Z Brna dorazil poprvé přímý vlak na vídeňské letiště. Město a kraj chtějí pravidelné spoje ještě letos

První vlak z Brna na vídeňské letiště. Foto: Zdopravy.czPrvní vlak z Brna na vídeňské letiště. Foto: Zdopravy.cz

Vlak zvládne jízdu na letiště za necelé dvě hodiny.

256 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
stanik

Jako dočasné několikaleté řešení ? Před pár lety se vážně uvažovalo o realizaci spojení Brna s Vídní – E. Muskovým Hyperloopem ! Kdo vyhraje ?

Důchodce

V diskuzi se objevují dotazy na zakoupení jízdenky na ÖBB přes mobil. Hezky je to popsáno na YT v kanálu Roman Zíkeš.
https://www.youtube.com/watch?v=ynJHnFSbKVo

Joseph

Zase Brno utřelo Prahu. Já to říkám pořád, že Brno má Prahu u zádele. Habsburská monarchie láká víc.

Daniel Mach

Nemá náhodou Praha své vlastní letiště?

mgr.pavel

.. Ale nejezdí jim tam vlak 🙂

(nicméně dotovat přímý vlak z BRQ na VIE je trochu rozporuplný nápad)

Martin

Praze je to ….. víte kde

zdeněk

Sranda jak v ČR nemají kverulanti respirátore. A v Rakousku jak je mají hezky nasazené 🙂 Kde se vzal nějaký gepard express. Který bydlí v Brně. A bude ho Brno a tedy „Vaňková“ dotovat?

Petr

Pockejte az zjistite, ze existujou i dalsi zeme nez jen CR a Rakousko a lide v nich zijici se stavi ke stejnym problemum (nejen Covid) zcela odlisne…

Tomáš

Mohu jen potvrdit, včera Rjx Innsbruck-Wien, respirátory naprosto všichni.
A to jsem tak třikrát procházel soupravu.
Výjimku jsem viděl jen obsluha DoN, ti jak mohli tak ho měli dole.
Když jsem se ocitl za Břeclaví, jako bych byl v jiném světě. Tak 50% bez. Večerní tramvaj v OV, 20%. Ale fetek pořád víc.🤔

Pavel

ví pan Sůra, kde prováděli obrat soupravy ve Vídni ? Odjeli z Flughafen z 1. koleje někam jinam a tam udělali obrat soupravy a zpět z 3. koleje Flughafen, kde jezdí jen CAT a mohli tam stát tedy déle a navíc je tam spojka na 2. kolej a tedy mohli stát déle a CAT je mohl objet. Diky za info. Byl jsem tam a zajímá mne technicky možnost
obratu.

Tom

Kdyby byl vlak slušný, včetně 1. třídy, tak by mohly letecké společnosti prodávat letenky už z Brna Hl. n. s přestupem na Schwechatu.

Petr

No sehnat slusny vlak uz neni v nasich koncinach az takovej problem. Horsi je, ze ten spoj by taky musel byt spolehlivy.

Caracas

Garance přestupu a nemalé náklady při zpoždění vlaku a ulétnutí letadla by šly za kým?

Petr

Za aerolinkou, ktera by tu letenku/jizdenku prodala. V tom je celej vtip. Motivaci pro cestujiciho by byla ta garance, motivaci pro aerolinku vyssi prijem.

Avlaky

jaktože tady stojí jizdenka 490, když třeba rj má z brna na hlavak do vidně jizdenku za 170 (autobus už stojí stejně jak Gepard E.)

jaktože je cena rozdilná o 320kč+ dotace, když se zajiždí jen o kousek navíc?

(není bráno jako kritika)

Jedna paní nepovidala

Jízdenka stala 290,-

marty-t2

ČD prodává lístek z Brna na letiště za 600kč. Má ale také lepší cenu 350kč, pokud se vzdáte flexibility a koupíte lístky na konkrétní spoj pár dnů předem… Vše samozřejmě 2. třída. V první třídě se bavíme o 1778 kč resp. 850 kč…

David

Kdyz jedu pracovne tak me taxik z Brna na letiste stal 3500,-, hodne casto jedeme treba dva, nekdy i tri a vic (pak uz taxi mikrobus).
Pokud opravdu bude prvni trida na urovni cca 1700 tak o tom ani nebudu premyslet a to i presto, ze me tenhle napad v prvni chvily nadchnul a klidne bych i vlakem jel.
Ta cena musi byt v prvni rade konkurence schopna a take „zivotaschopna“, pokud to nesplnuje tak se nema cenu o neco takoveho pokouset.

marty-t2

Jen pro pořádek – reagujete na můj příspěvek udávající ceny stávajícího dopravce co nabízí cestu s přestupem na hlavním nádraží ve Vídni. Měl ilustrovat, že cena nového spojení přímo na letiště za 490 kč by nebyla vůbec drahá.

Jiří Kocurek

No já teda nevím. Vypravit vlak v čase, kdy se nezaplní a tím pádem ani nevyplatí autobus. To je jako nasadit dvojitou KT8 na linku č. 10

M19

V době špičky by se klidně mezi Bystrcí a Novolíšeňskou, uživila, když jede jen jedna, tak bývá dost plná. 😉

Gwann

nejezdila ale vždy 10 na stránskou skálu? v líšni už dlouho nebydlím….ale myslím, že to tak bývalo…od přečíslovaní tramvají, kdy do líšně jezdila nově jen 8. místo dřívějších 10, 11 a 13

M19

Jezdila a jezdí. Většina spojů jezdí jen na Geislerovu. Do Bystrce jezdí jako náhrada jedničky v úseku Hlavák – Bystrc, přes Českou a Tábor. Na Novolíšeňskou jezdí jen v pracovní dny ve špičku a ještě část spojů jezdí jen Bystrc – Hlavák. Jinak 8 stále jezdí St. Lískovec – Mifkova. Ovšem vytíženost desítky díky této nové trase stoupla.

Jiří Kocurek

Myslím samozřejmě linku 10 v bezvýlukovém stavu, v trase Nové Sady-Stránská Skála.

M19

V bezvýlukovém stavu byla trasa ve špičku Švermova – Stránská skála.

Jiří Kocurek

2010-2016 jen na Nové sady, 2016-2021 byly dvě varinaty, mimo špičku Nové Sady.

Ale snad chápete, co jsem chtěl říct: Že ten vlak je zbytečně velký, když je málo lidí i na autobus.

CHODECzJIHU

Doufám, že ten vůz na 4. snímku není určen pro provoz s cestujícími.

Jan Soukup

Máte štěstí, že jdu zrovna kolem. Ten jídelní vůz je vskutku určen pro provoz s cestujícími a nebudete tomu věřit, ale ti v něm i skutečně běžně cestují..

CHODECzJIHU

A jak je zajištěna bezpečnost cestujících, když v tom voze jsou volně ložené židličky a stoly mají ostré rohy…?

Pája

Taky jsem přemýšlel, jak je to se schválením. Pokud by tam byli lidé pouze při stání, tak OK. Ale za jízdy….

