Z Brna dorazil poprvé přímý vlak na vídeňské letiště. Město a kraj chtějí pravidelné spoje ještě letos
První vlak z Brna na vídeňské letiště. Foto: Zdopravy.cz
Vlak zvládne jízdu na letiště za necelé dvě hodiny.
Vlak zvládne jízdu na letiště za necelé dvě hodiny.
Jako dočasné několikaleté řešení ? Před pár lety se vážně uvažovalo o realizaci spojení Brna s Vídní – E. Muskovým Hyperloopem ! Kdo vyhraje ?
V diskuzi se objevují dotazy na zakoupení jízdenky na ÖBB přes mobil. Hezky je to popsáno na YT v kanálu Roman Zíkeš.
https://www.youtube.com/watch?v=ynJHnFSbKVo
Zase Brno utřelo Prahu. Já to říkám pořád, že Brno má Prahu u zádele. Habsburská monarchie láká víc.
Nemá náhodou Praha své vlastní letiště?
.. Ale nejezdí jim tam vlak 🙂
(nicméně dotovat přímý vlak z BRQ na VIE je trochu rozporuplný nápad)
Praze je to ….. víte kde
Sranda jak v ČR nemají kverulanti respirátore. A v Rakousku jak je mají hezky nasazené 🙂 Kde se vzal nějaký gepard express. Který bydlí v Brně. A bude ho Brno a tedy „Vaňková“ dotovat?
Pockejte az zjistite, ze existujou i dalsi zeme nez jen CR a Rakousko a lide v nich zijici se stavi ke stejnym problemum (nejen Covid) zcela odlisne…
Mohu jen potvrdit, včera Rjx Innsbruck-Wien, respirátory naprosto všichni.
A to jsem tak třikrát procházel soupravu.
Výjimku jsem viděl jen obsluha DoN, ti jak mohli tak ho měli dole.
Když jsem se ocitl za Břeclaví, jako bych byl v jiném světě. Tak 50% bez. Večerní tramvaj v OV, 20%. Ale fetek pořád víc.🤔
ví pan Sůra, kde prováděli obrat soupravy ve Vídni ? Odjeli z Flughafen z 1. koleje někam jinam a tam udělali obrat soupravy a zpět z 3. koleje Flughafen, kde jezdí jen CAT a mohli tam stát tedy déle a navíc je tam spojka na 2. kolej a tedy mohli stát déle a CAT je mohl objet. Diky za info. Byl jsem tam a zajímá mne technicky možnost
obratu.
Kdyby byl vlak slušný, včetně 1. třídy, tak by mohly letecké společnosti prodávat letenky už z Brna Hl. n. s přestupem na Schwechatu.
No sehnat slusny vlak uz neni v nasich koncinach az takovej problem. Horsi je, ze ten spoj by taky musel byt spolehlivy.
Garance přestupu a nemalé náklady při zpoždění vlaku a ulétnutí letadla by šly za kým?
Za aerolinkou, ktera by tu letenku/jizdenku prodala. V tom je celej vtip. Motivaci pro cestujiciho by byla ta garance, motivaci pro aerolinku vyssi prijem.
jaktože tady stojí jizdenka 490, když třeba rj má z brna na hlavak do vidně jizdenku za 170 (autobus už stojí stejně jak Gepard E.)
jaktože je cena rozdilná o 320kč+ dotace, když se zajiždí jen o kousek navíc?
(není bráno jako kritika)
Jízdenka stala 290,-
ČD prodává lístek z Brna na letiště za 600kč. Má ale také lepší cenu 350kč, pokud se vzdáte flexibility a koupíte lístky na konkrétní spoj pár dnů předem… Vše samozřejmě 2. třída. V první třídě se bavíme o 1778 kč resp. 850 kč…
Kdyz jedu pracovne tak me taxik z Brna na letiste stal 3500,-, hodne casto jedeme treba dva, nekdy i tri a vic (pak uz taxi mikrobus).
Pokud opravdu bude prvni trida na urovni cca 1700 tak o tom ani nebudu premyslet a to i presto, ze me tenhle napad v prvni chvily nadchnul a klidne bych i vlakem jel.
Ta cena musi byt v prvni rade konkurence schopna a take „zivotaschopna“, pokud to nesplnuje tak se nema cenu o neco takoveho pokouset.
Jen pro pořádek – reagujete na můj příspěvek udávající ceny stávajícího dopravce co nabízí cestu s přestupem na hlavním nádraží ve Vídni. Měl ilustrovat, že cena nového spojení přímo na letiště za 490 kč by nebyla vůbec drahá.
No já teda nevím. Vypravit vlak v čase, kdy se nezaplní a tím pádem ani nevyplatí autobus. To je jako nasadit dvojitou KT8 na linku č. 10
V době špičky by se klidně mezi Bystrcí a Novolíšeňskou, uživila, když jede jen jedna, tak bývá dost plná. 😉
nejezdila ale vždy 10 na stránskou skálu? v líšni už dlouho nebydlím….ale myslím, že to tak bývalo…od přečíslovaní tramvají, kdy do líšně jezdila nově jen 8. místo dřívějších 10, 11 a 13
Jezdila a jezdí. Většina spojů jezdí jen na Geislerovu. Do Bystrce jezdí jako náhrada jedničky v úseku Hlavák – Bystrc, přes Českou a Tábor. Na Novolíšeňskou jezdí jen v pracovní dny ve špičku a ještě část spojů jezdí jen Bystrc – Hlavák. Jinak 8 stále jezdí St. Lískovec – Mifkova. Ovšem vytíženost desítky díky této nové trase stoupla.
Myslím samozřejmě linku 10 v bezvýlukovém stavu, v trase Nové Sady-Stránská Skála.
V bezvýlukovém stavu byla trasa ve špičku Švermova – Stránská skála.
2010-2016 jen na Nové sady, 2016-2021 byly dvě varinaty, mimo špičku Nové Sady.
Ale snad chápete, co jsem chtěl říct: Že ten vlak je zbytečně velký, když je málo lidí i na autobus.
Doufám, že ten vůz na 4. snímku není určen pro provoz s cestujícími.
Máte štěstí, že jdu zrovna kolem. Ten jídelní vůz je vskutku určen pro provoz s cestujícími a nebudete tomu věřit, ale ti v něm i skutečně běžně cestují..
A jak je zajištěna bezpečnost cestujících, když v tom voze jsou volně ložené židličky a stoly mají ostré rohy…?
Taky jsem přemýšlel, jak je to se schválením. Pokud by tam byli lidé pouze při stání, tak OK. Ale za jízdy….
