lot
Infrastruktura Železnice

Nová zastávka Neratovice sídliště se otevírá, zastaví tam i rychlíky

Nová zastávka Neratovice sídliště
Nová zastávka Neratovice sídliště

Česká železniční síť bude mít od zítřka v provozu novou železniční zastávku. Správa železnic otevře cestující veřejnosti nově zbudovanou zastávku Neratovice sídliště na trati Praha – Mladá Boleslav. Potvrdil to mluvčí SŽ Marek Illiaš.

„Mnoha zdejším obyvatelům se zrychlí cesta do Prahy proti jízdě autobusem,“ uvedl na Twitteru organizátor dopravy ROPID. Novinkou oproti plánům je i zastavování rychlíků linky R21, které mezi Prahou a Tanvaldem provozuje Arriva.

V Neratovicích na sídlišti mimo jiné vzniklo 120 metrů dlouhé nástupiště, stojany pro desítky kol či přechod zabezpečený signalizací.

Nová zastávka Neratovice-sídliště. Pramen: ROPID
Nová zastávka Neratovice-sídliště. Pramen: ROPID

Do konce letošního roku se mají otevřít ještě další tři zastávky. Vlaky začnou zastavovat také u sídliště v Příbrami, u hokejového stadionu v Karlových Varech a na zastávce Jeníkov-Oldřichov v Ústeckém kraji. Sem se přesunou nástupiště ze stanice Oldřichov u Duchcova.

V příštích dvou letech by se pak mělo otevřít několik dalších zastávek a jedna stanice. Na čtyřkolejné přeložce koridoru v Praze roste nová stanice Praha-Zahradní Město a zastávka Praha-Eden. Pro veřejnost by se měly otevřít v průběhu příštího roku. Cestování vlakem po metropoli má zlepšit i zastávka Praha-Rajská zahrada, která vznikne u stejnojmenné stanice metra.

77 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Student DR

A kdy se dočkáme zastávky Ostrava-Zábřeh? 🙂

Michal

Super! Tak snad to stihnu nafotit dřív, než to zas všechno zničí sprejeři a podobná verbež.

Xapadlo

Na fotce je vidět, že se na zastávce nachází nějaká malá budova. Nevíte někdo, zda se tam budou prodávat jízdenky? Ať už z automatu nebo ze standardní pokladny?

IBM

Myslím, že to je trafačka

Jiří Kocurek

Možné to je, ale řekl bych, že tam bude elektronika ovládající železniční přejezd. Takovéhle domečky jsou skoro u každého přejezdu v ČR.

xyz

Aktualizovaný jízdní řád: https://www.szdc.cz/documents/50004227/77921601/k070_od_2020-04-28.pdf/c8e1674f-a7d2-49f2-b9c1-601074ec1d5e Jízdní doby rychlíků se nezměnily, což buď znamená, že nově budou nestíhatelně krátké, anebo že do včerejška měly mezi Neratovicemi a Čakovicemi cca 1,5minutovou rezervu. Pokud platí to první, pak jde o nevhodnou destabilizaci grafikonu. Platí-li to druhé, pak to znamená, že namísto 13 minut (údaj platný pro oba směry jízdy) jízdní doby rychlíků mezi Čakovicemi a Neratovicemi, mohla jízdní doba rychlíků činit jen 11,5 minuty, čímž by bylo „na dosah ruky“ možné navrácení jízdního řádu do svižnější podoby z před 12/2018, a to i se zastavováním Os vlaků na nové neratovické zastávce (při půlminutovém pobytu… Číst vice »

TZTrainz

Na té trati je docela volný jízdní řád. Když sem první letošní den jel rychlíkem od Arrivy tak jsme z Boleslavi odjížděli s pětiminutovým zpožděním a do Čakovic jsme přijeli s náskokem dvou minut, na hlavák dokonce o 6 minut dřív.

Alibaba

Asi ty rezervy musí být, furt se někde křižuje. Kdyby byly dvě koleje (viděl bych je minimálně z Prahy až do Všetat), tak by mohla být i svižnější jízda (s E trakcí určitě), a někde by se mohlo při zabezpečení možná i nad 100km/h.

V.N.

