Letecké společnosti Letectví

Založili odbory, dostali padáka. Dcera Ryanairu v Praze se snaží zbavit zástupců zaměstnanců

Letadlo Ryanairu na pražském letišti. Pramen: Letiště Praha
Letadlo Ryanairu na pražském letišti. Pramen: Letiště Praha

Letecká společnost Buzz, která patří pod největší evropské aerolinky Ryanair, propustila tři zaměstnance, kteří jsou ve vedení odborové organizace B.United. Stalo se tak necelých 24 hodin poté, co oznámili vedení firmy vznik celé organizace.

Jména členů odborové organizace zaměstnavateli neprozradili, jen tři členy vedení. Všichni dostali výpověď. Podle českých zákonů přitom musí výpověď odborovým funkcionářům projednat právě s odbory. „Založili jsme odborovou organizaci kvůli tomu, abychom mohli se zaměstnavatelem zahájit dialog o našich pracovních podmínkách. Výpověď tak krátce po založení nás překvapila a budeme se proti ní bránit všemi dostupnými prostředky,“ řekl předseda odborové organizace Matteo Pizzolato.

Buzz je v Praze po skupině Smartwings druhou největší aerolinkou. Podle Pizzolata začali zaměstnanci o odborové organizaci mluvit zhruba před rokem, když se začal řešit přesun z Ryanairu pod Buzz. „Velké části zaměstnanců se to nelíbilo, byli jsme postaveni prakticky před hotovou věc,“ dodal Pizzolato. Odborová organizace oficiálně vznikla krátce poté, co zaměstnavatel předložil zaměstnancům nové, výrazně horší kontrakty až na pět let.

Podle svých slov nemůže kvůli podmínkám smlouvy uvést, za co konkrétně dostali odboráři výpověď. Celá skupina Ryanair začala ale s propouštěním kvůli dopadům současné pandemie koronaviru.

Mluvčí Buzz Olga Pawlonka uvedla, že výpověď souvisí s dopady pandemie koronaviru. „Bohužel jsme museli v Praze propustit celkem 20 lidí. Celá skupina oznámila propouštění 3 000 lidí už 1. května,“ řekla Pawlonka.

B.United byla zaregistrována u rejstříkového soudu v Praze a spadá pod Odborový svaz dopravy. Ten už případ výpovědi odborářům řeší. „Poskytujeme jim plní právní servis, celou situaci šetříme. Někteří zaměstnavatelé, zejména ti zahraniční, se často v Česku chovají tak, jak by si nikdy doma nedovolili. Nenecháme si to líbit,“ řekl předseda OSD Luboš Pomajbík.

Kvůli výpovědi už vznikla i petice. V ní autoři uvádí, že strategií Ryanairu je šíření strachu. Požadují zrušení výpovědi třem členům i zahájení dialogu. Je pod ní aktuálně přes osm stovek podpisů.

 

Odebírat
Upozornit na
guest
108 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
František

Pokud se zaměstnavatel nebo majitel chová k zaměstnancům slušně, tak mají odbory pro daný sektor naprosto nulovou hodnotu a není důvod krmit odborářský bossy..

Vlastimil Kocurek

V určitých případech je to nejlepší vyhodit zaměstnance (určitým způsobem provádějící destrukci ve firmě) okamžitě, má to velký
psychologický dopad, a firma se tím už potom vůbec nezabývá, její právníci místo toho řeší lukrativní a závažné problémy. Pro velkou firmu jsou náklady v takovém případě jsou náklady za prohraný soud vysloveně směšné. Žádná skutečně velká firma si nedovolí zaměstnávat právníky takovými blbostmi. Pokud zaměstnanec krade, nadají zo k soudu, le v tichosti jej vyhodí. To jsem odkoukal u jedné globální firmy, kde jsem pracoval.

mgr.pavel

Samotná letecká společnost tvrdí, že výpovědi byly dány v reakci na covid. Tedy z nadbytečnosti. Ne kvůli tomu, že by zaměstnanci kradli či udělali jinou podobnou lumpárnu.