Mirek

I Vy máte naprostou pravdu! Každý, kdo by takový vůz chtěl provozovat, by měl okamžitě vrátit licenci!!! 😉

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_WRmz817.php

Mirek

Máte naprostou pravdu! Každý, kdo by takový vůz chtěl provozovat, by měl okamžitě vrátit licenci!!! 😉

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_WRmz817.php

Ludvík

V tomto článku https://zpravyzmoravy.cz/z-brna-vyjel-prvni-primy-vlak-na-videnske-letiste-zatim-zkusebne-od-jara-snad-pravidelne/ je citován konkrétnější plán. „Přes složitost jednání odhaduje, že by první dva páry vlaků mohly vyjet ideálně v dubnu. Jeden brzy ráno, druhý večer, aby vhodně navázaly na odlety a přílety letadel. Cílem Brna podle něj je, aby takových spojů jezdilo šest denně tam a zpět.“.

Co dodat? No uvidíme!

Gwann

6×100 000×365 = 219 mio Kč.
tak už se těším….

Albert

Jak jste přišel na tu cenu?

Gwann

šest spojů denně, 365 dní v roce, tenhle stál 200tis podpory – a to se platily myslím nějaké lístky – tak jsem dal půlku, 100tis spoj.

Avlaky

JE MYŠLENO 6 PÁRŮ SPOJŮ NEBO 6 SPOJŮ (3 PÁRY) ?

Martin2

No já teda nevím, ale z Brno-Slatina vede vlečka přímo na letiště. A z hlavního by se to dalo zvládnout za 15 minut. Není tohle náhodou lepší varianta zainvestovat doma?

Jan Soukup

Ale co z toho?

Gwann

tak vyrovnali bychom se ostravě.
sice by tam nadále nic nelétalo, ale předehnali bychom cajzly.

a to za to STOJÍ

jal

Polská letecká společnost LOT po roce obnoví pravidelnou linku z ostravského letiště v Mošnově do Varšavy. Spoje začnou létat od 28. března pětkrát týdně.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/letiste-mosnov-lot-linka-varsava-radkovsky.A220219_651785_ostrava-zpravy_jog

Gwann

jedná linka pět krát týdně je dobry argument pro vlak 🙂

Miloš

Dobrý počin až na tu dobu jízdy

Pepa

To je zvláštní na co vše jsou peníze po Covidu, v době šetření???? Zdá se že kraj neví kam dát další peníze z daní.

kosmik68

¨Město

Mungo

Laskavý čtenář si povšimne na obr. č5, záběr poděl skříně ode dveří = dílnou vymlácená (opravená) stěna mezi dveřmi a oknem . Rozuměj – vyklepaný kovošrot . Ostatně, stejně jako Žloutenka . To zase venku zajásali, jak se zbavili vagonového odpadu . A kravaťáci se nechávají fotit .

PetrN

Na to lze říct jen jeden argument, kterým je písmeno a trojcisli :
B249…

Daniel Jablonecký

Tak o nic jiného, než o to focení, přece nešlo. Budou volby, je potřeba materiál na sociální sítě i pro print. A dobrý fotograf umí fotit tak, aby vizuální nedostatky vagónů potlačil a tam, kde se to nepovede, nastoupí photoshop. Tady šlo o show, o nic jiného. Kdo věří ve smysluplnost takto připraveného a financovaného projektu je naivní.

Gwann

já doufám že je to jen kampaň

protože jinak to je pitomost až to duní

Avlaky

Ano vzkutku i Regiojet má ojetiny a poněkud starší vozy, no ale tímpadem ČD taky 😀

jan v

Ale ČD je má od novoty:-D

Mungo

Kastle

Petr Horák

Ten vlak je strašná zoufalost – takže se na vídeňských kolejích objeví další popelnice – nejen od ZSSK ale nově i od Gepard Express.. Upřímně všechny vídeňské železničáře ale i obyčejné cestující opravdu lituju, že na takové vraky musí koukat!

Mungo

No, heleveď, ale maj to pěkně přepatlané barvou. To ja maskovačka .

Eda

JAko nevadily by mi starší funkční vagony (když to pojede, bude topit/chladit, svítit a půjdou toalety (viď Radime?), ale ne za tu cenu – ta by taky měla odpovídat!

Jo a jízdní doba pomalu dvě hodiny, nenít o nějak sakra dost?

Miroslav Zikmund

A nějaký detailní Fahrbericht neboli vlakopis s podrobným popisem průběhu jízdy (časy průjezdu jednotlivými dopravnami na obou sítích) by nebyl.

Luboš

Potěmkinova vesnice za naše peníze. Daň po slevě na poplatníka z průměrné měsíční mzdy v ČR je 2900 Kč. Někdo ji odváděl 67 měsíců, aby se tento projekt mohl uskutečnit – přidaná hodnota nula. Příklad hospodaření státu, byť v tomto případě konkrétní samosprávy.

milan

vozy zkrachovalé společnosti locomore

Luboš

Potěmkinova vesnice…. stejně jako mezinárodní letiště České Budějovice. Letiště Vodochody kvůli pár pitomcum zazdili i když má určitě perspektivu. Takhle se jen vyhazují peníze nás všech.

Původní Pražák

Letiště Vodochody naštěstí dopadlo dobře. Že to někteří pitomci nechápou, je jen jejich boj.

kakov

A co znamená z vašeho pohledu dobře? Děkuji

Gwann

stačí ruzyně? než další bordel poblíž prahy? když kapacita ruzyně stačí…?

Radek Janata

Hlavní problém zde není neexistence přímého vlaku. Přestoupit na vídeňském Hbf z railjetu na railjet zvládne každý. Hlavní problém je tarif. Včasná jízdenka je neflexibilní, což pro návrat z letiště nechcete. A plné jízdné je absurdně vysoké.

PetrN

To je ovšem tradiční problém zkostnatelosti tarifu národního dopravce. Chybi snad už jen legendární vysmivana „vstupenka na nástupiště“, nebo rychlikovy příplatek.

Dominik

Takže co, chcete mezinárodní jízdenku za 0,50 Kč/km, zato s absolutní flexibilitou?

PetrN

Napsal jsem něco takového, ty trole, který tyhle nesmysly o tom, jak úžasně levné CD jsou píšeš na snad každou existujici sociální síť? 😄🤦‍♀️
Chci moderní cenové přijatelný tarif, ve kterém tyhle složité hovadiny, ve kterých se nevyznaji ani zaměstnanci mezinárodní pokladny na hlavaku (osobní zkušenost, „najdete si na internetu“) nebyly. Levný, přehledný, flexibilní tarif, jako to funguje na civilizovaném západě či u konkurence.

rozinka

Dominik je elitní modrá guma, tuhle diagnózu nemá smysl řešit.

zdenek

To je fakt

Miroslav Zikmund

To je jednoduché – napiště do Vídně, aby do Břeclavi instalovali jízdenkový automat a můžete si tam kupovat jízdenky VOR …
Tento tarif je jasný, stručný, přehledný. Pochopíte ho i se znalostí školní němčiny, pokud tam vídeňští hófráti nenainstalují SW obsahující „bez diakritiky“ slovanské jazyky – cesky, slovensky, slovinsky … a třeba i turecky ..

