- Železnice •
- Dopravci •
- Infrastruktura •
- Autobusy •
- Stavebnictví •
- Silnice •
- Zprávy
Výluky versus silniční uzavírky. Náhradní busy stojí v kolonách, tah na jih je ochromen
Autobus náhradní autobusové dopravy, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Cestujícím z Prahy na jih (a opačně) nastaly v polovině března nemalé potíže. A je jedno, zda jedou po silnici
Osobní vlaky budou naštěstí nahrazeny jen v úseku Olbramovice – Tábor viz https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/vyluka/6476/#/, z Olbramovic do Benešova jedou bez průvodčího. I tak to pro mě znamená o cca 15 minut delší cestu, denně 30 minut navíc. Pomohl by mi nástup/výstup z/do rychlíku v Chotovinách jak to vyhledá Můj vlak ofline, online to vyhledat nejde a tedy ani zakoupit jízdenku. V Idosu je u Chotovin poznámka není možný výstup a nástup.
Blbý je, že výluky mezi Chotovinami a Olbramovicemi jsou v této fázi modernizace zcela zbytečné. Dokonce někde prosakuje informace, že tyto výluky byly určeny pro hlavní fázi stavby na přepojování do nových kolejí, ale jak se zahájení stavby významně posunulo, tak to takhle vyšlo, ale už nebyla vůle výluky zrušit, když byly vysoutěžení autobusoví dopravci. Každopádně to má citelný dopad na cestující. Já to zažil před měsícem při návratu z Rakouska (směrem tam jsem to chytil, že jsme to projeli bez přesedání). Mne však SŽDC od cestování vlakem neodradí, vlaky zbožňuji! Ale kamarád mi předevčírem říkal, že jede do Českých… Číst vice »
Výluky nejsou vůbec zbytečné, drtivá většina z nich je primárně kvůli rozšiřování Nazdického zářezu v úseku Heřmaničky – Votice a toto rozšíření za provozu nelze provést (trhací práce) – celkem jde o více než 150 dní výluk, včetně loňského roku; v rámci nich probíhá i stavba základů TV. Měsíční výluka je kvůli přeložkám u Mezna, kde se stávající trať v délce několika set metrů překrývá s novou tratí – stávající kolej se musí v předstihu odsunout do polohy nové 1. koleje, aby se na jejím místě mohla vybudovat 2. kolej, která bude uvedena do provozu jako první; dále kvůli vložení… Číst vice »
To není nic nového pod sluncem. V poslední době sledují ,že výluky na tratích se shodují s uzavírkou silnice po které výlukové autobusy jezdí. V době kdy všude sedí nějaký koordinátor dopravy to svědčí o kvalitě koordinátorů
Včera jsem jel obe trasy. Ty objizdky jsou opravdu malebné, ale ve vsedni den bych tam nejel. U Capiho hnizda se obracel kamion ;-).
Výluky, uzavírky. To je tak, když se reálnou dopravou zabývají diletanti. Jak se organizují uzavírky, se učí v bakalářském studiu na dopravních vysokých školách.
Sice trochu OT, ale agenturní zpráva hovoří „Další člověk nepřežil střet se soupravou u Aše na Chebsku.“ To už Souprava začíná kromě tohoto webu působit i na Chebsku? No potěš koště.
Ahoj, pustili tě bez prášků k internetu? Doufám, že máš radost, že jsem si tvého příspěvku všimnul… 😀
Proč středočeský kraj se věnuje bez významu opravy silnice 1/3 když by měl řešit stavbu dálnice D3 už se ta stavba dálnice D3 vleče strašně dlouho bez výsledku. Když tam ta uzavírka na té silnici nebyla tak vlaky jezdili s minimálním zpožděním. A můžu říct že ČD dokáže zvládnout výluku perfektně mnohem lépe než kterýkoliv soukromí dopravce.
Za chvíli mne to čeká ta cesta tak jsem na to zvědavý.
Tak z Olbramovic odjezd o 7 min později, čekal jsem to horší, vlak obsazen tak 4-5 cestujících v kupé, R716 konkrétně.
A proč tam nezačal jezdit RJ, jak sliboval a zahájení provozu linky na jih odložil ? On přece má recept na všechno a nekašle na to jako ČD. (-:
Karel: Regiojet jezdí autobusy z Českého Krumlova do Prahy každou hodinu od 05:00 do 20:00. Z Prahy je to o hodinu posunute bez objednavky MD. Před jeho nástupem odjížděl z Českého Krumlova poslední autobus do Prahy v 16:00 a z Českých Budějovic před 17:00.
To že stav železniční infrastruktury není optimální asi víme nebo tušíme všichni. A nasazovat vlak do měsíční vyluky, kdy cesta přímým autobusem je rychlejší a pohodlnější (odpadnou přestupy) by znamenalo nulový efekt pro přesun lidí z autobusů na železnici.
