lot
Cestovní ruch Letectví Letiště

Letecká linka Praha – České Budějovice pro Číňany? Připravujeme se, tvrdí Jihočeši

Letiště České Budějovice, nový terminál. Autor: Letiště České Budějovice
Letiště České Budějovice, nový terminál. Autor: Letiště České Budějovice

Letiště České Budějovice se po velké modernizaci možná dočká vůbec první pravidelné linky. Má jít o vnitrostátní lety z Prahy, které budou sloužit čínským turistům. Spuštěny mají být v řádu měsíců. Uvedl to týdeník Euro, diskuse o vzniku vnitrostátní linky mu potvrdil Vítězslav Hezký z Úřadu pro civilní letectví i mluvčí Letiště České Budějovice Martina Vodičková.

„Připravujeme se na to. Jedná se o projekt nového leteckého dopravce, který chce využít velkého zájmu asijských turistů o jihočeské atraktivity, zejména o Český Krumlov,“ upřesnila Vodičková. Bližší informace nicméně nesdělila s tím, že s nimi musí přijít sám nový dopravce. Podle některých informací má jít o českou firmu a stroje ATR.

Sdílnější nejsou ani na Letišti Praha. „Vedeme kontinuální jednání s řadou dopravců o možnostech nových přímých leteckých spojení z Prahy. Jednáme o linkách dálkových, evropských i regionálních. Nicméně v tuto chvíli nemáme od žádného z dopravců potvrzené přímé letecké spojení mezi Prahou a Českými Budějovicemi,“ řekl Euru mluvčí letiště Roman Pacvoň.

Letiště České Budějovice prošlo v uplynulých deseti letech velkou modernizací za více než 700 milionů korun; zahrnovala především výstavbu nového terminálu, který byl dokončen loni v létě. Nyní letiště prochází certifikací, cílem je zavedení takzvaného velkého provozu, tedy možnost odbavení letadel typu Boeing 737 nebo Airbus A320. K uživení letiště potřebuje alespoň 80 tisíc cestujících ročně.

164 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kadlec

Létat na trati dlouhé cca 170 km v době, kdy se začíná dělat humbuk kvůli emisím z letecké dopravy? Trochu přitažené za vlasy, ne? Myslím, že jihočeští zastupitelé šlápli těžce vedle. Existuje celkem slušné spojení vlakem i busem, která jsou z centra do centra mnohem rychlejší, než z centra do centra s využitím letadla. Myslím, že i cenově to vyjde po zemi levněji než vzduchem, takže to celé vypadá jako jedno velké sci-fi. Spíše mi to připadá, že kraj nalil do černé díry s názvem „letiště ČB“ hromadu peněz, zjistil, že je to v podstatě k ničemu a teď nevědí,… Číst vice »

Michal Raudenský

No já nevím. Postavit letiště pro číňany? Argument, že se ušetří dvě hodiny cesty autobusem je dost lichá. Schválně, začněte na Václaváku a za jak dlouho budete letadlem v Českých budějovicích – cesta na letiště, odbavení, security, samotný let, potom cesta z letiště. Celé to pod tři hodiny nedáte. A myslete na to, že jakákoliv organizovaná cesta ve skupině déle trvá. Autobusem to budete mít dřív.

LWQ

Kdyz vidim diskuzi zde, nezapominejte, ze jizni cechy to neni jen Krumlov, ale i Hluboka, Trebon, Jindrichuv Hradec, Sumava – kdyz letecke spojeni uspori pres dve hodiny cesty autobusem pri absenci dalnice. Kdyz to nebude muset dotovat stat a naopak to statu prinese uzitek, tak proc ne. Jen ty ATRka, typicky po CSA mi moc nedavaji smysl – konci jim leasing a TVS se nechal slyset, ze je v letce nechce, tak kdo jinej by s tim chtel letat? FischerAir? 😀

Petr

A proč neotevřou linku Budějovice Peking a nebo Budějovice Shanghai? Babička říkala, že každé zboží má svého kupce a každý kraj, nějakého blbce

Ondra

S čím by tam asi tak lítali?

Ondra

Balónem a trvalo by to pět neděl!