Dále, dát výpověď vedení odborů takto, to je zřejmě nelegální. Právníci firmy se tím tedy téměř jistě budou muset zabývat.

Radek Janata

Zabývat se budou, ale nijak zvlášť, klidně prohrajou a zaplatí. Ale pro další následovníky to i tak bude mít odstrašující efekt a o to jde.

Poudy

To že si kradl je tvůj problém, tady nejde o žádné loupeže ale obyčejné odbory a mstu za jejich založení, pokud to nechápeš, tak si ještě ke všemu hloupý, ty jeden Baťo!

Firma ve které pracuji já dělá taky všechno proto, aby se odborům vyhla, včetně nedávného rozštěpení na několik různých firem a podobné házení klacků pod nohy snahám o založení odborů. Přitom je z těch lepších zaměstnavatelů, ale přesto, ta hrůza z odborů je viditelná.

Ivo

Jestli tomu rozumím dobře, tak ti tři vyhození zástupci nových odboru podle Vás kradli?

GPGP

Vůbec nechápu lidi, co s nejhorší aerolinkou v EU cestují, je to aerolinka pro socky a lidi co si nevidí na špičku nosu.

Bob

Já chápu, že s nimi někdo cestuje, ale nechápu, proč pro ně někdo pracuje.

Jenda

Taky lidi cestující se Smrtwings nechápu, ale nevím, jestli bych je nazýval sockami. Socky podle mě na letenky s QS nemají peníze.

J.D.

Z některých komentářů tady fakt mrazí. Osobně věřím, že od určité velikosti firem jsou odbory důležitou součástí, která dokáže vytvářet protiváhu managementu a vlastníkům. Pracovní trh nikdy nebude ideálním místem, kde se střetává nabídka a poptávka v rovnocenné roli. Právě tam odbory mohou nastoupit a vyvažovat některé síly. Pokud dobře fungují, tak na tom v dlouhodobém horizontu vydělávají všichni. Bohužel historicky a všude to tak neplatí a neplatilo. Ať už se odboráři paktovali s politiky nebo jinými vlivovými skupinami (teď se např. centrály nechaly koupit stravenkovými firmami). Ale může to fungovat – z vnějšího pohledu se zdá, že například ve… Číst vice »

Pavel

Odbory nejsou pro toho, kdo má smluvní mzdu, je driver, performer a nestačí pokládat telefony headhunterů. Odbory jsou pro otroky v tarifních mzdách, což je většina zaměstnanců. Korporace mají úplně rozdílný přístup k výše uvedeným. V podstatě po 5 letech nedrivery vytěsňují, protože v monotonistických pozicích dochazí k vyhoření již po 3 letech. Od toho jsou 9dbory, aby „vytěsňování“ vyhořelých nenakazilo i ty, kteří nastoupili a k vyhoření jim ještě nějaký ten pátek chybí. Jen hloupý podnikatel se štěká s vyhořelci a kazí vzduch, namísto toho, aby jednal přes odbory pro blaho všech, ale zejm. své firmy.

František

TVS a současný SWG neměly za 21 let odborovou organizaci a bylo řečeno, chceš odbory? Běž k ČSA. Dnes je to jeden cuk a odbory ?????? Pokud je někdo založí, tak letí též.

Vlastimil Kocurek

Odbory jsou dobré v podnicích, kde lidé hákují u výrobních pásů, dále tam, kde se po lidech chtějí přesčasy, včetně všech dopravních podnicích, kde jde také o bezpečnost, zdravotnictví, …. naproti tomu u malých firem, třeba zaměřených na IT by ro bylo směšné. Průměrný počet pracovníku u firem v USA je 8.

Ivo

Já myslím že v tomto byznysu jde hlavně o bezpečnost!

Ivo

V Německu by si to vůbec nedovolili je vyhodit.

Nikolaj M.

