Letecké společnosti Letectví Letiště

Z Prahy do Českých Budějovic chtějí létat Rosa Airlines

Nový terminál Letiště České Budějovice. Pramen: Jihočeský kraj
Nový terminál Letiště České Budějovice. Pramen: Jihočeský kraj

Dlouholetý manažer v letecké dopravě Ivan Chemtob chce spustit pravidelnou leteckou linku z Prahy do Českých Budějovic. Pro svůj projekt aerolinek Rosa Airlines spustil již vlastní webové stránky, podle kterých začne létat v dubnu.

Ivan Chemtob, který působil podle svého profilu na síti LinkedIn například u Air France či HNA Group, nechce zatím plány na vnitrostátní linku příliš detailně specifikovat „Linka do Českých Budějovic je začátkem, zajímají nás další trasy,“ řekl Chemtob. Podle něj se firma chce zaměřit na vnitrostátní a regionální linky.

Podle něj společnost není ještě založena, nemá tedy ani licenci pro provoz leteckého dopravce. „Jsme stále ve fázi příprav. Nerad bych, aby to vyznělo tak, že jsme připraveni zahájit provoz. Nicméně máme hotovou studii proveditelnosti a jasnou a silnou vizi,“ uvedl Chemtob. Podle něj budou teď zkoumat možnosti spolupráce a investic od možných partnerů.

O lince z Českých Budějovic do Prahy nedávno informoval týdeník Euro, který citoval mluvčí Letiště České Budějovice Martinu Vodičkovou. Jméno nového dopravce ale nebylo dosud známé.

„Připravujeme se na to. Jedná se o projekt nového leteckého dopravce, který chce využít velkého zájmu asijských turistů o jihočeské atraktivity, zejména o Český Krumlov,“ upřesnila Vodičková.

Dva čínští dopravci minulý týden oznámili redukci byznysu v Praze. Hainan Airlines zcela ruší linku do Pekingu, China Eastern ruší jeden přímý spoj do Šanghaje týdně. Chemtob se nedomnívá, že tato redukce bude mít na jeho projekt vliv. „Necílíme jen na čínské turisty a myslím, že pokles počtu čínských návštěvníků bude v Praze velmi nepatrný,“ řekl Chemtob, který očekává, že na linku do Pekingu brzy vstoupí jiný dopravce.

Důvody zrušení linky do Pekingu Hainan Airlines nevysvětlily. Zatímco se spekuluje o reakci na ochlazení vztahů s Čínou, může být důvod čistě byznysový: Hainan Airlines nejsou v dobré finanční kondici a zrušily linky i jinam, například do Mexika.

Letiště České Budějovice prošlo v uplynulých deseti letech velkou modernizací za více než 700 milionů korun; zahrnovala především výstavbu nového terminálu, který byl dokončen loni v létě. Nyní letiště prochází certifikací, cílem je zavedení takzvaného velkého provozu, tedy možnost odbavení letadel typu Boeing 737 nebo Airbus A320. K uživení letiště potřebuje alespoň 80 tisíc cestujících ročně.

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Ondřej
Host
Ondřej

Já si tedy myslím, že je to hloupost a naivní úvaha ve stylu filmu Trhala fialky dynamitem.

Captain777
Host
Captain777

Letový plán. Návrh na jedno letdlo ATR á den. Připomínky do komentáře

7.45 Praha – České Budějovice
9.45 České Budějovice – Károvy Vary
12:00 Károvy Vary – Ostrava
13.45 Ostrava – Bratislava
15.35 Bratislava – Praha (výměna posádky)
18.00 Praha – České Budějovice
19:20 České Budějovice – Praha

kanafasik
Host
kanafasik

neblbněte! tohle až uvidí Roman, tak rozšíří své oblíbené trojúsekovky na mnohoúsekovky .cchudák, kdo bude potřebovat zPrahy do Bratislavy…:))

Nekdo
Host
Nekdo

bohužel jsem Vám musel dát minus. to, že čas ve vzduchu je mizerný, a chtělo by to nejméně ještě jednu rotaci není tak důležité, jako to, že tam zcela chybí Brno. ideálně pak v relaci BRQ-KSC

Captain777
Host
Captain777

To je hrubý nastrel z mého pohledu kapitána.

tgurecky
Host
tgurecky

Jo jako proč ne. To kdyby se hodilo někde na Crowdfunding, tak místo ATRka by se mohlo lítat A220-100.
A kdyby se náhodou vybralo víc, tak bych poprosil ještě expres linku PRG-OSR-BTS-PRG s dvojtou rotací za den.