Ta zastávka logiku má. Pomůže přitáhnout do vlaku lidi , kteří by jinak vlakem nejeli. Ale.. každá zastávka by měla být vyvážena nějakými úpravami trati , aby se neprodlužovala jízdní doba. Takže například zvýšení rychlosti , aby se tyto 1-2 minuty daly dohnat jinde. Před několika lety se mluvilo o tom , že není možné navýšení traťové rychlosti v úseku Všetaty-Boleslav na 100 km/h , neboť špatný svršek a ministerstvo se u tratí, kde nebylo žádné TZZ tomuto zvyšování bránilo. Nyní už zde telefonické dorozumívání není a svršek byl na řadě míst také vyměněn . Na zvýšení TR to však… Číst vice »

xyz

O to méně ale těch rychlíkových spojů jezdilo.

V situaci, kdy rychlíky nově jezdí v základním 2h taktu, je přiměřené navýšení počtu rychlíkových zastávek pochopitelné.
(Za toto navýšení však nepovažuji zastavování s rychlíky kilometr od sebe.)

Panda

Na druhou stranu zastavování kilometr od sebe nemá takový vliv na JD jako osamocená zastávka na trati s relativně vysokou TR (alá Kařez)… Ale obecně souhlas, při 2h taktu a nekonkurenceschopné JD na střední/delší vzdálenosti (MB, Turnov, Liberec) je logické přidat dobře využívanou zastávku a udělat provoz rentabilnější…

xyz

Právě že já s přidáním TAKOVÉTO rychlíkové zastávky spíše nesouhlasím (viz úskalí popsaná v mých dalších komentářích).

Srovnání s Kařezem je mimoběžné v situaci, kdy přes Kařez jede v 1h taktu expresní vrstva.

Panda

S tou expresní vrstvou souhlas, to byl jen příklad většího vlivu zastávky na JD a na (ne)konkurenceschopnost na střední/delší vzdálenosti (Praha-Rokycany/Klatovy)… Navíc i ten Kařez by šel řešit jinak – např. busy do Zbirohu od hořovického nádraží (od R z Prahy), popř. z Mýta (od Os z Plzně), protože přepravní proud Hořovice-Zbiroh/Mýto je silnější sám o sobě (vs. Kařez), tzn. i bez ohledu na přestup na Prahu…

Vít Jůza

Mají-li být ty rychlíky trochu aspoň jakž takž rychlostně a intervalově konkurenceschopné, nezaváděl bych pro ně mezi Prahou hl. n. a stanicí Neratovice další zastávky, ale spíš v rámci stažení jízdní doby pod půl hodiny (další půlhodiny do Mladé Boleslavi, do Turnova a do Tanvaldu) a intervalu na hodinu zrušil dosavadní a mezilehlé stanice a zastávky obsluhoval osobními vlaky.

Jedine vlaky

Ano, kvůli jedné jediné minutě už nebude rychlík konkurenceschopný, tohle by platilo maximálně v Japonsku.

Vít Jůza

1. Jediná minuta by to byla skutečně při velice svižném zastavení, otevření, výstupu, nástupu, zamávání, zavření a rozjezdu. Reálně v dobrém případě spíš tak 2. 2. I jednotlivé minuty je namístě šetřit, když jde o to vejít se do vhodných jízdních dob a taktu, třeba i s přiměřenou rezervou. Budou-li ty rychlíky v uvedeném úseku rychlejší a živější, aby tam ten úsek v systémové půlhodině v pohodě zvládaly s těmi třemi nebo třeba i 5 zastávkami, budiž … 3. I v dotyčném úseku zmiňuji 3 zastávky, v závorce pak potřebu dalšího urychlení v dalších úsecích – jedná se o prostoje… Číst vice »

xyz

Je tady i další aspekt – čím více cestujících bude využívat rychlíky mezi Prahou a Neratovicemi (ať už stanicí, nebo sídlištní zastávkou), tím víc bude souprava vytěžována(/přetěžována) v krátkém úseku oproti své celkové délce trasy.

Bram

No a co? To se tím má vozit celou trasu převážně vzduch?!?

xyz

Právě naopak – nutnost posílit soupravu kvůli příměstskému úseku = vození vzduchu v nepříměstské části.
Nepřetěžování rychlíkové soupravy příměstskou frekvencí = rovnoměrnější využití kapacity soupravy v celé její délce.

-TR-

Nic se posilovat nebude, ta půlhodina jízdy do Prahy se dá vydržet ve stoje.

xyz

Pokud by k tomu došlo, tak:

– Jde o zhoršení kultury cestování i pro sedící cestující jedoucí např. ze Všetat, Mladé Boleslavi atd.