Naprosto v pořádku. RyanAir není státní ani jediná aerolinka. Zaměstnanci by tedy místo stěžování si a snahy zůstat za každou něco někde, kde se jim evidentně nelíbí, měli odejít za lepším. Možnosti jsou.
Až bude mít zaměstnavatel nedostatek lidí, bude muset sám od sebe změnit podmínky. Tyto vynucené změny „jménem všech“ obvykle vytváří pouze větší mezeru mezi zaměsntvatelem a zaměstnanci.
Odbory jsou pouze zbytečná byroktatická zátěž změn.

lupenyk

„Až bude mít zaměstnavatel nedostatek lidí, bude muset sám od sebe změnit podmínky.“ Jenže bez tlaku odborových organizací by ve většině společností byly podmínky stejně špatné a tím pádem by lidi neměli moc prostoru jít za lepším. Ano existují odbory, které mají kolikrát totálně zkreslené a neadekvátní návrhy a požadavky, ale i odborové organizace, které se snaží racionálně spolupracovat se zaměstnavatelem.

Vlastimil Kocurek

Všechno je o lidech, ne o strukturách, takže souhlas.

Jaaa

Vy jste asi nikdy nikde moc dlouho nepracoval, že? Takovéto naivistické ekonomické teorie nepočítají s nerovností zaměstnance a zaměstnavatele.

Nikolaj M.

Ale pracoval a pracuju. V IT, kde každý má takové podmínky, jaké si domluví. Nedokážu si představit, že bych nechal někoho jiného, aby mi domlouval smlouvu, protože rozhodně němám stejnou cenu jako kolegové (neříkám, zda vyšší/nižší – jak kdy, jak kde).

Vlastimil Kocurek

No to se snažím vysvětit i já. Pracovat u pásu v automobilce a v IT jsou naprosto dva jiné světy. K tomu jsou ještě firmy, které jsou řízeny zaměstnanci samotnými, firmy, kde není skokový rozdíl mezi majitelem a zaměstnancem, protože mají face to face vztahy.

Kdybych pracoval u pásu, tak bych považoval existenci EFEKTIVNÍCH odborů za samozřejmost a nutnost.

mgr.pavel

Ale odbory nejsou jenom na dohadování se o mzdě.. Co když budete chtít jánevím místnost na relax, nebo lepší kávovar, nebo v celém patře ztlumit hlasitost klimatizace nebo něco podobného? Budete si stěžovat svému šéfovi sám a kolega vedle svému taky, a neprosadíte nic? Anebo se „spolčíte“ a ve skupině zastupující třeba desetinu zaměstnanců budete mít větší vyjednávací sílu, obejdete první linii šéfů a budete jednat s někým kompetentnějším?

czhunter

Odbory také nikde nedojednávají všem stejnou mzdu.

Mimochodem, je velmi (řekl bych +- 100%) pravděpodobné, že kdybyste v té IT firmě jako zaměstnanci či švarcaři vyjednávali koordinovaně, každý jeden z vás by pak měl lepší podmínky než máte při individuálním vyjednávání (proto ho ale váš zaměstnavatel vyžaduje a nutí vás mezi sebou tajit informace o vašich smlouvách – on na tom tak hodně vydělá, vy ztrácíte).

Nikolaj M.

Každý jeden z nás? Já jsem třeba spokojen s podmínkami, jaké jsem si vyjednal. Kdybych nebyl, zkusím si je vyjednat, jinak jdu jinam. Nedovedu si představit, že by na tom vydělali všichni, tak to nefunguje. Při kolektivním vyjednávání vždy musí dojít ke kompromisu, všichni totiž nemůžou dostat podmínky na úrovni toho, kdo je má nejlepší, tedy na tom obvykle část získá a část tratí. Zdroje zaměsnavatele nikdy nejsou neomezené a on je musí rozdělit tak, aby získal to, co potřebuje. Vím, že zde odbory mohou být taky k něčemu jinému než mzdám, například pracovní podmínky… ale to je to stejný.… Číst vice »

Nekdo

Tak to asi nechapete, ze sektor IT je uplne jiny nez vetsina ostatni ekonomiky.