Eduard

Přijde mi to docela jako nesmysl. Ale proč ne, pokud to nebudeme muset dotovat. Ať si lítá každý jak chce, když se mu to líbí a zaplatí za to.

Bolek

V Českých Budějovicích by chtěl každý …

Navíc letošní rok je krásně zapamatovatelný. Jak známo, „jak se blížil kulatý rok 1900, byl Cimrman nervóznější a nervóznější. Cítil, že v tomto zapamatovatelném roce by se mělo odehrát co nejvíce světodějných událostí a významné muže své doby k tomu tlačil. Ne všude uspěl.
Například jeho dopis císaři Františku Josefu I., aby v roce 1900 buď odstoupil nebo zemřel, přijal panovník s vyslovenou nevraživostí. „

Par

A proč nechtějí lítat přímo do Krumlova. U zámku je krásná rovinka… anduly umí přistát i na trávě…

Ondra

Nemyslím si, že by zrovna v Krumlově stáli o další příliv turistů, ale to nejspíš nikoho nezajímá.
Když čtu podobné nesmysly, tak si čím dál víc myslím, že by se mělo zrušit osvobození leteckého paliva od zdanění a přestat tak zvýhodňovat leteckou dopravu od pozemní. Viz. https://www.neletam.cz/#manifest.

Janina

Letecké palivo je celosvětově osvobozeno od daně, protože letecký dopravce si tvrdě sám platí za celou infrastrukturu a používání vzdušného prostoru. Jednotlivé státy nemusí ze svého financovat výstavbu a provoz letiště, řízení leteckého provozu, naváděcí zařízení atd. (pokud tedy nechtějí, ale to je vzácné). Naproti tomu silniční a železniční doprava se bez neustálých ohromných investic od státu (výstavba a udržování silnic, mostů, tunelů atd.) neobejde.

Lukáš F.

Jistě, všechna ta letiště v ČR vznikla čistě za soukromé peníze…

Apex

A nádraží jsou financovaná ze soukromých peněz?

Jihočech

Řada druhořadých letišť je dotovaných, obzvlášť kam létají low-cost linky.

Apex

Letiště není letecká společnost! Navíc je třeba si také uvědomit, že letiště třeba nesou veškeré náklady na zajištění bezpečnosti (security), což je obecně úloha státu.

Jen tak

no … nesou… tyto naklady jsou samozrejme zahrnuty vvpoplatcich, ktere cestujici plati letisti.

Apex

Nechápu, proč diskutující mínusujete, má pravdu.

dvojiteF

netrolluj tu

Maršál

Nesmysl, Číňan stejně přiletí do Česka, aby viděl Prahu a Krumlov – ale určitě Prahu nevynechá, takže odůvodnění této linky, aby mohli rovnou přestupovat z letadla z Číny, je nesmyslné. A z centra Prahy na letiště jen proto, aby pak chvíli letěli a po příletu jeli další půlhodinu busem/vlakem, je rovněž nesmysl. To to vyjde rychleji po pevnině.

Radek Janata

V jednom směru klidně ano. Tedy Čína-Praha s prohlídkou-Krumlov s prohlídkou-Praha jen přestup-Čína.

Apex

Tak dle včerejší zprávy na webu se pan Dieter Pammer rozhodl k 31. 12. 2019 ukončit spolupráci s letištěm.

Frank Drabin

Tak to budou dost smutní ti, co se za něj prali, právě proto, že je to zahraniční manažer a proto jim přivede ty cestující….

Anonymus

Bez Smartwings a českých cestovek nemají šanci. Tenhle manažer podle mě s českým prostředím vůbec nekomunikoval. Je dobře, že končí.

Richard P.

iDnes clanek, Čínská finanční metropole Šanghaj pozastavuje oficiální styky s Prahou

, prosim , prosim Cinske aerolinky, aby uz neletali do Prahy…

kakov

je to jasné bude se lítat několikrát denně a platit to bude pan poslanec Kolovratník ze zvláštní kapitoly posl. sněmovny, aby se mohlo některým aerolinkám říct, nemámevolné sloty, leťte do pardubic 😀 😀

MajsterN

Priste poprosim zavest Praha-Kunovice, presmerujem tam asiaty, co v Krumlove nechtějí a ja to budu mit rychlejc na Moravu. Koho mam kontaktovat?

