- Železnice •
- Dopravci •
- Infrastruktura •
- Autobusy •
- Stavebnictví •
- Silnice •
- Zprávy
Výluky versus silniční uzavírky. Náhradní busy stojí v kolonách, tah na jih je ochromen
Cestujícím z Prahy na jih (a opačně) nastaly v polovině března nemalé potíže. A je jedno, zda jedou po silnici
Cestujícím z Prahy na jih (a opačně) nastaly v polovině března nemalé potíže. A je jedno, zda jedou po silnici či železnici. Výluky na 4. koridoru se zde sešly s uzavírkami silnice I/3. Uzavřená je rovněž alternativní silniční trasa I/4 přes Písek a Příbram kvůli opravě mostu u obce Nerestce.
Pevné nervy musejí mít především pasažéři na železnici, které časté výluky mezi Olbramovicemi a Chotovinami ženou do náhradních autobusů. Ty ale často vězí v koloně u Miličína na rozhraní středních a jižních Čech, kde je na hlavním tahu doprava vedena kyvadlově.
Ředitelství silnic a dálnic a Správa železniční dopravní cesty tvrdí, že uzavírky a výluky spolu koordinují; bez toho by prý situace mohla být ještě horší. „Právě díky naší vzájemné komunikaci mezi ŘSD a Středočeským krajem, byly práce na silnici I/3 posunuty o měsíc dříve, tedy na březen,“ říká mluvčí SŽDC Marek Illiaš.
Původně prý omezení na I/3 mělo nastat až v dubnu, což by kolidovalo s termínem velké nepřetržité výluky koridoru. Ta je naplánována na období od 30. března do 26. dubna. Silniční omezení u Miličína má skončit 1. dubna. Zároveň ale začala velká oprava I/3 o něco severněji mezi Benešovem a Olbramovicemi. Ta potrvá přes 90 dnů a rovněž narušuje pendlování náhradní autobusové dopravy.
„Lepší spolupráci při plánování silničních uzavírek a výluk, které vyžadují zavedení NAD, bychom uvítali. Například v tomto konkrétním případě se na naši žádost sice podařilo odložit uzavírku silnice I/3 u Miličína, ale místo toho byla povolena uzavírka silnice u Tomic. Z pohledu výluky mezi Olbramovicemi a Chotovinami je to mimo dotčený úsek, autobusy však nahrazují osobní vlaky až do Benešova, takže nám vznikla komplikace s obsluhou zastávky Tomice,“ říká mluvčí Českých drah Radek Joklík.
Trochu jinou kapitolou pak je uzavírka (s různě dlouhými objížďkami podle tonáže) na paralelním severo-jižním tahu I/4. U obce Nerestce nedaleko letské křižovatky se mění most. Volba mezi píseckou a táborskou větví tak vychází pro řidiče „prašť jako uhoď“. Podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla ale nešlo s opravou mostu otálet, neboť už byl v kategorii 5 (ze sedmi) a jeho degradace postupovala rychle. „Při délce prací sedm měsíců už jakákoliv koordinace ani není možná,“ uvedl Rýdl. I podle něj se ale uzavírky řeší na takzvané uzavírkové komisi, kde sedí zástupci investora, samospráv i dotčených firem.