Z Prahy do Českých Budějovic chtějí létat Rosa Airlines
Nový terminál Letiště České Budějovice. Pramen: Jihočeský kraj
Dlouholetý manažer v letecké dopravě Ivan Chemtob chce spustit pravidelnou leteckou linku z Prahy do Českých Budějovic. Pro svůj projekt
Já si tedy myslím, že je to hloupost a naivní úvaha ve stylu filmu Trhala fialky dynamitem.
Letový plán. Návrh na jedno letdlo ATR á den. Připomínky do komentáře
7.45 Praha – České Budějovice
9.45 České Budějovice – Károvy Vary
12:00 Károvy Vary – Ostrava
13.45 Ostrava – Bratislava
15.35 Bratislava – Praha (výměna posádky)
18.00 Praha – České Budějovice
19:20 České Budějovice – Praha
neblbněte! tohle až uvidí Roman, tak rozšíří své oblíbené trojúsekovky na mnohoúsekovky .cchudák, kdo bude potřebovat zPrahy do Bratislavy…:))
bohužel jsem Vám musel dát minus. to, že čas ve vzduchu je mizerný, a chtělo by to nejméně ještě jednu rotaci není tak důležité, jako to, že tam zcela chybí Brno. ideálně pak v relaci BRQ-KSC
To je hrubý nastrel z mého pohledu kapitána.
Jo jako proč ne. To kdyby se hodilo někde na Crowdfunding, tak místo ATRka by se mohlo lítat A220-100.
A kdyby se náhodou vybralo víc, tak bych poprosil ještě expres linku PRG-OSR-BTS-PRG s dvojtou rotací za den.
Tak web udělaný ze šablony za 20 minut, firma ještě neexistuje, takhle anoncoval loni i Fisher svůj restart. Myslím, že z toho nebude nic.
Fischer toho anoncoval nespočet.. Ten je levej jak turecká šavle. U tohoto projektu bych byl zdrženlivější.
skoda ze se toho nechytil treba Vasekv Fischer s jeho airfischer dot com
No, možná bych to 1-2x ročně využil k cestě na Ruzyň místo auta. Člověk si ušetří nervy s ranní cestou a parkováním. A takový přípoj na letiště Vídeň nebo Mnichov by možná se také hodil.
možná udělat linku Praha-ČB-KV-Praha. Takový čínský výlet na jeden den:) honem něco nafotit a letí se dál… Ráno sedneš do letadla a večer opět v Praze. Jen tedy přínos pro regiony dost malý… Z Čb do Varů je to cesta dlouhá, ale zase se dá zastavit na jedno v Plzni. Prostě jsme moc malá země na to mít letiště v každém kraj. městě (i ty města jsou malá)
Přínos je to naopak Velký, protože i pro jump-on jump-off vznikne servisní infrastruktůra. Navíc mohou krmit milionáře z Říše Středu v mixérech a L-410, aby ušetřili čas na prohlídky.
A přespání buď v okolí CB nebo KV se může nabízet jako časově delší okruh. Nemusí to být ani okruh. Stačilo by propojit body a systémem JOn JOff to prodávat komukoliv, kdo si point2point v mobilu odklikne z Číňanů, lokálů. Kdo bude spěchat „okruh“, nakliká okruh. Kdo ne, přespí v infrastruktůře nebo v rnb. Ale jen Číňani to utáhnou spolehlivě i sami. Jsou požehnáním pro tuto naši zemi!
Mohli by létat i do K. Varů, kde je jen sporadicky využité letiště.
A nebo do Brna….
Klidně do Ostravy
Pokud by to lítali jako vyhlídkový let PRG-CB nad Karlštejnem, Vltavskou kaskádou, Hlubokou a Lipnem, tak bohatí turisté z Říše Středu si rádi i hodně připlatí oproti busu.
Mohli by je pak lifrovat obdobně nad Alpami a nad Dunajem do Vídně/Pešti.
Nebo na MUC/Passau.
Chce to koule a odložit typicky českou xenofobii a sinofobii. A budou se s L-410 či malými mixéry topit v tvrdých juanech.
Upřímně, já si nemyslím, že je tahle linka úplný nesmysl. Když vidím záplavy asijských turistů v Krumlově, autobusy Regiojetu jsou jich plný (kapacita busu je 63 míst, to už nemá od ATR tak daleko)… pro jihocechy to určitě není, ale pro transfery z Prahy pro asijské turisty je to ideální.. uvidíme. Ale úplně tak černě bych to neviděl… Nehledě na to, že asiaté jsou na leteckou dopravu dost navyklý. A ti, kteří jezdí do Evropy, rozhodně nejsou z těch nižších vrstev.