MajsterN

Navic Kunovicich muze pristavat i Il-76, takze A380 taky zvladnem. A to uz je vic nez Budejice.

Jen tak

Linka Praha – Kunovice před cca 15 lety fungovala .)

Daniel Novák

„Fungovala“… Discovery cosi byla spíš pračka na peníze.

NFF

Ani ne tak pračka na peníze jako zástěrka pro podvody s (dani nepodléhajícím) leteckým palivem a jeho následným černým prodejem namísto benzínu, LTO nebo něčeho takového podobného.

Jen tak

to je pravda 🙂 ale fungovala 🙂

Honza

Podívejte se na to jinak: na takovou „novinku“ lze určitě získat nějakou evropskou, státní, regionální „rozvojovou“ podporu, shrábnout prachy a „nevyšlo to“. Hlavně JČ kraj a město teď udělají prakticky cokoli, aby „dokázali“, že k nim něco létá. Vzor viz Mošnov.

Richmond

Naprostý ale opravdu naprostý nesmysl

Martin

Dobrá blbost.

MaraSourak

Prejmenovat to na Cesky Krumlov Airport, napojit to hezky vlakem do Krumlova a hned by to bylo zajimavejsi… dat tam treba lowcost linku z Londyna, ta by mela sanci na uspech. Plus treba Qatar a nejake to Rusko… k tomu nejake cargo, a to je fakt maximum. Porad ale letiste nema certifikaci a bohuzel se na ranveji da pristavat jen z jedne strany, takze mozna se z Budejic jeste letos letat nebude.

David

Hlavně ne Rusko. Ty namyšlený dámičky v kožichu a s hubou nateklou botoxem, kterou špulej na instagram s našimi vzácnými památkami v pozadí… Ne, to fakt ne. Stačilo.

Paja

Tak to by byl jistě každej nadšenej jet vlakem z Budějckýho letiště do Krumlova 🙂 To by vyšlo časově jen o málo líp než bus Praha – Krumlov.

Apex

Ale na tom článku je ale dle mého nejzajímavější tato informace, kterou tady zatím nikdo nekomentoval: „Jedná se o projekt nového leteckého dopravce, který chce využít velkého zájmu asijských turistů o jihočeské atraktivity, zejména o Český Krumlov“… Tady je totiž vidět, v jak zoufalé situaci asi v CB jsou, pokud jednají s někým, kdo zakládá start up a nabízí jim taktovouhle šílenost… A jak absolutně nemají představu, co taková věc obnáší. Že by invence rakouského „odbornika“ nebo spíše snaha přes z CB takto vytáhnout peníze, než jim dojde, jak naletěli?

Jan Sůra

Ještě větší bizarnost je to, kdo za touto aerolinkou stojí:)už brzy.

Aleš

Václav nebo Lukáš? 🙂

Jan Sůra

Ani jeden. Tedy nevím, jakého Lukáše jste měl na mysli, Václava tuším:))ten mě skutečně nenapadl:)))ale ani bych se nedivil:)

Aleš

Poslal jsem SZ jiným kanálem.

Ivan

Já bych tipnul Daniela K. 😉

Jen tak

zacinam se bat 🙂

Filip

Pokud stopy vedou do Francie, tak máte správné informace 😉

Anonymus

Tvrdík 🙂

Michal

Že by Jaromír Soukup ???
Vůbec bych se nedivil…… 😀

MajsterN

Je to Jaromir Soukup? A firma Aeroklub Jaromira Soukupa?

Jedine vlaky

To je opravdu šílené. Opravdu hrozné. Za těch 700 milionů se mohlo vybudovat kde co, na železnici i na silnicích, ale tady se postaví regionální letiště s tím, že „předpokládájí“ nárůst lidí letících letadlem, chci vidět ceny, nebudou příliš levné..navíc na tak krátké vzdálenosti mi to přijde jako absolutní blbost.

vlado

presne tak.. kolik km je z Prahy do Budejovic? vzdyt ani nestihnou vzletnout a uz budou pristavat…

Rejpal

A po dostavění koridoru bude vlak z Prahy v Budějovicích při dnešní předpokládané rychlosti 200km/hod max za hodinu a čtvrt. To se nedostanete na letiště a z letiště.

