Dopravci Infrastruktura Železnice

Z Prahy do Všetat začala velká výluka. Kvůli mostu i přípravě nové zastávky

Cestující z Neratovic do Prahy musí dosud na vlak do stanice Neratovice. Nově přibude i zastávka Neratovice-sídliště. Foto: Michal Chrást
Pokud by vyšla studie proveditelnosti, Neratovice by se nově staly elektrizovanou stanicí. Foto: Michal Chrást

Cestování vlakem z Prahy do Neratovic a dál na severovýchod do Mladé Boleslavi či do Jizerských hor je od soboty výrazně komplikovanější.

Správa železniční dopravní cesty zahájila včera nepřetržitou výluku z Prahy do Všetat, která potrvá do 15. července. Poté budou jezdit vlaky z Prahy do Neratovic, dál ale znovu nepojedou: až do 1. září bude neprůjezdný úsek z Neratovic do Všetat.

Důvodem výluky je několik oprav na trati i  příprava výstavby nové zastávky Neratovice-sídliště. „V rámci stavby bude vybudováno bezbariérové nástupiště délky 120 m, které bude vybaveno dvěma přístřešky pro cestující, přístřeškem pro jízdní kola a v rámci řešení přístupů k zastávce bude nově zřízen zabezpečený přechod pro pěší, který nahradí stávající vyšlapaný přechod přes trať v ose ulice Dr. E. Beneše,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Největší akcí je oprava železničního mostu přes Labe, která potrvá až do konce srpna. Kromě akcí v Neratovicích dojde současně k opravám u odbočky Skály nebo v Praze-Čakovicích. Všechny vlaky jsou nahrazeny autobusy. Autobusy jsou vedeny k metru C na konečnou do Letňan, pouze noční spoje jsou vedeny k zastávce OC Čakovice a dál pak až na pražské hlavní nádraží.

Zcela zastaven je do 15. července provoz na lince S34 z Masarykova nádraží do Čakovic, další vlaky KŽC Doprava (Kokořínský rychlík a Podtrosecký rychlík) budou z důvodu výluky vedeny přes Lysou nad Labem.

České dráhy radí cestujícím, kteří jedou dál za Všetaty, například do Mladé Boleslavi či Turnova, aby využili spíše rychlík na Hradec Králové a přestoupili v Nymburce na rychlík do Mladé Boleslavi. Jízdenky platné mezi Neratovicemi a Prahou po trati 070 platí i na tratích 092 Neratovice – Kralupy nad Vltavou, 090 Kralupy nad Vltavou – Praha, cestující při jízdě oklikou nedoplácejí rozdíl jízdného. Výlukový jízdní řád je na stránkách ČD.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nenechai

Další rána pro vlaková spojení Praha Turnov a dál na sever.. Jednodušší je snad se dostat na Jadran 🙁

hedonism.bot

Počítá se do budoucna s druhou kolejí a elektrizací nebo jen oprava ve stávajícím stavu?

Romanero

Počítá, ale to je tak všechno, co se o tom dá říct..

JanSuchy

Vlaky KŽC by měly být stejně jako při loňské výluce spojeny, aby se v Lysé (vloni v Kralupech) „úvraťovalo“ rychleji.

Karel

Jojo, dneska už jsem to tak viděl na hlaváku.

odklony

Vypadá to, že Dráhy nepošlou ani posílený víkendový Tanvaldy odklonem, jak to bývalo. To je budou děcka milovat…

pozorovatel

Odklonové rychlíky není kudy smysluplně vozit, buďto je na trati 060 výluka, nebo je ucpaná hradeckými rychlíky (z hlediska vhodné trasy pro ty odklony) a na trati 231 je to naopak. V kombinaci s nyní neexistující stanicí Čachovice a chystanou výlukou i na 071 nezbylo, než je bohužel odpískat. (Předpokládám, že žádný ultrazz tu nebude plakat, že odklonový R Praha – Tanvald nejede přes Mšeno).

Zastávku v Nera na sídlišti bohužel SŽDC nezvládly včlenit do prázdnin :o( Ani souvislou obnovu traťové koleje Všetaty – Neratovice nezařadili do souběhu…

Filemon44

Kdy jste prosím tím odkloněným Tanvaldem jel naposledy??Já,pokud mě pamě´t neklame,někdy v létě roku 1980….

David

Minulé léto

Filemon44

Děkuji,jste první,kdo smysluplně odpověděl..z těch mínusů jsem se nedozvěděl nic.Já se přiznám,že tam zase tak často nejezdím a odklonem jsem se svezl fakt jen před těmi 39 lety.Tehdejší páteční spěšný vlak Praha-Liberec s přímými vozy do Tanvladu jel ze Všetat do MB odklonem přes Lysou a Nymburk.Byl to zážitek,do Liberce jsme dojeli se zpožděním 120 min,protože na jednokolejce z Nymburka do MB měla nákladní doprava přednost před vším,i přes odkloněným spěšňákem:)))

LKB

Je smutne, ze SZDC zpatecnicky stavi novy urovnovy prechod misto nadchodu / podchodu.

AAA

to by zas bylo chytrých že lidi nejsou krtci aby lezli pod zemí …. nehledě na zajistění bezbariérovosti

Jiří Kocurek

Tohle není koridor v Radotíně. Na jednokolejce, kde projedou maximálně 4 vlaky za hodinu ani spěšňák nepojede přes 50 km/h, protože tam bude zastavovat? Podchod s podlahou ve výši hladiny spodní vody, nebo už vyjde pod a bude třeba zřídit a udržovat čerpací jímku?
Nadchod 35 schodů nahoru a 35 dolů, s kočárkem běžtě pryč? Na takový nadchod se vám lidi vykašlou a budou chodit dál přes koleje.

Cakovicak

Zastavka Neratovice sidliste se v ramci teto vyluky opravdu nebuduje, na to bude vyluka extra v rijnu tohoto roku. SZDC teprve ted nekdy finisuje s vyberkem na zhotovitele zastavky. Jedine mesto pracuje, konkretne na okoli zastavky.
Zprovozneni ma byt v pulce listopadu, ale první vlaky zastavi az s novym GVD.

Romanero

A proto už celý tento GVD je ta zastávka počítána do jízdních dob :-/

lokodepo

DS SŽDC – co nejvíce komfortu pro cestující.