I Vy máte naprostou pravdu! Každý, kdo by takový vůz chtěl provozovat, by měl okamžitě vrátit licenci!!! 😉
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_WRmz817.php
Máte naprostou pravdu! Každý, kdo by takový vůz chtěl provozovat, by měl okamžitě vrátit licenci!!! 😉
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_WRmz817.php
V tomto článku https://zpravyzmoravy.cz/z-brna-vyjel-prvni-primy-vlak-na-videnske-letiste-zatim-zkusebne-od-jara-snad-pravidelne/ je citován konkrétnější plán. „Přes složitost jednání odhaduje, že by první dva páry vlaků mohly vyjet ideálně v dubnu. Jeden brzy ráno, druhý večer, aby vhodně navázaly na odlety a přílety letadel. Cílem Brna podle něj je, aby takových spojů jezdilo šest denně tam a zpět.“.
Co dodat? No uvidíme!
6×100 000×365 = 219 mio Kč.
tak už se těším….
Jak jste přišel na tu cenu?
šest spojů denně, 365 dní v roce, tenhle stál 200tis podpory – a to se platily myslím nějaké lístky – tak jsem dal půlku, 100tis spoj.
JE MYŠLENO 6 PÁRŮ SPOJŮ NEBO 6 SPOJŮ (3 PÁRY) ?
No já teda nevím, ale z Brno-Slatina vede vlečka přímo na letiště. A z hlavního by se to dalo zvládnout za 15 minut. Není tohle náhodou lepší varianta zainvestovat doma?
Ale co z toho?
tak vyrovnali bychom se ostravě.
sice by tam nadále nic nelétalo, ale předehnali bychom cajzly.
a to za to STOJÍ
Polská letecká společnost LOT po roce obnoví pravidelnou linku z ostravského letiště v Mošnově do Varšavy. Spoje začnou létat od 28. března pětkrát týdně.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/letiste-mosnov-lot-linka-varsava-radkovsky.A220219_651785_ostrava-zpravy_jog
jedná linka pět krát týdně je dobry argument pro vlak 🙂
Dobrý počin až na tu dobu jízdy
To je zvláštní na co vše jsou peníze po Covidu, v době šetření???? Zdá se že kraj neví kam dát další peníze z daní.
¨Město
Laskavý čtenář si povšimne na obr. č5, záběr poděl skříně ode dveří = dílnou vymlácená (opravená) stěna mezi dveřmi a oknem . Rozuměj – vyklepaný kovošrot . Ostatně, stejně jako Žloutenka . To zase venku zajásali, jak se zbavili vagonového odpadu . A kravaťáci se nechávají fotit .
Na to lze říct jen jeden argument, kterým je písmeno a trojcisli :
B249…
Tak o nic jiného, než o to focení, přece nešlo. Budou volby, je potřeba materiál na sociální sítě i pro print. A dobrý fotograf umí fotit tak, aby vizuální nedostatky vagónů potlačil a tam, kde se to nepovede, nastoupí photoshop. Tady šlo o show, o nic jiného. Kdo věří ve smysluplnost takto připraveného a financovaného projektu je naivní.
já doufám že je to jen kampaň
protože jinak to je pitomost až to duní
Ano vzkutku i Regiojet má ojetiny a poněkud starší vozy, no ale tímpadem ČD taky 😀
Ale ČD je má od novoty:-D
Kastle
Ten vlak je strašná zoufalost – takže se na vídeňských kolejích objeví další popelnice – nejen od ZSSK ale nově i od Gepard Express.. Upřímně všechny vídeňské železničáře ale i obyčejné cestující opravdu lituju, že na takové vraky musí koukat!
No, heleveď, ale maj to pěkně přepatlané barvou. To ja maskovačka .
JAko nevadily by mi starší funkční vagony (když to pojede, bude topit/chladit, svítit a půjdou toalety (viď Radime?), ale ne za tu cenu – ta by taky měla odpovídat!
Jo a jízdní doba pomalu dvě hodiny, nenít o nějak sakra dost?
Video z příjezdu:
https://www.youtube.com/watch?v=Hj6m8cK12kY&ab_channel=Ex101
A nějaký detailní Fahrbericht neboli vlakopis s podrobným popisem průběhu jízdy (časy průjezdu jednotlivými dopravnami na obou sítích) by nebyl.
Potěmkinova vesnice za naše peníze. Daň po slevě na poplatníka z průměrné měsíční mzdy v ČR je 2900 Kč. Někdo ji odváděl 67 měsíců, aby se tento projekt mohl uskutečnit – přidaná hodnota nula. Příklad hospodaření státu, byť v tomto případě konkrétní samosprávy.
vozy zkrachovalé společnosti locomore
Potěmkinova vesnice…. stejně jako mezinárodní letiště České Budějovice. Letiště Vodochody kvůli pár pitomcum zazdili i když má určitě perspektivu. Takhle se jen vyhazují peníze nás všech.
Letiště Vodochody naštěstí dopadlo dobře. Že to někteří pitomci nechápou, je jen jejich boj.
A co znamená z vašeho pohledu dobře? Děkuji
stačí ruzyně? než další bordel poblíž prahy? když kapacita ruzyně stačí…?
Hlavní problém zde není neexistence přímého vlaku. Přestoupit na vídeňském Hbf z railjetu na railjet zvládne každý. Hlavní problém je tarif. Včasná jízdenka je neflexibilní, což pro návrat z letiště nechcete. A plné jízdné je absurdně vysoké.
To je ovšem tradiční problém zkostnatelosti tarifu národního dopravce. Chybi snad už jen legendární vysmivana „vstupenka na nástupiště“, nebo rychlikovy příplatek.
Takže co, chcete mezinárodní jízdenku za 0,50 Kč/km, zato s absolutní flexibilitou?
Napsal jsem něco takového, ty trole, který tyhle nesmysly o tom, jak úžasně levné CD jsou píšeš na snad každou existujici sociální síť? 😄🤦♀️
Chci moderní cenové přijatelný tarif, ve kterém tyhle složité hovadiny, ve kterých se nevyznaji ani zaměstnanci mezinárodní pokladny na hlavaku (osobní zkušenost, „najdete si na internetu“) nebyly. Levný, přehledný, flexibilní tarif, jako to funguje na civilizovaném západě či u konkurence.
Dominik je elitní modrá guma, tuhle diagnózu nemá smysl řešit.