– V opačném směru jízdy, tzn. z Prahy, oněmi stojícími cestujícími mohou být (např. v závislosti na tom, že přistoupili až ve Vysočanech) třebas právě lidé jedoucí až do Mladé Boleslavi.

jezeďák

Pánové, to jsou problémy……

Štěpán

Arriva by především měla na R21 (a nejen na tuto linku!) nasazovat kapacitnější soupravy. Jedna jediná jednotka 845 má oproti původním soupravám 854+054+054 zlomek kapacity a tato linka bývala, především o víkendech za hezkého počasí, přetěžována i za dob jejího provozování ČD. I když je teď poptávka menší kvůli koronaviru, stejně by to chtělo alespoň zdvojení (přeci jen, volný pohyb osob už je povolen a počasí je krásné). Až se situace uklidní a začnou zase lidi jezdit naplno, tak by nebyly na škodu ani 4 spojené jednotky (což, mimochodem, Arriva před svým nástupem slibovala, že na nejvytíženějších spojích budou čtveřice… Číst vice »

Bram

Jenže s jarem přišel i koronavirus, takže vlakem jezdí lidí málo. Arriva má ve smlouvě, že musí vlaky posilovat další jednotkou, či dalšími jednotkami (dle požadovaného počtu míst k sezení). Takže až se situace uklidní, bude se posilovat. A že jednotka 845 má oproti 854 + 054 + 054 menší kapacitu? To je jedině dobře, protože zvětšování kapacity se neděje přidáním přívěsu a tedy není provázeno poklesem měrného výkonu.

Jiří Kocurek

Zlomek? Zhruba 150 namísto 200 sedaček. Tedy 3/4. Což bych teda spíše nazýval víc než polovina.

Jackub

Ale to popírá výhodnost VHD, v autě celou dobu sedíte…

Jiří Kocurek

Jaká půlhodina? Stálo se i 7 hodin z Prahy do Žiliny. Bobina by víc vagonů neutáhla.

Alibaba

Utáhla, ale jelo by se třeba 12 hodin.

Bram

Zásadní nepochopení problému, respektive nevzetí v úvahu odlišných okrajových podmínek. Toto platí třeba na dvoukolejné trati Praha – Kralupy a pod., kde jezdí více vrstev vlaků, vejdou se tam a nejrychlejší vrstva Kralupy projíždí a příměstskou dopravu tedy neřeší. Nelze to ale na jednokolejné trati, kde je v podstatě nemožné už cokoliv přidávat. Tady se musíme smířit s tím, že linka R21 bude řešit i příměstskou dopravu. Obdobný stav je i na trati Praha – Rakovník, kde se kvůli příměstské dopravě Kladno – Praha vozí v druhé jednotce na rychlících mezi Rakovníkem a Kladnem vzduch.

xyz

Souhlasím do té míry, že:
– Je nesmyslné přes Neratovice vést vrstvu vlaků, které by Neratovicemi projížděly (srov. s Kralupami a expresní vrstvou)

– Zastavení rychlíkové vrstvy v Kralupách i v Neratovicích ano, ale v každém z měst jen 1x

Bram

V Kralupech jinde zastavit nejde a i kdyby to šlo, tak to vzhledem k poloze města nemá smysl. V Neratovicích je ale situace zcela odlišná. V Chomutově se také staví na dvou místech. V Benešově u Prahy měla být také asi kilometr směrem na Prahu zastávka. Bohužel nevznikla, ale kdyby vznikla, mělo by s rychlíky smysl stavět i tam. Jedno zastavení je nesmyslné dogma, kterého se není třeba držet.

Expresní vrstva přes Neratovice je totální nesmysl, protože na to není vhodná infrastruktura, takže by tato vrstva nikoho neoslovila.

xyz

“ V Chomutově se také staví na dvou místech.“ Což neznamená, že tomu tak je systémově správně. Po přestavbě chomutovského uzlu tomu tak už dost možná nebude. Navíc, Chomutov není přesným přirovnáním co do vztahu vůči Praze a tím pádem vztahu „dodatečné zastavení přinášející o to větší nepoměr ve vytížení vlaku v příměstském úseku oproti zbylému úseku“. Co se týče směru Benešov, tak (při existenci expresní vrstvy) považuji za chybu nezastavování v Čerčanech v situaci, kdy by se tam daly časově navázat Os vlaky směr Sázava. (Ale to opět nijak nesouvisí s Neratovicemi, protože zastavení v Čerčanech považuji za vhodné… Číst vice »

Daniel Mach

Oni už tam jsou navíc Čakovice, takže pro obě už je to kolem 5 minut. Navíc v Neratovicích zastávce se ani nerozjede a už zase zastavuje na nádraží.

