Vlaky Českých drah poprvé táhne nová lokomotiva Bombardier TRAXX MS3
Bombardier TRAXX MS3 v čele vlaku Českých drah v Karlových Varech. Foto: Jan Plomer
Zkušební provoz s osobními vlaky je podmínkou kontraktu ČD Cargo a výrobce. Lokomotivy se přesunou na Západní expresy.
Kdypak se dočkáme účasti Carga ve výběrových řízeních na osobní dopravu ?
Nikdy jsem nepochopil, co udělala Škodovka blbě se 109, že ji ČD neobjednaly víc. A taky co se zadrhlo v Německu, že tam nedostala papíry, když to všude jinde šlo.
je to konkurenční boj, v rakousku pod záminkou exekuce od diaghuman zabavily 109 a dali jí do depa bombardieru, ten okopíroval co šlo…
A alespoň jedna věc, kterou tam okopírovali a pak použili, je co?
Škoda prodá* vlaky do Německa, vpořádku, ovace! Opačným směrem by se to mělo zakázat.
A teď si představte, že to, co chcete udělat jiným se stane Vám, němci udělají stejný zákaz, jaký chcete udělat jim. Takže tolik k „nic než národní stroje“.
*) Přestože lokomotivu ani vagony vyrobit neumí, jak je dole napsáno a odsouhlaseno.
Zkušební provoz začíná s mírným zpožděním, původní plány počítaly s nasazením nových lokomotiv na druhou polovinu srpna.
Elektrické lokomotivy ze Škodovky nebyly špatné, ale podobné i lepší se vyráběly ve většině ostatních zemí.
Nebyly, ale teď už jsou, bohužel.
Bombardier děkuje soudruhu Dlouhému a jeho kumpánům, že přerušili výrobu elektrických lokomotiv ve Škodě Plzeň skoro na dvacet let, takže poté již nebylo na co navázat.
Vladimír Dlouhý byl ve vládě skoro 20 let? 🙂
Vladimír Dlouhý je společně s partou z prognosťáku jedním z duchovních tvůrců privatizace „po česku“, jejíž následky pociťujeme do dnes.
Presne tak , cely kompletni komunistický kádr z Prognostického ustavu založeného KGB …v podstate DODNES vladne
No máš dost vymytý mozek.
nebo vylitý…
Soudruh Dlouhý „rozbíjel kolosy“. Tomáš Ježek na „smrtelné posteli“ přiznal, že byli naivní když si mysleli, že všechno rozbijí na kousky, vrátí se do poloviny 19. století a začnou z gruntu budovat ten správný kapitalismus.
To nebyla naivita – to byl zamer , Prognosticky ustav byl založen Sovetskou KGB prave pro pripad prechodu do pseudokapitalismu
Pracoval tam i současný prezident…
To je vidět.
Krátce. Až od roku 1990.
Mohu jen potvrdit slova pana Krušnohorce. Politici stopli vývoj lokomotiv ve Škodovce. Odmítli ho financovat. Zastávil se veškerý vývoj a jelikož se díky těm samým politikům značně omezilo i financování železnice, Škodovka prakticky neměla šanci. Těch téměř dvacet let zastavení vývoje, to by těžko zvládal každý výrobce. Škodovka uměla skvělé lokomotivy. Nedávno se tu v jedné diskuzi zmiňoval osobní vlak Č. Třebová – Praha odjezd 6.32, tak právě na tomto vlaku jezdila lokomotiva 163.034 a na ní se již před více než 30 lety testovalo cílové brzdění. A již tenkrát bylo funkční. Dnes je AVV něco, co neumí žádná jiná… Číst vice »
„Dnes je AVV něco, co neumí žádná jiná lokomotiva jen škodovácké výrobky.“
Brejlovce jsou ze Škodovky? Já měl za to, že z ČDK. Ale každá lež se hodí, když se potvrzuej křivé obvinění. Ve světě existují i dokonalejší systémy, jen se jim neříká AVV.
