Dopravci Železnice Železniční průmysl

Vlaky Českých drah poprvé táhne nová lokomotiva Bombardier TRAXX MS3

Bombardier TRAXX MS3 v čele vlaku Českých drah v Karlových Varech. Foto: Jan Plomer
Bombardier TRAXX MS3 v čele vlaku Českých drah v Karlových Varech. Foto: Jan Plomer
Zkušební provoz s osobními vlaky je podmínkou kontraktu ČD Cargo a výrobce. Lokomotivy se přesunou na Západní expresy.

V čele vlaků Českých drah se nově začaly objevovat lokomotivy, které dosud soupravy osobního dopravce nikdy netáhly. Na Karlovarsku začal zkušební provoz lokomotiv Bombardier TRAXX MS3 pro ČD Cargo i v osobní dopravě.

Nové lokomotivy budou jezdit v příštích dnech v čele vlaků mezi Karlovými Vary a Chebem, pak je čeká nasazení na Západní expresy mezi Prahou a Chebem. Zkušební provoz začíná s mírným zpožděním, původní plány počítaly s nasazením nových lokomotiv na druhou polovinu srpna.

Podle podmínek kontraktu výrobce a ČD Cargo musí nové lokomotivy ve zkušebním provozu najezdit i deset tisíc kilometrů v osobní dopravě. ČD Cargo si u Bombardieru objednal celkem deset lokomotiv řady 388.

ČD Cargo je prvním zákazníkem v Česku, který si pořídil lokomotivy řady MS3. Lokomotivy budou moci jezdit v tuzemsku a ve všech okolních státech a Maďarsku, přičemž tento soubor zemí lze podle carga ještě rozšířit o Slovinsko a Chorvatsko. Součástí výbavy je evropský zabezpečovač ETCS, kamerový systém nebo komunikační systém GSM-R.

Všech deset lokomotiv pro ČD Cargo je už vyrobeno, nedošlo ale zatím k jejich předání, probíhá zkušební provoz.

Druhým zákazníkem těchto lokomotiv v Česku bude RegioJet, první lokomotivy jsou již vyrobeny, ale ještě nedošlo k předání.

Bombardier TRAXX MS3 v čele vlaku Českých drah v Karlových Varech. Foto: Jan Plommer
Bombardier TRAXX MS3 v čele vlaku Českých drah v Karlových Varech. Foto: Jan Plommer
76 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vjkm

Kdypak se dočkáme účasti Carga ve výběrových řízeních na osobní dopravu ?

Jakub

Nikdy jsem nepochopil, co udělala Škodovka blbě se 109, že ji ČD neobjednaly víc. A taky co se zadrhlo v Německu, že tam nedostala papíry, když to všude jinde šlo.

jarda h

je to konkurenční boj, v rakousku pod záminkou exekuce od diaghuman zabavily 109 a dali jí do depa bombardieru, ten okopíroval co šlo…

Vbb

A alespoň jedna věc, kterou tam okopírovali a pak použili, je co?

Jiří Kocurek

Škoda prodá* vlaky do Německa, vpořádku, ovace! Opačným směrem by se to mělo zakázat.
A teď si představte, že to, co chcete udělat jiným se stane Vám, němci udělají stejný zákaz, jaký chcete udělat jim. Takže tolik k „nic než národní stroje“.

*) Přestože lokomotivu ani vagony vyrobit neumí, jak je dole napsáno a odsouhlaseno.

sonypolicka

Zkušební provoz začíná s mírným zpožděním, původní plány počítaly s nasazením nových lokomotiv na druhou polovinu srpna.

Véna

Elektrické lokomotivy ze Škodovky nebyly špatné, ale podobné i lepší se vyráběly ve většině ostatních zemí.

Tomáš

Nebyly, ale teď už jsou, bohužel.

Krušnohorec

Bombardier děkuje soudruhu Dlouhému a jeho kumpánům, že přerušili výrobu elektrických lokomotiv ve Škodě Plzeň skoro na dvacet let, takže poté již nebylo na co navázat.

xyz

Vladimír Dlouhý byl ve vládě skoro 20 let? 🙂

Roman

Vladimír Dlouhý je společně s partou z prognosťáku jedním z duchovních tvůrců privatizace „po česku“, jejíž následky pociťujeme do dnes.

antisocialista

Presne tak , cely kompletni komunistický kádr z Prognostického ustavu založeného KGB …v podstate DODNES vladne

andy

No máš dost vymytý mozek.