Stemark
Host
Stemark

Tak web udělaný ze šablony za 20 minut, firma ještě neexistuje, takhle anoncoval loni i Fisher svůj restart. Myslím, že z toho nebude nic.

Captain777
Host
Captain777

Fischer toho anoncoval nespočet.. Ten je levej jak turecká šavle. U tohoto projektu bych byl zdrženlivější.

Captain777
Host
Captain777

skoda ze se toho nechytil treba Vasekv Fischer s jeho airfischer dot com

liberal shark
Host
liberal shark

No, možná bych to 1-2x ročně využil k cestě na Ruzyň místo auta. Člověk si ušetří nervy s ranní cestou a parkováním. A takový přípoj na letiště Vídeň nebo Mnichov by možná se také hodil.

libor
Host
libor

možná udělat linku Praha-ČB-KV-Praha. Takový čínský výlet na jeden den:) honem něco nafotit a letí se dál… Ráno sedneš do letadla a večer opět v Praze. Jen tedy přínos pro regiony dost malý… Z Čb do Varů je to cesta dlouhá, ale zase se dá zastavit na jedno v Plzni. Prostě jsme moc malá země na to mít letiště v každém kraj. městě (i ty města jsou malá)

Pavel Slovan
Host
Pavel Slovan

Přínos je to naopak Velký, protože i pro jump-on jump-off vznikne servisní infrastruktůra. Navíc mohou krmit milionáře z Říše Středu v mixérech a L-410, aby ušetřili čas na prohlídky.
A přespání buď v okolí CB nebo KV se může nabízet jako časově delší okruh. Nemusí to být ani okruh. Stačilo by propojit body a systémem JOn JOff to prodávat komukoliv, kdo si point2point v mobilu odklikne z Číňanů, lokálů. Kdo bude spěchat „okruh“, nakliká okruh. Kdo ne, přespí v infrastruktůře nebo v rnb. Ale jen Číňani to utáhnou spolehlivě i sami. Jsou požehnáním pro tuto naši zemi!

Generální mandatář
Host
Generální mandatář

Mohli by létat i do K. Varů, kde je jen sporadicky využité letiště.

Roman0306
Host
Roman0306

A nebo do Brna….

Jakub
Host
Jakub

Klidně do Ostravy

Pavel Slovan
Host
Pavel Slovan

Pokud by to lítali jako vyhlídkový let PRG-CB nad Karlštejnem, Vltavskou kaskádou, Hlubokou a Lipnem, tak bohatí turisté z Říše Středu si rádi i hodně připlatí oproti busu.
Mohli by je pak lifrovat obdobně nad Alpami a nad Dunajem do Vídně/Pešti.
Nebo na MUC/Passau.
Chce to koule a odložit typicky českou xenofobii a sinofobii. A budou se s L-410 či malými mixéry topit v tvrdých juanech.

Tomas
Host
Tomas

Upřímně, já si nemyslím, že je tahle linka úplný nesmysl. Když vidím záplavy asijských turistů v Krumlově, autobusy Regiojetu jsou jich plný (kapacita busu je 63 míst, to už nemá od ATR tak daleko)… pro jihocechy to určitě není, ale pro transfery z Prahy pro asijské turisty je to ideální.. uvidíme. Ale úplně tak černě bych to neviděl… Nehledě na to, že asiaté jsou na leteckou dopravu dost navyklý. A ti, kteří jezdí do Evropy, rozhodně nejsou z těch nižších vrstev.

liberal shark
Host
liberal shark

Z Plané do Krumlova by stejně museli autobusem.

Ondřej
Host
Ondřej

Souhlas a nemusí to být jen pro turisty z Asie, letecká doprava je na vzestupu a bude i ta regionální. V ČR tempem hlemýždím vysokorychlostní tratě vzniknou za možná 30 let, letecká doprava má a bude mít svou klientelu. Kdo dnes nezaspí, může v budoucnu jen těžit

petr766
Host
petr766

A proč to teda dosud nefunguje a linky, co tu byly (regionální) jsou dávno zrušené?

