, že je na to předpis. Jinak tam jsou k ničemu. Proto mají mizerný pracovní ohodnocení.
Ne.
Letušky u Rynairu jsou proto, aby v případě nouzové situace dělaly to, co mají.
Palubní personál RA je náhodou velmi milý, ochotný, a řekl bych, že i chápavý.
O to nejde. Zkrátka stejně jako dokážu jet bez obsluhy 2 hodiny autobusem/vlakem/autem, dokázal bych to i v letadle. To se netýká jen RA.
A které z cestujících proškolíme, aby připravili cestující na nouzové přistání, věděli jednat když je venku oheň, řídili evakuaci, řešili zdravotní a panické stavy?
Cabin crew tam fakt není kvůli obsluze, to je jen využití jejich volného času.
No a ty veci, o kterejch pisete, to si zadaj cestujici, nebo si to zadaj predpisy?
až nějakého debila chytí amok a začne dělat bordel na palubě, tak ho zkroti kdo? srovnávat vlak či bus a letadlo může jen osoba s velmi výstřednim vnímáním reality…
boze, vy jste hňup.
Pokud to myslíte tak, že letuška u RYR je tam vlastně jen proto, že existuje předpis, či řekněme požadavek na vyškolený personál, který řeší nenadálé a krizové situace, ale jinak, vzhledem k portfoliu aerolinky je na palubě v zásadě k „ničemu“, protože aerolinka neposkytuje žádný servis který by musela obsloužit tak by s tím i dalo v zásadě souhlasit. Podle chování RYR ke svým zaměstnancům, kdy některým skupinám dává až ostentativně najevo, že kdyby to šlo jinak tak by je vůbec neměl protože mu negenerují zisk, je obecně známé. RYR je pak buď hůře platí za dobu kdy pro ně… Číst vice »
Tak. Teď je otázka co s tím dělat (jestli vůbec něco). Počítám, že pro většinu těch zaměstnanců je to stejně jen o získání praxe před přestupem k lepšímu dopravci, kde už je ta pozice součástí obchodního modelu.
Zase bych jim nekrivdil, ty parfemy se jen tak neprodaj:) Ale ted vazne, letusky maji svoje ukoly a to neni zrovna roznaseni piti….
Petr existuje proto aby jen urážel okoli. protoze je k ničemu.
takhle se vám to líbí? mate to mít.
Letáčky jsou zajímavé, ale pokud něco chtějí změnit, tak jim podle mě nezbývá nic než stávka. Když půlka letadel neodletí, tak se vedení probere.
Přesně to jediné i funguje. Osobně vyzkoušeno.
Téma pro ministryni Maláčovou. Podle jakého práva jsou smlouvy pracovníků české základny uzavřeny …. minimální mzda, jednak „obecná“ (nekvalifikovaná pracovní síla), jednak pro kvalifikované pracovní profese
Hledat právní možnost jak realizovat následující : do doby než bude mzdová záležitost vyřešena zakázat letadlům této společnosti vstup do výsostného vzdušného prostoru ČR ….
co je to vysostny vzdusny prostor?si malinko oletes a vysostnymi vodami.
nic takoveho mezinarodni pravo ani jednotlive dohody o civilnim letectvi neumoznuji.
On je vedle, pravděpodobně senilita.
Vždyť mu není ani 70!
jasně, urážej si své rodiče či prarodiče…frajere
tak obecně některé letecké společnosti lze zakázat přístup do vzdušného prostoru toho kterého státu. viz akce belavia nedávno.
že se tomu možná neříká vysostny vzdušný prostor…je nejspíš pravda.
obavam se ze tedy máš Tomáš s panem zikmundem 1:1 na body…
no .. ono je ten vstup do vzdusneho prostoru tak trošku … necim oduvoudnit. a zrovna platy zamestnancu … jim tak uplne nejsou.
ono by bylo potřeba znát detaily – známe jenom jednu část pravdy (to, co vidi zamestnanci – a ti casto taky mají máslo na hlave). ale bez dalsich informaci – nekdo tu zminoval, ze se jedna o plat „bez litani“ – cili tech, co sedeli doma.
taky není jasno jestli se jedná o mzdy nejakych brigádníků na půl uvazku a pod.
takze – byl bych opatrnejsi.
ano, musíte to odůvodnit. a rozhodně nejsem příznivcem, aby to kvůli nízkým platum ta omezení páchal…
jen nemusíte že starého pana dělat „blbce“
Minimální mzda pro nejnižší kategorii v ČR je nějakých 15 tis hrubého. Ale letuška musí být ve vyšší třídě. No, je to smutný, bohužel nic jiného než dát výpověď nemá smysl. Prostě musí zkusit pracovat v jiné aerolince, která zaplatí víc.