David

Hodinu a čtvrt? Máte k tomu výpočet? A mohl bych ho vidět?

Lukáš F.

tak za těch 700 milionů se mohla nakoupit flotila pendolin, která tam s naklápěním opravdu dá 160-200 km/h.

Petr Šimral

Myslíte jedno Pendolíno?

Generální mandatář

Velice dobrý nápad, který by dal letišti konečně nějaký smysl. Byl by dobrý i přípoj na Moskvu či SAE. I odtud by mohlo být velké množství turistů.

Robert

Tomu říkám incoming. Vega se může jít zahrabat.

JiVe

Mohl by se toho chytnou SW. Odlet z Prahy, lehké vystoupání, vypnutí jednoho mototru a pak v rámci bezpečnosti přistát na nejbližším letišti…. Takže máme náklady o čtvrtinu dole…

Dushan

Č.Krumlov by si s ohledem na turismus zasloužil přímé vlakové spojení s Prahou. Rozhodně smysluplnější, nežli megaprůšvih v podobě rychlíků Praha-České Velenice, kde v šestivozovém vlaku, v úseku z Veselí, pokračuje v cestě asi tak pět cestujících.

JirkaK

Praha – Č.Krumlov jezdí jeden pár Ex

Dushan

Což je poněkud málo, vzhledem ke známosti této destinace. Navíc dvě hodiny od příjezdu k odjezdu vlaku stáčí málokomu na prohlídku, vč. dopravy od/k nádraží.

-TR-

Ten vlak je tam určen především pro cestující, kteří v Krumlově chtějí nocovat. To považuji za logické, aby v Krumlově utratili nějaké peníze. Jinak z nich město nic nemá.

Filias

Vlakové nádraží je daleko od centra. Autobusové je blíže a tam je těch spojů celkem dost.

Michal

V sobotu dopoledne nás v Velenic odjíždělo asi 15.
Do Veselí přijelo cca 70-80 lidí. Nezapomeňte, že je leden. Turistika na nule.
Přibudou vodáci do Suchdola, turisti do Třeboně a Chlumu a řekl bych, že se ukáže i nějaká ta mezinárodka.
Chce to trochu času.

David

Až se vám tam ta paní mezinárodka objeví, tak ji pred tím 5 vozovým rychlíkem vyfoťte. 😁

Martin S.

Vždyť ještě není prvního dubna, ne?

vlado

za chvili bude 😂oni si asi nejsou jisti jestli by im to nekdo na toho 1. dubna sezral tak to dali do obehu pro jistotu uz ted

Vítek

Tak s čepovaným pivem na palubě a hezkým výhledem z okýnka by číňani zaplnily klidně 737. A se SW bych se bál že poletim na stojáka.

Richard P.

Mozna by pomohlo letiste prejmenovat na Cesky Krumlov, marketingove by davalo zmysl. A potom oslovit Qatar Airways, kdyz katarci zacnou tento rok litat nove destinace Dubrovnik a Santorini, tak by mohli litat s A320 taky ten Krumlov v r2021… 🙂

Václav

A do Krumlova by se dalo z letiště vlakem. Na letišti je pěkná vlečka, stačí trochu upravit.

Tom

Jinak název Letiště České Budějovice Airport to vtip že jo? To je jak kdyby se hl.n. Praha nazývalo: Hlavní nádraží Praha main station 😂

HonzaX

Už jsem to tu psal: Josef Švejk International Airport.

Nekdo

tak když můžeme mít Viklef Hejvl Internešnl, tak proč ne Čhešske Putějovitse Airport?

David

A víte, že SŽ opravdu na hl.n. v Praze hlásí v angličtině „Praha hlavní nadraží stejšn“? Dodneška jsem nepochopil proč.

Tom

A bude to provozovat Lufthansa, Emirates, Qatar, American, THAI, Cathay Pacific nebo AIR France? To aby cestující z Prahy mohli v ČB přestoupit dál do světa na jednu letenku, alespoň využiji své nalétané míle u Emirates z ČB

vlado

to bude takovy trhak ze to budou provozovat vsichni… zbohem Praha 😂

Vítek

No některý komentáře jsou opravdu perly.