Ivo

Odbory nedomlouvají smlouvy jako takové. Řeší s managementem růst tarifu pro další rok, velikost přesčasů, zdravotní volno, příspěvek na stravenky, delší dovolenou, dle odvětví. Jiné problémy jsou ve zdravotnictví, dopravě nebo bankovnictví. V IT speciálně jsou platy většinou nastavený jinak než u běžných zaměstnanců. Často mají vazbu na konkrétní projekt/y.

Armin

Ministerstvo zdravotnictví doporučuje: Při lízání bot dodržujte ústní hygienu.

Jaaa

Ryanem nelétám právě z těchto důvodů.

Leden

Ryanairem létám právě z těchto důvodů. Nemaže se s tím a pokud se někomu nelíbí smluvní podmínky, nikdo ho nenutí v této společnosti pracovat.

Jeníček

Ano, je to přesně tak, jak píše kolega Leden, ten princip je „ber nebo nechej být“.

MartinS.

V žádných smluvních podmínkách nemůžete mít zákaz sdružovat se v odborech. To prostě nejde, protože to právo je ze zákona a zákon je nadřazen všem dvoustranným smlouvám. Sice osobně nemám odborové organizace rád, nevstoupil bych do ní, myslím, že to, že odborová organizace vstupuje do kolektivního vyjednávání za všechny zaměstnance, nejen za své členy, je špatně, ale prostě založit odbory a sdružovat se v nich je právem každého zaměstnance, bez ohledu na zaměstnavatele.
Souhlasím, že je nikdo nenutí v této společnosti pracovat, ale ta společnost musí dodržovat zákony.

czhunter

Máte tam logickou chybu. To že založíte ve firmě odborovou organizaci neznamená „že se vám tam nelíbí“ (takže je mylný argument i to, že „když se jim tam nelíbí, mají jít jinam“) Nikde není psáno, že zaměstnanci mají založit odbory „když se jim tam nelíbí“ – zaměstnanci mají právo založit odbory když splní zákonné podmínky. A důvody nemusí nikoho zajímat, ani žádné mít nemusí. To, že zaměstnavatel vyhodí zaměstnance po tom, co zjistí že založil/vstoupili do odborů je protizákonné. Ale protizákonné je i účelově vstoupit do odborů, aby zaměstnanec nemohl být vyhozen. Nicméně důkezní břemeno je na straně zaměstnavatele (jakožto… Číst vice »

jiprok

Bohužel je to hnus velebnosti. Je třeba, aby kolektivní smlouvy u nás byly stejné nebo lepší než v zemi majitele. Jsme bohužel nádeníci vyspělých států. A stát, který by měl řešit ochranu svých lidí a země na to prdí. Vyděláme na důchodce v Německu, Rakousku, Belgii, Francii…….a samozřejmě na majitele, kteří nemají nikdy dost.

Koro

Radost pracovat v takove firme… Hnus

Jirka

Tak to si Ryan naběhl. Vyhození zaměstnanci na tom vydělají. Pro soud jednoduchá záležitost.

Milan

U českého soudu bych si tak jistý nebyl.

Vlastimil Kocurek

To stejné píšu výše:
V určitých případech je to nejlepší vyhodit zaměstnance (určitým způsobem provádějící destrukci ve firmě) okamžitě, má to velký psychologický dopad, a firma se tím už potom vůbec nezabývá, její právníci místo toho řeší lukrativní a závažné problémy. Pro velkou firmu jsou náklady v takovém případě za prohraný soud vysloveně směšné. Žádná skutečně velká firma si nedovolí zaměstnávat právníky takovými blbostmi. Pokud zaměstnanec krade, nadají to k soudu, ale v tichosti jej vyhodí. To jsem odkoukal u jedné globální firmy, kde jsem pracoval.