Z Plané do Krumlova by stejně museli autobusem.
Souhlas a nemusí to být jen pro turisty z Asie, letecká doprava je na vzestupu a bude i ta regionální. V ČR tempem hlemýždím vysokorychlostní tratě vzniknou za možná 30 let, letecká doprava má a bude mít svou klientelu. Kdo dnes nezaspí, může v budoucnu jen těžit
A proč to teda dosud nefunguje a linky, co tu byly (regionální) jsou dávno zrušené?
Gretu na Vás 😀
Gretu radši ne…😂😂😂
Já si myslím, že minimálně první měsíce by ta linka mohla být slušně v zisku. Z Prahy do Budějovic se bude chtít proletět kdekdo. Bude to do budoucna asi neopakovatelná příležitost využít v Česku komerční vnitrostátní let, a taky první a poslední příležitost vidět budějovické letiště otevřené.
Když jsme u těch vnitrostátních komerčních letů… nemůžu si nevzpomenout na pravidelnou komerční linku UHE–PRG, kterou létala v letech 2004 až 2005 aerolinka Discovery Travel. Akorát se pak ukázalo, že aerolinka byla jenom nástroj Romana Vaškůje na krácení daní z paliva, takže lety náhle ze dne na den skončily.
https://www.planes.cz/cs/article/100180/let-s-discovery-travel
PRG-BTS by mohlo opat lietat 🙂
ČSA to asi neobnoví. Proč by to jinak rušili?
Pro velkou korporaci je core byznys vlastně nepříjemným obtěžováním a generováním zbytečných nákladů :-)).
Malá štíhlá letecká společnost bez zbytečného manažerského sádla by možná mohla fungovat s L-410 eventuálně i menšími letadly.
Nejrychlejší dovoz epidemie z Číny rovnou do Budějovic.
Bohužel
To zase někdo bude cucat dotace a až skončí dotace tak skončí a řekne že e to nerentuje. Už teď se na dotacích dalo do letiště v ČB přes jednu miliardu.
Až bude hotový IV. Koridor, chci vidět, kdo bude těch 150 km létat. Vždyť to je rychlejší i rychlík než cesta na/z letiště + odbavení..
Máte to v článku – „asijští turisté“. Na tuhle linky přestupi už na Ruzyni. Minimálně jeden směr takto elegantně pořešíte.
Opravdu asijští turisté ihned po příjezdu do Prahy jedou navštívit Krumlov? Nebo většina je v Praze pár dní a až pak se tam přesunou? Opravdu si myslíte, že asijský turista z Pekingu nebo po návštevě jiného města (dejme tomu Paříž) pojede inhed do Jižních Čech? A když se vrátí? Tak kam? Cesta na letiště půl hodiny, hodina odbavení, půl hodiny doba cesty (už jsme na 2h) a potom cesta z Ruzyně do centra. Letadlem to vyjde zhruba na 3 hodiny. Nikdo opravdu ihned po příjezdu ze zahraničí do Prahy vám nepojede do Jižních Čech..
Asijské zájezdy takto bohužel vypadají :-(. Budapešť – Vídeň – Praha – Mnichov – Paříž in 5 days a hajdy zpátky do Říše středu nebo Vycházejícího slunce makat na korporaci.
Pár dní v Praze? To je opravdu luxusní dovolená, dnes je průměrna doba návštěvy města okolo jednoho dne. Povrchně pokoukat a pofotit co nejvíc míst ať je po zbytek roku co dávat na socsítě.
Oni letí jen do Krumlova? Že hned z Ruzyně vynechají Prahu?
Az bude hotovy, ale to pocitate i trat Praha-Benesov ve stavajici stope? Pac do do bene to trva cca 1h… to z letiste, ale i z cestou na ketiste muze byt zajimave,… min. pro turisty nebo obchodniky…
Vlakem to je treba pro me, me ten cas nevadi, mozna bude spis drive hotova dalnice, pak ani vlak nebude bohuzel konkurenceschopny…
Zrovna jsem to chtěl napsat. Po zprovoznění staveb Soběslav – Doubí u Tábora a Sudoměřice – Votice a 4 kolejky Praha-Zahradní město – Praha hl.n. bude vlak i bez hosínských tunelů více než přijatelnou volbou. Mluvíme řádově o roce 2022, to je skoro zítra. Naopak dálnice D3 v celé délce od Prahy hned tak nebude. Mluvíme o úseku mezi Meznem a pražským dálničním okruhem. Nicméně ta letecká linka nějaké uplatnění mít může, ale pouze z důvodu, že Ruzyni chybí kolejové napojení a ještě dlouho chybět bude. Rád bych věděl s čím to chtějí létat a viděl nákladovou kalkulaci. Jo, taková… Číst vice »
No expres to teď jezdí 2:01, po dokončení celého koridoru má být tuším 1:30, to bude sice za dlouho, ale už ty dvě hoďky jsou podle mě čas, na které letadlo nemá. Leda soukromé s „bleskovým“ odbavením, nebo pro cesty vyloženě mezi letišti a blízkým okolím.