Franta Jouda
Host
Franta Jouda

Gretu na Vás 😀

Roman0306
Host
Roman0306

Gretu radši ne…😂😂😂

Petr
Host
Petr

Já si myslím, že minimálně první měsíce by ta linka mohla být slušně v zisku. Z Prahy do Budějovic se bude chtít proletět kdekdo. Bude to do budoucna asi neopakovatelná příležitost využít v Česku komerční vnitrostátní let, a taky první a poslední příležitost vidět budějovické letiště otevřené.

Bdtax Fan
Host
Bdtax Fan

Když jsme u těch vnitrostátních komerčních letů… nemůžu si nevzpomenout na pravidelnou komerční linku UHE–PRG, kterou létala v letech 2004 až 2005 aerolinka Discovery Travel. Akorát se pak ukázalo, že aerolinka byla jenom nástroj Romana Vaškůje na krácení daní z paliva, takže lety náhle ze dne na den skončily.

https://www.planes.cz/cs/article/100180/let-s-discovery-travel

dvojiteF
Host
dvojiteF

PRG-BTS by mohlo opat lietat 🙂

Anonymus
Host
Anonymus

ČSA to asi neobnoví. Proč by to jinak rušili?

liberal shark
Host
liberal shark

Pro velkou korporaci je core byznys vlastně nepříjemným obtěžováním a generováním zbytečných nákladů :-)).

liberal shark
Host
liberal shark

Malá štíhlá letecká společnost bez zbytečného manažerského sádla by možná mohla fungovat s L-410 eventuálně i menšími letadly.

Růža
Host
Růža

Nejrychlejší dovoz epidemie z Číny rovnou do Budějovic.

Roman0306
Host
Roman0306

Bohužel

Karel Lechnýř
Host
Karel Lechnýř

To zase někdo bude cucat dotace a až skončí dotace tak skončí a řekne že e to nerentuje. Už teď se na dotacích dalo do letiště v ČB přes jednu miliardu.

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Až bude hotový IV. Koridor, chci vidět, kdo bude těch 150 km létat. Vždyť to je rychlejší i rychlík než cesta na/z letiště + odbavení..

Radek Janata
Host
Radek Janata

Máte to v článku – „asijští turisté“. Na tuhle linky přestupi už na Ruzyni. Minimálně jeden směr takto elegantně pořešíte.

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Opravdu asijští turisté ihned po příjezdu do Prahy jedou navštívit Krumlov? Nebo většina je v Praze pár dní a až pak se tam přesunou? Opravdu si myslíte, že asijský turista z Pekingu nebo po návštevě jiného města (dejme tomu Paříž) pojede inhed do Jižních Čech? A když se vrátí? Tak kam? Cesta na letiště půl hodiny, hodina odbavení, půl hodiny doba cesty (už jsme na 2h) a potom cesta z Ruzyně do centra. Letadlem to vyjde zhruba na 3 hodiny. Nikdo opravdu ihned po příjezdu ze zahraničí do Prahy vám nepojede do Jižních Čech..

liberal shark
Host
liberal shark

Asijské zájezdy takto bohužel vypadají :-(. Budapešť – Vídeň – Praha – Mnichov – Paříž in 5 days a hajdy zpátky do Říše středu nebo Vycházejícího slunce makat na korporaci.

Jan Tichavský
Host
Jan Tichavský

Pár dní v Praze? To je opravdu luxusní dovolená, dnes je průměrna doba návštěvy města okolo jednoho dne. Povrchně pokoukat a pofotit co nejvíc míst ať je po zbytek roku co dávat na socsítě.

petr766
Host
petr766

Oni letí jen do Krumlova? Že hned z Ruzyně vynechají Prahu?

Martin
Host
Martin

Az bude hotovy, ale to pocitate i trat Praha-Benesov ve stavajici stope? Pac do do bene to trva cca 1h… to z letiste, ale i z cestou na ketiste muze byt zajimave,… min. pro turisty nebo obchodniky…
Vlakem to je treba pro me, me ten cas nevadi, mozna bude spis drive hotova dalnice, pak ani vlak nebude bohuzel konkurenceschopny…