Jakub

Jak navíc? My z okolí tuhle „navíc“ zastávku využíváme na každou vlakovou cestu. Určitě budu chtít jezdit do Vysočan nebo na Hlavák, až pojedu na denní výlet do Jizerek.. A se psem je tak pohodlnější jet i na přestup do centra vlakem.

Bram

To je tak, že někteří jedinci se cítí být zastavením v Čakovicích a na nové zastávce v Neratovicích obtěžováni (nástup a výstup cestujících) a požadují, aby se co nejrychleji dostali v sobotu či v neděli na jednodenní výlet do Jizerských hor:-).

TZTrainz

V Náchodě taky vznikla nová zastávka Náchod-Běloves asi jen kilometr od „hlavního“ nádraží a ani tam se 854+954.2 nestihne pořádně rozjet a už musí zase brzdit.

ušatá

Více by pomohlo konečně zdvoukolejnění tratě, minimálně do Všetat a MB – Bakov.

Bram

Tyhle nářky (spíš bláboly) nejen zde čtu celkem pravidelně. Ještě, že se tím teď nikdo neřídil a zcela rozumně zavedl zastavování rychlíků linky R21 na nové neratovické zastávce. Jen pro info: Prodloužení jízdní doby kvůli nové zastávce se vstřebá nejpozději v Čakovicích, kde se vlaky linky R21 křižují s osobními vlaky linky S3. Nehledě na to, že jízdní doby linky R21 byly dělány pro případ, kdy tu jezdila řada 854 až s třemi přívěsnými vozy a takové vlaky se zde již naštěstí nevyskytují. Vždy tam pojede souprava v řazení, kde bude poměr kW/t nezávislý na počtu vozidel v soupravě.

xyz

„Prodloužení jízdní doby kvůli nové zastávce se vstřebá nejpozději v Čakovicích, kde se vlaky linky R21 křižují s osobními vlaky linky S3.“ Právě u Os vlaků jedoucích do Prahy je prodloužení jízdních dob nejmarkantnější, protože od 12/2018 (pozn. zprovoznění zastávky v Neratovicích bylo původně předpokládáno již na rok 2019) jim byl neratovický pobyt prodloužen na 6 minut (přičemž nejde o čekání na křižování nebo na přípoje – ty se v žst. Neratovice odehrají hned na začátku celého 6minutového pobytu) právě z toho důvodu, že ten Os vlak už nemá kam spěchat – dříve měl (nutnost dojet do L:47 h do… Číst vice »

Kosmik

O jednu zbytečnou zastávku víc vracející železnici do doby koňských povozů.

-TR-

Právě naopak. Ta zastávka výrazně usnadní dojíždění z Neratovic do Prahy.

ušatá

Ta zastávka tu už měla být pár desetiletí. Je zde mnoho cílů, včetně nemocnice a dostatek osídlení.

LuKo

Drobnou zajímavostí je přečíslování rychlíků na 999xx, např. 1142 -> 99942 🙂

Arrivák

Mělo by to být jen dočasné ale je to vcelku zajímavé.

LuKo

Co mám info, tak dočasně do konce GVD. Tak uvidíme 🙂

Platamon

Je to problém u SŽ – pořídili si dokonalý IT systém a neumí upravit trasu vlaku bez změny čísla, pokud to není zadáno „ode dne vyhlášení“. A zastavení navíc je změna!

Jackub

A co je toho příčinou? Díky! 😉

Pepa

Proste si vymysleli další směrnici, aby zase něco nešlo…

Tadeáš Koranda

Je nutné aby rychlíky stavěly na starém nádraží? Osobáky do Kralup mohou navázat na Osobáky.

xyz

Jeden z těch rychlíků by tam tak jako tak musel zastavit z dopravních důvodů, protože tam mají křižování.

Vít Jůza

A jsou tam přestupy a návaznosti.

ušatá

Už jen pro přestupy na další tratě.