PetrN

1)

PetrN

1) Netuším, proč bych jako cestující měl psát do Vídně 2) Jako řadový cestující netuším, co je VOR, jak funguje a jak je složitý, proč taky, nezajímá mě to. 3)Nechci si kupovat jízdenky v automatu, není rok 1990,ale 2022, chci si jízdenku koupit přes internet, jako normální moderní člověk. 4)Neumím německy, proč bych měl umět pro nákup jízdenky německy? 5)Chci si jízdenku koupit v ČR a na celou trasu, tak na co mi prokurista bude automat v Rakousku? 🤦‍♀️ 6)Priplatek za IC je ekvivalent mistenky sc, to se směšným rychlikovy příplatkem nejde srovnávat. 7) Ne, vstupenka na nástupiště není nic… Číst vice »

Karl Von Bahnhof

Ty jsi hloupý a žádný moderní člověk. moderní člověk totiž umí cizí jazyk a zvládne si koupit blbý lístek v němčině nebo v angličtině.

Levnou máš včasnou jízdenku Evropa. To si umí koupit klidně i tlustý amík, který doletí na letiště Vídeň.

Air Traveller

ad bod 8 – kdy jste jel naposled v nemecku vlakem, treba takovym s-bahnem?

Air Traveller

ad 7 – vstupenka na nastupiste existuje v podstate od samotnych pocatku zeleznice u nas

Daniel Jablonecký

Tarif VOR není ještě v mobilu?

Mufiko

ČD a levné?? Ahaa

MRC

Vůči rakousku či německu levné jsou. Vázané jízednky a včasné jízdenky Evropa dokonce vycházejí mnohde nejvýhodněji.

Mufiko

To by bylo fajn

Miroslav Zikmund

Schnellzuschlag / EC Zuschlag byl běžný i v Německu … srovnejte si německé jízdné na téže trati mezi vlakem EC / IC / RB (v podstatě osobník) a vlakem ICE – v jízdném ICE je vámi zpochybňovaný příplatek …. i když cestovní doba mezi bodem A a B se liší v jednotkách minut ….
Vstupenka na nástupiště existovala „historicky“ ….

Honza

Ceny za které jezdí ČD určuje Ministerstvo financí. Problém je třeba řešit u nich 🙂

Jirka P.

A na to jsi Honzo přišel jak?

Ryk Mat

Lístky Schwechat Airport – Břeclav:
Vlaky RE přestup Vídeň Floridsdorf 1 hodina 48 minut 21,80 €
Vlaky RJ přestup Vídeň hl. n. 1 hodina 31 minuta 33,20 €
Jízdenky cestujícím prodá automat s intuitivním ovládáním v češtině. Je to dražší, než u nás, ale absurdně vysoké mi ty ceny zase nepřipadají. Otázkou je, zda jsou cesty na letiště přesně ta základní dopravní obslužnost, na kterou se všichni občané musí složit prostřednictvím svých daní. Podle mého názoru v ČR neexistuje místo, kde by letecká doprava mohla být považována za základní dopravní obslužnost a financování čehokoli s ní spojeného z veřejných prostředků by mělo být zákonem zakázáno.

PetrN

To pak je otázka co je základní obslužnost. To byste musel zakázat i dotované víkendové vlaky či busy do turistických destinací, na hory a podobne, to taky není základní obslužnost…

Ryk Mat

On je dost rozdíl mezi snahou rekreační oblasti zbavit automobilů a předvolební korupcí voličů létajících na dovolené.

Tomáš Záruba

No zase když to znamená ušetřit za „investice do rozvoje“ letiště vlastního, tak je to určitě mnohem lepší. 🙂

Granja

Možná pochopili, že letiště v poslední zatáčce před Vídní nemá do budoucna perspektivu. Určitě to rozhodování pro místní patrioty nebylo jednoduché.

Jiří Kocurek

Scotty říká, že z Vídně do Ostravy je cena od 24,90 €

Ryk Mat

Já hledal ceny do Břeclavi na dnešek, tedy žádné včasné nákupy apod. Popravdě, já do Vídně jezdím z Břeclavi zásadně bez jízdenky. Přirážky tam nevybírají a jízdenky často vůbec nekontrolují.

M@trixX

Kade isli? kolko to trvalo? ako prebiehal obrat na letisku?

M@trixX

Kolko to trvalo vidim, nedavam pozor. Co sposobilo to parminutove meskanie?

Arnošt

Nezlobte se na jiné kvůli vlastní hlouposti.

čety

Super konečně posun ještě po cestě alespoň jedna zastávka třeba Šakvice a nemá to chybu …

Jirka

Žádný Šakvice, hezky Zaječí 😀

čety

ok tak jinak Hrušovany u Brna 😀 ať mě to zastavuje u baráku 🙂

Gwann

houby! pouzdrany a ladna!

Pavel Skládaný

Já chci zastavovat i v Moravském Krumlově a Hrušovanech nad Jevišovkou. Odtud se také jezdí na letiště Schwechatu, dokonce víc než ze Šakvic.

Gwann

a obnovíme konečně ten úsek laa – hevlín.

což by IMHO byla menší blbost než ta dotace do tohodle nesmyslu

Pavel Skládaný

Jistě, už na to pomalu psychicky připravujeme Centrální komisi ministerstva dopravy. Ono i ekonomicky to vcelku rozumně vychází. Potíž je snad jen v tom, že starostka Lávy Barbora to moc nechce, neb se obává narušení klidové sídelní zóny na severní straně Laa nákladními vlaky dvakrát za hodinu, když teď je tam krásné zarážedlo a konec troleje z Vídně.

Frantisek

Klidová sídelní zóna generující kolony aut dojíždějících tam, kde se něco děje, místo aby sedli právě na ten vlak. A ať si radši jinde užijí kamiony, než by nám tu projel vlak. No jo, nejen čeká klasika. Hlavně, aby to dobře vypadalo, sloužit to nemusí.

Gwann

františku, studovat. Lava = Laa an der Thaya.
pokud tam nějaká starostka Barbara je, tak reprezentuje rakouské NIMBY, ne ceske 🙂

Gwann

ps: a ještě ta spojka z novosedel do Lávy. a trať že slavonic, cyklistezku rozjezdime sukafony

Pavel Skládaný

Spojka z Novosedel do Lávy je pasé, ale rozumně vychází východní spojka okolo Hrušovan pro bezúvraťovou jízdu Břeclav-Hevlín-Vídeň pro odklony. Slavonice teď nechme stranou, to není posila k I.koridoru a nikoho to nezajímá.