Michal Štěpán
Host
Michal Štěpán

Zrovna jsem to chtěl napsat. Po zprovoznění staveb Soběslav – Doubí u Tábora a Sudoměřice – Votice a 4 kolejky Praha-Zahradní město – Praha hl.n. bude vlak i bez hosínských tunelů více než přijatelnou volbou. Mluvíme řádově o roce 2022, to je skoro zítra. Naopak dálnice D3 v celé délce od Prahy hned tak nebude. Mluvíme o úseku mezi Meznem a pražským dálničním okruhem. Nicméně ta letecká linka nějaké uplatnění mít může, ale pouze z důvodu, že Ruzyni chybí kolejové napojení a ještě dlouho chybět bude. Rád bych věděl s čím to chtějí létat a viděl nákladovou kalkulaci. Jo, taková… Číst vice »

Rychlík
Host
Rychlík

No expres to teď jezdí 2:01, po dokončení celého koridoru má být tuším 1:30, to bude sice za dlouho, ale už ty dvě hoďky jsou podle mě čas, na které letadlo nemá. Leda soukromé s „bleskovým“ odbavením, nebo pro cesty vyloženě mezi letišti a blízkým okolím.

Dušan
Host
Dušan

No, to dost záleží na okolnostech konktrétního letiště..já jsem teď letěl z Vídně no a čistý čas výstup z vlaku + odbavení zavazadla + průchod bezpečnostním rámem + navonění se v DUTY FREE shopu až po usednutí na gatu byl rovných 9 minut. Bez toho zavazadla a DUTY, což dost celkem nakonec zdržuje by se to dalo stihnout tak tipuju za 6 minut:-)).

J.K.
Host
J.K.

Ale tak proč ne, s L-410, v případě menšího zájmu s L-139.:)

Generální mandatář
Host
Generální mandatář

L 139 nejde, to je moc malé. Ale třeba L 610, top by bylo vhodné.

liberal shark
Host
liberal shark

Spíš nějaký Piper, Beechcraft nebo Cessna.

Milan C.
Host
Milan C.

Dalo by se to provozovat s Cessna 208 caravan. 1pilot na 14 cestujících. Velmi nízké náklady.

Filias
Host
Filias

Není mi jasná jedna věc. Pokud se má uživit letecká linka Pha-ČB, neuživila by se i autobusová linka Pha-ČB-ČK?

Filias
Host
Filias

Myslím přímo na letiště Praha.

Jen tak
Host
Jen tak

neni mi jasna otaza…

autobusova linka praha – ceske budejice – krumlov jezdi kazdou hodinu

pozorovatel
Host
pozorovatel

A až do Ruzyně k letišti?

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Z ktere doby jste vylezl? Zluty autobus tuto linku jezdi uz spoustu let kazdou hodinu

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Tam z ČB jezdi GW.

Eda
Host
Eda

Všichni zde zapomínají na jeden základní aspekt a to je schopnost běžného čínského turisty si cokoliv individuálně zajistit. Množství těch kteří přijedou individuálně je mizivé, naprostá většina čínských turistů přijíždí organizovaně a to (pokud přehlédnu otázku politickou, víza atd) z důvodu absolutní neschopnosti komuniace v angličtině. V tomto bodě se čínský turista stává dokonalou pokladničkou kterému jeho touroperator řekne že do Krumlova prostě poletí protože je to jediné rozumné řešení, udělá mu package za pár set EUR a náš číňan je happy že se někam podívá a pan Rosa za nějakou tu vrtuli kterou to poletí 300 eur dostane.

Jen tak
Host
Jen tak

ano, to je presne ono 🙂 a myslim, ze to je presne ta nosna myslenka tohoto podniku.

pozorovatel
Host
pozorovatel

Něco takového mě pochopitelně hned napadlo také, ale je to asi opravdu jediná možnost, díky níž by se taková velmi specifická vlastně spíše „smluvní“ doprava (jde fakticky o obdobu charterových letů) mohla vyplácet, ale v textu je psáno, že má jít o „pravidelnou leteckou linku z Prahy do Českých Budějovic“ (což já chápu jako „veřejnou“ záležitost nezávislou na objednávkách cestovních kanceláří a touroperátorů), takže jsem to nepovažoval za adekvátní argument na její obhajobu.

Jen tak
Host
Jen tak

rikat se tomu muze treba pravidelny charter, ono je to v podstate jedno. spousta pravidelnych linek jsou defakto chartery, kde maji vetsinu sedacek vyblokovane cestovky.

v teto fazi „ustálení fantasmagorického snu“ je v podstate jedno, jestli to bude zelenej nebo modrej 🙂

Anonymus
Host
Anonymus

A proč nelétá Smartwings?

Jen tak
Host
Jen tak

aby ses měl na co blbě ptát.

