Volno pro dalších 10 kilometrů D35. Obce vzaly zpět rozklad proti povolení na úsek ze Sadové do Hořic
Vizualizace dálnice D35 u Hořic. Foto: ŘSD
ŘSD se dohodlo s obcemi na podmínkách během stavby. Soutěž vypíše na počátku příštího roku.
Myslete si co chcete, ale Mátl je člověk na správném místě. Doufám, že ho Kupka nevymění.
3x hurá. Konečně na ŘSD „objevili“ umění dohody. Přeju dobrou a rychlou stavbu ať se tam místním dobře jezdí.
Celých 10km se bude stavět jako jedna stavba? Nebo se to rozkrájí alá „salámová“ metoda ? Je nějaká statistika/studie jestli se trend „rozkrajování“ mění?
Co si přečíst článek než vstoupíte do diskuse? A mimochodem těch rozestavěných úseku D 35 bude hned několik
Článek jsem samozřejmě četl. Takže tvrdíte, že se nemůže stát, aby se daný 10km úsek rozdělil do více staveb?
A já se ptal na trend, jestli budované úseky (jakýchkoli) dálnic se zvětšují nebo ne.
Rozdělení do více staveb se moc často neděje. Spíše vyjímečně pokud je nutné nějaké SO připravit v předstihu.
Ne nemůže, je to jeden úsek.
Nemůže, tak se podívejte třeba na D35 o pár úseků dál směrem na jihovýchod (napovím Janov – Opatovec). Není zač 🙂
To, že si několik firem rozdělí úsek na menší stavby a každá staví svoji část neznamená, že se úsek staví „salámovou metodou“. Zakázku na stavu dálnice většinou vyhraje sdružení firem, kde každá staví část daného třeba 10km dlouhého úseku.
Já nemluvím o rozdělní stavby v rámci subdodavatelů. Na zmíněnémúseku se staví most v rámci I. etapy, která má své vlastní SP.
Tam jde právě o jeden konkrétní stavební objekt – železniční most nad budoucí D35. ŘŠD využívá výluku na této trati (resp.před Brnem), bude zde jezdit minimum vlaků, tak se snaží postavit most v předstihu. Na místě je pochvala, protože ještě před 10 roky by to na ŘSD nikoho ani nenapadlo. A ne ještě nadávat, ty experte.
A na to se Petr D ptal.
Pardon, mělo to být adresováno Petrovi D.
Neví se, kdy začnou najíždět bagry na stavbu D49?
Sliboval jsem zde onehdy, že se pokusím na zvovuvýkop
zajistit oslavu s jídlem a pitím, mažoretkami, televizí a že přizvu poslance z regionu, kteří na tom tvrdě makali…
Tento týden se předá staveniště, takže pak už je to na firmě.
Soubĕžná železnice s Regionovou bude velmi konkurenceschopná.
Ty snad do otevření dálnice nahradí objednané Pesy, ale jinak myslím, že ti, co tam dneska jezdí vlakem, k tomu zpravidla mají jiné důvody než absenci dálnice. Takže konkurenceschopná bude nejspíš podobně jak teď, spíš se to bude mít dopad na autobusové linky v oblasti.
Zde se s Pesami nepočítá, mají se přijít trojité Regionovy
Tomu se říká pokrok.
Aha, no škoda.
Ty Pesy budou nanejvýš křížit dálnici u Ostroměře.
Dálnice slouží dálkové dopravě, ne primárně pro obsluhu místních vesnic, narozdíl od zastávkového vlaku. Regionova sem, Regionova tam. Místní autobusové spoje beztak zůstanou na „staré“ silnici. Kleničtí asi sotva půjdou 3 km na vlak, když mají zastávku v obci.