Mates

Ako autor článku, ktorý si sem poslal len dávam na vedomie že tam nikde nepíšem o tom, že CZ TRAIN je dopravcom. Nakoľko ním nie je.

tarten

Nicméně CZ Train nenalézám v obchodním rejstříku. Ani slovenském.
https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-$firma?nazev=CZ+Train

Diesel

Bohatý stát ty Čechy fakt. Další nesmysl za peníze daňového poplatníka. Kdyby tak raději byli propojené dálnice na Vídeň, hromadu lidí by si tam dojelo i samo bez nutnosti dojít státní kasu.

čety

Ten kousek chybějící dálnice mě nevadí, když tam jedu.
Ale platit parkovný na letišti mě teda přivádí do infarktu 😀
cca 1000kč za 24 hod. Tak si spočítejte na kolik vyjde týdenní dovolená ?

Diesel

No jsou zájezdy kde je v jeho ceně i parkovné u letiště. Pak jsou dovolené které si plánuje člověk sám a jen blbec by parkoval 14 dni na letišti.

čety

Asi moc necestujete

Diesel

Až dost, z Vídně obzvlášť, ale vím i kde parkovat levně.

čety

A pokud jste z okolí Brna není lepší sednout na vlak a dojet až tam. A nemyslím tím ten slátaninu se kterou tam jeli ted.

Diesel

Nejsem z Stc kraje a i tak používám auto. Skutečně vlak pro mě nebyl, není a lepší nebude.

Eda

No ale při 2-3-4 lidech to asi jaksi lepší (cenově) nebude.. pokud by se parkovalo zdarma nebo levně.

Milmic

Týden na Park C stojí 80 €.

čety

jedna noc stačila, když jsme došli k autu tak bylo odřený cca za 10.000kč
Takže raději využiju toho vlaku nebo busu až bude jezdit.

marty-t2

Stačí použít správně internet. ParkenPanda nebo ParkTiger stojí na týden 59 EUR, včetně dopravy na letiště a odvozu zpět…

Luboš

Přesně tak, levnější než v Praze…

marty-t2

Netušil jsem, že Euro je už za méně než 10 kč… Srovnatelné firmy jako FajnParking u letiště Praha účtují za stejnou službu 600kč na týden…

Diesel

Přesně toto jsem měl na mysli

Air Traveller

a vy si myslite, ze kdyz je 1000 / den, tak 15 dnu stoji 15 tisic?

osm dni ve vidni na parkovisti asi pet minut chute od letiste vyjde na nevele tri tisice.

Pavel Skládaný

A najednou je „drahá“ jízdenka na 20 Euro cenově úplně jinde…

Caracas

Kdo chce opičku, musí mít na banány…

PetrN

95 % lidi raději pojede na letiště veřejnou dopravou, pokud bude spolehlivá a kvalitní. Málokdo se chce trepat autem, bohužel v současnosti v mnoha případech neni jiná možnost, než se před dovolenou nervovat řízením na noční odlet. Váš komentář je absolutně dementní a je evidentní, že snad ani nikam necestujete, jinak byste tohle nenapsal

Diesel

Opravdu? A s těmi 95 procenty lidí jste mluvil? Že to tak víte. Soudě dle českých SPZ v okolí vídeňského letiště to asi tak horký nebude. O cestování vím své obzvlášť z Vídně. Většina těch lidí sedne po příletu raději do vlastního auta než do socky směr Čechy, ne každý je z Brna.

PetrN

Četl jste vůbec článek a víte něco o situaci ohledně cestování na vídeňské letiště? Problém je v neexistenci spolehlive a pohodlné alternativy, proto tam lidi jezdí autem, a proto se řeší možnost vlaku, aby autem jezdit nemuseli… Bože můj, trochu logiky chlape

Air Traveller

tak spolehlivá alternativa samozřejmě je – railjet do vídně a pak kousek na letiště.

ale kdo by to proboha dělal?

Pavel Skládaný

Přiznávám se , že patřím k těm šotomaniakům, kteří na Wien Hbf přesednou z vlaku do vlaku a na letiště v klidu a míru dojedou. Tím samozřejmě nic proti tomu, kdyby mi někdo chtěl vnucovat přímé spojení, ale kvůli mně to dělat nemusejí.

Miroslav Zikmund

A co byste ještě chtěl – v pracovní den máte za 24 hodiny v nabídce 28 spojení Břeclav – Flughafen Wien, víkendy „jen“ 22 spojení …

V opačném směru o něco více …

To je vám málo ?

Stačí umět hledat v jízdním řádu … kdo umí, umí – kdo neumí, čumí ….

PetrN

Ale lidi v roce 2022 nechtějí hledat v jízdním radu, řešit přestupy, nervy, že jim ujede navazny vlak, zda jim bude platit jízdenka v následujícím vlaku (po zkušenostech s CD se holt boji, že ne)… Proberte se už na tom CD konečně, nároky na cestování se změnily.

Gwann

tak ať si tu svoji tupost a lenost platí ze svého. v roce 2022.

pokud je někdo takový tydýt, že neumí vyťukat
http://www.cd.cz
zadat odkud břeclav
kam flughafen wien
a vidět spojení

nebo se taky podívat na stránky letiště

tak má prostě smůlu.

bude sedět doma, nechá se zavést busem či taxíkem či jakkoliv jinak….ale nic ho neoprávňuje očekávat, že mu jeho neschppnost bude někde nahrazovat babysittingem placeným z veřejných peněz

PS: z Wien Hbf jezdí 4 vlaky za hodinu na letiště….

tarten

Cestující chtějí jednoduchý, snadno vyhledatelný (včetně ceny) a hlavně spolehlivý spoj na letiště. Oni si totiž cestování nepletou s nějakou zajímavě obtížnou strategickou hrou.

Gwann

promiňte, ale vlak jede z Brna co dvě hodiny na wien hbf. odtam 4x za hodinu na letiště. jeden přestup.

pokud tohle je složitá strategická hra, tak smolík, jeďte si autem busem seďte doma.

ale pochybuju, že pokud nezvládáte 1 přestup, tak najdete letiště ve Vídni nebo najdete bus co tam jezdí.

tarten

Opravdu reagujete na totéž co já?