No, to dost záleží na okolnostech konktrétního letiště..já jsem teď letěl z Vídně no a čistý čas výstup z vlaku + odbavení zavazadla + průchod bezpečnostním rámem + navonění se v DUTY FREE shopu až po usednutí na gatu byl rovných 9 minut. Bez toho zavazadla a DUTY, což dost celkem nakonec zdržuje by se to dalo stihnout tak tipuju za 6 minut:-)).
Ale tak proč ne, s L-410, v případě menšího zájmu s L-139.:)
L 139 nejde, to je moc malé. Ale třeba L 610, top by bylo vhodné.
Spíš nějaký Piper, Beechcraft nebo Cessna.
Dalo by se to provozovat s Cessna 208 caravan. 1pilot na 14 cestujících. Velmi nízké náklady.
Není mi jasná jedna věc. Pokud se má uživit letecká linka Pha-ČB, neuživila by se i autobusová linka Pha-ČB-ČK?
Myslím přímo na letiště Praha.
neni mi jasna otaza…
autobusova linka praha – ceske budejice – krumlov jezdi kazdou hodinu
A až do Ruzyně k letišti?
Z ktere doby jste vylezl? Zluty autobus tuto linku jezdi uz spoustu let kazdou hodinu
Tam z ČB jezdi GW.
Všichni zde zapomínají na jeden základní aspekt a to je schopnost běžného čínského turisty si cokoliv individuálně zajistit. Množství těch kteří přijedou individuálně je mizivé, naprostá většina čínských turistů přijíždí organizovaně a to (pokud přehlédnu otázku politickou, víza atd) z důvodu absolutní neschopnosti komuniace v angličtině. V tomto bodě se čínský turista stává dokonalou pokladničkou kterému jeho touroperator řekne že do Krumlova prostě poletí protože je to jediné rozumné řešení, udělá mu package za pár set EUR a náš číňan je happy že se někam podívá a pan Rosa za nějakou tu vrtuli kterou to poletí 300 eur dostane.
ano, to je presne ono 🙂 a myslim, ze to je presne ta nosna myslenka tohoto podniku.
Něco takového mě pochopitelně hned napadlo také, ale je to asi opravdu jediná možnost, díky níž by se taková velmi specifická vlastně spíše „smluvní“ doprava (jde fakticky o obdobu charterových letů) mohla vyplácet, ale v textu je psáno, že má jít o „pravidelnou leteckou linku z Prahy do Českých Budějovic“ (což já chápu jako „veřejnou“ záležitost nezávislou na objednávkách cestovních kanceláří a touroperátorů), takže jsem to nepovažoval za adekvátní argument na její obhajobu.
rikat se tomu muze treba pravidelny charter, ono je to v podstate jedno. spousta pravidelnych linek jsou defakto chartery, kde maji vetsinu sedacek vyblokovane cestovky.
v teto fazi „ustálení fantasmagorického snu“ je v podstate jedno, jestli to bude zelenej nebo modrej 🙂
A proč nelétá Smartwings?
aby ses měl na co blbě ptát.
Chápu, že jezdí organizovaně, ale znamená to, že si nemůžou vybírat mezi svými cestovkami respektive že ty si nekonkurují? Jestli si nekonkurují, tak oškubat turistu můžou i na tom autobuse, ktery budou potřebovat pořád a nemusí si život komplikovat jeste nějakým letadlem. V opačném pripade podcenujete schopnost turistů si srovnat různé nabídky. A zajímavé je, že už poměrně směšný poplatek za vjezd autobusů do ČĶ tam počet čínských turistů snížil…
to není o srovnávání .. oni cinsti turiste si toho fakt moc nesrovnaj ..
a samozrejme, i cinani maji levne zajezdy (pro ty chudsi) a drazsi zajezdy (pro ty bohatsi) .
a pokud se udela balicek pro ty bohatsi, s luxusnejsim hotelem a luxusnejsi dopravou (rozumej, letadlo), takto muze urcitou skupinu zaujmout a vzit takovyhle balicek.
a na drazsim balicku, vetsi vejvar.
Čas nám ukáže…Já téhle lince sice nevěřím, ale za předpokladu, že to nebude dotovat JČ kraj, mi to muze byt prakticky jedno…
ja te lince taky neverim, je to nesmysl … to uz se jen snazim vymyslet nejaky aspon trosku smyslupny scenar, kterym by se aspon hypoteticky dala ta vec obhajit .)