Tuzemák

No vida a je na světě nové řešení za 4.koridor a D3 🙂 Ale nebylo by lepší zavédst rovnou přímou linku z Činy, když blbost tak pořádná….Hlavně ať na kraji nezapomenou proškrtat nějaké vlaky a busy, ještě tu něco jezdí. Na letišti ty prachy užijí účelněji.

Tuzemák

Ještě takový dovětek, do jižních čech si teď budem vlastně moci vybrat – vlakem z hlaváku, nebo letadlem z „Havláku“.

Budvar Mike

Ještě tu časem bude třetí možnost – lodí ze Štvanice 🙂

Nekdo

protestuji! my z Brna ted nevyhnutne potrebujeme linku do Prahy, abychom mohli prestupovat na Budejce! jak jinak se tam mame dostat?

Petr

O tom mi ani nemluv… já bych třeba klidně jel veřejnou dopravou… ale bus jezdí na prd… vlak jezdí dlouho a dráž než když sednu do auta…
Hlasuju pro ČB-Brno 😀 I když, asi vyjde pořád nejlíp projet 800 v naftě 😀

Pepan

Přímý vlak Brno Budějovice jezdí. Je to rychlík a má úžasnou rychlost 60km za hodinu. Někdy i míň. V pátek takhle cestovala kamarádka a 256km jí trvalo pomalu 8 hodin.

Nekdo

díky. naposled jsem tím jel v prosinci 😀 tak proto teď žádám letecké spojení!

Tuzemák

Si děláte srandu, ale zadal jsem trasu ČB-Brno do plánovače a nestačím zírat. Autem krátká trasa přes Třebíč 3:09h, rychlá přes D3-Humpolec-D1 (asi bez zácp 🙂 ) 2:19h (při 8l benzínu/100km to vychází zhruba za cca 500kč) . Dle Idosu brňákem (Tourbus) přes Třebíč 4:10h – 259kč, Flixbus opět přes Třebíč 3:40h -cena neuvedena a vlak přes Třebíč je mezi nejpomalejšími a asi i z hromadné dopravy i nejdražší 4:12h – 347kč (+15 až 20 min. sekera – co se to zase děje přes Vysočinu-problémy s VHD??) A když to vemu ze srandy přes Prahu Vltava+Metropolitan(ČD+ČD) 5:11h za 330kč!! To… Číst vice »

Petr

no a já jedu pro ženu z Velenic přes rakousko ČV>Horn>Retz>Znojmo>Brno a když není provoz dá se to pod dvě hodiny… za zpáteční cestu projedu tak 750kč…
A třeba o spojení z jihu do Ostravy ani nemluvim…

Vláďa

čekal jsem cokoli, ale tohle ne. hodně originální vyiužití a může to mít úspěch

Apex

Tak to jo 😂! Pominu-li, čím by to chtěli létat, resp. která letecká společnost by do něčeho takového šla, tak kdybych teoreticky připustil, že by to létala ATR 72, tak náklady na takový let by u uvedeného typu byly cca 185000 Kč na rotaci, což by znamenalo, že by letenka musela být min. 1600 Kč v jednom směru (při 85% obsazenosti)…

Vláďa

ČSA má takové letadlo

JJJ

Ne na dlouho

Vláďa

Proč myslíte?

Janina

Protože je budou postupně vracet, jakmile skončí leasing. Místo nich (ale v nižším počtu) budou A220, první dva kousky mají přijít před koncem roku.

Roiman4

Ach jo, definitivní konec ATR ještě není. Asi dvě zůstanou nakonec, co byla poslední informace.
A v článku se píše o novém dopravci, takže ČSA to asi nebudou.

Janina

Tohle ale nedává moc smysl. Z ČSA se tím stává sběratel motýlů, místo aby flotilu trochu unifikovali. ATR72, brzo A220, dobíhající A319, nově A320 (leasing na 6-7 let), B737 co dostali věnovanou od TS, A330 a za pár let k tomu ještě A321xlr? A od každého jen pár kousků…

vlado

lepsi nez od kazdeho nic…

Roiman4

BWE asi těžko bude lítat A220, B737, A320family. Co se ví, tak dvě ATR kvůli BWE. Ale co se jím v té hlavě vyrojí za měsíc nedokážu říct.