To je fakt
To je jednoduché – napiště do Vídně, aby do Břeclavi instalovali jízdenkový automat a můžete si tam kupovat jízdenky VOR …
Tento tarif je jasný, stručný, přehledný. Pochopíte ho i se znalostí školní němčiny, pokud tam vídeňští hófráti nenainstalují SW obsahující „bez diakritiky“ slovanské jazyky – cesky, slovensky, slovinsky … a třeba i turecky ..
1)
1) Netuším, proč bych jako cestující měl psát do Vídně 2) Jako řadový cestující netuším, co je VOR, jak funguje a jak je složitý, proč taky, nezajímá mě to. 3)Nechci si kupovat jízdenky v automatu, není rok 1990,ale 2022, chci si jízdenku koupit přes internet, jako normální moderní člověk. 4)Neumím německy, proč bych měl umět pro nákup jízdenky německy? 5)Chci si jízdenku koupit v ČR a na celou trasu, tak na co mi prokurista bude automat v Rakousku? 🤦♀️ 6)Priplatek za IC je ekvivalent mistenky sc, to se směšným rychlikovy příplatkem nejde srovnávat. 7) Ne, vstupenka na nástupiště není nic… Číst vice »
Ty jsi hloupý a žádný moderní člověk. moderní člověk totiž umí cizí jazyk a zvládne si koupit blbý lístek v němčině nebo v angličtině.
Levnou máš včasnou jízdenku Evropa. To si umí koupit klidně i tlustý amík, který doletí na letiště Vídeň.
ad bod 8 – kdy jste jel naposled v nemecku vlakem, treba takovym s-bahnem?
ad 7 – vstupenka na nastupiste existuje v podstate od samotnych pocatku zeleznice u nas
Tarif VOR není ještě v mobilu?
ČD a levné?? Ahaa
Vůči rakousku či německu levné jsou. Vázané jízednky a včasné jízdenky Evropa dokonce vycházejí mnohde nejvýhodněji.
To by bylo fajn
Schnellzuschlag / EC Zuschlag byl běžný i v Německu … srovnejte si německé jízdné na téže trati mezi vlakem EC / IC / RB (v podstatě osobník) a vlakem ICE – v jízdném ICE je vámi zpochybňovaný příplatek …. i když cestovní doba mezi bodem A a B se liší v jednotkách minut ….
Vstupenka na nástupiště existovala „historicky“ ….
Ceny za které jezdí ČD určuje Ministerstvo financí. Problém je třeba řešit u nich 🙂
A na to jsi Honzo přišel jak?
Lístky Schwechat Airport – Břeclav:
Vlaky RE přestup Vídeň Floridsdorf 1 hodina 48 minut 21,80 €
Vlaky RJ přestup Vídeň hl. n. 1 hodina 31 minuta 33,20 €
Jízdenky cestujícím prodá automat s intuitivním ovládáním v češtině. Je to dražší, než u nás, ale absurdně vysoké mi ty ceny zase nepřipadají. Otázkou je, zda jsou cesty na letiště přesně ta základní dopravní obslužnost, na kterou se všichni občané musí složit prostřednictvím svých daní. Podle mého názoru v ČR neexistuje místo, kde by letecká doprava mohla být považována za základní dopravní obslužnost a financování čehokoli s ní spojeného z veřejných prostředků by mělo být zákonem zakázáno.
To pak je otázka co je základní obslužnost. To byste musel zakázat i dotované víkendové vlaky či busy do turistických destinací, na hory a podobne, to taky není základní obslužnost…
On je dost rozdíl mezi snahou rekreační oblasti zbavit automobilů a předvolební korupcí voličů létajících na dovolené.
No zase když to znamená ušetřit za „investice do rozvoje“ letiště vlastního, tak je to určitě mnohem lepší. 🙂
Možná pochopili, že letiště v poslední zatáčce před Vídní nemá do budoucna perspektivu. Určitě to rozhodování pro místní patrioty nebylo jednoduché.
Scotty říká, že z Vídně do Ostravy je cena od 24,90 €
Já hledal ceny do Břeclavi na dnešek, tedy žádné včasné nákupy apod. Popravdě, já do Vídně jezdím z Břeclavi zásadně bez jízdenky. Přirážky tam nevybírají a jízdenky často vůbec nekontrolují.
Kade isli? kolko to trvalo? ako prebiehal obrat na letisku?
Kolko to trvalo vidim, nedavam pozor. Co sposobilo to parminutove meskanie?
Nezlobte se na jiné kvůli vlastní hlouposti.
Super konečně posun ještě po cestě alespoň jedna zastávka třeba Šakvice a nemá to chybu …
Žádný Šakvice, hezky Zaječí 😀
ok tak jinak Hrušovany u Brna 😀 ať mě to zastavuje u baráku 🙂
houby! pouzdrany a ladna!
Já chci zastavovat i v Moravském Krumlově a Hrušovanech nad Jevišovkou. Odtud se také jezdí na letiště Schwechatu, dokonce víc než ze Šakvic.
a obnovíme konečně ten úsek laa – hevlín.
což by IMHO byla menší blbost než ta dotace do tohodle nesmyslu
Jistě, už na to pomalu psychicky připravujeme Centrální komisi ministerstva dopravy. Ono i ekonomicky to vcelku rozumně vychází. Potíž je snad jen v tom, že starostka Lávy Barbora to moc nechce, neb se obává narušení klidové sídelní zóny na severní straně Laa nákladními vlaky dvakrát za hodinu, když teď je tam krásné zarážedlo a konec troleje z Vídně.
Klidová sídelní zóna generující kolony aut dojíždějících tam, kde se něco děje, místo aby sedli právě na ten vlak. A ať si radši jinde užijí kamiony, než by nám tu projel vlak. No jo, nejen čeká klasika. Hlavně, aby to dobře vypadalo, sloužit to nemusí.
františku, studovat. Lava = Laa an der Thaya.
pokud tam nějaká starostka Barbara je, tak reprezentuje rakouské NIMBY, ne ceske 🙂
ps: a ještě ta spojka z novosedel do Lávy. a trať že slavonic, cyklistezku rozjezdime sukafony
Spojka z Novosedel do Lávy je pasé, ale rozumně vychází východní spojka okolo Hrušovan pro bezúvraťovou jízdu Břeclav-Hevlín-Vídeň pro odklony. Slavonice teď nechme stranou, to není posila k I.koridoru a nikoho to nezajímá.
Stačí chvilku hledat….
https://www.railpage.net/fotografie/novy-hrac-na-ceskom-zeleznicnom-trhu-cz-train/
Ako autor článku, ktorý si sem poslal len dávam na vedomie že tam nikde nepíšem o tom, že CZ TRAIN je dopravcom. Nakoľko ním nie je.