Gwann

ale pokud reagujete na pana Zikmunda, tak reaguju na vás správně. fakt není raketová věda se dostat ve Vídni na letiště. jde o to se odvážit….většina lidí akorát prndá jak něco nejde…protože by museli vystoupit ze své komfortní zóny nebo by museli říct, že se jim nechce nebo rovnou nechtějí. krásný případ byla moje maminka, která mi donedávna tvrdila, že v brně nenajde ten správný perón….a to tu žije celý život. když se chce, spousta věci najednou jde. a nemusí každý vymýšlet jak se dostat VHD z prahy do Bozkova na cca 9hod ráno….to je vskutku šílená akce. jde o… Číst vice »

Frantisek

Pan Diesel tam jezdí autem z principu. Přece nebude používat ‚smradlavou socku“, když může spoluvytvářet smradlavé kolony a nárokovat více asfaltu v krajině. 😉

PetrN

Jinak opět jste dokázal, že toho nacestovano opravdu moc nemáte. Už vás vidím, jak po X hodinovém red eye letu nadšeně budete nasedat do auta a řídit. 😀 To opravdu většina cestovatelů, o kterých píšete, nechce a pojede nikoli sockou, ale pohodlným vlakem, až tato možnost bude. Socka pak bude spíš to auto, ostatně trend západních zemí je jasný, pokud to jde, autu se moderní západní člověk vyhýbá 🙂

Gwann

pokud nechci řídit ani neumím přestoupit jednou z vlaku do vlaku, tak sorry. musím sedět na zadku doma. tam mi složitý přestup ve vídni na jižním nehrozí

Klabavátor

Přesně takhle jsem odkudsi přiletěl do Vídně, tam přesedl do auta, vyrazil na Plzeň (do Prahy nic neletělo) a u Rokycan mikrospánek. Nechci více, od té doby na letiště radši VHD. To se týká VIE, MUC, PRG, výjimečně i FRA.

Frantisek

Ale proč ne, nehod je přeci také pořád ještě málo. Já se vyhýbám silnicím i z tohoto důvodu – leckdo prostě „musí jet autem“, i kdyby měl ostatní zabít. 🙂

R2R2

Osobne znam 0 lidi, coz je priblizne 0 % 😉 kteri by chteli na letiste hromadnou dopravou. Kdyz nic jineho, tak se nikomu nechce nekolikrat prestupovat, obzvlast, pokud maji nejaka zavazadla. Na druhou stranu, moje socialni skupina muze byt vyjimkou a nema smysl na jejim zaklade cinit zadne ukvapene zavery.
Predpokladam, ze na rozdil ode mne budete vychazet z nejakeho pruzkumu na reprezentativnim vzorku populace a predpokladam, ze vam necini problem uvest zdroj.

PetrN

Můj zdroj jsou zase mi známí, z vysoké školy, z práce, téměř odevšad a v podstatě nikdo není ochoten si kazit dovolenou řízením a řešením parkování a nervů z toho, jestli tam auto po příletu bude… Ano, možná jsem taky divná sociální skupina, jak říkáte, ale já znám přesně 0, tedy přibližně to dělá 0 % lidi, kteří jsou ochotni jezdit na letiště vlastním autem.

R2R2

Zejmena u te dovolene mi spise pripada krajne neprakticke si ji kazit tahanim zavazadel na zastavku, do saliny (neco jako tramvaj, ale v Brne), do vlaku, do jineho vlaku (budou-li dostatecne stedre dotace, tak tento prestup odpadne) a pak z vlaku na letiste, kdyz je mohou nalozit do auta pristaveneho pred domem a pak z auta pristaveneho u letiste.
Pokud se nemylim, tak vetsina obyvatel Brna nema auto garazovane. Takze behem dovolene trnou, zda tam po navratu bude i kdyz ho nechaji na ulici/parkovisti pred domem.

Gwann

taxi na nádraží, to znáte? a víte, proč mají kufry kolečka?

Miroslav Zikmund

A ten kdo jede na jakékoli letiště veřejnou dopravou snad přestupovat nemusí …

tarten

Jeden přestup se dá snadno vydržet. Dost důležité ale je, jestli se nachází ve vaší komfortní zóně. Třeba jestli je ve městě které znáte (nejlépe vaše vlastní) a jestli jste tam už párkrát přestupoval.

Gwann

já znám zase celkem málo lidí, co touží po odložení si vozu na letišti za iks tisíc

Air Traveller

zrovna za měsíc a půl odlétáme z vídně směr afrika.

Ani na sekundu mě nenapadlo, že bych tam jel MHD.

ohledně nervování – mnohem větší nervování je (apson pro me) jet MHD, než autem. auto je rozhodně spolehlivější a je mnohem méně náchylnější na to zkejsnout v koloně.

PetrN

Můžete mi vysvětlit tu teorii, ve které je auto méně náchylné na zkysnuti v koloně? To mě opravdu velice zajímá.

Air Traveller

velmi jednoduse. spolehliva navigace a moznost kdykoli uhnout a jet jinudy.

to u mhd neni ani zdaleka zcela bezne.

PetrN

U MHD zcela jednoduše, spolehlivá apka, která vyhledá alternativní spojení… A když už v té zácpě jste, nejedete z ní ani autem. To, co jste napsal je absolutní nesmysl, navíc ve většině zemí je letiště spojení metrem či vlakem, kde na rozdíl od auta zácpy fakt neřešite

Air Traveller

jak treba ve vlaku seklem nekde uprostred vysociny presednu alternativni trasu ?

ona totiz ta sikovna navigace mi o te kolone rekne behem par minut po jejim vzniku. takze odbocim z dalnice davno pred tim, nez se k ni dostanu . ziva telematicka data ze silnic se dneska do navigace dostavaji okamzite.

takze jediny kriticky moment je, ze k ze kolone dojde tesne prede mnou

Pavel Skládaný

Auto má samé výhody. Proč s ním tedy nejedete až do té Afriky, v pohodlí, bez kolon a zdlouhavého čekání na odbavení na letadlo, které je vlastně také sockou? Mnozí jeli s autem i kolem světa.

Gwann

třeba byli dva, co si v Africe s autem udělali super jméno….

Gwann

jo, tak ve vídni zácpy nejsou a nikdy nebyly, zato těch zácp na trati, každý druhý den to nejede půl dne.

nikomu nenutím ať si kamkoliv jezdí vlakem či MHD.

ale přiznejte…že se vám prostě nechce. a nevymýšlejte ty rádoby racionální důvody

Air Traveller

a znova. ve vidni me zacpy zily netrhaji. proc by mely?

vam se proste nechce – ne. chce. ale auto je jednodusse praktictejsi. a spolehlivejsi.

Bohouš

Pokud vás 1,5 hod. za volantem nervuje, dovolenou jistě zasloužíte. Podle zbytku příspěvku lze usoudit, kde.

PetrN

Vy dojedete autem z Brna na letiště za 1,5 hodin?
Navíc já jezdím z Prahy, tam to 1,5 není ani do toho pitomeho Salingradu, pardon, Brna 🙂

tarten

Pak je ale pro vás patrně lepší přestupovat v té Vídni než v Brně.

Gwann

pak ale nechápu co řešíte…

brněnské nádraží bez eskalátorů, se špinavými výtahy, z nichž ten od budovy je vysloveně snadno nalezitelný, dopravně číslovanými kolejemi (neboli u 1. nástupiště je kolej č. 3….novinka od reko…ať žije SŽ) a dvěma kusými nástupišti někde v hájičku zeleném je výrazně větším problém než vyvoněný krásný vídeňský hlavák

Miroslav Zikmund

Aber nein – tohle není věc státní kasy, skrblíka Stanjury nebo tiskového mluvčího ODS Kupky, ale brněnské královny a jejích oddaných služebníků ….