Zajdeme za paní Stráskou nebo za Švecem a provedeme výslech čtvrtého stupně :-).
Tak na navážení transferových cestujících něčím malým ideální (pro Budějce by stačila kapacita 20 lidí, třeba dvakrát denně). Jenže to by to musela provozovat Lufthansa a létat to do Mnichova… Praha by také nebyla špatná, ale pochybuji, že si tam dokáží vyjednat možnost letů na jednu letenku. V zemích na západ od nás to není nic neobvyklého – např. v zeleném Švýcarsku jsou vnitrostátní lety normální
i kdyby meli codeshare/ interline tarify s kazdou aerolinkou v praze … je to nesmysl.
Vidím to podobně: dovedl bych si představit třeba linky Karlovy Vary – České Budějovice – Vídeň nebo Budapešť a Ostrava – ČB – Mnichov nebo Frankfurt, ty by mohly mít naději na nějaký zájem, který by dokázal obsazovat aspoň nějaká menší letadla, ale uvažovat v současnosti o létání na relaci Praha – České Budějovice je podle mě naprostá utopie především z ekonomického hlediska – to je relace tak snad pro nějaké větší aerotaxi zaplněné maximálně zpanštělými zbohatlíky.
takove linky jsou bohuzel
zcela nesmyslne. takovymto mezipristanim bys tu linku uplne zabil.
Proč zabil? Bude-li to znamenat prodloužení cestovní doby o pouhou cca půlhodinu, tak to pořád může dobře konkurovat nejen jakékoli pozemní VHD i IAD, přičemž odbavení na těch malých letištích je určitě rychlejší a méně komplikované než na velkých, a těch několik cestujících do a z ČB může naopak vhodně doplnit počet osob v jinak poloprázdném letadle – otázkou by samozřejmě byla cena takových letů. Ale považuji to za mnohem menší hovadinu než letecké spojení ČB s Prahou.
no, pulhodina to fakt neni… je to vic.
ale nejde ani tak o cas (i kdyz ten jentake zasadni)
jde o ekonomiku ty linky 🙂
No, mně trasa přes ČB jako velký „závlek“ oproti přímé „vzdušné čáře“ mezi koncovými body těch relací, které jsem navrhoval, vůbec nepřipadá. A že by mezipřistání na takovém „venkovském“ letišti spotřebovalo o mnoho víc než půlhodinu, to si také nemyslím – ale je pravda, že s leteckou dopravou aktuálně vlastní zkušenosti nemám.
ono v podstate nejde o to, jestli jde o nejakou zajízdku …. 🙂 to je dokonce ptorblém nejmenší. ono jde jen o samotný proces přistání a vzletu. to jsou fáze, které zaberou spoustu času (letadlo letí výrazně nižší rychlosti, než je traťová). pojíždění něco zabere. výstup, nástup cestujících něco zabere. kontrola zavazadel a cestujících, kteří v letadle po dobu přistání zůstanou také něco zabere. aby ste si to mohl představit – z Dusseldorfu do Amsterdamu je to cca 180 km. čili něco, co proudové letadlo „na trati“ uletí za 12 minut. letecké linky , které z dusseldorfu do amstru toto… Číst vice »
Jen tak: co to neletěl?? Smartwings ČSA létá na Kanáry s přestupy na ostrovech, létá na Island přes Kodaň, létá do Švédska přes Hamburg… Našlo by se toho víc. Části létá do Ostravy přes Brno ze zahraničí… Smartwings nekrachuje, jsou naopak v pohodě. Kdyby to bylo ztrátové, tak ty linky zakážou s přestupy.
ano, proto říkám, že se ták lítá „minimálně“. nebo snad „minimálně“ znamená „nikdy“ ?
Island přes Kodaň skončila pokud se nepletu
létám z Prahy sedmkrát do roka. pokud by mi lety navazovaly, tak bych možnosti letět s přestupem rozhodně využíval a jako nesmysl to nepovažoval.
ze ty litas sedmkrat do roka… ale pro tu linku potrebujes tak 500lidi tydne, kteri to vyuziji :))
a navic lidi, kteri tu linku zaplati…. cili ne 500 lidi , co to poleti v economy super saver tarifu.
Já vám do plodné diskuse fakt kecat moc nechci …. Ale podle toho jak se vyvíjí situace v Číně s coronavirem aby nějací turisti vůbec byli ;))
corona irus prijde … a zas odejde.
Souhlas, pak už jen záleží kolik nechá mrtvých.
… a zas odejde. Souhlas, ale otázka je kdy. SARS trval skoro rok, než se ho podařilo zastavit.