Nicméně CZ Train nenalézám v obchodním rejstříku. Ani slovenském.
https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-$firma?nazev=CZ+Train
Bohatý stát ty Čechy fakt. Další nesmysl za peníze daňového poplatníka. Kdyby tak raději byli propojené dálnice na Vídeň, hromadu lidí by si tam dojelo i samo bez nutnosti dojít státní kasu.
Ten kousek chybějící dálnice mě nevadí, když tam jedu.
Ale platit parkovný na letišti mě teda přivádí do infarktu 😀
cca 1000kč za 24 hod. Tak si spočítejte na kolik vyjde týdenní dovolená ?
No jsou zájezdy kde je v jeho ceně i parkovné u letiště. Pak jsou dovolené které si plánuje člověk sám a jen blbec by parkoval 14 dni na letišti.
Asi moc necestujete
Až dost, z Vídně obzvlášť, ale vím i kde parkovat levně.
A pokud jste z okolí Brna není lepší sednout na vlak a dojet až tam. A nemyslím tím ten slátaninu se kterou tam jeli ted.
Nejsem z Stc kraje a i tak používám auto. Skutečně vlak pro mě nebyl, není a lepší nebude.
No ale při 2-3-4 lidech to asi jaksi lepší (cenově) nebude.. pokud by se parkovalo zdarma nebo levně.
Týden na Park C stojí 80 €.
jedna noc stačila, když jsme došli k autu tak bylo odřený cca za 10.000kč
Takže raději využiju toho vlaku nebo busu až bude jezdit.
Stačí použít správně internet. ParkenPanda nebo ParkTiger stojí na týden 59 EUR, včetně dopravy na letiště a odvozu zpět…
Přesně tak, levnější než v Praze…
Netušil jsem, že Euro je už za méně než 10 kč… Srovnatelné firmy jako FajnParking u letiště Praha účtují za stejnou službu 600kč na týden…
Přesně toto jsem měl na mysli
a vy si myslite, ze kdyz je 1000 / den, tak 15 dnu stoji 15 tisic?
osm dni ve vidni na parkovisti asi pet minut chute od letiste vyjde na nevele tri tisice.
A najednou je „drahá“ jízdenka na 20 Euro cenově úplně jinde…
Kdo chce opičku, musí mít na banány…
95 % lidi raději pojede na letiště veřejnou dopravou, pokud bude spolehlivá a kvalitní. Málokdo se chce trepat autem, bohužel v současnosti v mnoha případech neni jiná možnost, než se před dovolenou nervovat řízením na noční odlet. Váš komentář je absolutně dementní a je evidentní, že snad ani nikam necestujete, jinak byste tohle nenapsal
Opravdu? A s těmi 95 procenty lidí jste mluvil? Že to tak víte. Soudě dle českých SPZ v okolí vídeňského letiště to asi tak horký nebude. O cestování vím své obzvlášť z Vídně. Většina těch lidí sedne po příletu raději do vlastního auta než do socky směr Čechy, ne každý je z Brna.
Četl jste vůbec článek a víte něco o situaci ohledně cestování na vídeňské letiště? Problém je v neexistenci spolehlive a pohodlné alternativy, proto tam lidi jezdí autem, a proto se řeší možnost vlaku, aby autem jezdit nemuseli… Bože můj, trochu logiky chlape
tak spolehlivá alternativa samozřejmě je – railjet do vídně a pak kousek na letiště.
ale kdo by to proboha dělal?
Přiznávám se , že patřím k těm šotomaniakům, kteří na Wien Hbf přesednou z vlaku do vlaku a na letiště v klidu a míru dojedou. Tím samozřejmě nic proti tomu, kdyby mi někdo chtěl vnucovat přímé spojení, ale kvůli mně to dělat nemusejí.
A co byste ještě chtěl – v pracovní den máte za 24 hodiny v nabídce 28 spojení Břeclav – Flughafen Wien, víkendy „jen“ 22 spojení …
V opačném směru o něco více …
To je vám málo ?
Stačí umět hledat v jízdním řádu … kdo umí, umí – kdo neumí, čumí ….
Ale lidi v roce 2022 nechtějí hledat v jízdním radu, řešit přestupy, nervy, že jim ujede navazny vlak, zda jim bude platit jízdenka v následujícím vlaku (po zkušenostech s CD se holt boji, že ne)… Proberte se už na tom CD konečně, nároky na cestování se změnily.
tak ať si tu svoji tupost a lenost platí ze svého. v roce 2022.
pokud je někdo takový tydýt, že neumí vyťukat
http://www.cd.cz
zadat odkud břeclav
kam flughafen wien
a vidět spojení
nebo se taky podívat na stránky letiště
tak má prostě smůlu.
bude sedět doma, nechá se zavést busem či taxíkem či jakkoliv jinak….ale nic ho neoprávňuje očekávat, že mu jeho neschppnost bude někde nahrazovat babysittingem placeným z veřejných peněz
PS: z Wien Hbf jezdí 4 vlaky za hodinu na letiště….
Cestující chtějí jednoduchý, snadno vyhledatelný (včetně ceny) a hlavně spolehlivý spoj na letiště. Oni si totiž cestování nepletou s nějakou zajímavě obtížnou strategickou hrou.
promiňte, ale vlak jede z Brna co dvě hodiny na wien hbf. odtam 4x za hodinu na letiště. jeden přestup.
pokud tohle je složitá strategická hra, tak smolík, jeďte si autem busem seďte doma.
ale pochybuju, že pokud nezvládáte 1 přestup, tak najdete letiště ve Vídni nebo najdete bus co tam jezdí.