Vojta

Čechy nejsou stát!

tarten

Jasně, proč by stály, Čechy jsou Jet! Asi proto se tak teď jmenuje kdejaký vlak.

Ludvar

Vynechám komentář o potřebě takovéhoto spoje a změřím se pouze na použité vagony v soupravě. Ten jídelák, nebo co to má imitovat, to je jak fotka z albánských drah, a ty kupéčka se zabudovaným stolkem, který vymyslel někdo, kdo nemá rád lidi a jejich pohodlí, to je hotové zlo..

Dog

V Albánii jste určitě vlakem nejel. Jinak byste toto nemohl napsat.

PetrN

Jistě, měli tam nasadit vrchol kultury cestování jménem B249 👏
Stolek v kupécku je ideální pro každého, kdo chce cestu trávit efektivně práci nebo sledováním filmů a podobne, a ne trávit 3 hodiny cesty cumenim na protisediciho v kupé…

Miroslav Zikmund

Máte pravdu, stoleček je ideální, ale tohle mi od pohledu připomíná vozy SNCF, kde je do vozu délky 26,40 m natěsnáno 12 kupíček, případně se jedná o řídící vůz rekonstruovaný z osobního vozu, a je tam prostor pro přepravu jízdních kol …
Nikoli neopodobné „honeckerům“ s 96 místy (2 x 12 „čtyřek).
Mohu vás ujistit, že cestování v takovém sardinkovém voze se stolečkem s osmi sedáky je opravdu úžasným zážitkem ….

Ludvar

Prý stoleček je idelální.. Očividně dost bipolární tvrzení (ostatně stejně jako to moje). Za ideálnější bych tam považoval metrovou díru v podlaze s průhledem do kolejiště..

Jan

Doporučuju návštěvu Albánie… pak pochopíš, žes napsal nesmysl… 😀

Ludvar

Neboj Honzo, někdy se do Alboše mrknu, ale to už tam budou jezdit TGV.. 😀

Mirek

Máte naprostou pravdu! Ten jídelák je hrozný! Každý, kdo by takový vůz chtěl provozovat, by měl okamžitě vrátit licenci!!! 🤣🤣🤣😉

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_WRmz817.php

Pako

Čekal bych, že brněnští radní opráší to memorandum s amíky o výstavbě roury s vakuem. To by byli ve Vídni za 20 minut. :o)

Jarda V.

Myšlenka zajímavá ale ekonomicky sebevražedná, 5 páru denně to jsou dvě jednotky (200mega spíš víc) a bez integrace S-bahn bez šance protože nikdo nedokáže pro těch pár lidí zaplatit poplatky za vlakovou cestu. I RJ jezdí do Chorvatska raději přes Maďary, je to dal o to horší cesta ale levnější.

Karel

A nemá regio od letoska jezdit přes Rakousko.

Cestujici 2

Jaké koli spojení na ranní lety či večerní lety je tragické nebo žadné , ať bus nebo vlak přes večer /noc/ rano zoufale chybí..

procvi

Přímo Gepard jezdí se svými minibusy v návaznosti na ranní odlety a večerní přílety.

Miroslav Zikmund

28 vlaků v „kladivka“ / 22 o víkendu z BV na Flughafen Wien je opravdu „tragické“ spojení ….

liposh

Až to zase někdy pojede, tak mi řekněte. půjdu si to vyfotit a možná i dovnitř na minutu vlezu…než to zase zruší 😀

Tomas

Ono kdyby to bylo takové terno, Jančura už tam těmi vlaky taky jezdí. Nápad není špatný, ale nemyslím že budou vlaky nějak vytížené.
Spíše tuším dotaci.
Jinak kdyby raději JMK konečně dotáhl s ŘSD těch pár kilometrů na Mikulov, bylo by letiště hned skvěle dostupné i tím autobusem.

Tomáš Gottschalk

Daleko víc času než mezi Pohořelicemi a Drasenhofenem se ztratí průjezdem Vídně, což by řešil tunel pod Lobau. S tím ale budete muset za zelenou Leonorou.

Miroslav Zikmund

Ono jde hlavně o kapacitu trati a jak to bude v době, kdy ÖBB Infrastuktur bude modernizovat Feerdinandku od Grenze na jih …

Daniel Jablonecký

Snažíte se ohromit znalostí němčiny?

Miroslav Zikmund

Proč – Grenze je železniční terminus technikus …

Daniel Jablonecký

Koukněte i na jiné příspěvky. Tahle modrá guma se s němčinou ráda předvádí.

Granja

Tohle snad bylo zbytečné, nemyslíte?

V.N.

Zajímalo by mne, kolik lidí z Brna a okolí využívá každý den služeb vídeňského letiště. Kolik jich je v celoročním průměru ? Nikde jsem toto číslo nečetl. Pokud někdo chce utrácet peníze daňových poplatníků tímto směrem , měl by si to dokázat obhájit.
Dále… pokud jde o zajímavé množství, poté by mne zajímalo, zda se vedla jednání s vídeňským letištěm o příspěvcích na provoz této linky. Jestliže takový Ryanair je známý tím, že všude kam létá chce slevy na poplatcích a dostává je, tak proč by podobná jednání nemohla vést brněnská radnice v kooperaci s JHM krajem.

Miroslav Zikmund

Nechť to jezdí na provozní riziko města, to si zřídí prodejní kancelář a časem se o zastupitele začne zajímat kriminálka – porušování povinností při správě cizího majetku …. v Brně Bohunicích je vazební věznice ….

M M

Ročně by to mělo být přes půl milionů občanů JMK.

marty-t2

Podle zdrojů z letiště Vídeň bylo pasažérů z jižní Moravy cca 0,5 miliónu za rok. Před Covidem. Možná to vše není jen o poplatcích, ale taky o tom za kolik Ryanair své letadlo natankuje. VIE i BTS sídlí každá hned vedle státní rafinerie… BRQ tedy ani náhodou…

marty-t2

„státní“ je volovina. Myšleno spíš „obří“ nebo „strategické“

Miroslav Zikmund

Z jižní Moravy … nikoli z Brna …
Jižní Morava je Znojmo a okolí, stejně tak jako Veselí nad Moravou …. nebo Letovice ….

král j

Čekal jsem, že se toho chopí České dráhy. Byla by to dobrá příležitost prezentovat Emila Zátopka (tedy lokomotivu).

Původní Pražák

Když ji tam tatínek uvidí na vlastní oči, tak ti ji konečně koupí jako dárek pod strom? No a nechtěl by ti koupit rovnou všechny?

Mates

Zátopek tam jazdí už dlhodobo a rakušáci majú z neho vrásky.

Miroslav Zikmund

Ten tam v minulosti (např. 2018/ 2019) jezdil ….

Kubrt

Řada 380 nepokrývá ani vlastní turnusovou potřebu..

Pája

OK, ale ať se nevrací zpět.