Bram

Ano, je nutné, aby vlaky R21 stavěly i na neratovickém nádraží. Krom přestupů na jiné vlaky tuto stanici má pořád dost lidí v docházkové vzdálenosti a ti by prskali, kdyby se tam zastavování zrušilo.

patology_chef

No, když si vzpomenu, jaký porod zažila zastávka Třinec centrum ve dvaapůlkrát větším městě, tak snad žiju v jiné zemi. Dvacet let se nikdo docházkovou vzdáleností nezabýval, všem vadilo, že by v centru brzdila tornáda. Starosta a akcionář dopravního podniku v jedné osobě byl rád, že udrží ujeté kilometry MHD a tiše tento stav podporoval a všichni byli latentně nevraživí na dráhu, protože jim rozpůlila město, ale na nádraží to odevšad bylo aspoň dva kilometry 🙂

M H

Pokud by to někdo myslel se železniční dopravou v rámci PID z Neratovic a Mělníka do Prahy, bylo by zapotřebí spíše trať zdvojkolejnit a elektrifikovat, než pouze přidat jednu zastávku…a v ideálním případě také protáhnout metro C z Letňan ke stanici Praha-Čakovice.

Jirka

Spíše pohnout s VRT na Ústí a udělat plánovanou odbočku na Neratovice. Stávající trať je na prd. Zbytečná zajížďka až někam na Čerňák.

M H

Proto by se hodilo právě prodloužení metra C ke stanici Praha-Čakovice. Potom by z ní byl přímý přestup na B (Rajská zahrada) i C (Čakovice). Ne každý potřebuje do centra na Masaryčku…

Bdtax Fan

Ale lepší někde začít, než nic nedělat. Zastávky v místech s velkou koncentrací obyvatel rozhodně mají smysl. Čímž ale netvrdím, že se to týká všech zastávek, které SŽ v poslední době vybudovala.

Pavel Novák

Neratovice hlavně potřebují rychlé vlaky, osobáky jsou dost pomalé. Ráno by místo dvou osobních vlaků a jednoho rychlého během hodinové periody mohl jezdit spěšný vlak každých 30 minut a osobní vlak pouze jednou za hodinu – pro vesnice to bohatě stačí, navíc do každé z nich jezdí autobusy PID. Ta trať není až tak pomalá, ale nevhodná organizace dopravy ji brzdí.

xyz

„Ráno by místo dvou osobních vlaků a jednoho rychlého během hodinové periody mohl jezdit spěšný vlak každých 30 minut“ Reálně jde o věc týkající se tří Os vlaků – s odjezdem z Neratovic v 6:32, 7:36 a 8:36 h. – Spoj o půl osmé: i kdyby z Neratovic odjel už v 7:31 h (ihned po vykřižování s protijedoucím Os vlakem), tak nestihne dojet do Čakovic do 7:42 h tak, aby se tam vykřižoval s protijedouím rychlíkem. – Spoje o půl sedmé a o půl deváté: i pokud by jely z Neratovic zrychleně, tak by projely přes žst. Praha-Satalice až asi… Číst vice »

M H

Otázka je, co všechno se za současného stavu na trať vejde…one u příměstské dopravy není až tak rozhodující, jestli je trať na 100 km/h či 160 km/h, ale od jisté hustoty provozu to, jestli je dvoukolejná, případně (v případě jednokolejky) kolik a jak rovnoměrně rozmístěných je na ní výhyben.

Antonín

Zdvojkolejnění/elektrifikace by byla jistě nejlepší, ale to je ve hvězdách. Myslím, že velký posun by udělalo i obnovení výhybny ve Kbelích (která tam asi 40 let byla) a nová výhybna Hovorčovice, nebo zdvojkolejnění Čakovice – Hovorčovice (nevím, jak to tam je s pozemky, ale za 2. sv. války tam probíhaly již i stavební práce na zdvojkolejnění). Výhybna ve Kbelích by se hodila např. včera odpoledne – rychlík na Prahu zpožděný cca 18 minut, proto čeká KŽC směr Čakovice v Satalicích, ale za ním hned jede rychlík z Prahy, takže křižování všech 3 vlaků v Satalicích a následně KŽC na odjezdu… Číst vice »

Alibaba

Pro elektrifikaci se musí vyřešit kolize s ochranným pásmem letiště Kbely. Asi by ae hodilo trať zahloubit od Satalic až po konec Kbel, odstranily by se i nějaké přejezdy, a kdyby se to zastropovalo (dál než okolo letiště) tak i trochu hluku.