Opravdu reagujete na totéž co já?
ale pokud reagujete na pana Zikmunda, tak reaguju na vás správně. fakt není raketová věda se dostat ve Vídni na letiště. jde o to se odvážit….většina lidí akorát prndá jak něco nejde…protože by museli vystoupit ze své komfortní zóny nebo by museli říct, že se jim nechce nebo rovnou nechtějí. krásný případ byla moje maminka, která mi donedávna tvrdila, že v brně nenajde ten správný perón….a to tu žije celý život. když se chce, spousta věci najednou jde. a nemusí každý vymýšlet jak se dostat VHD z prahy do Bozkova na cca 9hod ráno….to je vskutku šílená akce. jde o… Číst vice »
Pan Diesel tam jezdí autem z principu. Přece nebude používat ‚smradlavou socku“, když může spoluvytvářet smradlavé kolony a nárokovat více asfaltu v krajině. 😉
Jinak opět jste dokázal, že toho nacestovano opravdu moc nemáte. Už vás vidím, jak po X hodinovém red eye letu nadšeně budete nasedat do auta a řídit. 😀 To opravdu většina cestovatelů, o kterých píšete, nechce a pojede nikoli sockou, ale pohodlným vlakem, až tato možnost bude. Socka pak bude spíš to auto, ostatně trend západních zemí je jasný, pokud to jde, autu se moderní západní člověk vyhýbá 🙂
pokud nechci řídit ani neumím přestoupit jednou z vlaku do vlaku, tak sorry. musím sedět na zadku doma. tam mi složitý přestup ve vídni na jižním nehrozí
Přesně takhle jsem odkudsi přiletěl do Vídně, tam přesedl do auta, vyrazil na Plzeň (do Prahy nic neletělo) a u Rokycan mikrospánek. Nechci více, od té doby na letiště radši VHD. To se týká VIE, MUC, PRG, výjimečně i FRA.
Ale proč ne, nehod je přeci také pořád ještě málo. Já se vyhýbám silnicím i z tohoto důvodu – leckdo prostě „musí jet autem“, i kdyby měl ostatní zabít. 🙂
Osobne znam 0 lidi, coz je priblizne 0 % 😉 kteri by chteli na letiste hromadnou dopravou. Kdyz nic jineho, tak se nikomu nechce nekolikrat prestupovat, obzvlast, pokud maji nejaka zavazadla. Na druhou stranu, moje socialni skupina muze byt vyjimkou a nema smysl na jejim zaklade cinit zadne ukvapene zavery.
Predpokladam, ze na rozdil ode mne budete vychazet z nejakeho pruzkumu na reprezentativnim vzorku populace a predpokladam, ze vam necini problem uvest zdroj.
Můj zdroj jsou zase mi známí, z vysoké školy, z práce, téměř odevšad a v podstatě nikdo není ochoten si kazit dovolenou řízením a řešením parkování a nervů z toho, jestli tam auto po příletu bude… Ano, možná jsem taky divná sociální skupina, jak říkáte, ale já znám přesně 0, tedy přibližně to dělá 0 % lidi, kteří jsou ochotni jezdit na letiště vlastním autem.
Zejmena u te dovolene mi spise pripada krajne neprakticke si ji kazit tahanim zavazadel na zastavku, do saliny (neco jako tramvaj, ale v Brne), do vlaku, do jineho vlaku (budou-li dostatecne stedre dotace, tak tento prestup odpadne) a pak z vlaku na letiste, kdyz je mohou nalozit do auta pristaveneho pred domem a pak z auta pristaveneho u letiste.
Pokud se nemylim, tak vetsina obyvatel Brna nema auto garazovane. Takze behem dovolene trnou, zda tam po navratu bude i kdyz ho nechaji na ulici/parkovisti pred domem.
taxi na nádraží, to znáte? a víte, proč mají kufry kolečka?
A ten kdo jede na jakékoli letiště veřejnou dopravou snad přestupovat nemusí …
Jeden přestup se dá snadno vydržet. Dost důležité ale je, jestli se nachází ve vaší komfortní zóně. Třeba jestli je ve městě které znáte (nejlépe vaše vlastní) a jestli jste tam už párkrát přestupoval.
já znám zase celkem málo lidí, co touží po odložení si vozu na letišti za iks tisíc
zrovna za měsíc a půl odlétáme z vídně směr afrika.
Ani na sekundu mě nenapadlo, že bych tam jel MHD.
ohledně nervování – mnohem větší nervování je (apson pro me) jet MHD, než autem. auto je rozhodně spolehlivější a je mnohem méně náchylnější na to zkejsnout v koloně.
Můžete mi vysvětlit tu teorii, ve které je auto méně náchylné na zkysnuti v koloně? To mě opravdu velice zajímá.
velmi jednoduse. spolehliva navigace a moznost kdykoli uhnout a jet jinudy.
to u mhd neni ani zdaleka zcela bezne.
U MHD zcela jednoduše, spolehlivá apka, která vyhledá alternativní spojení… A když už v té zácpě jste, nejedete z ní ani autem. To, co jste napsal je absolutní nesmysl, navíc ve většině zemí je letiště spojení metrem či vlakem, kde na rozdíl od auta zácpy fakt neřešite
jak treba ve vlaku seklem nekde uprostred vysociny presednu alternativni trasu ?
ona totiz ta sikovna navigace mi o te kolone rekne behem par minut po jejim vzniku. takze odbocim z dalnice davno pred tim, nez se k ni dostanu . ziva telematicka data ze silnic se dneska do navigace dostavaji okamzite.
takze jediny kriticky moment je, ze k ze kolone dojde tesne prede mnou
Auto má samé výhody. Proč s ním tedy nejedete až do té Afriky, v pohodlí, bez kolon a zdlouhavého čekání na odbavení na letadlo, které je vlastně také sockou? Mnozí jeli s autem i kolem světa.
třeba byli dva, co si v Africe s autem udělali super jméno….
jo, tak ve vídni zácpy nejsou a nikdy nebyly, zato těch zácp na trati, každý druhý den to nejede půl dne.
nikomu nenutím ať si kamkoliv jezdí vlakem či MHD.
ale přiznejte…že se vám prostě nechce. a nevymýšlejte ty rádoby racionální důvody
a znova. ve vidni me zacpy zily netrhaji. proc by mely?
vam se proste nechce – ne. chce. ale auto je jednodusse praktictejsi. a spolehlivejsi.
Pokud vás 1,5 hod. za volantem nervuje, dovolenou jistě zasloužíte. Podle zbytku příspěvku lze usoudit, kde.
Vy dojedete autem z Brna na letiště za 1,5 hodin?
Navíc já jezdím z Prahy, tam to 1,5 není ani do toho pitomeho Salingradu, pardon, Brna 🙂
Pak je ale pro vás patrně lepší přestupovat v té Vídni než v Brně.
pak ale nechápu co řešíte…
brněnské nádraží bez eskalátorů, se špinavými výtahy, z nichž ten od budovy je vysloveně snadno nalezitelný, dopravně číslovanými kolejemi (neboli u 1. nástupiště je kolej č. 3….novinka od reko…ať žije SŽ) a dvěma kusými nástupišti někde v hájičku zeleném je výrazně větším problém než vyvoněný krásný vídeňský hlavák
Aber nein – tohle není věc státní kasy, skrblíka Stanjury nebo tiskového mluvčího ODS Kupky, ale brněnské královny a jejích oddaných služebníků ….