No protože se všechno musí nejdřív opravit a potom teprve nastoupí soukromníci. Poslední léta stále výluka kolem Mladé Boleslavi , a šup soukromník od prosince. Rychliky Liberec-Pardubice měly být první do soukromá skoro. Ovšem nepovedla se výluka Jaroměře tak šup zpět ČD. Rychlé opravit trať na Tanvald a id prosince šup soukromník. Tuk to pěkně řídí s kapsami plných obálek
Protože mu nevyjde obrat soupravy. Na jihu by měl jednu zablokovanou (po dobu výluky).Tak to přesunul o 2 měsíce………….
Navrhuji pro náhradní dopravu Praha -JČ využít nově budované letiště u Budějovic. Problém se stáním v kolonách vyřešen 🙂 🙂 🙂
https://zdopravy.cz/zakazte-lety-mezi-amsterdamem-a-bruselem-staci-vlak-volaji-zeleni-25342/
To je ideální nápad. A můžete si zcela svobodně zvolit, zda budete stát v koloně na jihu Čech nebo v Praze směr Ruzyně. I kdyby někdy to zbytečné letiště v Budějovicích začalo fungovat, tak bude vždy doprava vlakem i se všemi výlukami rychlejší a pohodlnější.
A vzhledem k tomu, že dopravu vlakem velmi často volí lidé, kteří se snaží být aspoň trochu ohleduplní k této planetě, pak opravdu tato náhražka alternativou není.
Ten můj příspěvek byl pochopitelně myšlen ve zjevné nadsázce a měl zdůraznit absurditu a nesmyslnost stavby letištního terminálu v ČB.Nenapadlo mě,že by ho někdo mohl vzít vážně. No, evidentně jsem se zmýlil…
Já ho vážně bral asi proto, že znám docela dost lidí, kterým by cestování letadlem mezi Prahou a Budějovicemi přišlo být normální. Jsem rád, že Váš příspěvek byl nadsázkou.
Je přihodný čas pro cestující v této době objevit spojení z Prahy do ČB vlakem přes Písek. Sice běžně o něco delší, ale vzhledem k aktuálním zpožděním na hlavní trati se doba jízdy vyrovnává. Hlavně se jede příjemnější krajinou a kromě úseku u Zdic výhled neruší betonové stěny. S vázanou jízdenkou je cena přes Písek skoro stejná.
Problém má zjevně hlavně pan autor 😀
Apollo: Problém máte asi vy, když neumíte nic jiného než se hloupě vysmívat a předvádět tím vaší hloupost.
Ondra: No dobře, ale ty přece nejezdí tak často a hlavně, zdaleka ne všichni jedou z Prahy až do Budějovic, pro velkou část lidí se tím nic neřeší bohužel.
Vysmívat se věčným remcalům? A proč ne? Když se nic nedělá, je to špatně a když se dělá, je to taky špatně. Místo seriózního dopravního média vznikl další bulvár plný emocí a „odbornosti“ ála K-report.
Njn, ale kdo chce travit ve vlaku 3 hod. 20 min.
Ale má to stahovací okna!
To auta z Áček také a některá i bez švihadel. 😁
To je holt těžké. Každý si chce vozit ,,prdel,, a nikdo nechce silnici za barákem. Co s tím? Absence D3 ve Středočeském kraji se projevuje naplno, stačí se podívat na výsledky sčítání aut např kolem Benešova.
Jistě, být D3, z téhle silnice bude II/603 a takové už opravy nepotřebují a stav takových silnic je tak stále „lepší“ 😀
Ne, ale minimálně polovina z těch 25 000 aut denně by se na té II/603 vůbec neobjevila pokud by upalovala po D3 rovnou směr jih.
Těch Vašich 25 je tak někam k Benešovu, dál ani ránu. Ale chápu, že se snažíte o další navýšení tím, že postavíte dálnici, jinak zcela zbytečnou pro tak směšný objem vozidel (ve srovnání s jinými dálnicemi).
Jako obvykle OT: Někde vyšla zpráva, že rekonstrukce trati 114 je po kolejové stránce de facto hotova, zbývá dodělat ZZ. Nevím, nevím…desítka u Čížkovic i Radonic zůstala, stejně jako několik třicítek. Co je na tom hotového, zejména vzhledem k vynaloženým nákladům? Nové peróny a na nich plechové boudy? Ke zrychlení došlo jen díky zkrácení/zrušení čekačky v LbM, toť vše. Ve zprávě se ještě psalo o nových soupravách…rád bych tomu věřil, ale furt mně to nějak nejde.
Čili hlavní problém, že zavedou náhradní autobus i na úseky, kde se zrovna opravuje silnice a měl by jezdit vlak, a ono to kupodivu nefunguje?
Hlavní problém je stále neexistující D3.
Mezi výlukami na železnici a silničními uzavírkami panuje až podezřelá shoda. Kdykoliv jedu autobusem NAD neobejde se to bez objížďky. 😝
Uhnout v Miličíně na dlabanec a pak se chtít vrátit do toho hada aut, chce hodně pevné nervy. 😁
a dobré auto.