Radši si přiznejte, že 3600 kW, 140 km/h nebylo plně srovnatelných s 5600 kW a 200 km/h. .. jo vlastně plně srovnatelná lokomotiva se nesmí srovnávat s BR120. Už jsem to četl mockrát.
Já ve svém příspěvku srovnával nějaké dvě lokomotivy? Nevšiml jsem si, nebo odpovídat někomu jinému ? Tak dokonalý systém jako mají naše lokomotivy a jednotky v Evropě nikdo nemá.
Mohl byste nás seznámit blíž s tím, co je to za „systém“ a jaké jeho parametry v Evropě nikdo nemá?
Myslel jsem AVV o kterém jsem psal dříve.
Vy máte nějaké zkušenosti s AVV, víte vůbec co všechno umí ?
Těmahle blbostma vás krmí v Obzoru, nebo kam na to chodíte?
Škoda uměla lokomotivy pro Rusko, nebyly špatné, ale rozhodně nebyly konkurenceschopné produkci ze západu.
A Dlouhý nic nezastavil, v Rusku přestali platit a Československo samotné (i bez problémů hospodářské transformace) těžko uživí obrovskou lokomotivku…
Další, kdo asi lokomotivám moc nerozumí, nebo minimálně nemá přehled. Jen se zeptám, vy máte nějaké zkušenosti a víte něco o těch lokomotivách, které se před těmi více než třiceti lety vyráběly?
Ano, tak nás poučte jaké parametry AVV na lokomotivách z Plzně z roku 1990 máte na mysli.
(Než se ztrapníte: AVV se současnými funkcemi na Ešusu vzniklo až v režii AŽD a je mnohem mladšího data.)
AVV vzniklo v režii Výzkumného ústavu železničního.
Pokud bychom šli do historie, tak základní funkce (a první předchůdci) AVV vznikly již v 60. letech.
Než se začneš rozčilovat a klást hloupé otázky, nejprve si přečti co jsem psal i dříve . Já psal že se AVV se začalo vyvíjet již na konci osmdesátých let a že doposud nikdo jiný nic srovnatelného se současným AVV nemá. Já tenkrát na té lokomotivě také jezdil mezi mnohými ostatními, tak o tom asi i něco vim. Umělo to již tenkrát jen o trochu míň než současné AVV. A vyvíjeli to ti samí lidé kteří na tom pak pracovali v AŽD. Nedávno jsem s jedním z nich měl delší rozhovor. Pamatoval si téměř všechna jména strojvedoucích se kterými to… Číst vice »
Zde se nepsalo, že by o AVV projevili zájem Švýcaři. Zde se psalo, že v rámci nějakého evropského úkolu se zařízení podobné AVV zkoušelo ve Švýcarsku.
Soudruh Dlouhý prohlásil, že „Rusákům nic dodávat nebudeme, budeme vyvážet na Západ“. Čímž se Rusko uvolnilo pro Siemens.
To je skvělý. A kolik toho tam Siemens vyvezl?
Nikoliv „před více než 30 lety“, ale „před téměř 30 lety“.
AVV pak se Škodovkou a ing. Palíkem nemá nic společného.
Dlouhý ,likvidátor českého průmyslu
Ne že bych obhajoval Dlouhého, ale on byl ministr, ne kouzelník.
Nebo co měl Dlouhý udělat pro to, aby české podniky dohnaly 40 let časové ztráty do výzkumu a vývoje, marketingu a prodejních a servisních kapacit na evropských trzích?