Čechy nejsou stát!
Jasně, proč by stály, Čechy jsou Jet! Asi proto se tak teď jmenuje kdejaký vlak.
Vynechám komentář o potřebě takovéhoto spoje a změřím se pouze na použité vagony v soupravě. Ten jídelák, nebo co to má imitovat, to je jak fotka z albánských drah, a ty kupéčka se zabudovaným stolkem, který vymyslel někdo, kdo nemá rád lidi a jejich pohodlí, to je hotové zlo..
V Albánii jste určitě vlakem nejel. Jinak byste toto nemohl napsat.
Jistě, měli tam nasadit vrchol kultury cestování jménem B249 👏
Stolek v kupécku je ideální pro každého, kdo chce cestu trávit efektivně práci nebo sledováním filmů a podobne, a ne trávit 3 hodiny cesty cumenim na protisediciho v kupé…
Máte pravdu, stoleček je ideální, ale tohle mi od pohledu připomíná vozy SNCF, kde je do vozu délky 26,40 m natěsnáno 12 kupíček, případně se jedná o řídící vůz rekonstruovaný z osobního vozu, a je tam prostor pro přepravu jízdních kol …
Nikoli neopodobné „honeckerům“ s 96 místy (2 x 12 „čtyřek).
Mohu vás ujistit, že cestování v takovém sardinkovém voze se stolečkem s osmi sedáky je opravdu úžasným zážitkem ….
Prý stoleček je idelální.. Očividně dost bipolární tvrzení (ostatně stejně jako to moje). Za ideálnější bych tam považoval metrovou díru v podlaze s průhledem do kolejiště..
Doporučuju návštěvu Albánie… pak pochopíš, žes napsal nesmysl… 😀
Neboj Honzo, někdy se do Alboše mrknu, ale to už tam budou jezdit TGV.. 😀
Máte naprostou pravdu! Ten jídelák je hrozný! Každý, kdo by takový vůz chtěl provozovat, by měl okamžitě vrátit licenci!!! 🤣🤣🤣😉
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_WRmz817.php
Čekal bych, že brněnští radní opráší to memorandum s amíky o výstavbě roury s vakuem. To by byli ve Vídni za 20 minut. :o)
Myšlenka zajímavá ale ekonomicky sebevražedná, 5 páru denně to jsou dvě jednotky (200mega spíš víc) a bez integrace S-bahn bez šance protože nikdo nedokáže pro těch pár lidí zaplatit poplatky za vlakovou cestu. I RJ jezdí do Chorvatska raději přes Maďary, je to dal o to horší cesta ale levnější.
A nemá regio od letoska jezdit přes Rakousko.
Jaké koli spojení na ranní lety či večerní lety je tragické nebo žadné , ať bus nebo vlak přes večer /noc/ rano zoufale chybí..
Přímo Gepard jezdí se svými minibusy v návaznosti na ranní odlety a večerní přílety.
28 vlaků v „kladivka“ / 22 o víkendu z BV na Flughafen Wien je opravdu „tragické“ spojení ….
Až to zase někdy pojede, tak mi řekněte. půjdu si to vyfotit a možná i dovnitř na minutu vlezu…než to zase zruší 😀
Ono kdyby to bylo takové terno, Jančura už tam těmi vlaky taky jezdí. Nápad není špatný, ale nemyslím že budou vlaky nějak vytížené.
Spíše tuším dotaci.
Jinak kdyby raději JMK konečně dotáhl s ŘSD těch pár kilometrů na Mikulov, bylo by letiště hned skvěle dostupné i tím autobusem.
Daleko víc času než mezi Pohořelicemi a Drasenhofenem se ztratí průjezdem Vídně, což by řešil tunel pod Lobau. S tím ale budete muset za zelenou Leonorou.
Ono jde hlavně o kapacitu trati a jak to bude v době, kdy ÖBB Infrastuktur bude modernizovat Feerdinandku od Grenze na jih …
Snažíte se ohromit znalostí němčiny?
Proč – Grenze je železniční terminus technikus …
Koukněte i na jiné příspěvky. Tahle modrá guma se s němčinou ráda předvádí.
Tohle snad bylo zbytečné, nemyslíte?
Zajímalo by mne, kolik lidí z Brna a okolí využívá každý den služeb vídeňského letiště. Kolik jich je v celoročním průměru ? Nikde jsem toto číslo nečetl. Pokud někdo chce utrácet peníze daňových poplatníků tímto směrem , měl by si to dokázat obhájit.
Dále… pokud jde o zajímavé množství, poté by mne zajímalo, zda se vedla jednání s vídeňským letištěm o příspěvcích na provoz této linky. Jestliže takový Ryanair je známý tím, že všude kam létá chce slevy na poplatcích a dostává je, tak proč by podobná jednání nemohla vést brněnská radnice v kooperaci s JHM krajem.
Nechť to jezdí na provozní riziko města, to si zřídí prodejní kancelář a časem se o zastupitele začne zajímat kriminálka – porušování povinností při správě cizího majetku …. v Brně Bohunicích je vazební věznice ….
Ročně by to mělo být přes půl milionů občanů JMK.
Podle zdrojů z letiště Vídeň bylo pasažérů z jižní Moravy cca 0,5 miliónu za rok. Před Covidem. Možná to vše není jen o poplatcích, ale taky o tom za kolik Ryanair své letadlo natankuje. VIE i BTS sídlí každá hned vedle státní rafinerie… BRQ tedy ani náhodou…
„státní“ je volovina. Myšleno spíš „obří“ nebo „strategické“
Z jižní Moravy … nikoli z Brna …
Jižní Morava je Znojmo a okolí, stejně tak jako Veselí nad Moravou …. nebo Letovice ….
Čekal jsem, že se toho chopí České dráhy. Byla by to dobrá příležitost prezentovat Emila Zátopka (tedy lokomotivu).
Když ji tam tatínek uvidí na vlastní oči, tak ti ji konečně koupí jako dárek pod strom? No a nechtěl by ti koupit rovnou všechny?
Zátopek tam jazdí už dlhodobo a rakušáci majú z neho vrásky.
Ten tam v minulosti (např. 2018/ 2019) jezdil ….
Řada 380 nepokrývá ani vlastní turnusovou potřebu..
OK, ale ať se nevrací zpět.
Volby, volby a zase jenom volby. Potom 4 roky klidu.
