- Železnice •
- Město •
- Stavebnictví •
- Infrastruktura •
- Zprávy
Z Vršovic mizí koleje, začala rekonstrukce železniční stanice. Postupuje se od Nuslí
Čtyřmiliardová optimalizace traťového úseku 4. koridoru z Prahy-Hostivaře na hlavní nádraží pokročila po roce od zahájení do další fáze. Stavbaři
Čtyřmiliardová optimalizace traťového úseku 4. koridoru z Prahy-Hostivaře na hlavní nádraží pokročila po roce od zahájení do další fáze. Stavbaři se pustili do kompletní modernizace stanice Vršovice, která se mimo jiné rozšíří o jedno nástupiště.
„Podle harmonogramu jsme zde začali počátkem května. Soustřeďuje se tu velký objem prací, zahrnující demontáže výhybek, trakčního vedení, kolejiště, zbourání třetího nástupiště. To vše se zmodernizuje a postaví znovu, včetně nového podchodu,“ uvedl Róbert Doboš ze společnosti Swietelsky Rail CZ, která nádraží rekonstruuje.
Stavba bude postupovat od nuselské strany kolejiště směrem k vršovické části. Obě pražské čtvrti i nástupiště propojí podchod, který vznikne rekonstrukcí a prodloužením nynějšího podchodu. Ve Vršovicích vyústí vpravo vedle nádražní budovy. Novinkou je doplnění plánů o jedno ostrovní nástupiště. Ke dvěma dnešním ostrovním peronům přibude ještě třetí. Stanice tak bude mít celkem čtyři nástupiště, neboť zůstane zachován i první peron s přímým přístupem od budovy. Třetí ostrov doplnila SŽDC do plánů v posledním půlroce po jednání s městem a jeho organizací Ropid.
Z provozu už byly vyloučeny některé staniční koleje (7 až 19), včetně těch na mostech Otakarova a Bartoškova. „Vytěžený a vybouraný materiál z této části stavby nám projekt předepisuje odvézt v ucelených vlakových soupravách, abychom nezatěžovali nákladními auty místní komunikace. Letos půjde o více než 70 tisíc tun,“ dodal Doboš. Stejnou cestou bylo navezeno kamenivo pro železniční spodek, svršek a nástupiště.
Při nočních květnových výlukách se zřídí pažení pro stavbu tubusu prodlouženého podchodu a rampy ke 3. nástupišti a poté začne jejich vlastní výstavba. Rekonstrukcí procházejí také železniční mosty v Otakarově a Bartoškově ulici a přes Botič.
Práce pro letošek skončí na vršovickém nádraží 27. listopadu uvedením kolejí 7 – 17 a části nového 4. nástupiště do zkušebního provozu. O pár dnů později, 8. prosince, dojde k napojení kolejiště a výhybek v depu. Přípravné práce začaly ve Vršovicích už koncem března. Podle SŽDC budou cestujícím k dispozici i během stavby vždy čtyři nástupní hrany.