GPGP

Určitě by tu letenku dotoval kraj i město ČK. Tzn. by mohla být klidně zdarma, ale číňan by musel v ČK utratit min. 4.000 Kč 🙂

Filias

Jsem si celkem jist, že ČK nebude utrácet peníze aby mělo ještě více Čínských turistů. Z těch 4k Krumlov navíc nemá téměř nic.

Nekdo

Cywe, ganz gut. A bude to zaintegrovano? A studenti 75% slevu?

Kajman

Jakože do integrovaného systému JČ kraje? Tak v klidu, tady žádnej není a nebude … 🙂
Leda tak do PIDu. Už se těším, jak budou na tabuli vepředu přiskakovat aktuálně prolétaná pásma a někde u Mezna se objeví upozornění, že opouštíme PID…

Radek Janata

A proč zrovna ATR72? B737 je na osobu levnější a pokud to bude charter pro turisty, zaplníte ho.

Apex

Když myslíte… Ale obávám se, že taková hitparáda to nebude. Rotace boeingem by totiž na nákladech vycházela zhruba na 420000 Kč, takže aby se pokryly náklady, tak by letenka v jednom směru vychazela na zhruba 1200 Kč, a to prakticky při plném obsazení (90%).

Roiman4

A to je počítáne na 738? Co taková 733 nebo 735? A220 nebo A319? Když jsme u toho. Já si možná postavim taky letiště 😂 tak at vím zhruba náklady 😁😁

Apex

Dá se to spočítat na cokoliv, ale rozdíly opravdu nebudou velké, spíše jsem přesvědčen, že budou vyšší náklady na sedačku, protože 733 a 735 má dost velké provozní náklady a nižší kapacitu. Tam se dá ušetří jen na pořízení/leasingu, ale provozně to bude špatné. 319 dtto, A220 pro zajímavost: a220-300, kapacita 145, obsazenost 90% vychází na nákladech na na cca 320000 na rotaci, tj. při dané obsazenosti cca 1250 Kč na sedačku v jednom směru.

Richard P.

Kolik podle Vas muze stat spatecni letenka z PRG do Budejovic, muze to byt pod 3tisice, bez zavazadla?

Vláďa

Palivový příplatek musí být levný

vlado

muze… letenka s CD za par stovek i se zavazadly….

Filias

Tak nějak předpokládám, že přiletí do Prahy, tam pobudou 2h na Staromáku, pak přiletí do Budějc, dojedou autobusem do Krumlova, tam stráví hodinu a půl, a pak poletí dál po Evropě.

Původní Pražák

Moc nechápu, proc by dobrovolne někdo absolvoval utrpení s přestupem na letadlo a z něj a jeste za to fest připlácel, když může nastoupit do autobusu a v Krumlově z něho vystoupit za plus minus stejný čas, pohodlněji a levněji.

Jiří Kocurek

A proč neletět až do Frymburku? Tam by se to ATR také na ranvej vešlo. Nicméně už tak je z toho Krumlova pomalu lunapark. Jenže spíš by se hodil nějaký stylový vláček z Budějovic, Hurvínek nebo i pára (mazutka?), když teda se tady ty emise neřeší.
PS: 2 a více krav musíte registrovat na MŽP jako zněčišťovatel ovzduší.

Roman Svačina

V mém obchodě mi začali dávat papírové tašky kvůli ochraně životního prostředí a tady se vymýšlí letecká linka z Prahy do Budějovic 😂 a cca 25 minut busem z Letiště Budějovice do Krumlova (o Praze ani nemluvím). No panečku.

Ondra

Nemluvě o tom, ze papírové tašky jsou možná horší než rozložitelné plastové, některé obchody už od nich ustupují, rostla spotřeba dřeva.

Filias

Se dělají z recyklovaného papíru.

a8n

Energetická náročnost.

Radek Janata

Dřevo je obnovitelný zdroj.

