Vlajky od dálnic zmizely, Czech Outdoor odstranil nelegální reklamu. ŘSD soutěží „kácení“ billboardů
Společnost Czech Outdoor splnila svůj slib ze srpna a odstranila z okolí českých dálnic reklamní plochy dočasně polepené českými vlajkami.
Společnost Czech Outdoor splnila svůj slib ze srpna a odstranila z okolí českých dálnic reklamní plochy dočasně polepené českými vlajkami. Stalo se tak více než rok poté, co reklamní poutače nesměly podle zákona u dálnic už být. Firma za pozdní odstranění nezaplatí ani korunu. Ředitelství silnic a dálnic současně vypsalo další zakázku na likvidaci další nepovolené reklamy, k jejímuž odstranění se vlastníci nemají.
Dodržení slibu, na kterém se dohodli bez písemného závazku ministr dopravy Dan Ťok a zástupci firmy patřící do skupiny BigBoard, potvrdilo ministerstvo i firma, je patrné i z průjezdu po dálnicích.
„Společnost Czech Outdoor svůj slib splnila, všech svých 663 billboardů opravdu odstranila,“ řekla mluvčí ministerstva Lenka Rezková. „Postupujeme přesně podle závěrů tiskové konference,“ odpověděla na dotaz k postupu prací minulý týden mluvčí BigBoardu Pavlína Stránská. Polovina z odstraněných reklam je na dálnici D1.
Kolem dálnic ale zůstávají stále stovky billboardů nelegálně. Ředitelsví silnic a dálnic (ŘSD) vypsalo minulý týden dvě soutěže na odstraňování nelegálních reklamních ploch, které jsou rozděleny do dvou geografických oblastí. „Je nutné smluvně zajistit dodavatele bouracích prací reklamních zařízení umístěných na stavbách dálnic a jejich ochranných pásmech,“ uvedlo ŘSD v zadávací dokumentaci.
Hodnota obou zakázek je 132 milionů korun, jde o rámcovou smlouvu. „Počty jednotlivých typů odstraňovaných reklamních zařízení ve veřejných zakázkách jsou udávány jako maximální, aby mohly reagovat na aktuální vývoj,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Likvidace se týká především velkých reklamních zařízení, často osvětlených. Ta dál zůstávají podél dálnic.