Jirka

Pro firmu, která si zakládá na reputaci je to větší problém. Ti nechtějí být medializováni a se zaměstnanci se dohodnou, pro zaměstance velice výhodně. Ryanu je to jedno, nicméně i tak v tomto případě se jedná o zcela evidentní porušení zákona ze strany Ryanu.

Fresh Z

Kontextuální poznámka: západoevropská dcera Ryanairu Laudamotion minulý týden demonstrativně začala rušit základnu ve Vídni (21 letadel z celkové flotily 26). Důvodem byl nesouhlas odborů s kolektivní smlouvou garantující letuškám 1000 € a pilotům 1700 € hrubého měsíčně s odůvodněním, že je to pod zákonným minimem. Jednání pokračují a Ryan Lauda už musel přidat. (Letadla už jsou sice pryč, ale mají tam cca 500 zaměstnanců.) Sleduju to na austrianwings.info. Nevím, jestli pořádali mediální nářek, jak je zvykem v severním sousedství, ale proběhlo několik antiodborářských demonstrací zaměstnanců. Novináři suše poznamenávají, že třímali anglicky psané transparenty a nerespektovali pokyny policie, neb zjevně neuměli… Číst vice »

Eva

Tohle je hnus, ale děje se to všude. To samé se stalo před třemi měsíci ve Smartwings a neštěkl po tom pes. Zaměstnanci chtěli komunikovat s vedením, které je ignoruje a po té co se dlouho neúspěšně snažili o komunikaci to vzdali a založili odbory. A místo komunikace dostali výpověď …

V.N.

Jak to bylo odůvodněno ? Nadbytečnost s odstupným ?

Pavel

Pokud ale SW vyhodil někoho pro údajnou nadbytečnost, může být žalován, pokud přijme jiného na obdobnou náplň práce, byť by pozici účelivě přejmenoval.
Takový spor je se zkušeným advokátem snadno vyhratelný.

Vlastimil Kocurek

Tak se mi to nechce psát potřetí. Neraďte SW, pro kterou pracuje nejspíše několik právníků, sám Šimáně je JUDr.
Tady vůbec nejde o výsledek u soudu. Popisuji to 2x výše.

Pavel

V jaké jdou SW situaci je zřejmé, že nemají ani jednoho kvalitního právníka, bez ohledu na počet JUDr. na potápějící se palubě…

Eva

To nevím, kamrádka, která tam pracuje mi říkala, že nějací zaměstnanci založily odbory a dostali za to výpověď. Jaký byl udaný důvod, by musel napsat někdo z těch vyhozených.

František

Kamarád říkal, protože založili odbory.

kulhán

Kamarád byl propuštěn, dostal 2+3 za nadbytečnost. To bylo nějak v tom březnu. Jestli byl v odborech nevím…
Teď rozváží jídlo…
No a jelikož SW ani nikdo jiný teď rok dva nebude nabírat nové piloty, tak nemusí mít strach, že by na jeho místo nastoupil někdo nový.

Ivo

A to by byla jedna z podmínek, pokud chce SW od státu pomoc nebo garanci za komerční úvěr. Musí být odbory a vzít propuštěné zpět!

Vnější pozorovatel

BOJKOT!

Pavel

Ryan, žádná sláva. Ale narozdíl od SW alespoň létá na čas a na oba motory. Bossing a mobbing vůči odborům je ale těžce za hranou a v civilizaci by za to schytal Ryan v odvetě paralyzování ze strany státu od finančáku, přes hygienu až po bezpečnost práce. Proto je důležité, aby se EU federalizovala, pak snadno přistřihne nadnárodním vampyrům.a sociopatům křidélka a zcivilizuje i džungli na Divokém Východě.

jozka

EU vznikla pro potreby nadnarodnich vampyru…

Frantisek

Někdy se tak chová, ale volíme tam všichni, tak aspoň nějaká šance. Státy jsou proti nim již příliš chudé (a stejně je ještě občas dotují).

libcha

Létá na čas … o‘ really?