Jarek

nebo vylitý…

Krušnohorec

Soudruh Dlouhý „rozbíjel kolosy“. Tomáš Ježek na „smrtelné posteli“ přiznal, že byli naivní když si mysleli, že všechno rozbijí na kousky, vrátí se do poloviny 19. století a začnou z gruntu budovat ten správný kapitalismus.

antisocialista

To nebyla naivita – to byl zamer , Prognosticky ustav byl založen Sovetskou KGB prave pro pripad prechodu do pseudokapitalismu

Jiří Kocurek

Pracoval tam i současný prezident…

Ivan Janeček

To je vidět.

Krušnohorec

Krátce. Až od roku 1990.

Ludva

Mohu jen potvrdit slova pana Krušnohorce. Politici stopli vývoj lokomotiv ve Škodovce. Odmítli ho financovat. Zastávil se veškerý vývoj a jelikož se díky těm samým politikům značně omezilo i financování železnice, Škodovka prakticky neměla šanci. Těch téměř dvacet let zastavení vývoje, to by těžko zvládal každý výrobce. Škodovka uměla skvělé lokomotivy. Nedávno se tu v jedné diskuzi zmiňoval osobní vlak Č. Třebová – Praha odjezd 6.32, tak právě na tomto vlaku jezdila lokomotiva 163.034 a na ní se již před více než 30 lety testovalo cílové brzdění. A již tenkrát bylo funkční. Dnes je AVV něco, co neumí žádná jiná… Číst vice »

Jiří Kocurek

„Dnes je AVV něco, co neumí žádná jiná lokomotiva jen škodovácké výrobky.“

Brejlovce jsou ze Škodovky? Já měl za to, že z ČDK. Ale každá lež se hodí, když se potvrzuej křivé obvinění. Ve světě existují i dokonalejší systémy, jen se jim neříká AVV.
Radši si přiznejte, že 3600 kW, 140 km/h nebylo plně srovnatelných s 5600 kW a 200 km/h. .. jo vlastně plně srovnatelná lokomotiva se nesmí srovnávat s BR120. Už jsem to četl mockrát.

Ludva

Já ve svém příspěvku srovnával nějaké dvě lokomotivy? Nevšiml jsem si, nebo odpovídat někomu jinému ? Tak dokonalý systém jako mají naše lokomotivy a jednotky v Evropě nikdo nemá.

Jarek

Mohl byste nás seznámit blíž s tím, co je to za „systém“ a jaké jeho parametry v Evropě nikdo nemá?

Ludva

Myslel jsem AVV o kterém jsem psal dříve.

Ludva

Vy máte nějaké zkušenosti s AVV, víte vůbec co všechno umí ?

Jarek

Těmahle blbostma vás krmí v Obzoru, nebo kam na to chodíte?
Škoda uměla lokomotivy pro Rusko, nebyly špatné, ale rozhodně nebyly konkurenceschopné produkci ze západu.
A Dlouhý nic nezastavil, v Rusku přestali platit a Československo samotné (i bez problémů hospodářské transformace) těžko uživí obrovskou lokomotivku…

Ludva

Další, kdo asi lokomotivám moc nerozumí, nebo minimálně nemá přehled. Jen se zeptám, vy máte nějaké zkušenosti a víte něco o těch lokomotivách, které se před těmi více než třiceti lety vyráběly?

Jarek

Ano, tak nás poučte jaké parametry AVV na lokomotivách z Plzně z roku 1990 máte na mysli.
(Než se ztrapníte: AVV se současnými funkcemi na Ešusu vzniklo až v režii AŽD a je mnohem mladšího data.)

Vbb

AVV vzniklo v režii Výzkumného ústavu železničního.
Pokud bychom šli do historie, tak základní funkce (a první předchůdci) AVV vznikly již v 60. letech.

Ludva

Než se začneš rozčilovat a klást hloupé otázky, nejprve si přečti co jsem psal i dříve . Já psal že se AVV se začalo vyvíjet již na konci osmdesátých let a že doposud nikdo jiný nic srovnatelného se současným AVV nemá. Já tenkrát na té lokomotivě také jezdil mezi mnohými ostatními, tak o tom asi i něco vim. Umělo to již tenkrát jen o trochu míň než současné AVV. A vyvíjeli to ti samí lidé kteří na tom pak pracovali v AŽD. Nedávno jsem s jedním z nich měl delší rozhovor. Pamatoval si téměř všechna jména strojvedoucích se kterými to… Číst vice »

Vbb

Zde se nepsalo, že by o AVV projevili zájem Švýcaři. Zde se psalo, že v rámci nějakého evropského úkolu se zařízení podobné AVV zkoušelo ve Švýcarsku.

Krušnohorec

Soudruh Dlouhý prohlásil, že „Rusákům nic dodávat nebudeme, budeme vyvážet na Západ“. Čímž se Rusko uvolnilo pro Siemens.