Bohouš

Volby, volby a zase jenom volby. Potom 4 roky klidu.

martinek.k

Chápu myšlenky radních. Ale dnešní spojení s rychlým přestupem ve Vídni za necelé dvě hodiny z Brna hl.n. až na letiště mi nepřijde vůbec špatné. Možná doplnit ještě nějaké dva okrajové spoje a bylo by to fajn 🙂 Možná ještě ve špičkách zahustit na hodinový takt. Ale přímé spoje podle mě nemají šanci se uživit..

Kody

Zajímalo by mě, jak se chtějí dostat na jízdní dobu hodinu a půl, když jenom 1:30 to trvá na Simmering a odtam to teprve uhne na Schwechat, což je další čtvrthodina. A to ještě kdoví, jestli bude volná dopravní cesta, protože tam jezdí S-Bahny, rakouský Railjety a teď po koroně už možná začal i CAT..

malej-jarda

Až rakušáci opraví celou štreku od st. hranice do Vídně, tak by to možná vyšlo.
Otázka bude, jak to bude s propustností trati, až to opravdu rozkopou.
https://zdopravy.cz/rakusane-zahajili-modernizaci-trate-na-breclav-zmizi-18-prejezdu-102601/

Zdeněk

CAT pořád nejezdí …..

Pavel Skládaný

Začíná úprava Břeclav-Stillfried na 200 km/h a i u nás se plánuje Šakvice-Břeclav na 200 km/h. Ono to postupně minutu k minutě půjde. Víc se obávám nárůstu nákladní přepravy v příštích letech. Pokud se neudělá VRT Brno-Břeclav či aspoň neobnoví Hevlín-Laa pro občasnou posilu kapacity ferdinandky, tak ty vysoké rychlosti pro osobní dopravu nemusí být reálně využitelné.

aldik

Kdyby vedli koleje do Katowic, tak udělat i přímý spoj Ostrava – Katowice Airport a vykašlat se na Mošnov. Mošnov může být jen nákladní letiště.

rozinka

Vlak na Mošnov byla hlavbě dobře vyhozená miliarda.

Permonik

Miliarda?

Jan Sova

Kdyby tam jezdily Regínama, ušetřili by cosi… Je to totiž kauf.

Permonik

A co by ušetřily? Jako že Panther dojede z Bohumina do Studenky a tam se transformuje na Regionovu?

HonzaH

Jako Brnakovi se mi to libi, nesnasim cesty na LVH v Praze. Ted to jeste zabudovat do leteckych systemu tak, aby to bylo v ramci letenky, abych se nemusel bat, ze kvuli zpozdeni vlaku prijdu o let, a bylo by to dokonale.

Gwann

a budete to platit v ceně bez dotace, čili stejně drahé jako letenka? já jenom, že se prachy nerodí na stromech….

souhlasil bych s tím, že se nějak musí řešit okrajové polohy. ale nevím, zda je třeba na tohle vlak.

ale pod lživým argumentem se složitým přestupem ve Vídní na hlavním, to celé dost smrdí

HonzaH

Uplne nevim, co myslite tou cenou bez dotace, proste by slo o to, ze by prodejce letenek garantoval, ze kdyz odjedu z Brna spravnym vlakem, tak se taky dostanu do cilove destinace stejne, jako kdyby se jednalo o letenku Brno -> cilova destinace. Samozrejme riziko mimoradnosti by bylo zapocitane do ceny letenko-jizdenky.

Co myslite tim lzivym argumentem se slozitym prestupem ve Vidni?

Gwann

že je daleko větší riziko, že se z Brna vůbec / včas nedostanete do Vídně než ze se z Wien Hbf nedostanete na letiště

pokud někdo neumí ve Vídni na hlavním přestoupit, nenajde gate na letišti

garance jízdenka – letenka…to záleží taky dost na aerolinkách, ne jen vlakovém dopravci

Pavel

200k z eraru je drobecek..hlavne at nepraskaji zilky, zdravi az na prvnim miste🤷

Y.K.

No, jen nesmí být nadrobeno moc.

Pavel

Souhlas, obskurni letiste pro cargo, spadova oblast do dvou hodin. Na airport hub se stestim hodinu je i na heathrow. Ja bych tedy radsi do Vidne vlakem, nez z Brna s prestupem 🙂

Gwann

tohle je sranda.

jen aby nestál 200tis Kč každý vlak, nejlépe v hodinovém taktu. pak máte 5 mio denně, 1,8 mld ročně.

za takovou pitomost

malej-jarda

Když to bude bez chlebíčku, třeba něco ušetří. 🙂

Viktor Nárožný

Když byl šéfem ODS Klaus, tak měl člověk jistotu, že do takových nesmyslů se veřejné peníze investovat nebudou. Nyní už je ODS stejně bezpohlavní stranou, jako všechny ostatní. Nechápu, jak takový nesmysl mohl politik, hlásící se k „pravicové“ ODS vůbec vymyslet

LiborV

Hlavní strůjci myšlenky jsou na hejtmanství, které spravuje KDU – ČSL

V.N.

U zrodu této myšlenky byla jakási Vaňková ? To je ODS a Brno , ne ?

Marana_CZE

Přesně, takovej odpad jako ODS by něco jako veřejnou dopravu nejraději zrušil… Obzvlášť někdo kdo musí krást i cizí pera, páč na vlastní nemá….

V.N.

ODS zde vládla dlouhá léta a nikdo veřejnou dopravu nerušil. To, že se snažila utlumovat dopravu na tratích bez cestujících a perspektivy, za to spíše zasluhují uznání a nikoliv dehonestaci…

Bohouš

Nerušili ji, to ne. Jen úplně zdecimovali. Nejen ODS, přispěli významně i lidovci a ČSSD. 15 let a rozvoj nulový.

Granja

Tak to buď jste hodně mladý, nebo nevíte nic. Hned po nástupu ODS mělo jít v první fázi 33 procent tratí do kopru. Nikoho nezajímali ani úseky, kde dnes jezdí přes 1000 cestujících/den. Pak se rušila ozubnice Tanvald – Harrachov (za Římana) Tuším rok 1997. Video z rozlučkových jízd je nyní i na jútú. Na vagonech jsou i jména aktérů. V konečném důsledku měly být podle plánu (dle koncepce Stráského za nápovědy tzv. „zahraničních expertů“) ponechány jen tranzitní koridory a teď si nejsem jistý, zda i několik velmi málo spojovacích tratí nebo dokonce žádné. Byl jsem u toho jako mladý… Číst vice »

Viktor Nárožný

Ono to bylo trochu jinak. Zavedla se klasifikace tratí na celostátní a regionální. S tím, že ty regionální byly určené k privatizaci. Síť regionálních drah tehdy byla o cca 30% sítě… takže nikoliv , že by měly zůstat pouze koridory. A co si budeme povídat , síť regionálních železnic , když nebudeme počítat tratě jako Liberec-Tanvald či Otrokovice-Vizovice atd. , je v podstatě na odpis…

