Rakušané zahájili modernizaci tratě na Břeclav, zmizí 18 přejezdů

Budoucí podoba nádraží Silberwald na Nordbahn. Pramen: ÖBB Zechner & ZechnerBudoucí podoba nádraží Silberwald na Nordbahn. Pramen: ÖBB Zechner & Zechner

Stavba začíná modernizací nádraží Süßenbrunn a výstavbou podjezdu na silnici L6 v Deutsch-Wagramu.

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) zahájily na severovýchodním okraji Vídně velkou modernizaci koridoru směrem na Moravu. Zhruba 70 kilometrů dlouhá trať od Vídně k Břeclavi (Nordbahn) se bude přestavovat osm let, po modernizaci má být rychlejší a bezpečnější.

Trať se má dočkat mimo jiné nového svršku i spodku, trolejového vedení, zabezpečovacího zařízení, přestavbou projdou i všechny stanice, které budou bezbariérové. Zmizet mají všechny úrovňové přejezdy (celkem 18), rychlost se má zvýšit z dnešních 140 km/h místy až na 200 km/h (u hranic s Českou republikou).

„Modernizace přinese zlepšení v regionální dopravě a je zároveň příspěvkem Rakouska k rychlejšímu spojení do Prahy a Berlína,“ uvedla firma ÖBB-Infrastruktur. Podle ní je stavba součástí plánu na zkrácení jízdní doby mezi Prahou a Vídní na 3 hodiny a 45 minut, což je zhruba o hodinu méně než dnes (Via Vindobona). Kolem Nordbahn také vznikne řada parkovišť P+R.

Práce jsou rozděleny na dvě části: jižní mezi křižovatkou Vídeň Süßenbrunn a Gänserndorfem a severní z Gänserndorfu ke státní hranici. Stavba začíná modernizací nádraží Süßenbrunn a výstavbou podjezdu na silnici L6 v Deutsch-Wagramu. Nádraží Vídeň Süßenbrunn má být hotové do konce roku letošního roku, podjezd pak v květnu 2023.

Zejména nadcházející práce v Deutsch-Wagram ovlivní vlakovou dopravu. Některé vlaky na lince S1 mezi Floridsdorfem a Gänserndorfem budou od 5. do 20. února 2022 zrušeny, jiné pojedou oklikou. O omezení dálkových vlaků ÖBB zatím nemluví.

Tagy Nordbahn ÖBB-Infrastruktur Rakousko železniční spojení Česko - Rakousko
164 komentářů