Chápu myšlenky radních. Ale dnešní spojení s rychlým přestupem ve Vídni za necelé dvě hodiny z Brna hl.n. až na letiště mi nepřijde vůbec špatné. Možná doplnit ještě nějaké dva okrajové spoje a bylo by to fajn 🙂 Možná ještě ve špičkách zahustit na hodinový takt. Ale přímé spoje podle mě nemají šanci se uživit..
Zajímalo by mě, jak se chtějí dostat na jízdní dobu hodinu a půl, když jenom 1:30 to trvá na Simmering a odtam to teprve uhne na Schwechat, což je další čtvrthodina. A to ještě kdoví, jestli bude volná dopravní cesta, protože tam jezdí S-Bahny, rakouský Railjety a teď po koroně už možná začal i CAT..
Až rakušáci opraví celou štreku od st. hranice do Vídně, tak by to možná vyšlo.
Otázka bude, jak to bude s propustností trati, až to opravdu rozkopou.
https://zdopravy.cz/rakusane-zahajili-modernizaci-trate-na-breclav-zmizi-18-prejezdu-102601/
CAT pořád nejezdí …..
Začíná úprava Břeclav-Stillfried na 200 km/h a i u nás se plánuje Šakvice-Břeclav na 200 km/h. Ono to postupně minutu k minutě půjde. Víc se obávám nárůstu nákladní přepravy v příštích letech. Pokud se neudělá VRT Brno-Břeclav či aspoň neobnoví Hevlín-Laa pro občasnou posilu kapacity ferdinandky, tak ty vysoké rychlosti pro osobní dopravu nemusí být reálně využitelné.
Kdyby vedli koleje do Katowic, tak udělat i přímý spoj Ostrava – Katowice Airport a vykašlat se na Mošnov. Mošnov může být jen nákladní letiště.
Vlak na Mošnov byla hlavbě dobře vyhozená miliarda.
Miliarda?
Kdyby tam jezdily Regínama, ušetřili by cosi… Je to totiž kauf.
A co by ušetřily? Jako že Panther dojede z Bohumina do Studenky a tam se transformuje na Regionovu?
Jako Brnakovi se mi to libi, nesnasim cesty na LVH v Praze. Ted to jeste zabudovat do leteckych systemu tak, aby to bylo v ramci letenky, abych se nemusel bat, ze kvuli zpozdeni vlaku prijdu o let, a bylo by to dokonale.
a budete to platit v ceně bez dotace, čili stejně drahé jako letenka? já jenom, že se prachy nerodí na stromech….
souhlasil bych s tím, že se nějak musí řešit okrajové polohy. ale nevím, zda je třeba na tohle vlak.
ale pod lživým argumentem se složitým přestupem ve Vídní na hlavním, to celé dost smrdí
Uplne nevim, co myslite tou cenou bez dotace, proste by slo o to, ze by prodejce letenek garantoval, ze kdyz odjedu z Brna spravnym vlakem, tak se taky dostanu do cilove destinace stejne, jako kdyby se jednalo o letenku Brno -> cilova destinace. Samozrejme riziko mimoradnosti by bylo zapocitane do ceny letenko-jizdenky.
Co myslite tim lzivym argumentem se slozitym prestupem ve Vidni?
že je daleko větší riziko, že se z Brna vůbec / včas nedostanete do Vídně než ze se z Wien Hbf nedostanete na letiště
pokud někdo neumí ve Vídni na hlavním přestoupit, nenajde gate na letišti
garance jízdenka – letenka…to záleží taky dost na aerolinkách, ne jen vlakovém dopravci
200k z eraru je drobecek..hlavne at nepraskaji zilky, zdravi az na prvnim miste🤷
No, jen nesmí být nadrobeno moc.
Souhlas, obskurni letiste pro cargo, spadova oblast do dvou hodin. Na airport hub se stestim hodinu je i na heathrow. Ja bych tedy radsi do Vidne vlakem, nez z Brna s prestupem 🙂
tohle je sranda.
jen aby nestál 200tis Kč každý vlak, nejlépe v hodinovém taktu. pak máte 5 mio denně, 1,8 mld ročně.
za takovou pitomost
Když to bude bez chlebíčku, třeba něco ušetří. 🙂
Když byl šéfem ODS Klaus, tak měl člověk jistotu, že do takových nesmyslů se veřejné peníze investovat nebudou. Nyní už je ODS stejně bezpohlavní stranou, jako všechny ostatní. Nechápu, jak takový nesmysl mohl politik, hlásící se k „pravicové“ ODS vůbec vymyslet
Hlavní strůjci myšlenky jsou na hejtmanství, které spravuje KDU – ČSL
U zrodu této myšlenky byla jakási Vaňková ? To je ODS a Brno , ne ?
Přesně, takovej odpad jako ODS by něco jako veřejnou dopravu nejraději zrušil… Obzvlášť někdo kdo musí krást i cizí pera, páč na vlastní nemá….
ODS zde vládla dlouhá léta a nikdo veřejnou dopravu nerušil. To, že se snažila utlumovat dopravu na tratích bez cestujících a perspektivy, za to spíše zasluhují uznání a nikoliv dehonestaci…
Nerušili ji, to ne. Jen úplně zdecimovali. Nejen ODS, přispěli významně i lidovci a ČSSD. 15 let a rozvoj nulový.
Tak to buď jste hodně mladý, nebo nevíte nic. Hned po nástupu ODS mělo jít v první fázi 33 procent tratí do kopru. Nikoho nezajímali ani úseky, kde dnes jezdí přes 1000 cestujících/den. Pak se rušila ozubnice Tanvald – Harrachov (za Římana) Tuším rok 1997. Video z rozlučkových jízd je nyní i na jútú. Na vagonech jsou i jména aktérů. V konečném důsledku měly být podle plánu (dle koncepce Stráského za nápovědy tzv. „zahraničních expertů“) ponechány jen tranzitní koridory a teď si nejsem jistý, zda i několik velmi málo spojovacích tratí nebo dokonce žádné. Byl jsem u toho jako mladý… Číst vice »
Ono to bylo trochu jinak. Zavedla se klasifikace tratí na celostátní a regionální. S tím, že ty regionální byly určené k privatizaci. Síť regionálních drah tehdy byla o cca 30% sítě… takže nikoliv , že by měly zůstat pouze koridory. A co si budeme povídat , síť regionálních železnic , když nebudeme počítat tratě jako Liberec-Tanvald či Otrokovice-Vizovice atd. , je v podstatě na odpis…
Právě že šlo o zrušení, hlavně co nejrychleji. O privatizaci sice mluvili, ale nic z toho nebylo dotaženo do konce, natož řádně připraveno. Ty kroky měly být postupné, jenže tvrdý odpor hned na začátku vše zastavil. Byl to zmatek nad zmatek, nic víc. O tom, že stát bude pouze investovat výhradně do tzv. „výstavby“ koridorů byla již hotová věc. I když chápu, že těch 33 ptc. tratí v prvním balíku určených na odpis (privatizaci) byly často jen koncové úseky, tak tam byly i tratě typu, které jste uvedl. Pokud si dobře vzpomínám, Otrokovice – Vizovice tam byla taky. Ale což… Číst vice »
Na to jste přišel jak? Naopak, největší chaos v dopravě dělala ČSSD a ANO, stačí se teď aktuálně podívat třeba na Koved a kdo vládne v ZLK.