Tomas

Jo létá …ryr patří mezi nejvíc punktlich aerolinky.

Fresh Z

Omyl, Pavle. V civilizaci státní správa spravuje stát a civilizovaně uplatňuje zákon proti těm, kdo ho porušují. Zaklekávání, odvety a šikana to je arzenál státní správy v těch postkomunistických režimech, kde občanstvo už třicet let nerozhodně lavíruje mezi západem a východem, namáhavou svobodou a falešným pocitem bezpečí pod ochranou silné ruky.

Jaaa

Jenže když je společnost problémová, tak se prostě kontroluje. Toto je flagrantní porušování základních ústavních práv občana, něco jako kdyby vám zakázali chodit domů.

Frantisek

A on chce po EU něco jiného než vymáhání zákonů? O šikaně nebyla řeč…

Alf

Obvykle z akcí odborů nejásám. Tohle je ale jednání firmy za hranou etiky, zodpovědnosti, pravděpodobně i zákona. Všeobecná tolerance takového jednání nás právě řadí mezi divoký východ.

Já, kdo jiný

Když se ti to nelíbí, jdi pracovat jinam. Před 30 lety jsme si vycinkali klíčema kýžený kapitalismus a v kapitalismu to tak chodí.

thegrid

Těžko odhadnout zda to je sarkazmus, nebo naivita.

Ivo

Ne, to je blbost. Spokojený zaměstnanec je pro majitele/akcionáře mnohem užitečnější.

Vít Jůza

Před 30 lety při cinkání klíči převážila shoda na odstranění absolutistického způsobu vládnutí komunistů a na nějaké lidskosti, pravdě a lásce, na nějakém socialismu nebo kapitalismu nebo jánevímčem shoda nebyla a o to nešlo a to většině ještě ani na mysl nepřišlo,.

Frantisek

Pokud vím, cinkalo se za svobodu a demokracii, ne za kapitalismus, natož jeho nadřazení všemu.

Mat

Lidé by se měli Ryanairu vyhýbat. Nejdřív rozhlašují jak jsou proti pomoci aerolinkám, přitom inkasují stamiliony liber, teď tohle. A někteří by je nejradši viděli jako náhradu českého národního dopravce. Ryanair byl vždycky stejný a vždycky stejný zůstane, křivý a neférový spolek.

Jan

Jen takový podstatný detail… SmartWings nikdy nebyl a není národní dopravce!!! ČSA je jen nálepka, nikoliv dopravce…

Ivo

SW je pro mne národní dopravce protože nejvíc letadel bazuje v Praze, zaměstnává český personál a platí tady daně. Stejně jako RegioJet, ať už bus nebo vlaky. Ale už ne německý bus operator FlixBus.

Já, kdo jiný

Levicový aktivismus

Petr766

Odbory v ČR byly vždycky stejné, minimálně co tam straší profesonální křivý a neférový Středula.

Zastánce

Vy asi nejste normální?
Středula je vycházející hvězda, líbí se mi na něm, že nepřijímá žádné politické nabídky a hezky si svou kariéru nejdřív řádně odmaká! Rád bych jej ale brzy viděl premiérem a časem i prezidentem.

Pe.tr

Už to nehul .

Vlastimil Kocurek

My potřebujeme do politiky lidi, NE co „odmakali“ politickou kariéru, jako Středula či Benda, ale lidi, kteří doopravdy někdy úspěšně pracovali. Proto neuspěli Klaus ani Zeman a mnoho jiných, protože předtím pracovali na pochybných pracovištích, na kterých ani nezaznamenali vůbec žádný úspěch.
Či-li to je jedno ze zásadních dilemat, které štěpí naši společnost.

Ivo

Má nektere sympatické názory. Neleze Babišovi do zadku. Ale ještě na premiéra musí hodně dokázat.