Jarek

To je skvělý. A kolik toho tam Siemens vyvezl?

Vbb

Nikoliv „před více než 30 lety“, ale „před téměř 30 lety“.
AVV pak se Škodovkou a ing. Palíkem nemá nic společného.

joska

Dlouhý ,likvidátor českého průmyslu

Jarek

Ne že bych obhajoval Dlouhého, ale on byl ministr, ne kouzelník.
Nebo co měl Dlouhý udělat pro to, aby české podniky dohnaly 40 let časové ztráty do výzkumu a vývoje, marketingu a prodejních a servisních kapacit na evropských trzích?

jan

No, jedna věc co s Klausem mohli udělat bylo posílat ty podniky do privatizace oddlužené. Spousta z nich měla dlouhodobé úvěry, navázané na úrokovou sazbu. Když pak ČNB zvyšovala sazbu, těmhle firmám, které navíc čelily i dalším tržním obtížím, to výrazně zdražovalo obsluhu dluhu a táhlo je to do insolvence. Neříkám, že to bylo zachránilo zemi od různých finančních nájezdníků a domácích šmilánářů-kapitalistů, to asi ne, ale některým z těch firem by to určitě dalo lepší start. Ty peníze stát nakonec stejně musel vydat za sanování finančního sektoru o několik let pozděj.

Plzenak

Ano je to tak,Škoda Plzeň umela hodně a nejen lokomotivy.Dnešní Škoda uz neni to co dříve,ale jsem patriot rád bych v čele vlaků i lokomotivy od Škody snad se povede

Tomáš

Škoda už neumí nic. Ani lokomotivy a ani tramvaje. Tak to bohužel je.

antisocialista

Emil Škoda byl komunisty okraden tak jako Bata a další český skutečný podnikatelé a jejich majetek si nejprve ukradli komunisti obecne – tzv znarodnili a po čase si vzali uplne – tzv zprivatizovali
Nyni českou ekonomiku po chlapcích z Prognostáku vede pro zmenu slovensky komunistický StBak …z deste pod okap

Jiří Kocurek

… loupen. Když na vás zloděj míří kvérem, tak je to loupež.

Krušnohorec

Emil Škoda se nedočkal ani Československa natož komunistů. Škoda Plzeň za tatíčka Masaryka patřila Francouzům.
K čemu fakta, hlavně, že Vám to „myslí politicky“.

Kamil

A podíl Karla Škody takně pomíjíte, co?

jan

Jana Antonína Baťu neokradli komunisté. V osmém patře zlínského mrakodrapu, kde dnes ironicky sídlí „zaklekávací“ finanční správa, je deska ze zeleného mamoru, do níž je vytesáno na základě kterého benešova dekretu byl majetek koncernu v čechách znárodněn. (sic) Aby se republika nemusela cítit provinile, byl pak J.A., na základě rozsudku lidového soudu prohlášen za kolaboranta, a to i přesto, že strávil válku v exilu. Tohoto judikátu pak využil vyděděný syn Tomáše Bati (taktéž Tomáš) k získání kontroly nad koncernem ve světě. J.A. Baťa pak do konce života zakládal se svými spolupracovníky a kolegy města v Brazílii. Jeho jméno nebylo u… Číst vice »

Plzenak

Ano je to škoda,že ČD se chce zbavit lokomotiv od Škody.Jsem plzeňak a moc bych byl rad,aby bylo vidět reálně v čele vlaků i lokomotivy od Škody

Mašinka

Asi jsi s těma „novejma“ nejezdil:)))))

Jiří Kocurek

Zkuste se podívat, kdo byl ochoten ty lokomotivy zaplatit. Bez platícího zázkaníka můžete vyrábět, dokud nezkrachujete. Dnes se hospodským říká, že mají mít rezervy na 1 rok uzavřeného podniku, bez platících zákazníků. A že by to stát podporovat neměl, ikdyž jim to vlastním příkazem zavřel.
Takže co? Měli se daňoví poplatníci 20 roků skládat na to, aby škodovka vyráběla lokomotivy, které prodá leda tak pod cenou, protože je nikdo nechce?

Tom

Traxx by mi vůbec nevadil přímo v barvách ČD v čele ECéček… 🙂 Třeba to ve výběrku dopadne, ale upřímně mi i Vectron příjde fajn.

xyz

Zahraniční lokomotivy? Ach jo, zase budou peníze odtékat do ciziny. 😀
Úplně stejně jako by „odtékaly do ciziny“ v případě, že by ty rychlíky provozovala Arriva namísto ČD.