No, jedna věc co s Klausem mohli udělat bylo posílat ty podniky do privatizace oddlužené. Spousta z nich měla dlouhodobé úvěry, navázané na úrokovou sazbu. Když pak ČNB zvyšovala sazbu, těmhle firmám, které navíc čelily i dalším tržním obtížím, to výrazně zdražovalo obsluhu dluhu a táhlo je to do insolvence. Neříkám, že to bylo zachránilo zemi od různých finančních nájezdníků a domácích šmilánářů-kapitalistů, to asi ne, ale některým z těch firem by to určitě dalo lepší start. Ty peníze stát nakonec stejně musel vydat za sanování finančního sektoru o několik let pozděj.
Ano je to tak,Škoda Plzeň umela hodně a nejen lokomotivy.Dnešní Škoda uz neni to co dříve,ale jsem patriot rád bych v čele vlaků i lokomotivy od Škody snad se povede
Škoda už neumí nic. Ani lokomotivy a ani tramvaje. Tak to bohužel je.
Emil Škoda byl komunisty okraden tak jako Bata a další český skutečný podnikatelé a jejich majetek si nejprve ukradli komunisti obecne – tzv znarodnili a po čase si vzali uplne – tzv zprivatizovali
Nyni českou ekonomiku po chlapcích z Prognostáku vede pro zmenu slovensky komunistický StBak …z deste pod okap
… loupen. Když na vás zloděj míří kvérem, tak je to loupež.
Emil Škoda se nedočkal ani Československa natož komunistů. Škoda Plzeň za tatíčka Masaryka patřila Francouzům.
K čemu fakta, hlavně, že Vám to „myslí politicky“.
A podíl Karla Škody takně pomíjíte, co?
Jana Antonína Baťu neokradli komunisté. V osmém patře zlínského mrakodrapu, kde dnes ironicky sídlí „zaklekávací“ finanční správa, je deska ze zeleného mamoru, do níž je vytesáno na základě kterého benešova dekretu byl majetek koncernu v čechách znárodněn. (sic) Aby se republika nemusela cítit provinile, byl pak J.A., na základě rozsudku lidového soudu prohlášen za kolaboranta, a to i přesto, že strávil válku v exilu. Tohoto judikátu pak využil vyděděný syn Tomáše Bati (taktéž Tomáš) k získání kontroly nad koncernem ve světě. J.A. Baťa pak do konce života zakládal se svými spolupracovníky a kolegy města v Brazílii. Jeho jméno nebylo u… Číst vice »
Ano je to škoda,že ČD se chce zbavit lokomotiv od Škody.Jsem plzeňak a moc bych byl rad,aby bylo vidět reálně v čele vlaků i lokomotivy od Škody
Asi jsi s těma „novejma“ nejezdil:)))))
Zkuste se podívat, kdo byl ochoten ty lokomotivy zaplatit. Bez platícího zázkaníka můžete vyrábět, dokud nezkrachujete. Dnes se hospodským říká, že mají mít rezervy na 1 rok uzavřeného podniku, bez platících zákazníků. A že by to stát podporovat neměl, ikdyž jim to vlastním příkazem zavřel.
Takže co? Měli se daňoví poplatníci 20 roků skládat na to, aby škodovka vyráběla lokomotivy, které prodá leda tak pod cenou, protože je nikdo nechce?
Traxx by mi vůbec nevadil přímo v barvách ČD v čele ECéček… 🙂 Třeba to ve výběrku dopadne, ale upřímně mi i Vectron příjde fajn.
Zahraniční lokomotivy? Ach jo, zase budou peníze odtékat do ciziny. 😀
Úplně stejně jako by „odtékaly do ciziny“ v případě, že by ty rychlíky provozovala Arriva namísto ČD.
(Nebo že by tohle těm odpůrcům Arrivy nevadilo aneb není odtékání jako odtékání? 🙂 )
Když Ti tam nic nepojede budeš rád i za Arrivu. Pokud tam opravdu tedy jedeš.
A pak nasednou do svého Passata a tradá na lyže do Alp. Přiotm aby žili podle svých názorů, tak by měli jet Škodovkou na Šumavu, do Krkonoš… Nepij víno, když kážeš vodu.