Tswq1

Hlavně už aby SW krachnul, předražený letenky a na ho..o servis

UzNechciRousku

Pokud se tak stane, tak spadne cena letenky o par stovek a bude to tu v bledě modrém. Kdysi jsem letěl s RYR do Trapani přes Charleroi a zpět přes Turín a Charleroi a vyšlo to na 2500. Potom RYR začal létat přímou PRG – Trapani a cena byla v průměru celou sezónu přes 5000 za RT. Pokud RYR bude létat monopol jako SW, tak ta cena bude podobnej nesmysl jako u SW. Ideální by bylo, aby tu byly 2-3 aerolinky a bojovaly o koupáky. Pak se možná dočkáme nižších cen.

Ivo

Když máte čas se flákat 3-6 hodin v tranzitu… Proč ne.

Leden

Jakého „českého národního dopravce“? Toho zlikvidoval Luftjarda už dávno. Myslíte snad poločínskou polomafiánskou skupinu Smrtwings?
O její rovnosti a férovosti by se jistě dalo taky napsat hodně.

Tomas

Když se nelíbí pracovní podmínky, mají dát výpověď sami. A ne zakládat teroristickou organizaci a výpověď za trest dostat.

Johan

Jediny kdo se tady chova jak pisete “teroristicky” je Ryanair. Zachazeni s lidma je naprosta tragedie. Nikdo ze zamestnancu nechce husu na zlatem podnosu. Staci slusne zachazeni a ferove podminky. Toho se ale od Ryanairu nikdy nedockame protoze to je podradna aerolinka. Nejvetsi plovl

Jackub

Tak stačí pro ně nepracovat a jít tam, kde k zaměstnancům takto přistupují, ne? Ryan přece není jediný zaměstnavatel…

Radim

A kde to v ČR je ? Dejte nám prosím tip, kde se slušně zachází se zaměstnanci.

Původní varák

Promiňte za trochu offtopic ( jsem strojvedoucí, ne pilot), ale podobné praktiky se začínají objevovat též u “národního dopravce” RegioJet. Jen doufám, ze to nedojde až takhle daleko.

Já, kdo jiný

Protože je váš zaměstnavatel v obtížích kvůli pandemii. Navíc byl proslulý touto politikou. Takže buďte obětavým zaměstnancem nebo na vás někdo ukáže prstem.

Lemmy

A když je to tak strašný, tak proč u toho Ryana pracujou? Můžou nosit kafe u Jančury, štípat lístky v Ěurocity, nebo dělat cokoliv jinýho…

Já, kdo jiný

Kdo nebo co vás nutí TAM pracovat? Jestli tam a v letectví pracovat chcete, buďte hodným, ochotným, obětavým zaměstnancem a nehažte klacky pod nohy svému zaměstnavateli v této složité době. Krize je tady. Jinde v letectví znovu opakuji si ani neškrtnete.

jirka

vážený pane, když je človek obětavý, dře, drží hubu, tak se dočká tady u kapitalisty jen toho že je braný jak inventář a o najaké odměně se mu může jen zdát i v době kdy fima nebývale prosperuje, a dře stále za stený plat jako na začátku, kolik let

Já, kdo jiný

Pokud pracujete někde v montovně spolu s Ukrajinci, tak věřím, že je to tak nastavené. Člověk nemůže držet hubu, ale musí ukázat, jak je motivovaný. Motivovaní a aktivní zaměstnanci však bývají označováni právem nebo neprávem jako řiťolezci.
Nicméně každý strůjce štěstí svého a rovnost mezi lidmi neexistuje.

jirka

ne pracuji v menší soukromé firmě žádná montovna, ale na venkově ,kvalifikovanou práci na jako techni a na PC,

beija

Nejen u kapitalisty, zaměstnance odrbou skoro všude, pokud umí pracovat a je zodpovědný. Holt zaměstnanci jsou tažní a chovní a máte smůlu,pokud jste ten tažný. 😟

Jaaa

Bla bla. Obživa za nelidských podmínek je něco, co se nesmí tolerovat v žádné civilizované společnosti.