(Nebo že by tohle těm odpůrcům Arrivy nevadilo aneb není odtékání jako odtékání? 🙂 )

Marcel Štancl

Když Ti tam nic nepojede budeš rád i za Arrivu. Pokud tam opravdu tedy jedeš.

Jiří Kocurek

A pak nasednou do svého Passata a tradá na lyže do Alp. Přiotm aby žili podle svých názorů, tak by měli jet Škodovkou na Šumavu, do Krkonoš… Nepij víno, když kážeš vodu.

Peeetr

Vy tady děláte jako by xenofobie byla něco špatného, přitom se to plánuje jenom zvětšit z úrovně ČR na EU.

Y.K.

Xenofobie rozhodně je špatná. Druhou část souvětí nechápu.

_Pavel_

Plánujeme zvětšit oblast xenofobie? Cože??? 😮

Roman

Dopravní služby si může stát zajistit sám a nemusí posílat peníze do ciziny. Je to zbytečné a žádnou přidanou hodnotu stát nedostává. Alpy, ale Krkonošemi nenahradíte….

Jiří Kocurek

A hliník si taky může zasjistit stát sám a nemusí posílat peníze do ciziny. Co natom, že ten hliník vyšel 9x dráž, než za kolik se dal koupit. Ale když stát platí sám sobě, tak cena a kvalita může jít stranou. A dle tohoto hesla šlo všecko do kopru.

Ludva

Vím že je to ironie, ale stejně je to smutné, že jsi doposud nebyl schopný pochopit argumenty těch odpůrců Arrivy. Těm vadí něco ale úplně jiného.

xyz

Když nad tím přemýšlím, tak toto je vlastně ještě horší. V případě české Arrivy odtečou ven jen dividendy z vyplacených podílů na zisku (zatímco samotná úhrada za dopravní obslužnost zůstane přímo u nás; Arriva z ní zaplatí zaměstnance, naftu atd.).

Zato u lokomotivy pořízené „z venku“ jdou peníze úplně cizí firmě, která tyto peníze zdaní v úplně cizí zemi. A náš stát z toho nebude mít nic.

(Možná že česká SPD by na to mohla něco vymyslet, po vzoru své rétoriky o „potravinové soběstačnosti“ mj. coby „eliminaci dalšího zdražování potravin“ 🙂 ).

jva

A je schopna Škoda vyrobit moderní spolehlivou lokomotivu? Jak vidno na 380, tak ne. A její přístup k zákazníkovi je ještě horší, než té monopolní socialistické. Anebo – umí (viz vítězství v zahraničních tendrech), ale ke kvalitě a rozumné ceně ji (za hojné spoluúčasti současné politické garnitury a kecech o „rodinném stříbře) na doma nic nenutí.

Bubák2003

Mno,byla schopná což o to.Jen se to jaxi zvrhlo.Nic víc.Nevím proč máte všichni utkvělou představu,že ty němky jsou super….Nejsou a serou se taky.

Tomáš

A to nevíš jak se serou ty výrobky ze škodovky. To bys teprve koukal. Zlatej němec!

Honza

O jaká čísla spojů se prosím přesně jedná?

Marcel Štancl

Mění se to ze dne na den, ale v principu Railjety a Metropolitany budou jezdit jen Praha – Břeclav.

Zdeněk

Na co ty troubo odpovídáš?

Honza

Mě zajímá na jakých spojích budou jezdit TRAXXY MS3. Asi jste si spletl diskusi.

asdfg

On je normálně mimo mísu 😀

Honza

Zajímají mě ČÍSLA SPOJŮ, pokud nejsou do budoucna známa tak alespoň ta čísla spojů na kterých již nasazena byla.

Marcel Štancl

Pokud bude stále redukce spojů tak asi za chvíli nebude jezdit téměř nic.

Šimon

Kéž by ty vagony alespoň při tom odstavování pořádně vyčistily

Jarek

Copak Jmelí… Všimli jste si, kolik se letos urodilo jmelí?

petr

Třeba tady jsou i fotky:

https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4265689

R 612 / 92612 z Varů do Chebu 😉

Honza

Velice Vám děkuji za odpověď.

Marcel Štancl

Otázka je co bude jezdit po 18 listopadu. Pokud přestanou jezdit vlaky Praha – Vídeň tak je otázkou jaké budou další redukce.

Jiří Kocurek

Pořád se nabízí možnost zapřáhnout je namísto plecháčů na jihu ČR. To je ten nejmenší problém.

noerf

Tak trojkové traxxy půjčí Cargo Regiojetu, tamní strojvůdci se na tom alespoň zaučí než dostanou vlastní.😉

Avlaky

No jedině zadarmo že by je půjčili, RegioJet má teď lokomotiv dostatek ,

Partneři

Škoda transportation