Komerční doprava téměř zlikvidována jen proto, aby pár krajských couráků směr Brno mělo kšeft.
Nová licence prakticky nelze vydat, aby to mělo nějaký smysl.
To by mě vážně zajímalo, jak se na tu 1:30 hodiny jízdní doby chtějí dostat. Stejně to musí dojet až na Simmering, což je jízdní doba 1:25 a odtam to teprve uhne na Schwechat, což je dalších 15 minut, a to ještě kdoví, jestli vůbec bude volná dopravní cesta, protože tam jezdí S-Bahny, rakouský Railjety a nejspíš po koroně už i CAT.
to jsou zbytečné informace, které voliče, na které to má zapůsobit, nezajímají a ani je nepochopí.
přímý vlak. nevadí, že pojede třeba o hodinu dýl, nebo přinejlepším stejně. ale je přímý…..podívejte se co nám vaňková nadělila
Přesně, plusové body si připíše primátorka Vaňková z ODS, přesto že jde o nápad krajské KDU – ČSL, která má tamního hejtmanam
bílá kobyla dona Pabla začala volební kampaň….
Oni si ještě ošklivě rozbijou hubu na té 5 miliardové aréně.
tak ale zase někteří zbohatnou.
Liberec, náš vzor! (z hlediska zadlužení města…)
Myslíte, že stavět arénu ANO s aktivisty z předchozího vedení města, že by to zvládli lépe? Mrázek nezvládl ani dořešit těch pár pozemků u Lužánek, kdyby se mělo stavět tam.
Co to melete s aktivistama? Proč by se vůbec měla stavět nějaká aréna? A ještě k tomu z městskýho, když město si ji ani neumí samo provozovat. Ještě něco zbytečnějšího, jak vyhodit 5 miliard, tam nemáte?
KDU?
na hejtmanství taky září ODS a ta rovněž září na velké radnici. a zrovna vaňková o tom vlaku docela básnila. grolich rovněž nemlčel, ale tak nějak mi utkvěl v mysli méně
A já tomu ze začátku plánování i trochu fandil.
Ale když vidím tuhle formu startu, tak jde úplně jasně jen o předvolební trapasení.
Sorry, ale co jste čekal? Tohle nemá za cíl nic jiného než udělat politickou kampaň. Do Vánoc tenhle spoj přestane jezdit, to ať se šotouši třeba stavěj na hlavu.
Ale oni to přece „nevymysleli“ kvůli šotoušům! Ti přilezli jak vosy na med.
Přesně tak. A ty vosy, až to bude končit, budou nejvíc křicet.
Řekl bych, že bodat, a že těch žihadel nebude málo.
To se to vymýšlí kraviny, když to nejde z vlastní kapsy.
Město si to vymyslelo, město si to platí, tak co? Jde to na politickou odpovědnost radních.
ale blbost to je, ne?
Je. Ale hlavně záleží na tom, co si o tom budou myslet brněnští voliči. Což já nejsem 🙂
já mám ještě čas si změnit bydliště 😉
jen si musím rozmyslet, kdo mi vadí víc. modré straky v Brně či v Praze….
Ne že bych z ODS skákal radostí, nicméně to, co v Brně vládlo před nimi nebo to co teď vládne v Praze, je (nejen co se týká dopravy) ještě daleko horší.
naopak v praze se mi scheinherr velice líbí…ale tam se neshodneme.
já méně pruhů pro auta dost vítám. jakkoliv na kole ani nejezdím…
a mimochodem, krom kreslení nesmyslných cyklostezek, se Scheinherrovi dost dařilo jinde
Například v dokončení městského okruhu, výkupu pozemků pro D0. Tam za ním zůstalo nesmazatelně bílo.
no, takže popořadě: 1) D0 má řešit ŘSD. ne Scheinherr. a mimochodem zrovna první pozemky za cca 100 mio vykoupili. k tomu plno mají a další může poskytnout stát…ale dosud neučinil. to k té lži číslo 1. 2) ke lži č. 2 – příprava blanky II běží, buď už je nebo v krátkosti bude upravená dokumentace pro územní řízení. mimochodem, co v daných věcehc udělal nějaký z vašich idolů, třeba Ms. Udženija nebo Krnda? fakt Scheinherr není nejúžasnější, krom jiného to moc není ani politik, spíš technokrat nebo dokonce spíš technik, ale práce za ním je vidět. jak vidno, davu… Číst vice »
Scheinherra vnímám jako šílence, po kterém se asi bude muset dost „uklízet“, ale to jak úspěšně tlačí k realizaci také dobré projekty je obdivuhodné a podle mě si ještě jedno období zaslouží.
Jenže ony ty peníze města se nevzaly jen tak. To jsou peníze, které jsou z daní a měly by tak být řádně použity. Proč má město platit za něco, co už obsluhuje soukromík i když třeba autobusy.
Uf, překvapivě chápu, že město Brno neemituje vlastní měnu, ale hospodaří s přídělem peněz z RUD. Nicméně. Za to, jak s ním hospodaří, jsou zastupitelé – radní, odpovědní svým voličům (pokud se nejedná o trestný čin). Jestli tady radní schválili tento vlak, může se to leckomu nelíbit (mě to taky nepřijde účelné). Ale je to na stejné úrovni, jako když radní schválí příspěvek na nějakou kuturní akci, nebo na opravu T3, nebo cokoliv jiného. Vždycky se to někomu líbit bude a někomu ne. A od toho jsou volby, aby to lidi svým zastupitelům spočítali.
Tak zrovna co se týká dopravy, tak město hospodaří docela dobře. To už mi přijde mnohem horší ten krajský nákup vlastních vlakových souprav.
který skoro celý zacvaká EU? proč?
PS: samozřejme jen pokud to škodovka včas dodá a bude to fungovat…