Nemusí lítat do Prahy, to fakt nedává smysl – ale co třeba BUD, VIE, WAW?
to dava smysl uplne stejny … 😀
Offe ahoj. WAW né, tam budeme lítat s LOTem z Ostravy 🙂
Ale BUD KRK nebo KAT by šlo.
kdo by proboha lital BUD – KRK, nebo KAT? 😀 😀
Ja nevím, já ne. Ale svět je plný nelogických počinů 🙂
Mohly by tam lítat ti blbouni, co rozhodli o vybudování letiště v BUD. 😉
No, ono jet vlakem z Budějc přes Prahu do Krakova není žádný med :-).
vnitrostatne mi prijde jedine co dava trochu smysl OSR, neb spojení od nás z jihu do těhle končin stojí fakt za vyliž… VIE? vzdyt tam jsi vlakem za chvilicku at uz CB>Linz>Vie, nebo CB>Velenice>VIE…
podle mě by stačilo jedno letiště v Čechách a jedno na Moravě
Není zajištěna doprava, aby člověk mohl v pohodě dostat aspoň na blízké letiště, víc času ztratí na cestu do Brna na letiště, než samotný let, např do Benátek….
Jak se vyjádřil jistý radní pro dopravu: Stačí přesunout nádraží a pojede tam přímý vlak. A na ten vlak si z České dojdete, bude to blíž.
S jedním letištěm v Čechách souhlasím – ale Morava potřebuje 2 – Vídeň a Katowice … 🙂
Jen počkejte, až si to přečte nějaký terorista z Moravské národní strany :-).
Psal jsem to již k předchozímu článku, ale dodatečně, nicméně: Létat na trati dlouhé cca 170 km v době, kdy se začíná dělat humbuk kvůli emisím z letecké dopravy? Trochu přitažené za vlasy, ne? Myslím, že jihočeští zastupitelé šlápli těžce vedle. Existuje celkem slušné spojení vlakem i busem, která jsou z centra do centra mnohem rychlejší, než z centra do centra s využitím letadla. Myslím, že i cenově to vyjde po zemi levněji než vzduchem, takže to celé vypadá jako jedno velké sci-fi. Spíše mi to připadá, že kraj nalil do černé díry s názvem „letiště ČB“ hromadu peněz, zjistil,… Číst vice »
Tahle linka není pro cestující z centra do centra ale z jihočeského kraje na mezinárodní let z PRG. Pokud pojedete vlakem nebo autobusem tak si přidejte asi tak hodinu na dopravu z nádraží na letiště a najednou ten let z Budějovic nevypadá tak špatně. Pokud to bude létat v dostatečným taktu tak si to cestující najít může vzhledem k mizernému silničnímu i železničnímu spojení jižních čech s pražským letištěm.
Kolik tak odhadujete, že se v ČB a okolí najde denně lidí, co si připlatí i kdyby jen 2000 Kč za možná ušetřenou hodinu na mezinárodním letu z Prahy?
Možná hodinu? BUS z Budějc jede buď na Knížecí nebo na Roztyly a odsud musíte na letiště. A to je hodina jen po Praze a nejmíň 2 přestupy.
Každopádně tu zmiňovanou linku vnímám jako určenou pro asiaty co jezdí do Krumlova, takže tam je poloha letiště v Budějcích naopak výhodná.
Božínku, 2 přestupy.. (pokud jedeš busem), 1 přestup (pokud jedeš vlakem) – autem a letadlem to máš bez přestupu..
Poloha letiště v ČB z pohledu Českého Krumlova výhodná jednoznačně je, ale s tím, že „BUS z Budějc jede buď na Knížecí nebo na Roztyly“, vůbec pravdu mít nemusíte, protože ten BUS může klidně dojet až na ruzyňské letiště, a nebudou-li právě žádné problémy na silnicích, tak i docela rychle a hlavně bez přestupování. Zdrží to pak už jen delší doba odbavení na ruzyňské letišti, protože to (odbavení) v ČB bude jistě snazší a rychlejší než na Ruzyni.
No pokud vím busy z ČB končí Na Knížecí a na Roztylech, že tam dojet může je určitě pravda. Ale nejezdí. Takže tu takové spojení prostě není.
Akorát ten bus jede každou hodinu, tak si to můžete téměř libovolně načasovat. U spojení letecky 1-2x denně hrozí zbytečně dlouhé čekání v PRG, takže to musí být zacílené na nějaký konkrétní přestup a tím se zas omezuje potenciální využití.
Záměr je nejspíš vozit tím Čínany a prodávat skrz to letenky s přestupem, tedy lety, na které ten autobus navážete, jsou známé.
tahle linka neni myslena pro johocechy.
tahle linka je myslena pro navazeni cinanu do krumlova.
to ale nemeni nic na tom, ze obojidvoji je nesmysl.