Peet

Nutí je tam někdo pracovat? Já jsme kdysi byl provozním ředitelem v jedné společnosti a měl jsme na starosti 150 lidí, můj kolega nově vytvořený ředitel logistiky měl 1 člověka na starost a přesto po mně chtěl ředitel, že musím udělat nějakou jeho práci. Na to jsem mu odpověděl, že to opravdu neudělám, a abychom se o tom zbytečně nepřeli, tak hned jak se vrátíme do firmy, tak mu přinesu výpověď. 5 minut tupě zíral za jízdy před sebe, a pak jen odpověděl „i to je možnost“, a bylo vymalováno. Je to už cca 12 let zpět, ale ten slastný… Číst vice »

Jakub

Máte hodně zvrácené myšlení, nehledě na to, že právo sdružovat se je zakotveno v Listině. Asi jste ale hodně jednoduchej člověk.

jirka

asi je kapitalista co ždíme lidi, pro spousta takových jsem my pracující jen hmyz a špína se kterou se musí zaobírat

Já, kdo jiný

I kdyby zmínění odboroví funkcionáři soud vyhráli, Ryan se zbaví neloajálních podvratných živlů a zaplatí to, co soud nařídí bez mrknutí oka.
A řekl bych, že si v letectví v současné době moc neškrtnou. A než nějaký soud proběhne, to bude doba.

czhunter

To je pravda – ale oni budou po dobu soudu (= několik let) sedět doma a Ryan jim nakonec zaplatí mzdu za celou dobu, kdy byli neoprávněně propuštěni.

A to se taky vyplatí.

Já, kdo jiný

To je taky řešení, ale Ryan se zbaví zase znovu opakuji podvrtatných živlů, kteří nebudou škodit uvnitř. Navíc budou mít nálepku škodičů na pořád, takže je žádná další aerolinka nezaměstná. Holt advokáti Ryanu nedostanou prémie a neloajální týpci si odnesou výslužku. Pokud to tak dopadne.

Já, kdo jiný

Taky je možné držhubné (mimosoudní vyrovnání). Ale jak říkám, pilot s tímto profilem má utrum, a když bude chtít létat, tak možná leda v Asii nebo Africe. Vyjádřeno řečí minulého režimu: Bude to mít kádrově polepené.

Ivo

Před pandemii chybělo cca 20 tis. pilotů. Za rok bude kapacita na 80 % loňského roku. Tudíž budou piloti postupně zase chybět. Pravda asi budou mít o něco nižší mzdy.

bohyn

Zbavi jen docasne, az soud zrusi vypoved, tak budou zpet zamestananci.

Já, kdo jiný

Lidé s těmito názory končívají během krize na ÚP. A věřte, že krize v roce 2009 na mě dopadla tvrdě.

Jaaa

Výborně, takže tady nechceme ani 20. století. Za tohle musí jít odpovědní sedět a firmy krvácet, to není jen tak nějaký obyčejný přešlap.

libor

taktak, jednou dávno jsem pracoval pro rakouskou společnost, kde majitel řekl jasně, kdo bude zakládat odbory dostane výpověď! NA druhou stanu dokázal zaplatit a ocenit dobře udělanou práci. 13 a 14 plat byl samozřejmostí.

jirka

jenže třeba u nás to tahle většinou nefunguje, platí jen co musí a co nejmíň, kor tam kde odbory nejsou

Vít Jůza

Snažit se s druhými domluvit a založit si k tomu i organizaci ještě není terorismus, bývá to i k prospěchu obou stran.

Johan

Tak vzorna to letecka spolecnost. Ferova. Cestujicim nevyplaci kompenzace, krici jak ostatni aerolinky berou dotace pritom sama dostala desitky miliar, chova se ke svym zamestnancum dlouhodobe velice motivacne a slusne. Hnus velebnosti

Jožin

Johane, Johane…ty jeden SWG…

Ivo

Má pravdu, co se ti nelíbí?

Já, kdo jiný

Zato ta ještě férovější letecká společnost brzy zaklepe bačkorami.