Nemají často plnej pracovní úvazek a pracují pro polskej Buzz, se kterým mají podepsanou polskou smlouvu
Jako kdo v téhle zemi reálně pracuje za minimální mzdu? A proč by to dělali zrovna stewardi a stewardky, kteří se můžou kdykoli od minuty posadit minimálně za tu pověstnou kasu v LIDLu? Z lásky k létání? Z lásky k MOL? Nebo že by bylo i na těch kasách, stejně jako kdekoli jinde, plno (a ty velkoformátové inzeráty a nářky, jak nejsou lidi, vidím omylem)?
Vždyť je to celé nějaká fikce a pohádka.
Priznam se, ze me jako zakaznika nijak nedojima, ze prodejce sluzby plati svym lidem nizke mzdy a pokud bych se vzil do pozice zamestnavatele, ktery nema problem sehnat dostatek zamestnancu za 10 tisic, tak nevidim duvod, proc platit vic (samozrejme, ze vim, ze je to pod minimalni mzdu a cekam, ze v te bajce o desetit isicich chybi nejaky „drobny nepodstatny detail“). Na druhou stranu moc nechapu, proc lide s tak mizernymi mzdami u Ryanairu zustavaji (pokud jsou mzdy opravdu tak tragicke, jak tvrdi), pokud se clovek bude trochu snazit, tak zejmena v Praze musi byt schopen vydelat prinejmensim dvojnasobek… Číst vice »
Tohle je oblíbené zavírání očí před realitou, že se člověk podílí na něčem ne úplně košer či dokonce svinstvech – je to levné, já jsem klient, více mě nebere a nechci to slyšet. A tak lidi kupují šunt s prima značkou co se třeba šije v bangladéši (fast fashion), šklebí se nad aktivitami far trade atp… Přitom je to zákazník co si pro euro nechá vrtat koleno, kdo pohání tento typ byznysu. Takže vám to jedno být může, ale podíl odpovědnosti nesmažete, stejně jako když kupování podporujete firmu co někde vypouští srágory do řeky. Jistě všichni máme rádi levnější věci,… Číst vice »
presne tak, vzhledem k tomu,že skoro nikdo necHce podobné zacházení, tak by měl mít alespoň kousek empatie a soucitu se zaměstnanci. on ten ryan nešetří na platech aby nezkrachoval, ale aby vydělal víc. tudíž je to zcela logicky spor o dělení zisků…
To znamená, že člověk, který záměrně neletí s laciným Ryanem (jako třeba mohe babička, která neletěla nikdy nikam) podporuje kvalitu života zaměstnanců Ryanairu protože nežije na jejich úkor?
Ne, podporujete ty u koho utratíte peníze.
Lze z tohoto vůbec utéct? Určitě to nebude hned, bude to trvat třeba 2-3 generace. Montovny v česku nefungují taky na nějakém fair trade. Taky slouží jako něco co dokáže generovat podstatně větší zisk než výroba třeba ve Francii (pokud nepočítáme třeba ty letadla z Toulouse nebo Hamburku).
Samozřejmě, že na pozici cabin crew je zřejmě vysoký převis zájemců nad volnými místy, protože je to pozice atraktivní (i když to se asi bude týkat na nějakých dálkových letech) a pak realita může být jinde ať už samotnou prací nebo výdělkem.
Skoda jen, že odboráři už nedodají, že to je mzda kterou dostanou když nelétají. Neříkám že berou statisíce, ale až taková tragédie jak to opisují to není
Jsem si to po sobě přečetl a musím ještě dodat. Netvrdím že je RYR kdoví jaký zaměstnavatel, ale prostě vice dramaticky zní „bereme 10k“ než „můžeme si vylitat i 35k“ na to už by dost lidí řeklo že to neberou ani oni tak co by chtěli.
Souhlas
Moc bych si nevyskakoval, teď přibyde na pracovní trh hromada lidí z jedné nejmenované platformy, takže cabin crew bude dostatek 😀
Jako myslím, že Ryanair tohle nechává klidným, pokud jim nebudou odcházet lidé po tisících, tak se nic nezmění.
Typickí Íri
Keby som v hlavnom pracovnom pomere dostal mzdu 400 eur, na druhy den by som sa ani neunuval ist do prace. Ani by som sa v posteli na druhy bok neobratil, ked by mi volali kde som. Ak tam niekto za tychto podmienok pri dnesnej situacii na trhu prace zostava, je bud masochista, nezdravy srdciar, bezbrehy optimista, alebo vol.
Jenže tu mzdu oni dostávaj, kdyz nic nedelaji – kdyz nelétají, čili sedí doma.