Tato linka se nikdy neodlepi od země
Pak tu jsou také lety dlouhé 2km 😀
A ještě ČD – ty přece před časem zase provozovaly „lety ve výšce 0“
Tak s ATR ,které nemají.Stránky na fb. založené 2019 s fotkou staženou z internetu.Má zájem o linku,na které ani kraj ještě neslíbil dotace.Tak tomuto projektu dejte klidně zelenou.Dva lety se zaměstnanci a finíto.
Haha, planeta hoří, tak co kdybysme místo modernizace železnice a investic do udržitelných způsobů dopravy zavedli LETECKOU LINKU mezi fokyn Budějovicema a Prahou. Šak co, když to nebude moc drahý, vezmu synka na výlet, haha. Jednou na to v zákopech páté světové války o vodu bude s láskou vzpomínat.
Nečtěte tolik tu pseudovědecko-fantastickou literaturu. Planeta nehoří, železnice se modernizují (byť stále nepříliš vysokým tempem). Do udržitelných způsobů dopravy se investuje (poslední dobou se cyklostezky staví dost). A letecká linka se zavede (tedy někdo jí zavede zaplatí) a zase se ukončí pro nezájem cestujících, takže je to celkem zbytečný kejhání.
jo, planeta hoří a v Německu prolamují těžební limity na hnědé uhlí. Proto je potřeba zakázat lidem chovat i slepice na dvorku.
To bude asi nějaký recesista.
Budějovické letiště, pokud budou cestující, může mít význam pouze pro mezinárodní dopravu, pro vnitrostátní tak max. typ aerotaxi. A letoun by musel po celou sezonu operovat z ČB.
Opravdu je na jihočeském venkově dost lidí, co by vytížili byť to jediné bázované letadlo? S jedním letadlem zvládnete maximálně desítku destinací.
Pokud budete letadlo 3x denně točit a jak znám jihočechy, protože jsou šetrní, tak jim stačí Turecko, Egypt, Tunis bude se jednat cca o přepravu 4000 cestujících týdně, tak jihočeský venkov to není schopen od dubna do října kapacitně obsadit.
Jihočeský venkov obsahuje překvapivé množství milionářů.
Jestli mi nezastaví ve Veselí, tak s nima lítat nebudu… :-))
Tak to já chci v Soběslavi.
A v Táboře na Čápáku.
Tábor je velkej, tam by se mělo stavět dvakrát.!!!
Jasně, ještě i na Všechově, kde má stát nová věznice.
Mě by vyhovoval Hosín.
A na Konopišti, to bude taky stavět?
Tam bude jen výstupní stanice. Za letu na padáku.
Nestavíme, máme zpoždění :-))).
budou se v létě oblétávat i všechny koupaliště a rybníky? Koupáci by mohli ocenit…
Z časového a ekonomického hlediska naprostý nesmysl pokud nechce podojit EU z dotací a dlouholetý manažer v letectví vydržel na jednom místě tak maximálně 1,3 roku a šel, kromě Air France.
Cca 150km letadle?
V dobe kdy vzdusny prostor na CR je prehusten? A EU tlaci na rozvoj zeleznice…
Vtip?
Vlak brzy bude z Prahy v Budejovicich pod 1:45h. Potencialne v budoucnu i pod 1:20…
Dalnice je tez rozestavena. Tabor-Budejky je hotovo. Nekdo musi urgentne tlacit na pokracovani v Stredoceskem kraji. Ale tam blbouni chteji stavet v miste kdy odepameti se tezilo a krajina je jak emental
vzdusny prostor v cr teda rozhodne neni prehusten :). a tento nesmysl jste prisel kde?
ATR letí v nižší letové výšce, ta přehuštěna určitě nebude…
A problém D3 není geotechnická stabilizace starých důlních děl, ale územní rozhodnutí.
A teď si představte, že ti blbouni ještě nezbourali Ostravsko, které je poddolované skoro celé. Každý přece ví, že na poddolovaném území se nedá vůbešc nijak stavět. Na to nemusí chodit na stevební průymslovku, aby mu tam kecali o rektifikovatelných mostech.
Tato linka opravdu nedává smysl, dává to smysl jen pokud pokračujete dal z Prahy. Jinak táhnout se z centra Prahy na letiště je min půl hodiny, spíš víc, pak aspoň hodinu předem na letišti a ještě to tak 30 minut poletí a pak se dostat z letiště do města. To vlakem nebo busem jste tam rychleji a předpokládám že o dost levněji.
