Vrtulník s Kellnerem před nehodou manévroval těsně nad horským hřebenem

Trosky vrtulníku po nehodě na Aljašce. Foto: NTSBTrosky vrtulníku po nehodě na Aljašce. Foto: NTSB

Po nárazu do hřebenu vrtulník padal několik set metrů.

Americký Národní úřad pro bezpečnost v dopravě (NTSB) zveřejnil první předběžnou zprávu o nehodě vrtulníku společnosti Soloy Helicopters, při které na konci března zemřel většinový majitel skupiny PPF Petr Kellner.

Podle zprávy vrtulník Airbus AS350-B3 pár minut před pádem udržoval velmi nízkou výšku a rychlost při manévrování nad vrcholem horského hřebenu. Při nehodě zemřelo pět lidí, přežil jediný cestující.

Helikoptéra se k hřebenu Chugach dostala 27. března kolem 16. hodiny odpolední místního času, kdy se cestující věnovali takzvanému heliskiingu a vrtulník opakovaně létal s lyžaři po sjezdu nahoru. Poslední pohyb nastal v 18:36.

Podle vyšetřovatelů byl pohyb vrtulníku před nehodou velmi pomalý a odpovídal rychlosti jednoho uzlu (1,85 km/h). „Vrtulník ve velmi malé výšce a rychlosti několik minut manévroval nad horským hřebenem,“ uvedli vyšetřovatelé. Pravděpodobně tak podle vyšetřovatelů došlo ke srážce s terénem zhruba 15-20 stop pod vrcholem a následnému pádu zhruba 900 stop (275 metrů). Výškový rozdíl byl 500 stop, tedy zhruba 152 metrů. Vyšetřovatelé zprávu zveřejnili poté, co promluvili s jediným přeživším této nehody Davidem Horváthem.

Zákres nehody vrtulníku s Petrem Kellnerem. Foto: NTSB

Zákres nehody vrtulníku s Petrem Kellnerem. Foto: NTSB

Provozovatel vrtulníku začal nehodu řešit až ve 20 hodin, kdy se měl vrtulník vrátit na základnu. Záchranáři našli trosky o hodinu a půl později.

Tagy Petr Kellner seznam Soloy Helicopters
33 komentářů