Nepracují pro překážky v práci (ať už na straně zaměstnavatele, nebo obecné – že nejsou zakázky atp.), tak dostávají 60 nebo 80 % náhradu mzdy.
Pokud tedy ta náhrada je 10 000, tak plná mzda je 12 nebo 15 000 Kč.
To mi tedy nepřijde o moc lepší …
Taky jim mohli říct běžte pryč – není dostatek práce v době karantény. Mimochodem když měli čas mohli si jít vydělat jinam třeba rozvozem a to desítku mít k dobru. Spousty lidí to udělalo.
Tohle mě jako zákazníka naprosto nezajímá. Já si zaplatil službu a neřeším, jaké jsou podmínky uvnitř společnosti, ale to, jak mi bude služba poskytnuta. Stejně jako zákazníky, které já obsloužím v práci nezajímá, jak mě zaměstnavatel platí, ale zda dostanou to co chtěli.
To akorát ukazuje, kolik lidí je v Česku nastavených akorát na bezbřehý konzum. Hlavně ať je všechno co nejlevnější, bez ohledu co je zatím. Já si třeba takové kuře z Vodňan prostě nekoupím, ale někomu se holt při slově sleva zatmí před očima.
jo Ryanair je takový typický český produkt 🙂
Nemluvím o ceně, ale o /zbožíslužbě. Motat do toho kuře z Vodňan je trochu mimo. Prostě si vyhlídnu zboží/službu a pokud mi vyhovuje, beru. Nejdu po ceně, ale po tom , co potřebuju a aby to za něco stálo v rámci možností.
Jenže kolik % PAX takhle uvažuje?
V Česku? Toto je irský produkt a rozhodně funguje úplně stejně po celé Evropě.
A mna to zase zaujima, pretoze jednak nemienim podporovat vychcankov a dvak mysliet si, ze buzeracia zamestnancov nebude mat vplyv na kvalitu poskytnutej sluzbu, je naivne. Nestojim o to sediet v lietadle, ktoreho piloti miesto sustredenia sa na svoj dzob v duchu pocitaju, ci budu mat na hypoteku. Alebo v autobuse, kde vodic pravidelne dolu kopcom vyraduje do neutralu a nekuri, aby sa zmestil do normy na spotrebu. Alebo vo vlaku, kde slubeny servis nedostanem, lebo dopravca je svojim odbavovanim sa na personale tak preflaknuty, ze mu uz skoro ziaden nezostal.
Piloti jsou celkem ok, u cabin crew je to divočina.
I když to celkem ok taky není moc standardní, to uznávám.
Bych chtel videt jak kupujete letenku csa jen proto ze plati dobre zaměstnance 😂 vzdy 90% lidi bere v potaz cenu
Su aj ine aerolinky nez aeroklub a irsky sockoair. A nie, irskym sockoairom nelietam zo zasady ani keby davali letenky za cent, buranstvo ich sefa mi nijako neimponuje.
jenže buranum právě burani ohromné imponuji. vidí se v nich…a počty jejich fanatických uctivacu…ukazují, jak hluboko jsme klesli…
lůza jde za vrchním buranem a normální lidi se hádají…zda losnu nebo maznaka. a tak menšina buranu…vládne…
kam stát vedený luzou dopluje je nabíledni.
Jezis.. další čistá duše. :))
Ano mistre že Slovenska s letištěm s několika linkami, co jezdí za letenkami do Vídně, kde díky lowcistum je na výběr. Vy samozřejmě jako vrchni arcidohled nad morálkou aerolinek nekoupíte nic od Ryan a Wizz s dost podobným modelem. Tím jste si ovšem moznosti dost proskrtal a nebo létate za draho. Což je Vaše volba, ale rozhodně nejste tak zcestovanej, jak se snažíte tady ohromit. Já ryanem létat docela často. Wizz o něco méně. Pominu-li Katarce a Emiráty, pak servis je všude stejnej. +/-. I FlyDubai nemají na palubě kdoví co navíc. Spíš to stejné nic. Pokud někdo nadává, že… Číst vice »
Ta vazba je „jednak – jednak“. Dvak neni. 😉
Sokola není třeba učit létat. 😉
Časté je taky jednak – druhak. A dokonce jsem četl nějakého vynálezce, co používal třeťak a čtvrťak.
Letiště mohou stanovit, že aerolinky musí prokazovat mzdu minimálně průměrné mzdě v ČR, ale už vidím ty soudy na evropské půdě, že je to diskriminační. Letiště ale nemusí uzavřít smlouvu s aerolinkou .. ale zase jak bude letiště vysvětlovat svým akcionářům, že nevydělává a není tolik letu, že?
to vskutku stanovit nemohou.