Ondra

Navíc díky kůrovcovi (v našem regionu) je teď dřeva přebytek, takže nadměrná spotřeba (jakkoliv je blbost že by to díky taškám nastávalo) je naopak vcelku vítána..

Martin S.

Nemluvě o tom, že nejlepší je mít tašku vlastní! Ani plastová ani látková jednorázová taška není spása.

Radek

A budou na to také platit 75% slevy pro důchodce a studenty?

Viťa

To už by možná dávalo větší smysl poslat ty A330 čínských aerolinií, které v Praze blokují stojánku od půl šestý do půl druhý odpoledne parkovat do Budějovic… jenže na to to letiště postavili malý 😀

GPGP

Starší typ Airbus A330-200 by se vešel i nová A 350-900, tzn. buď to prodloužit z Doha nebo létat z tímto typem z Číny 🙂
To by byla linka Doha-Prg-ČB…. I movití chataři by se rádi určo svezli a nakonec by létali i Rakušáci :-)))

Václav

Dráha je v Budějovicích dobrá, dokonce prý druhá nejdelší po Praze. Ale jsou tu i další parametry.

Roiman4

A studoval jste jak je to s přiblížením ? 😀 Docela jako dobrý si postavit letiště za 700m a zjistit, že se dá přiletět z jedné strany pouze a ještě je to k tomu „lehce“ nebezpečné 😀

Apex

Tak druhá nejdelší rozhodně ne, je to standardní vojenská dráha 2500 m, ovšem původní šířka 80 m (myslím, že v tomto měla u nás primát, ostatní vojenské dráhy měly šířku od 60 m – BRQ do 75 m – PED) byla snížena na 45 m. Nicméně to vypadá, že certifikace probíhá na kategorii 4C, což znamená, provoz letadel s rozpětím křídel do 36 m a vnějším rozchodem kol hlavního podvozku do 9 m. Takže max. A321.

Novotný

Je to dar od minulého vedení Jihočeského kraje, a teď se neví, co s tím. Ale vymyslet nápad na spojení Prahy a ČB, když se všude v Evropě ruší linky mezi blízkými městy, mi přijde opravdu už plýtváním peněz daňovch poplatníků. Neřeknu, kdyby to bylo mezi vzdálenějšími Evropskými městy. Kolik bude stát provoz letiště? a KOLIK BY STÁLO ZAKONZERVOVÁNÍ této stavby, pokud se nenajde smysluplnější využití? Schválně spočítejte, kolik by vyšla časově cesta z Prahy do Českého Krumlova, včetně přestupů, čekání, a letištního odbavení, včetně zavazadel.

Budvar Mike

Letiště CB je opravdu plýtváním peněz daňových poplatníků, a to od samého začátku.

Ondra

To bude dobrej beer-express, ale Plzeň by byla stylovější 🙂

Tuzemák

Budvar-express, nebo po vypořádání drobných problémů s Američany Budweiser-express.

Jarda V.

To snad nikdo nemůže myslet vážně, ale na druhou stranu reklama dobra, budou toho plně noviny a televize. …..

Daniel

Tak Český Krumlov se snaží bojovat proti turistům, protože je těm nechtějí, zejména ty z Číny, kteří tam mají obvykle zastávku na 2 hodiny a v Českých Budějovicích se snaží těch Číňanů tam poslat ještě víc … zajímavé 😂😂 nehledě na to, že přeci s námi Čína už nechce spolupracovat a letecké linky se odklání do Záhřebu že 😂😂😂😂

Cargo

Když se SŽ a ani MD nemají pořád k dokončení svých projektů, aby došlo ke zrychlení… Proč to nezkusit ? Jako zážitek dobrý 😀
Byl jsem v Budějovicích letadlem, to nikdo jen tak netroufne….

David

80.000 cestujících ročně je 220 cestujících denně. Od pondělí do neděle od ledna do prosince. Kolik by to muselo být plných letadel ATR denně, aby se ta čísla naplnila?

Jirka

Je to 0,5 Airbusu A380. Ty jsou teď nevyužité 🙂 Ať to pořádně lítá…

JirkaA

Cca 4 když vemem ATR-72

Jiří Kocurek

Takže jedno letadlo každé dvě hodiny a je to hotové.