Původní Pražák
Host
Původní Pražák

Chápu, že jezdí organizovaně, ale znamená to, že si nemůžou vybírat mezi svými cestovkami respektive že ty si nekonkurují? Jestli si nekonkurují, tak oškubat turistu můžou i na tom autobuse, ktery budou potřebovat pořád a nemusí si život komplikovat jeste nějakým letadlem. V opačném pripade podcenujete schopnost turistů si srovnat různé nabídky. A zajímavé je, že už poměrně směšný poplatek za vjezd autobusů do ČĶ tam počet čínských turistů snížil…

Jen tak
Host
Jen tak

to není o srovnávání .. oni cinsti turiste si toho fakt moc nesrovnaj ..

a samozrejme, i cinani maji levne zajezdy (pro ty chudsi) a drazsi zajezdy (pro ty bohatsi) .

a pokud se udela balicek pro ty bohatsi, s luxusnejsim hotelem a luxusnejsi dopravou (rozumej, letadlo), takto muze urcitou skupinu zaujmout a vzit takovyhle balicek.

a na drazsim balicku, vetsi vejvar.

Původní Pražák
Host
Původní Pražák

Čas nám ukáže…Já téhle lince sice nevěřím, ale za předpokladu, že to nebude dotovat JČ kraj, mi to muze byt prakticky jedno…

Jen tak
Host
Jen tak

ja te lince taky neverim, je to nesmysl … to uz se jen snazim vymyslet nejaky aspon trosku smyslupny scenar, kterym by se aspon hypoteticky dala ta vec obhajit .)

liberal shark
Host
liberal shark

Zajdeme za paní Stráskou nebo za Švecem a provedeme výslech čtvrtého stupně :-).

Marek
Host
Marek

Tak na navážení transferových cestujících něčím malým ideální (pro Budějce by stačila kapacita 20 lidí, třeba dvakrát denně). Jenže to by to musela provozovat Lufthansa a létat to do Mnichova… Praha by také nebyla špatná, ale pochybuji, že si tam dokáží vyjednat možnost letů na jednu letenku. V zemích na západ od nás to není nic neobvyklého – např. v zeleném Švýcarsku jsou vnitrostátní lety normální

Jen tak
Host
Jen tak

i kdyby meli codeshare/ interline tarify s kazdou aerolinkou v praze … je to nesmysl.

pozorovatel
Host
pozorovatel

Vidím to podobně: dovedl bych si představit třeba linky Karlovy Vary – České Budějovice – Vídeň nebo Budapešť a Ostrava – ČB – Mnichov nebo Frankfurt, ty by mohly mít naději na nějaký zájem, který by dokázal obsazovat aspoň nějaká menší letadla, ale uvažovat v současnosti o létání na relaci Praha – České Budějovice je podle mě naprostá utopie především z ekonomického hlediska – to je relace tak snad pro nějaké větší aerotaxi zaplněné maximálně zpanštělými zbohatlíky.

Jen tak
Host
Jen tak

takove linky jsou bohuzel
zcela nesmyslne. takovymto mezipristanim bys tu linku uplne zabil.

pozorovatel
Host
pozorovatel

Proč zabil? Bude-li to znamenat prodloužení cestovní doby o pouhou cca půlhodinu, tak to pořád může dobře konkurovat nejen jakékoli pozemní VHD i IAD, přičemž odbavení na těch malých letištích je určitě rychlejší a méně komplikované než na velkých, a těch několik cestujících do a z ČB může naopak vhodně doplnit počet osob v jinak poloprázdném letadle – otázkou by samozřejmě byla cena takových letů. Ale považuji to za mnohem menší hovadinu než letecké spojení ČB s Prahou.

Jen tak
Host
Jen tak

no, pulhodina to fakt neni… je to vic.

ale nejde ani tak o cas (i kdyz ten jentake zasadni)

jde o ekonomiku ty linky 🙂

pozorovatel
Host
pozorovatel

No, mně trasa přes ČB jako velký „závlek“ oproti přímé „vzdušné čáře“ mezi koncovými body těch relací, které jsem navrhoval, vůbec nepřipadá. A že by mezipřistání na takovém „venkovském“ letišti spotřebovalo o mnoho víc než půlhodinu, to si také nemyslím – ale je pravda, že s leteckou dopravou aktuálně vlastní zkušenosti nemám.

