Vrtulník s Kellnerem před nehodou manévroval těsně nad horským hřebenem
Trosky vrtulníku po nehodě na Aljašce. Foto: NTSB
Po nárazu do hřebenu vrtulník padal několik set metrů.
Po nárazu do hřebenu vrtulník padal několik set metrů.
Nechat se při lyžování vyvážet na kopec vrtulníkem, to už je vrchol rozežranosti!
A co teprv kdyby se tim vrtulnikem nechali vyvezt do udoli, to by byl jeste vetsi vrchol…
Ano, a proto vam zakazi spalovaci motor v aute ….
Tak potud nic překvapivého a zcela se shodou s cílem letu a ani nic proti ničemu. Je to jen formální popis nálezu na místě. Tihle piloti a společnosti ti nelétají na blind, mají na místech vysazení svá jistá a ověřená místa, kde vědí že se vejdou, takže otázka je jen, proč došlo ke kolizi s terénem. A to nebude lehké zodpovědět. Uvidíme. Ve velehorách se může stát lecos, náhlý roror kolem vrcholu, zvednutý sníh a chvilková prostorová dezorientace, nebo i dezorientace kvůli bílým plochám a velkým sklonům.
Otázkou je jestli ten relativně mladý pilot, jen s 2-letou praxí u dané společnosti, všechny tato místa znal … Ještě připomínám, že v prvních zprávách byla uvedena rychlost větru 22 km/hod. což ovšem není slabý vítr, ale v přepočtu je to cca 6m/s. A to už je dost silný vítr .. navíc kolem hřebenu mohl být i větší a turbulentní atd. … takže souhlas s tím co píšete o kritickém okamžiku – rozvířený prašan, apod. .. a ještě připomenu slunce .. to muselo být v 18,30 hod. už celkem nízko … ps: dle fotky ve zprávě to ale nevypadá, že… Číst vice »
Tak ve 33 letech může mít i 15+ let praxe, kdo ví kolik hodin na vrtulnících, ale tipuji tisíce. To ukážou až detaily vyšetřování. Ta firma Soloy Helicopters je opravdu velká vrtulníkářská firma a ke všemu v podmínkách Aljašky, tak si nemyslím, že by cokoliv ohledně bezpečnosti nechávali náhodě. A zelenáče určitě nechají vozit zákazníky heliskiingu, spíše povezou bednu někam do lesů :-). V horách se může stát cokoliv a to velmi rychle. Na vrcholu nemusí přistát, ani to nemusí být bezpečné, stačí když se „zaklesne“ bez úplného odlehčení kolektivu (si myslím, podle toho co jsem tak různě viděl). V… Číst vice »
Vážení mudrlanti!
… jdete do háje, umřeli lidé a už se to nezměnbí a jestli to… a nebo to… je úplně vedlejší! Nechejte profíky pracovat a zesnulé odpočívat!!!
Možná klepnul zadní vrtulí o zem.. A pak víme, jak to dopadá. Točení, sekaná.. Třeba nějaký poryv větru.. A už to bylo.
Malá výška, malá rychlost, velká lichva…smutná kombinace
Ubohý komentář…
Doufám že vám za zastávání zlodějů aspoň někdo platí
Já bych raději počkal na výsledky šetření. Mohla to zapříčinit chyba pilotáže, technická závada, nečekaný poryv větru, atentát… uvidíme k jakým závěrům se dopracují.
…a co teprve když ten vrtulník zavisí…
Zajimalo by me, kdo z pasazeru vrtulniku byl pripoutany bezpecnostnim pasem a kdo ne. Nikde nepisou, zda pan, ktery prezil, byl pripoutany.
A také, jestli neměli prošlou lékárničku, že? Ten vrtulník štrejchnul evidentně v době, kdy je měl vysadit na kopci, takže se asi nedá moc předpokládat, že v tu chvíli byl někdo uvnitř připoutaný…
A v letadle vám neříkaj že máte sedět připoutaní dokud se nezastaví?
Já myslím, že byste si měl nastudovat, jak funguje heliskiing. Ten vrtulník často ani nesedá, jen se pověsí těsně nad sníh, lidi vyskáčou a vrtulník zmizí… Srovnávat to s cestou dopravním letadlem je zcela mimo mísu.
já myslím byste se neměl tolik dívat na akční kanály
https://www.youtube.com/watch?v=JwdNzpKgb-I
BTW docela rád bych viděl vrtulník kde jde sedět s lyžema na nohou …. nebo budete skákat v lyžákách s lyžema v ruce? Nebo je hoděj z vrtulníku za váma? 🙂
Není zač. https://www.youtube.com/watch?v=RQvjhBz02ko (další si kdyžtak najděte sám)
Ano, akční kanály 🙂
Ne, normální heliskiing. Každopádně, i kdyby to byl ten váš „akční kanál“, furt to dokládá moje tvrzení, že při vysazování lyžařů vrtulník nemusí nutně dosednout na zem.
Jinak, tady máte „akční kanál s 15 zhlédnutími: https://www.youtube.com/watch?v=maJPx8V3qa4
A tím bych školení mužstva požadoval za ukončené.
Ano, Fabian Lentsch, to je takový normální heliskiing 🙂
https://www.redbull.com/car-en/athlete/fabian-lentsch
Ano, jistě že nemusí nutně dosednout na zem. Akorát holt pak někdy dosedne trochu jinak než zase na základně. Inu kdo chce kam…
event. ci vyskocil/vypadol, ak by vyskocil/vypadol hned na vrchole z minimalnej vysky tak pravdepodobne dopadne daleko lepsie nez po 200m kotrmelcoch vo vtrulniku, aj ked aj ten vyzera docela zachovalo
Nemyslím, že je to hloupá poznámka, i když i připoutaného mohli smrtelně zranit poletující předměty a osoby. Na první pohled to vypadá, že kabina je poměrně celistvá a při připoutání se ten sešup přežít dal. Zatím ovšem není ani známo, jestli byli všichni nalezeni v kabině, jakým zraněním podlehli, jak dlouho po tom sešupu ještě žili a pod.
Pilot byl nalezen mimo vrtulnik. Jsou nekde fotky kabiny? Vetsinou je videt jen jedna fotka (ta co je i v tomto clanku) a na ni je pouze ocas vrtulniku.
V takovém vrtulníku nejsou šestibodové akrobatické pásy. A normální pás přes pupek je houby platný, pokud se vrak kutálí 300 m převýšení po svahu horského štítu. Z něj vypadnete hned při prvních otočkách v momentě kdy je ze stropu podlaha.
Nezávidím přeživšímu.
Stejně bych s ním vyměnil!
Zavidite Kellnerovi, ze uz odisiel do vecnosti?
Dva šnoreři stojí v Paříži před honosnou hrobkou Rotschildů. „Ty si žijou,“ řekne obdivně jeden z nich.
Tak ten to zabil 🙂
Tohle je ze zlatého fondu židovského humoru. Jen byste k tomu měl gójům psát vysvětlení, že šnorer je žebrák. 😉