Granja

Právě že šlo o zrušení, hlavně co nejrychleji. O privatizaci sice mluvili, ale nic z toho nebylo dotaženo do konce, natož řádně připraveno. Ty kroky měly být postupné, jenže tvrdý odpor hned na začátku vše zastavil. Byl to zmatek nad zmatek, nic víc. O tom, že stát bude pouze investovat výhradně do tzv. „výstavby“ koridorů byla již hotová věc. I když chápu, že těch 33 ptc. tratí v prvním balíku určených na odpis (privatizaci) byly často jen koncové úseky, tak tam byly i tratě typu, které jste uvedl. Pokud si dobře vzpomínám, Otrokovice – Vizovice tam byla taky. Ale což… Číst vice »

Tomas

Na to jste přišel jak? Naopak, největší chaos v dopravě dělala ČSSD a ANO, stačí se teď aktuálně podívat třeba na Koved a kdo vládne v ZLK.
Komerční doprava téměř zlikvidována jen proto, aby pár krajských couráků směr Brno mělo kšeft.
Nová licence prakticky nelze vydat, aby to mělo nějaký smysl.

kody

To by mě vážně zajímalo, jak se na tu 1:30 hodiny jízdní doby chtějí dostat. Stejně to musí dojet až na Simmering, což je jízdní doba 1:25 a odtam to teprve uhne na Schwechat, což je dalších 15 minut, a to ještě kdoví, jestli vůbec bude volná dopravní cesta, protože tam jezdí S-Bahny, rakouský Railjety a nejspíš po koroně už i CAT.

Gwann

to jsou zbytečné informace, které voliče, na které to má zapůsobit, nezajímají a ani je nepochopí.

přímý vlak. nevadí, že pojede třeba o hodinu dýl, nebo přinejlepším stejně. ale je přímý…..podívejte se co nám vaňková nadělila

LiborV

Přesně, plusové body si připíše primátorka Vaňková z ODS, přesto že jde o nápad krajské KDU – ČSL, která má tamního hejtmanam

Gwann

bílá kobyla dona Pabla začala volební kampaň….

Kody

Oni si ještě ošklivě rozbijou hubu na té 5 miliardové aréně.

Gwann

tak ale zase někteří zbohatnou.
Liberec, náš vzor! (z hlediska zadlužení města…)

Tomas

Myslíte, že stavět arénu ANO s aktivisty z předchozího vedení města, že by to zvládli lépe? Mrázek nezvládl ani dořešit těch pár pozemků u Lužánek, kdyby se mělo stavět tam.

Kody

Co to melete s aktivistama? Proč by se vůbec měla stavět nějaká aréna? A ještě k tomu z městskýho, když město si ji ani neumí samo provozovat. Ještě něco zbytečnějšího, jak vyhodit 5 miliard, tam nemáte?

Tomas

KDU?

Gwann

na hejtmanství taky září ODS a ta rovněž září na velké radnici. a zrovna vaňková o tom vlaku docela básnila. grolich rovněž nemlčel, ale tak nějak mi utkvěl v mysli méně

Peeetr

A já tomu ze začátku plánování i trochu fandil.
Ale když vidím tuhle formu startu, tak jde úplně jasně jen o předvolební trapasení.

Daniel Jablonecký

Sorry, ale co jste čekal? Tohle nemá za cíl nic jiného než udělat politickou kampaň. Do Vánoc tenhle spoj přestane jezdit, to ať se šotouši třeba stavěj na hlavu.

Granja

Ale oni to přece „nevymysleli“ kvůli šotoušům! Ti přilezli jak vosy na med.

Daniel Jablonecký

Přesně tak. A ty vosy, až to bude končit, budou nejvíc křicet.

Granja

Řekl bych, že bodat, a že těch žihadel nebude málo.

Ten_z_Biliny

To se to vymýšlí kraviny, když to nejde z vlastní kapsy.

Kubrt

Město si to vymyslelo, město si to platí, tak co? Jde to na politickou odpovědnost radních.

Gwann

ale blbost to je, ne?

Kubrt

Je. Ale hlavně záleží na tom, co si o tom budou myslet brněnští voliči. Což já nejsem 🙂

Gwann

já mám ještě čas si změnit bydliště 😉

jen si musím rozmyslet, kdo mi vadí víc. modré straky v Brně či v Praze….

Tomas

Ne že bych z ODS skákal radostí, nicméně to, co v Brně vládlo před nimi nebo to co teď vládne v Praze, je (nejen co se týká dopravy) ještě daleko horší.

Gwann

naopak v praze se mi scheinherr velice líbí…ale tam se neshodneme.

já méně pruhů pro auta dost vítám. jakkoliv na kole ani nejezdím…

a mimochodem, krom kreslení nesmyslných cyklostezek, se Scheinherrovi dost dařilo jinde

Bohouš

Například v dokončení městského okruhu, výkupu pozemků pro D0. Tam za ním zůstalo nesmazatelně bílo.

Gwann

no, takže popořadě: 1) D0 má řešit ŘSD. ne Scheinherr. a mimochodem zrovna první pozemky za cca 100 mio vykoupili. k tomu plno mají a další může poskytnout stát…ale dosud neučinil. to k té lži číslo 1. 2) ke lži č. 2 – příprava blanky II běží, buď už je nebo v krátkosti bude upravená dokumentace pro územní řízení. mimochodem, co v daných věcehc udělal nějaký z vašich idolů, třeba Ms. Udženija nebo Krnda? fakt Scheinherr není nejúžasnější, krom jiného to moc není ani politik, spíš technokrat nebo dokonce spíš technik, ale práce za ním je vidět. jak vidno, davu… Číst vice »

tarten

Scheinherra vnímám jako šílence, po kterém se asi bude muset dost „uklízet“, ale to jak úspěšně tlačí k realizaci také dobré projekty je obdivuhodné a podle mě si ještě jedno období zaslouží.

Ten_z_Bíliny

Jenže ony ty peníze města se nevzaly jen tak. To jsou peníze, které jsou z daní a měly by tak být řádně použity. Proč má město platit za něco, co už obsluhuje soukromík i když třeba autobusy.

Kubrt

Uf, překvapivě chápu, že město Brno neemituje vlastní měnu, ale hospodaří s přídělem peněz z RUD. Nicméně. Za to, jak s ním hospodaří, jsou zastupitelé – radní, odpovědní svým voličům (pokud se nejedná o trestný čin). Jestli tady radní schválili tento vlak, může se to leckomu nelíbit (mě to taky nepřijde účelné). Ale je to na stejné úrovni, jako když radní schválí příspěvek na nějakou kuturní akci, nebo na opravu T3, nebo cokoliv jiného. Vždycky se to někomu líbit bude a někomu ne. A od toho jsou volby, aby to lidi svým zastupitelům spočítali.

Tomas

Tak zrovna co se týká dopravy, tak město hospodaří docela dobře. To už mi přijde mnohem horší ten krajský nákup vlastních vlakových souprav.

Gwann

který skoro celý zacvaká EU? proč?

PS: samozřejme jen pokud to škodovka včas dodá a bude to fungovat…