Jen tak
Host
Jen tak

ono v podstate nejde o to, jestli jde o nejakou zajízdku …. 🙂 to je dokonce ptorblém nejmenší. ono jde jen o samotný proces přistání a vzletu. to jsou fáze, které zaberou spoustu času (letadlo letí výrazně nižší rychlosti, než je traťová). pojíždění něco zabere. výstup, nástup cestujících něco zabere. kontrola zavazadel a cestujících, kteří v letadle po dobu přistání zůstanou také něco zabere. aby ste si to mohl představit – z Dusseldorfu do Amsterdamu je to cca 180 km. čili něco, co proudové letadlo „na trati“ uletí za 12 minut. letecké linky , které z dusseldorfu do amstru toto… Číst vice »

Anonymus
Host
Anonymus

Jen tak: co to neletěl?? Smartwings ČSA létá na Kanáry s přestupy na ostrovech, létá na Island přes Kodaň, létá do Švédska přes Hamburg… Našlo by se toho víc. Části létá do Ostravy přes Brno ze zahraničí… Smartwings nekrachuje, jsou naopak v pohodě. Kdyby to bylo ztrátové, tak ty linky zakážou s přestupy.

Jen tak
Host
Jen tak

ano, proto říkám, že se ták lítá „minimálně“. nebo snad „minimálně“ znamená „nikdy“ ?

Aleš
Host
Aleš

Island přes Kodaň skončila pokud se nepletu

Marek
Host
Marek

létám z Prahy sedmkrát do roka. pokud by mi lety navazovaly, tak bych možnosti letět s přestupem rozhodně využíval a jako nesmysl to nepovažoval.

Jen tak
Host
Jen tak

ze ty litas sedmkrat do roka… ale pro tu linku potrebujes tak 500lidi tydne, kteri to vyuziji :))

a navic lidi, kteri tu linku zaplati…. cili ne 500 lidi , co to poleti v economy super saver tarifu.

Stromca
Host
Stromca

Já vám do plodné diskuse fakt kecat moc nechci …. Ale podle toho jak se vyvíjí situace v Číně s coronavirem aby nějací turisti vůbec byli ;))

Jen tak
Host
Jen tak

corona irus prijde … a zas odejde.

Tony
Host
Tony

Souhlas, pak už jen záleží kolik nechá mrtvých.

Janina
Host
Janina

… a zas odejde. Souhlas, ale otázka je kdy. SARS trval skoro rok, než se ho podařilo zastavit.

off
Host
off

Nemusí lítat do Prahy, to fakt nedává smysl – ale co třeba BUD, VIE, WAW?

Jen tak
Host
Jen tak

to dava smysl uplne stejny … 😀

tgurecky
Host
tgurecky

Offe ahoj. WAW né, tam budeme lítat s LOTem z Ostravy 🙂
Ale BUD KRK nebo KAT by šlo.

Jen tak
Host
Jen tak

kdo by proboha lital BUD – KRK, nebo KAT? 😀 😀

tgurecky
Host
tgurecky

Ja nevím, já ne. Ale svět je plný nelogických počinů 🙂

X 1
Host
X 1

Mohly by tam lítat ti blbouni, co rozhodli o vybudování letiště v BUD. 😉

liberal shark
Host
liberal shark

No, ono jet vlakem z Budějc přes Prahu do Krakova není žádný med :-).

pachezz
Host
pachezz

vnitrostatne mi prijde jedine co dava trochu smysl OSR, neb spojení od nás z jihu do těhle končin stojí fakt za vyliž… VIE? vzdyt tam jsi vlakem za chvilicku at uz CB>Linz>Vie, nebo CB>Velenice>VIE…

mata
Host
mata

podle mě by stačilo jedno letiště v Čechách a jedno na Moravě

Jana
Host
Jana

Není zajištěna doprava, aby člověk mohl v pohodě dostat aspoň na blízké letiště, víc času ztratí na cestu do Brna na letiště, než samotný let, např do Benátek….

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Jak se vyjádřil jistý radní pro dopravu: Stačí přesunout nádraží a pojede tam přímý vlak. A na ten vlak si z České dojdete, bude to blíž.

marty-t2
Host
marty-t2

S jedním letištěm v Čechách souhlasím – ale Morava potřebuje 2 – Vídeň a Katowice … 🙂

liberal shark
Host
liberal shark

Jen počkejte, až si to přečte nějaký terorista z Moravské národní strany :-).