Vy tady děláte jako by xenofobie byla něco špatného, přitom se to plánuje jenom zvětšit z úrovně ČR na EU.
Xenofobie rozhodně je špatná. Druhou část souvětí nechápu.
Plánujeme zvětšit oblast xenofobie? Cože??? 😮
Dopravní služby si může stát zajistit sám a nemusí posílat peníze do ciziny. Je to zbytečné a žádnou přidanou hodnotu stát nedostává. Alpy, ale Krkonošemi nenahradíte….
A hliník si taky může zasjistit stát sám a nemusí posílat peníze do ciziny. Co natom, že ten hliník vyšel 9x dráž, než za kolik se dal koupit. Ale když stát platí sám sobě, tak cena a kvalita může jít stranou. A dle tohoto hesla šlo všecko do kopru.
Vím že je to ironie, ale stejně je to smutné, že jsi doposud nebyl schopný pochopit argumenty těch odpůrců Arrivy. Těm vadí něco ale úplně jiného.
Když nad tím přemýšlím, tak toto je vlastně ještě horší. V případě české Arrivy odtečou ven jen dividendy z vyplacených podílů na zisku (zatímco samotná úhrada za dopravní obslužnost zůstane přímo u nás; Arriva z ní zaplatí zaměstnance, naftu atd.).
Zato u lokomotivy pořízené „z venku“ jdou peníze úplně cizí firmě, která tyto peníze zdaní v úplně cizí zemi. A náš stát z toho nebude mít nic.
(Možná že česká SPD by na to mohla něco vymyslet, po vzoru své rétoriky o „potravinové soběstačnosti“ mj. coby „eliminaci dalšího zdražování potravin“ 🙂 ).
A je schopna Škoda vyrobit moderní spolehlivou lokomotivu? Jak vidno na 380, tak ne. A její přístup k zákazníkovi je ještě horší, než té monopolní socialistické. Anebo – umí (viz vítězství v zahraničních tendrech), ale ke kvalitě a rozumné ceně ji (za hojné spoluúčasti současné politické garnitury a kecech o „rodinném stříbře) na doma nic nenutí.
Mno,byla schopná což o to.Jen se to jaxi zvrhlo.Nic víc.Nevím proč máte všichni utkvělou představu,že ty němky jsou super….Nejsou a serou se taky.
A to nevíš jak se serou ty výrobky ze škodovky. To bys teprve koukal. Zlatej němec!
O jaká čísla spojů se prosím přesně jedná?
Mění se to ze dne na den, ale v principu Railjety a Metropolitany budou jezdit jen Praha – Břeclav.
Na co ty troubo odpovídáš?
Mě zajímá na jakých spojích budou jezdit TRAXXY MS3. Asi jste si spletl diskusi.
On je normálně mimo mísu 😀
Zajímají mě ČÍSLA SPOJŮ, pokud nejsou do budoucna známa tak alespoň ta čísla spojů na kterých již nasazena byla.
Pokud bude stále redukce spojů tak asi za chvíli nebude jezdit téměř nic.
Kéž by ty vagony alespoň při tom odstavování pořádně vyčistily
Copak Jmelí… Všimli jste si, kolik se letos urodilo jmelí?
Třeba tady jsou i fotky:
https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4265689
R 612 / 92612 z Varů do Chebu 😉
Velice Vám děkuji za odpověď.
Otázka je co bude jezdit po 18 listopadu. Pokud přestanou jezdit vlaky Praha – Vídeň tak je otázkou jaké budou další redukce.
Pořád se nabízí možnost zapřáhnout je namísto plecháčů na jihu ČR. To je ten nejmenší problém.
Tak trojkové traxxy půjčí Cargo Regiojetu, tamní strojvůdci se na tom alespoň zaučí než dostanou vlastní.😉
No jedině zadarmo že by je půjčili, RegioJet má teď lokomotiv dostatek ,