Janina

ČSA létá ATR72 s kapacitou 70. Takže to vychází dvě rotace denně v létě a jedna v zimě. Netuším, která česká společnost vůbec ATRka v současnosti má? To už spíš L410, ne?

Jen tak

je uplne jedno, jaka spolecnost je ma nyni … to je vcelku irelevantni

Armin

Soutěž o největší dopravní stupiditu roku má už teď horkého kandidáta na vítězství.

michalspina

dopravní stupidita & klimatický zločin.

johny

A nikdo nečekal, že se jí letos dočkáme už 13. ledna 😀

Budvar Mike

Já bych to označil za největší dopravní stupiditu od sametové revoluce…

Jirka

BUS tam jede 2:50. Rád bych viděl, jak dostaneme číňana z Václaváku rychleji a pohodlněji do Krumlova do centra letadlem. To by je museli shazovat na padácích.

JménoJeštěNevymyslel

Oni maj beztak v plánu, že na Ruzyni hned přehopnou na letadlo do ČB. A jak psal kolega, tak následně sovětskýma vrtulníkama do Krumlova.

Armin

Uvažoval jsem, jestli existuje nějaká potřeba dostávat číňany v rekordním čase z PRG do Krumlova nebo Budějovic a nemůžu si pomoct… ale neexistuje.

Nekdo

kontaktujte pana cocika, ten by se prihlasil prvni 😀

jize

Přímý vlak se zastávkou v Táboře jede z centra do centra 1 hod 59 min

Jirka

To je kandidát na daň z CO2, naprosto zbytečná linka, poškozující životní prostředí víc, než kdyby tam poslali vlak nebo bus.

Milan_86

Takže 120km vzdálenost dvou měst spojených silnicí i železnicí bude doplňkově vozit letadlo? A do Krumlova pak budou po skupinkách rozlétávát vyřazenejme sovětskejma vrtulníkama? To Grétě praskne cévka…

AAA

no jo holt v Číně si pod pojmem 120 km spojených železnicí představují tak 20 minut rychlovlakem 🙂

David

Tak ať jezděj 120 km 20 minut po Číně a nelezou sem. Už jich mám beztak plný zuby.

AAA

A co budou v Krumlově žrát?

Marian Kechlibar

Krumlov trpí hladomorem?

Reálně vzato je už teď řada evropských turistických atrakcí přetížená a ve městech jako Barcelona a Amsterdam už přestali propagovat sebe sama jako výletní cíl, protože negativa těch lidských veletoků už převažují výhody.

A podobné vystřízlivění čeká i Prahu a Český Krumlov, jenom je otázka „kdy“.

AAA

No až jim dle přání výše nepolezou turisti, tak možná bude.

Budvar Mike

Specialitu jmémem Krumlovský drak 🙂

Frantisek

Ta poslední posměšná věta je dost zbytečná. Bude to znamenat zbytečné poškození především našeho životního prostředí, nejde totiž jen o kysličník uhličitý. Ona stačí ta dálnice…

Armin

A hlavně lidmi způsobená klimatická změna taky poškozuje naše životní prostředí. Ona se jaksi v Aši ani Hrčavě na hranicích nezastaví, že ano.

JménoJeštěNevymyslel

Tak ten byl dobrej. 😀

Jen tak

Oni si snad fakt vymodlí tu nejméně pravděpodobnou variantu … vnitrostátní linku z Prahy .. to bych fakt nečekal 🙂

Roman

Co na to Greta?

Jirka

Co na to lidi v ČB a bordel, co se zbytečně vypustí do vzduchu.

David

A co Matěj Stropnický? A co Jan Tleslač?

Daniel Novák

To si pak bude Hradní zombie moct zase honit triko nad čínskými tzv. „investicemi“.

Karlod

A zpátky letí Brno, Ostrava, Pardubice, Praha 😂😂😂😂když už tak už. Ať se jim v tom nezamota ale hlava 🤣🤣🤣

Nekdo

na Vary a Hradec jste zapomel, nebo je schvalne opomel? a co Uherske Hradiste?

milan

Nebo Strunkovice nad Blanicí?
Měl bych to chviku na ryby.

Jakub

ok