Infrastruktura Železnice

V Neratovicích začne stavba nové zastávky, vyjde na 24 milionů korun

Cestující z Neratovic do Prahy musí dosud na vlak do stanice Neratovice. Nově přibude i zastávka Neratovice-sídliště. Foto: Michal Chrást
Cestující z Neratovic do Prahy musí dosud na vlak do stanice Neratovice. Nově přibude i zastávka Neratovice-sídliště. Foto: Michal Chrást

Společnost Remex CZ vyhrála zakázku na stavbu další zastávky na české železniční síti. Na trati 070 z Prahy do Turnova vybuduje zastávku Neratovice – Sídliště. Hotova má být na jaře příštího roku.

Správa železniční dopravní cesty již s firmou, která nabídla v soutěži 4 firem nejnižší cenu, uzavřela smlouvu. Spoluinvestorem je město Neratovice. Za zastávku zaplatí 24,2 milionu korun. Pro Remex jde vůbec o první smlouvu se SŽDC, na železnici se dosud vyskytovala u řady zakázek jako subdodavatel.

SŽDC i město si od nové zastávky slibují zvýšení dostupnosti železniční dopravy. Součástí je vybudování přístupových cest a přístřešků pro cestující. „U zastávky je významným prvkem výstavba nového železničního přechodu pro pěší, který umožní legální, ale zejména bezpečné propojení západní a centrální části města. Vzhledem k významnému množství cyklistické dopravy na území města je zastávka vybavena krytými stojany pro jízdní kola a je umožněno využití spolehlivé pravidelné kolejové dopravy i cestujícím z delších docházkových vzdáleností,“ uvedla mluvčí SŽDC Nela Friebová. Nový přechod nahradí stávající vyšlapaný přechod  přes trať v ose ulice Dr. E. Beneše. Zastávka bude rovněž vybavena vizuálním informačním systémem a bude rekonstruován železniční svršek a spodek v délce 175 metrů. Díky zastávce na trati do Prahy budou mít na vlak podstatně blíže obyvatelé hlavního neratovického sídliště.

K předání staveniště má dojít na začátku září, firma má osm měsíců na dokončení, hotovo by tak mělo být do dubna. Kvůli výstavbě čeká trať 070 další vlna výluk. Od 12. října do 18. října jsou naplánované denní výluky od 8 do 17 hodin, na tu pak naváže od 19. října nepřetržitá výluka do 1. listopadu.

21
Diskuze

avatar
3 Komentáře
18 Reakce na komentáře
13 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
13 Autoři komentářů
Martin1AnonymTrondaStrojvůdce PříhodaLWQ Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Anonym
Host
Anonym

Na S-Bahn tato trať opravdu není připravená. Je chválihodné, že se staví zastávky blíž domovům, ale dokud zde budou jezdit dieselové mašiny, které každý rozjezd trvá minutu a k tomu ještě na město při tom vyhulí kila jedovatých zplodin, opravdu je to zde do elektrifikace nežádoucí…

Tronda
Host
Tronda

A čím chcete, aby lidé jezdili do té doby auty? Samozřejmě líné 854 jsou zde jen díky kamarádství ropidu/idsk a čd, ale i v nezávislé trakci se dají řešit kapacitní soupravy.

Anonym
Host
Anonym

Ten, kdo jezdí autem dnes bude jezdit i pak, minimálně do doby, dokud se nenabídne interval aspoň 20 minut ve špičce = zdvojkolejnění. Chtělo by to i zkrátit jízdní dobu, ale oblouky už tam moc rovnat nejde. Do té doby je pro každého mladého debílka samozřejmě lepší vystát kolonu na Prahu a dojet si tam, kam potřebuje relativně ve stejné době bez přestupu a pohodlněji, než se vázat na jízdní řád, kde jezdí vlak jednou za hodinu.

Tronda
Host
Tronda

Kvalitnější patrová vozidla s klimatizací a lokomotivou by pro začátek bohatě stačila oproti líné, pomalé, kvílivé 854. Jízdní doba by se zkrátila také a ještě před zdvoukolejněním stačí obnovit výhybny Kbely a Kojetice a hlavně řádnou soutěž s jasnými podmínkami, aby ten stávající dopravce nevnucoval cestujícím své předražené jízdné, dražší než cesta autem, po takové zkušenosti není divu, že se lidi do vlaku nevrátí.

Anonym
Host
Anonym

Já mám na 854 nějakou slabost, mám je rád, ale samozřejmě je pravda, že dnešní pražská náplava otevírací okna moc neocení a že to nejsou vozidla vhodná na neustálé rozjíždění.

Romanero
Host
Romanero

Dějí se tu 2 typické fíčurky z dílny SŽDC, které cestující veřejnost miluje:
1. Pojďme rozjebat GVD už letos, však na to máme náš oblíbený piktogram „ode dne vyhlášení“.
2. Nedělejme si násilí s koordinací více akcí v jednom úseku. Pro každou akci hezky vlastní výluku, aby se to náhodou nějak nepopletlo.

Dominik
Host
Dominik

Tak ono jde taky o volné kapacity té firmy, bohužel pryč jsou doby, kdy SŽDC si toto všechno dělalo samo, protože mělo lidí a techniku.
Bylo by to fajn, protože by se to dalo udělat rychleji, levněji a občas i kvalitněji, ale bohužel technika se rozprodala, takže se jede podle volných kapacit firmy, navíc do toho kecají dopravci, zda takto ta výluka může být.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Zase dobrý „bulvár:“: dvě relativně nenáročné výluky (a kdo ví, co dalšího se pod ně ještě schová), to snad je nějaká „vlna výluk“? Ach jo …

On.
Host
On.

Vzhledem k tomu že výluka je v tomto úseku celé prázdniny kvůli rekonstrukci mostu, je to další vlna. Škoda že se nepovedlo dát obě akce do zákrytu a vyřešit naráz.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll