- Železnice •
- Město •
- Stavebnictví •
- Infrastruktura •
- Zprávy
Z Vršovic mizí koleje, začala rekonstrukce železniční stanice. Postupuje se od Nuslí
Stavba 4. koridoru v Praze. Pramen: Swietelsky Rail
Čtyřmiliardová optimalizace traťového úseku 4. koridoru z Prahy-Hostivaře na hlavní nádraží pokročila po roce od zahájení do další fáze. Stavbaři
Jestlipak budou na nástupištích instalována napajedla, jak je v civilizovaných zemích zvykem.
Vždy budou dostupné alespoň 4 nástupní hrany? A nejsou právě v tomto období dostupné přesně 3?
Vrsovicka drazni promenada bude super.
Super,makaji velice rychle. Těším se na celou novou a funkční podobu i zkrácení jizdní doby vlaků.
Celkově mám z firmy Swietelsky dobrý dojem 👍
Patrně jsme se tam včera s autorem a jeho kamarádem potkali… 😀
Mně by také zajímalo kdy a kam se odpad bude vozit. Hořlavý se vozí třeba do cementáren, ale v omezeném množství, nebo se to využívá i v energetice. Stavební suť může posloužit jako štěrk do betonů, konstrukční vrstvy novějších typů vozovek, do maltových směsí. Armovací dráty jsou do oceláren. betonové pražce nejsou odpadem, dají se používat na různé zdi, zábrany, ploty. Zaolejovana hlína se ale většinou napřed vozí na přepracování, štěrk se dá od olejů vyčistit, ale nevím, zda se to vyplatí.
Nemýlím-li se, existují i jakési „třídírny a recyklovny“ různých „odpadů“ (stavební suť, odfrézované vrstvy ze silnic, apod.) – něco takového je možná u nádraží ve Středoklukách. A v tomto případě jde asi především právě o to dovézt ty materiály vlakem někam, kde s nimi bude moci být dále nakládáno, aby je nebylo třeba vozit nákladními auty už po Praze.
Reálné využití stavební suti (nadrcené, přetříděné) jako kameniva do betonů a malt je velmi omezené – naráží se na horší a zejména velmi nestálé (proměnlivé – bouračka od bouračky) vlastnosti v porovnání s přírodním kamenivem (vysoká nasákavost, nižší pevnost). S uplatněním oceli samozřejmě není problém, zbytek nejspíš skončí jako zavážka v nějakém lomu (viz níže zmínka o Novém Strašecí – lupkové lomy). Podkladní vrstvy silnic a železnic – to by šlo, ale kauza ostravské dálnice velí velkou opatrnost tom, co si tam „stavba“ nechá nasypat..
Vše je uvedeno v projektové dokumentaci.
Teď zrovna koukám z okna na Semmering a jede tu poměrně dlouhý náklad s kamením a hlinou tazeny dvěma Kocoury. Tipuji že to bude z Vršovic
Další ostuda Prahy snad pomalu mizí. Až jednoho zaráží, kolik je z těch nejodpornějších míst Prahy v blízkém okolí železnice, případně jde o dopravní terminály.
Náhoda? Nemyslím si.
Pravda, a že jich je, jak fungujících (ČM, Masaryčka, Vysočany, Smíchovské nádraží, Opatov), tak i pár odstavených (Vyšehrad).
Za což ovšem nemohou ty objekty samé, ale ti, kdo dopustili, aby se do toho bídného stavu dostaly …
To musíme hodně do historie, železnice byla na indexu už od doby Tondy harmonikáře („Co odveze železnice, bych odvezl na kolečku.“).
Základ je skutečně asi dokonce už u Tondy staršího, ten mladší v tom jen pokračoval a zdárně to rozvíjel (a propos: i jeho pomník v Zákolanech je situován tak, že stojí zády k železniční trati …), ale třeba za současný stav budovy „nádraží Vyšehrad“ rozhodně nemůže, protože ještě před cca 25 roky byla ta budova docela dobře opravitelná – to až po zlomyslně provedené privatizaci se její stav začal hodně zhoršovat a vyvrcholilo to po zrušení výkonu dopravní služby přímo na místě.
Vyšehrad je novodobý Těšnov (jen se tady čeká, až to spadne samo, protože prima parcela).
Bohužel máte asi pravdu – inu, co můžeme chtít od vedení Prahy 2 …
Občan:
ještě jsi zapoměl na Zličín – tam se to naváží rovnou z letiště a i nedmyslitelný „pomník“ na opěvovaném Nádraží veleslavín kam se přednostně naváží z letiště – ta mnohokrát vyhořelá skladovací hala z 19. století – napůl kamnenná a napůl dřevěná je tam jak pěst na oko a nikdo s tím nic nedělá. a nově je na Veleslavíně i „Veleslavínské moře“ – ucpal se tam kanál a je tam mega-maxi louže – dnes v 16 h odhadem tak 10×6 metrů trojůhelník a každý bus co na terminál přijíždí tím musí projet – je to na šířku celé silnice…
Tak „Veleslavínské moře“ se nám do 23 h rozrostlo – teď to je minimálně jeden a tři čtvrtě délky kloubového autobusu SOR a na šířku celé silnice … stále tím projíždějí všechny autobusy jedoucí na tento terminál..
Tak ty Vršovice byly taky kdysi nové, jen je to už půlstoletí. A na dráze se nikdy nic neudržovalo (a neudržuje). 5. – 7. nástupiště mají 25 let a jak už taky vypadají – čeká je reko, při níž zcela změní podobu (stávající zastřešení zmizí).
Současná podoba „nových“ (tehdy) nástupišť odpovídá době, kdy byla jejich výstavba připravována = tenkrát se šetřilo mnohem víc než nyní, takže ve „starém příjezdovém“ podchodu se ani nepočítalo s osazením eskalátorů či aspoň výtahů. A jejich stav kupodivu pořád není až tak hrozný – ta „zažraná“ špína je, bohužel, především daní za brzdění klasickými špalkovými brzdami (= kovový prach).
Zajímavá je ta informace o odvozu odpadu vlakem. Jinak ze stavby vzniklo neuvěřitelné množství přebytečného nebo odpadního materiálu (hlína, betonová suť, degradovaný štěrk, betonové pražce) a celkem by mě zajímala reportáž o tom, co s tím vším vlastně budou dělat. (Zatím jsou z toho poskládané hory v širším centru Prahy… )
Napriklad hlina se vozi smerem na Rakovnik, myslim ze do Noveho Straseci.
Třeba to bude podobný osud jako s materiálem z modernizace trati Říkonín – Vlkov u Tišnova, úložiště DIAMO Mydlovary… https://www.cdcargo.cz/documents/10179/3595116/Cargovak+%C4%8Derven+2018.pdf/