Doufám že se dopravce dostane do fáze letu za zaváděcí cenu a kdyz to bude do tisícovky tak vezmu synacka na výlet, v Berlíně už letadlem byl tak zkusíme ještě Prahu, protoze o tom ze letěl z Budejek do Prahy letadlem bude celej život vyprávět a vzpominat.
Francouz Ivan Chemtob tak maximálně podojí Budějovický radní.
Vyletí 1.dubna 2020 , stroj bude nějaký suchoj superjet , 4 točky denně a křtít linku bude hradní pán s čínským vyslancem po pravici a ruským po levici .
Mohlo by se létat na okruhu Pardubice – Praha – Karlovy Vary – České Budějovice v hodinovém taktu,v případě velkého zájmu i častěji.
A zálet přes KV bude jako jet z Prahy do Chebu přes Ústí. 😀
vynechal jste tuřany, mošnov a přerov
Musel jsem Vam dat minus, protoze jste vynechal Brno, Ostravu i Uh. Hradiste…
Někdo/ kakov – to neni kolem Prahy… kouknete se na mapu…
Co takhle linka Ostrava-Brno-Pardubice-Ceske Budějovice-Karlovy Vary?😁
Na L-410, 3x denně? 😀
3x denně? to je málo… to je na hodinový takt… při nejhorším dvouhodinový 😉
Myslíš hodinový leg?
A budou na to navazovat busy v KV do Sokolova?
Že by byly v JŘ poznámky: Spoj č. x vyčká příletu spoje y nejvýše 5min.:-)
Kdyz bude dobra cena za letenku, (pod 2500kc) tak si to koupim. 🙂
Dej 2500kč do banky na úrok a čekej na první let. Mám za to, že i při úroku 0,01% budeš dříve milionářem. 😉
Neschopnost dotáhnout dalnici v plné délce se začíná projevovat ve fantasmagoriích některých záměrů.
Nejdřív se dlabalo na železnice kvůli silnicím, teď se dlabe na silnice kvůli letadlům. To je normální, zvykněte si. 🙂
To by bylo hezké. Ale k pravdě blíž má Hanzi, stát je prostě tragickej ve schopnosti prosadit a postavit něco novýho. Pak vznikají nesmysly typu leteckého spojení ČB-PHA, které si vyvzdorují kraje po desítkách let marných slibů o dálnicích a rychlých železnicích.
Všechno to do sebe začíná zapadat. 777X se dostala do vzduchu, dneska tohle oznámení. Kolik Boeingů 777-9 objednala Rosa Airlines? 😀
Tak záleží v jakém měřítku ty modely budou 😂
Nezlobte se, ale velmi se mýlíte. Nový 777X je malý. Absolutně nevhodné letadlo. Chce to něco většího.
Tak na trhu je k dispozici několik volných A380 😉
A ty velké větroně z výsadku v Normandii. Ty by nešly nějak v Parsu zmodernizovat? 😉
S mezipřistáním v Pise by to dávalo smysl, jinak..
Počkat oni to myslí vážně? Tohle nebyl vtip…
Ale byl . Proto vyletí na APRÍLA ….
Ať už radši stojí dálnice než tenhle nesmysl.
Dálnice už jsou také zastaralé, dneska frčí vzduch. Není třeba tolik stavět, jen to vypustí škodlivin ještě více. Jenže téma životního prostředí je přece už od dříve zakázané. 😉
základ je platit co nejnižší daně, protože toto je fakt síla! mld fuč a ubohá linka na 150km…. Pochopil bych v rámci ČR linku KV-Ostrava nebo ČB -Ostrava, ale nic víc…
No ČB-OVA ta by si jistě našla spoustu pasažérů 🙂
To bych spíš věřil ČB-Brno, tam jezdí aspoň dost studentů a vlak je nepoužitelný a autem to moc lepší není. Obzvláště kdyby na té lince platilo Babišné 🙂
V případu cirkusu kolem letiště by mělo dávno začít konat gestapo. 700mio v tahu. Celý marketingový záměr postavený vlhkých snech. Mluvčí blábolí o turistech z Činy, zatímco čínští dopravci ruší spoje do ČR. Letiště potřebuje k uživení 80k cestujících a v Jihočeském Kraji žije cca 600k obyvatel. Do toho nějaký obskurní dopravce hodlá zprovoznit linku Praha – ČB. Bylo by to k smíchu, ale je to spíš k pláči. Pláče hlavně peněženka daňových otroků.
Dálnice se také stavěly tam, kde nebyl předpoklad naplnění kapacity, a někde se asi ani po indukci nenaplní. Tak teď se přešlo k letadlům. Jsou přece oblíbená a levná. 🙂 (Podobně se kdysi argumentovalo pro rušení vlaků a náhradu auty.)