M H

Věřím, že pokud by byla vůle mít tuto trať jako významnou pro příměstskou dopravu, toto by se jistě nějak vyřešilo…

Alibaba

Pak je otázka, zda se nepohybujeme v začarovaným kruhu, významnou tratí pro příměstskou dopravu se to není proto, že to není elektrifikovaný a elektrifikovaný to není proto že to nikdo neřeší, když to není trať pro příměstskou dopravu.
Že by to mělo být dvojkolejný ani neřeším, to bych u elektrifikované trati pro příměstskou dopravu považoval za samozřejmost.

V. K.

Pokrok by tu byl. Zábradlí už není modré, ale černé. Hnusná zámkovka bohužel zůstává.

Modré zábradlí

Tu si beru osobně.

xyz

Nepovažuji za šťastné, aby rychlíky zastavovaly v relativně menším městě typu Neratovic 2x, navíc kilometr od sebe. Mimochodem, vybudování této zastávky s sebou již od minulého GVD přineslo rozvolnění jízdních dob Os vlaků i rychlíků tak, aby nově vzniklé dodatečné zastavení bylo stíhatelné. Včetně vychýlení symetrie taktu Os vlaků tak, že namísto dřívějšího křižování rychlíků s Os vlaky v Praze-Čakovicích v obou směrech, dochází nyní ke křižování „R x Os“ v Praze-Čakovicích jen v jednom směru jízdy, zato v opačném směru jízdy se křižování koná v žst. Měšice u Prahy. Tzn. zlepšení pro část Neratovic, zato mírné zhoršení (zpomalení) pro… Číst vice »

Petr

Naopak, pokud je ta možnost,že za cenu půl minutového pobytu,jde někde zkrátit docházkovou vzdálenost, je to daleko menší zlo, než velké „vatování“ při křižování, které se snaží stabilizovat GVD na jednokolejných tratích, kde chybí výhybny a jsou tam tedy dlouhé mezistaniční úseky. Doufám, že i v Příbrami, dojde k zastavování rychlíků (krycí název pro Sp) na zastávce Příbram–Sídliště.

Radek

Tak ten „rychlík“ je spíš spěšňák, vzhledem ke stavu trati se ani nic jiného čekat nedá. Úseková frekvence a rychlost nepříliš vyšší než osobák.

xyz

Trať na tom z hlediska traťové rychlosti není vůbec špatně (až 100 km/h). Kdejaké jiné „rychlíkové“ tratě by jí mohly závidět.
Zastavení kilometr od sebe bych považoval za hodně sporné i u Sp vlaků, nejen u rychlíků.

Koro

To je zase blabol, tam bude nastupovat 30x vic lidi nez na „hlavnim“ neratovickym nadru. Ale tam se zase zastavit musi skrz pripoje od kralup a brandysa

Lektor

Ten vlak má taky s rychlíkem pramálo společnýho.

Ne Hanakovi

Jak říkáš.Konecne někdo normální.Nazvat takovej nemeckej krám rychlíkem může jen borec,co nikdy neviděl vlak.Nebo píše rádoby chytré články,že pane Sůra..Akorát už měníme barvu že žluté na zelenou…

xyz

„Nazvat takovej nemeckej krám rychlíkem může jen borec,co nikdy neviděl vlak.“
Je to rychlíková souprava odpovídající rychlíkovým soupravám na mnoha dalších rychlíkových linkách, např. Liberec – Ústí nad Labem, Ostrava – Krnov – Olomouc atd.

Jiří Kocurek

To zas bude nějaké to šotokritérium. Asi jakože řada Bdmtee je vhodná na R Brno – Jihlava – Budějovice – Plzeň, protože ty vagony můžou až 160 km/h a tak by se něměly plýtvat na osobáky.

Honza

Pěkný..
Kdy nám redakce napíše něco taky něco hezkého a zajímavého o právě zahájené rekonstrukci vlakové zastávky Slaný-předměstí na hlavní výpadovce (Pražská ul.) směrem na dálnici D7. Idylický drážní domek ?závoráře? i se zarostlou zahrádkou zbourali už vloni a prostor zkultivovali – tenhle rok dělají kolejiště, nástupiště, přístřešek… Jak to dopadne s vlečkama do výrobních areálů a k silu ???