ŘSD obnovuje práce na D8 u Doksan a na D1 u Mirošovic a Velkého Meziříčí

Práce na D1 v úseku Humpolec - Větrný Jeníkov. Foto: SkanskaPráce na D1 v úseku Humpolec - Větrný Jeníkov. Foto: Skanska

Jarní stavební sezona přinese tento víkend na dálnice dopravní omezení, která řidiči znají už z loňského roku. Ředitelství silnic a

Jarní stavební sezona přinese tento víkend na dálnice dopravní omezení, která řidiči znají už z loňského roku. Ředitelství silnic a dálnic oznámilo obnovení prací především na dálnicích D8 a D1.

Na D8 probíhá oprava vozovky mezi kilometry 37,3 a 48,3 a v oblasti mimoúrovňových křižovatek Doksany (Exit 35) a Lukavec (Exit 45). Práce v hodnotě 311 milionů korun začaly už loni v dubnu a skončí letos na podzim.

Dělníci se vrátí na stavbu v pondělí, už o víkendu ovšem silničáři rozmístí dopravní značení omezující provoz. Mezi 40. a 46. kilometrem bude provoz převeden z pravé části dálnice na levou a bude uzavřen sjezd 45 na pravé části dálnice (bráno z Prahy na Ústí nad Labem).

„Do druhé poloviny dubna se bude v tomto úseku jezdit na polovině dálnice vedoucí z Ústí do Prahy v režimu 2 + 1. Zároveň nebude možné na cestě z Prahy sjet na exitu 45 Litoměřice, ani zde najet ve směru na Ústí nad Labem. Čerpací stanice OMV Siřejovice bude po tuto dobu mimo provoz,“ doplnil mluvčí ŘSD Jan Studecký. Ve druhé polovině dubna se práce posunou dále k Ústí nad Labem.

Naplno se rozbíhá i letošní etapa velké modernizace D1. Už od dnešního odpoledne se začne na úseku Mirošovice (Exit 21) – Hvězdonice (Exit 29) s rozmísťováním omezujících značek, které provoz převedou do levého pásu dálnice, což je směr od Brna. Silničáři zachovají režim 2 + 2 ve zúžených pruzích. Posledních 14 dní zde probíhaly práce na rozšíření dálnice. V pondělí se začne s odstraňováním povrchu.

Úsek má být zprovozněn na konci letošního roku. Výjimkou je most Hvězdonice přes řeku Sázavu, na kterém budou probíhat práce ještě v roce 2021 a také most Šmejkalka, jehož rekonstrukce se připravuje zvlášť.

Dopravní omezení se začnou od soboty objevovat i na úseku Velké Meziříčí, západ (Exit 141) – Velké Meziříčí, východ (Exit 146). Instalace dopravního omezení bude ukončena v pondělí 9. března odpoledne, následně bude provoz veden v režimu 2 + 2 jízdní pruhy na pravém dálničním pásu.

Dálnice D1 se modernizuje od roku 2013, podle původních předpokladů měla být hotova v roce 2018. Letošní rok bude pro řidiče i stavbaře zřejmě nejnáročnějším, neboť ve výstavbě bude sedm úseků o celkové délce přes 70 kilometrů. Nově se rozkope desetikilometrový úsek Devět Křížů – Ostrovačice, během března se dělníci vrátí i na úseky Soutice – Loket, Koberovice – Humpolec, Humpolec – Větrný Jeníkov a Velký Beranov – Měřín. Hotovo má být koncem roku 2021.

Modernizace D1, stav k únoru 2020. Pramen: ŘSD

Modernizace D1, stav k únoru 2020. Pramen: ŘSD

Tagy D1 D1 modernizace D8 opravy ŘSD
3 komentáře