umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Infrastruktura Železnice

V Neratovicích začne stavba nové zastávky, vyjde na 24 milionů korun

Cestující z Neratovic do Prahy musí dosud na vlak do stanice Neratovice. Nově přibude i zastávka Neratovice-sídliště. Foto: Michal Chrást
Pokud by vyšla studie proveditelnosti, Neratovice by se nově staly elektrizovanou stanicí. Foto: Michal Chrást

Společnost Remex CZ vyhrála zakázku na stavbu další zastávky na české železniční síti. Na trati 070 z Prahy do Turnova vybuduje zastávku Neratovice – Sídliště. Hotova má být na jaře příštího roku.

Správa železniční dopravní cesty již s firmou, která nabídla v soutěži 4 firem nejnižší cenu, uzavřela smlouvu. Spoluinvestorem je město Neratovice. Za zastávku zaplatí 24,2 milionu korun. Pro Remex jde vůbec o první smlouvu se SŽDC, na železnici se dosud vyskytovala u řady zakázek jako subdodavatel.

SŽDC i město si od nové zastávky slibují zvýšení dostupnosti železniční dopravy. Součástí je vybudování přístupových cest a přístřešků pro cestující. „U zastávky je významným prvkem výstavba nového železničního přechodu pro pěší, který umožní legální, ale zejména bezpečné propojení západní a centrální části města. Vzhledem k významnému množství cyklistické dopravy na území města je zastávka vybavena krytými stojany pro jízdní kola a je umožněno využití spolehlivé pravidelné kolejové dopravy i cestujícím z delších docházkových vzdáleností,“ uvedla mluvčí SŽDC Nela Friebová. Nový přechod nahradí stávající vyšlapaný přechod  přes trať v ose ulice Dr. E. Beneše. Zastávka bude rovněž vybavena vizuálním informačním systémem a bude rekonstruován železniční svršek a spodek v délce 175 metrů. Díky zastávce na trati do Prahy budou mít na vlak podstatně blíže obyvatelé hlavního neratovického sídliště.

K předání staveniště má dojít na začátku září, firma má osm měsíců na dokončení, hotovo by tak mělo být do dubna. Kvůli výstavbě čeká trať 070 další vlna výluk. Od 12. října do 18. října jsou naplánované denní výluky od 8 do 17 hodin, na tu pak naváže od 19. října nepřetržitá výluka do 1. listopadu.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonym

Na S-Bahn tato trať opravdu není připravená. Je chválihodné, že se staví zastávky blíž domovům, ale dokud zde budou jezdit dieselové mašiny, které každý rozjezd trvá minutu a k tomu ještě na město při tom vyhulí kila jedovatých zplodin, opravdu je to zde do elektrifikace nežádoucí…

Tronda

A čím chcete, aby lidé jezdili do té doby auty? Samozřejmě líné 854 jsou zde jen díky kamarádství ropidu/idsk a čd, ale i v nezávislé trakci se dají řešit kapacitní soupravy.

Anonym

Ten, kdo jezdí autem dnes bude jezdit i pak, minimálně do doby, dokud se nenabídne interval aspoň 20 minut ve špičce = zdvojkolejnění. Chtělo by to i zkrátit jízdní dobu, ale oblouky už tam moc rovnat nejde. Do té doby je pro každého mladého debílka samozřejmě lepší vystát kolonu na Prahu a dojet si tam, kam potřebuje relativně ve stejné době bez přestupu a pohodlněji, než se vázat na jízdní řád, kde jezdí vlak jednou za hodinu.

Tronda

Kvalitnější patrová vozidla s klimatizací a lokomotivou by pro začátek bohatě stačila oproti líné, pomalé, kvílivé 854. Jízdní doba by se zkrátila také a ještě před zdvoukolejněním stačí obnovit výhybny Kbely a Kojetice a hlavně řádnou soutěž s jasnými podmínkami, aby ten stávající dopravce nevnucoval cestujícím své předražené jízdné, dražší než cesta autem, po takové zkušenosti není divu, že se lidi do vlaku nevrátí.

Anonym

Já mám na 854 nějakou slabost, mám je rád, ale samozřejmě je pravda, že dnešní pražská náplava otevírací okna moc neocení a že to nejsou vozidla vhodná na neustálé rozjíždění.