Jasně, protože takové auto kolonu přeletí, zatímco autobus v ní trapně stojí, že?
Navíc si je třeba uvědomit, co v těch kolonách nejčastěji stojí… Auta. S jedním/dvěma cestujicimi. Takových aut když máte za sebou 30, to už je celkem slušná kolona, a přitom byste je v pohodě mohli vézt jedním autobusem. Takže pane Petře, auto není řešení, naopak je to přítěž.
Proč bych nemohl jezdit sám v autě? Zaplatil jsem z něj daně a všechno co na něj kupuji je zdaněný, když nebudou auta stát bude chudýýýý
Pavel Mráček: Jenže autobus zpravidla váží 12 t a autem se dají využít i cesty do 3,5 t kde jsou zpravidla kratší objížďky.
Hlavně bus je krabice jako kamion a na silnicích 3 třídy vadí větve stromů.
Musí se objíždět a to zpomaluje a komplikuje provoz.
Tomice a okolní obce jsou úplně odříznuté od veškeré dopravy. Řešení je jednoduché: osobní vlaky nechat jezdit mezi Olbramovicemi a Benešovem. Expresy a rychlíky jezdí, proč ne osobáky? Pokud by to bylo z důvodu kapacity kolejí pro obraty souprav v Olbra, pak ať jezdí NAD za expresy už z Benešova, Olbra stejně normálně projíždějí
Os vlaky by nebyl problém nechat zajíždět klidně až do Votic (pro ulehčení Olbramovicím). Ono i jiné vlaky, jen by při otáčení nesměly být logicky obsazené obě koleje – i když i zde řešení je nasnadě – první vlak by přivezl dvě lokomotivy a následně by vždy ta jedna se mohla připojovat k soupravě z předjízdné koleje, kam by se vždy po odjetí předešlé soupravy mohla „uklidit“. Frekvence vlaků značná, prostoje nevelké.
A tamnímu starostovi by se konečně splnil „šotosen“ – rychlík do Votic 😀
No to mam radost. Takze kdyz pojedu vlakem z/do Prahy, rak se zaseknu na „puli“ cesty, kdyz pojedu busem pres Pisek tak take…
Zbývá vlak přes Písek. 🙂 Pomalu, ale plynule…
Pssssst ! Nebo tu trať někdo rozkope.
Není potřeba tajností, už se to děje. Na nejbližší 2 měsíce je tam plánováno 12 výluk.
Hlavním problém je v tom, že se prodloužení D3 z jižních Čech ku Praze začne řešit až v roce 2023 a dostavěno bude ???. Přitom by to zklidnilo dopravu v Miličíně, Olbramovicích a poloobchvatu Benešova a nemuseli by se řešit obchvaty těchto měst.
Já bych Vás rád vyvedl z omylu, prodloužení D3 se řeší už 30 let a 2023 je nejoptimističtější termín začátku stavby.
A před těmi více jak 30 lety rozvoj dálniční sítě ani s žádnou dálnicí do jižních Čech nepočítal, pouze s kapacitní komunikací s obchvaty nejzatíženějších měst a obcí.
Obchvaty tam tu autodopravu nezklidní? Mít paralelní silnice všude (pro případ uzavírek) je dost přepych.
Když on tady noerf vidí jen ten klad, že se někam rychleji dostane, ty negativní dopady stavby další dálnice v území rozlohy ČR nevnímá nebo vnímat nechce.
Jasně, dálnice v Česku nepotřebujeme….
Nepotřebujeme! Máme tu ještě podstatný zbytek železniční sítě, a kdyby někde snad nedostačovala, může se vylepšit.
Zase nějaký šotosen v noci?
Nepotřebujeme několik dálničních komunikací stejným směrem na území velikosti této republiky. Nejsme ani Německo ani Polsko, kde se takové megastavby v krajině víceméně stále ještě ztratí. Pokud nevnímáte současný tragický stav české krajiny, ve které žijete, tak je to jen Váš problém, možná, že až opravdu dojde ta voda v kohoutku, tak Vám to sepne.
Do ČB nemáme zatím ani jednu (hotovou). Ne, žádný tragický stav české krajiny nevnímám. Myslím že je na tom daleko lépe než když padl socialismus.
ApolloXI.: Hlavně by se tím uvolnila doprava v dotčených obcích a zároveň by pro cesty z Itálie či Rakouska směrem na sever vznikla alternativa k D1.
Alternativa ke kamionům a D1 by měla být hlavně ta železnice, ta miliardová investice v podobě TRANZITNÍHO koridoru. K tomu by měl především sloužit, ke tranzitu zboží zejména, lidí až posléze. A silniční alternativa tu už je, stačí pouze propojit jihočeskou D3 s D4, netřeba tahat smrad a hluk do Posázaví a hlavně další dopravu do Jesenice u Prahy.
stačí pouze propojit jihočeskou D3 s D4
… tak to by ve výsledku byl vskutku unikát. I/3 snad přes Posázaví nevede?