Z centra do centra je to vlakem 2 hodiny. Nejsem zadnej fanatickej ekozakazovac vnitrostatnich letu, ale tohle se proste nevyplati casove.
Tak asi tady nikdo necili na cestovatele z centra do centra, ale z letiste Praha do Krumlova, cype.
Pokud to letadlo nebude lítat každou hodinu, tak s čekacím časem na odlet do ČB se vyplatí jet do centra a pak vlakem, cype.
Tak uz vime, ze Zbynek ma problemy s chapanim a take ze s tim nepoleti. Chudaci Rosa Airlines, toto je pro ne cerny den, maji o zakaznika mene.
do krumlova? letadlem, které končí v polovině cesty? už ty slivku nechlaste ani zředěnoó a i se škopkami opatrně
Tak se račte podívat jak se dá do Krumlova dostat vlakem (a jak na vlak v Praze a v Krumlově). Proti tomu je let do Planý a zbytek busem krásná cesta.
Program zájezdu Evropa za 4 dny:
1. den. V 6.00 přílet do Prahy. Transfer letadlem do Českého Krumlova, přijezd v 9.00. Prohlídka města, v 11.00 oběd (max 15 minut) a ve 12.30 odlet zpět do Prahy. Kolem 14.30 přijezd na hotel. V 15.00 odchod na prohlídku města s večeří.
2. den. V 7.00 transfer na nádraží a prejezd vlakem do Vídně.
Jo, to by mohlo fungovat.
A kvůli takovým pseudozážitkům (oběd 15 minut = bageta?) mi mají létat nad hlavou další bordel vypouštějící stroje, to tedy pěkně děkuji. O proměně krásných měst v prázdné kulisy ani nemluvě…
A jak jinak mají ti chudáci Číňani zvládnout navštívit 28 zemí EU za tejden, ty chytrolíne jeden. 😉
La Chouffe: ovšem pokud přiletí Číňané do Prahy, prohlédnou si Telč, Hlubokou a Český Krumlov, pak nasednou v ČB do letadla, které je přepraví na Ruzyni a odtud do Číny. Čímž odpadá přesun autobusem či vlakem že Smíchova nebo hlaváku na letiště. Jestli to turisté budou skutečně využívat je otázka, protože úspora času bude nulová, ale odpadne například riziko kolon v okolí Prahy.
A oni jako poletí skrz Prahu, aniž by se šli podívat na jedno odpoledne na Karlův most?
Jo, Karlův most už je přeplněn, každý chtěl jen na něj… 🙂 Je to pitomost, tahle „turistika“, ale co naplat. Možná přijdou jen zase větší nároky na zdravotnictví.
Nečtete pořádně. Na Prahu mají čas cestou tam.
Lukáš F.: Spousta turistů z Číny, Japonska, Koree, atd. přiletí do Prahy, jeden nebo několik dní prochazejí Prahu, pak přejíždějí do Telče, Českých Budějovic a hlavně do Českého Krumlova. Popřípadě obrácený okruh.
Takže je to otázka spíše toho, zdali budou turisté ochotni platit za letenky, když autobus či vlak bude stát výrazně méně.
A kdo to těm turistům řekne? Číňani si to sami nezjistí. Šéf aerolinky se domluví s šéfem cestovky a prostě to tak bude a basta.
Po dostavbě koridoru 1,5 hodiny expresem 😉
Železnici bylo zakázáno příliš vylepšovat už dávno. Teď už ztrácejí dech i silnice. Všude letadlem! Je potřeba větší spotřeba všeho a zkracovat lidské životy k tomu, přece…
Já nevím jestli vám to neuniklo, ale boom vnitrostátních linek tu už dávno byl a je překonán. Stejně tak létá daleko méně vojenských letadel, takže si nejsem úplně jistý tou silně uvědomělou ekologickou argumentací.
Zajímavé, že do železnic jde už pár let víc peněz než do silnic.
Po dostavbě dálnice …
To jsou jen vlhké sny. Koridor se stále rozkopaný (čili s výlukama) a NemaŠe se má stavět kdy? Takže hezkých pár let to nebude nic extra. A pak z ČB do ČK to nebude nic extra nikdy.
Už tak před rokem jsem jel expresem ČB – Praha 01:41. Vyjížděl asi o dvacet minut zpožděný a v Praze byl na čas.
Myslím, že i bez NemaŠe by mohl už jezdit hodinu a půl. Letadlem jen hodinu na letiště z centra, pak dvě hodiny na letišti, pak půl hodiny letadlo do ČB, pak půl hodiny na letišti.. jojo.. to se hodně vyplatí. Možná pro turisty z Asie, kteří sem přiletěj a nejspíš netušej nic.
No comment 😂😂😂