Předpokládám, že došlo k nějaké dohodě mezi ŘSD a obcemi. Výrazě lepší řešení, než blokovat stavbu
Dyť je to v tom článku…
Ano, to máte pravdu, je výrazně lepší, když ŘSD s obcemi komunikuje, místo aby je stavělo před hotovou věc, jak bylo odjakživa zvyklé. Škoda jen, že to soudruzi z ŘSD neuměj hned taknějak od sebe a nekomunikojou s obcema hned od začátku přípravy projektu, jako to dělají podobné organizace kdekoli v civilizovaném světě.
na pár jednáních kde byli představitelé ŘSD se vyjadřovali ve smyslu, že oni jsou řádní hospodáři a tak jedou low-cost řešení a dobrovolně nevyhoví v ničem k čemu nejsou nějak donuceni.
zajímavé že mezitím na ŘSD v mapové aplikaci visí termín realizace této stavby 2023-26 zatímco tak 1-2 měsíce zpátky tam bylo ještě 2022-25, stejně tak bylo posunuto zahájení z 2022 na 2023 na dalších dvou úsecích D35, a to obchvat Vysokého Mýta a také Janov-Opatovec
V článku je to zmíněno, bude probíhat rozsáhlý archeologický průzkum. Dva zmíněné úseky D35 v pardubickém kraji nemají SP a výkupy pozemků také výrazně nepokročily. Rok 2022 bylo zbožné přání ŘSD.
A příští rok v prosinci se to posune na 2024. To už známe.
Výkup pozemkov na D35, stzav z 11/2021:
Ostrov – Vysoké mýto – 5%
Vysoké Mýto – Džbánov – 11% (podpísaných 31 z 279 zmlúv)
Džbánov – Litomyšl – 22% (podpísaných 42 z 196 zmlúv)
Janov – Opatovec – 60% (podpísaných 105 z 174 zmlúv)
To je jako něco ke chlubení? Nebo k posměchu?
Úsměvné je, že na úseku Ostrov – VM je ÚR již rok a půl, ale je vykoupeno 5%.
Tak Janov – Opatovec má ÚR 2018, kde je SP a kde jsou pozemky, docela síla
Ono se tak stalo u vícero letáků a staveb. Někteří to spojují s tím, že už máme po volbách a tak přehnaného optimismu netřeba.
Je pravda, že těch letáků bylo požehnaně co ŘSD za poslední týden aktualizovalo. Já to spíše připisoval tomu, že je po volbách a musíme ukázat, že dokážeme nahrávat nová .pdf na web.
No, zatím jaksi není komu to ukazovat, když tam sedí furt ta samá vláda. Je zcela nabíledni, žeje to kvůli tomu, co píše kolega výše – před volbami jel celej státní aparát volební kampaň Agrofertu. Stačí si, zůstaneme-li u dopravních staveb, vzpomenou na otevírání „dokončené“ D1 nebo zastávky Zahradní město. Za to by se nemusel stydět ani Zápotockej.
ŘSD vždy před koncem roku začne hromadně posouvat termíny staveb v letácích. Především u těch, co měli zahajení v následujícím roce. Letos proběhlo hormadné posouvání někdy před týdnem a dotklo se to min. 50. staveb.
Výsledkem je, že obrovské množství staveb má zahájení v roce 2026, tedy za tím střednědobým horizontem, co ŘSD využívá v mapách vystavby apod.
Střednědobý horizont je ten rok 2026. To znamená, že se rozběhla příprava, která by mohla být hotová za 5 let, ale obvyklá doba je 10.
Děje se to jak u ŘSD tak u SŽ. Ale vůči SŽ jsou ty letáky ŘSD úplně na jiné úrovni a stejně tak predikce. U SŽ by mohli mít algoritmus který na konci roku posune všechny termíny o rok a pak manuálně pár z nich opraví na ten následující. U ŘSD je to přecijen o trochu přesnější.
To bez debat, nemluvě o obsahové úrovni. Z letáku SŽ není často ani patrné jaká tam bude rychlost apod. A i když to tam uvedou, tak jen maximální. Ta bývá v nějakém krátkém úseku a jak to je ve většině úseku raději nikde neuvádí.
Buďme rádi za posun o rok. Všechny části D52 skočily na rok 2025…