Romanero

Dějí se tu 2 typické fíčurky z dílny SŽDC, které cestující veřejnost miluje:
1. Pojďme rozjebat GVD už letos, však na to máme náš oblíbený piktogram „ode dne vyhlášení“.
2. Nedělejme si násilí s koordinací více akcí v jednom úseku. Pro každou akci hezky vlastní výluku, aby se to náhodou nějak nepopletlo.

Dominik

Tak ono jde taky o volné kapacity té firmy, bohužel pryč jsou doby, kdy SŽDC si toto všechno dělalo samo, protože mělo lidí a techniku.
Bylo by to fajn, protože by se to dalo udělat rychleji, levněji a občas i kvalitněji, ale bohužel technika se rozprodala, takže se jede podle volných kapacit firmy, navíc do toho kecají dopravci, zda takto ta výluka může být.

železničář v důchodu

Zase dobrý „bulvár:“: dvě relativně nenáročné výluky (a kdo ví, co dalšího se pod ně ještě schová), to snad je nějaká „vlna výluk“? Ach jo …

On.

Vzhledem k tomu že výluka je v tomto úseku celé prázdniny kvůli rekonstrukci mostu, je to další vlna. Škoda že se nepovedlo dát obě akce do zákrytu a vyřešit naráz.

Pišta

Bude někdy ta Všejanská spojka?

železničář v důchodu

No, a právě proto je pitomost a hloupý „bulvár“ psát o tom jako o „další vlně“ – vždyť to už v tom množství výluk ani nikdo nerozezná. Ale to je zkrátka Sůra: musí být za každou cenu důležitý ( a rádoby i „originální“) …

X 1

A zkoušel jsi klíčenku?

Jouda

Nojo no, holt Sůra dělá jen svou práci, takže publikuje a píše a dědek v důchodu a bačkorách se nudí no. Ale že sem leze tedy taky 5x za den, když je Sůra špatnej, to mi hlava nebere….

Strojvůdce Příhoda

Železničář v důchodu se měl evidentně potřebu projevit a tak to tu pěkně zasmrděl. Přitom na trati 070 je nepřetržitých výluk tolik, že by již musela být celá trať mezi stanicemi Praha Vysočany a Všetaty být po celkové opravě. Bohužel, jde jen o sérii lokálních oprav bez nějakého vlivu na budoucnost. Velmi zoufalý výsledek, ale v případě SŽDC se tomu nelze divit. Trať 070 je bez výhledu do budoucnosti, přitom ani částečné zdvoukolejnění není na pořadu dne. Teď nás čeká výluka kvůli vybudování zastávky. Alespoň ta zastávka, na kterou se čeká dlouhá léta…

LWQ

Vazeny, to se mylite – elektrifikace a pritom i zdvojkolejneni je v planu SZDC (mam rok stare vyjadreni) …
„SŽDC v současnosti zpracovává Studii proveditelnosti Praha – Mladá Boleslav – Liberec, jejímž obsahem je i návrh a jeho ekonomické posouzení pro cílový stav trati č. 070 v úseku Praha-Vysočany – Všetaty. Je navrhováno zdvoukolejnění trati, její elektrizace, náhrada frekventovaných železničních přejezdů mimoúrovňovým řešením a doplnění nových železničních zastávek v koordinaci s požadavky dotčených městských částí resp. obcí Středočeského kraje. Protože studie proveditelnosti se nachází již ve své závěrečné fázi, lze uvést, že se předpokládá ekonomické obhájení uvedeného rozsahu úprav.“

Strojvůdce Příhoda

Jenže to je rok stará věc a s tím, že by bylo s tratí 070 potřeba něco dělat, je jasné tak dvacet let, ale skutek utek. Navíc ani dokončení studie proveditelnosti neznamená, že se bude něco dít. I po jejím dokončení uběhne k samotnému počátku stavby tak deset let a dalších deset let se bude stavět. A to ještě pouze tehdy, když bude přistoupeno k realizaci a k ní vůbec dojít nemusí. Je to trošku složitější, než se zdá. Zejména v našich podmínkách…

Martin1

Kolikátá že už to je studie proveditelnosti? A dělo se něco? Ne.