Když tuto precedentní záležitost zvládli v Německu a Francii s řidiči kamionů, tak by to mohlo jít i v letectví . Od čeho tu uniji máme.
Dobře placenej pilot není záruka toho, že nebude počítat jestli bude mít na hypotéku. On bude jenom mít tu hypotéku vyšší.
Zase proklate odbory
Mrci stezuji si
Tak proste kdyz se to zamestnancum nelibi tak se zvednou a odejdou kde je problem?
Proc musi nejakej trouba mrcet ze se nekdo nema dobre?
a až se takhle začne chovat každý zaměstnavatel (hypoteticky), kam půjdete?
No na tohle vymysleli stávky. Letáčky jsou takový blbnutí. Hypotetiku
takze rovnou místo letácku stávku. ale jo, proč ne. nač se s kapitalistickym vydriduchem parat.
Hlasujte nohama a jděte jinam.
Já chápu, že si chcete plnit sny a létat, ale je to něco za něco. Když vašeho zápalu tento darebák tak zneužívá, nezbývá než se rozhodnout pro jinou práci.
Dneska máte prostor jít jinam, práce je všude dost.
Plně vás podporuji a proto taktéž hlasuji nohama a s touto společností nelétám.
Však ono se to netýká jen Ryanairu. Je to problém víceméně celosvětový. Proč myslíte, že v USA je takový nedostatek pilotů, jako nikdy předtím nebyl? I legacy aerolinky nabízí neadekvátní podmínky. A netýká se jen stevardů, ale i pilotů a dalšího personálu (mechaniků např.). Veřejnost si myslí, jak letecký personál pravidelně vydělává deseti až statisíce měsíčně, ale tak to bohužel není. Nebo alespoň ne pro naprostou většinu zaměstnanců! Když si člověk potom spočítá jeho reálnou hodinovou mzdu (po započítání všeho času, co stráví v práci a kvůli práci někde zadarmo, jako standby, výcviky, simulátory, školení, briefingy atd.), nestačí se divit!… Číst vice »
Ano, je to novodobe otroctvi a zneuzivani toho, ze to povolani ma nekdo rad. Proto s Ryanair neletam. Nelibi se mi jejich agresivni politika a slogan naucili jsme lidi litat je fakt nesmysl. Je to neco jako kaceni pralesu kvuli tezbe kovu do baterii do aut a pritom mluvit o ekologii. Fakt vysmech , kam lidstvo spadlo … Prodavat letenky za 10€ by uz mel jednou pro vzdy nekdo zakazat. A NE letani doopravdy NENI pro vsechny. Ma byt pouze pro lidi co na to maji…
Za dva týdny letím za 10€ s Ryanairem do Tallinu a doufám že zhynou všichni Skřeti co by mi to chtěli zakazovat.
jen si létejte. dokud můžete. klimaticky balíček vás územní.
A vy budete osvícený vůdce co bude rozhodovat co je pro koho?
Třeba vedení EU může přiletět byzjetem nám hlásat něco o ekologii, ale nasáčkovat plebs do 737 je špatně?
snaha shodit „vůdce národa“ na level „plebsu “ je typická pro bolševické vnímání světa.
Zatím tady Vy nebolševiku mate nejvíc bolševický kecy.
v čem mám bolševické kecy?
že třeba v souladu s ekonomickou teorii přiznávám úlohu odborům ve vyjednávání o mzdách a dalším?
že nemám rád…sobce?
že nepovazuju za potrebne, aby vedoucí politici dělali ideálně zadarmo a jezdili sukafonem?
že mi vadí nazývat letusku uklízečkou? nebo výkřik že pan po 60 je senilni?
nebo že bych rád omezil zbytečné rajzovani…abychom maticce zemi méně ublizovali?
co dále na mne máte?
Jaké otroctví? Ti zaměstnanci tam jsou drženi násilím?
Nevím, co tam ty lidi drží, když na kase by měli 2x víc a za kniplem šaliny přinejmenším 3násobek minimálky.
Divím se také, že za tuhle mzdu někoho nabírají, že jim to někdo podepíše jinak než jako brigádník.
Radim by je taky možná vzal za víc 🙂
Ale možná že letectví má stále pro někoho závan exotiky a nečeho lepšího…
Dobře, minuta klikání… 120 kč na hodinu, brigáda, odbavení letadel, nabídka přímo od LKPR
Strašně se divím, proč sem nevyrazí s. Maláčová s tím přicmrdou Stropnickým na inspekci? Že by se bála, že je poženou bičem hned z vrátnice?
Ryanair přímé spojení s Venezuelou zatím nezavedl 😀
:Db:D
mohl by. jednosměrný spoj. prispeju.