egoe-plus
Doprava ve městě Infrastruktura Silnice

Ve Veselí nad Moravou začíná roční omezení kvůli stavbě křižovatek dvou hlavních silnic

Úpravy silnice I/54 ve Veselí nad Moravou. Foto: FB profil Veselí nad Moravou
Úpravy silnice I/54 ve Veselí nad Moravou. Foto: FB profil Veselí nad Moravou
Výstavba dvou křižovatek má zvýšit bezpečnost na styku dvou důležitých silnic.

Řidiče ve Veselí nad Moravou čeká od pondělí rok velkého dopravního omezení na průjezdu městem po silnicích I/54 a I/55. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začíná s budováním dvou okružních křižovatek, které od sebe budou vzdáleny zhruba 130 metrů a mají vyřešit dopravně nebezpečné místo ve městě.

Stavba okružních křižovatek je pro zajištění bezpečného průjezdu městem nutná. Současné stykové křižovatky silnic I/54 a I/55 jsou extrémně vytížené. Denně tudy projede zhruba 11 700 vozidel,“ řekla Lucie Trubelíková z týmu komunikace ŘSD. Zakázku za 44,8 milionu korun získal podle registru smluv Strabag.

V pondělí ráno začne podle stránek města nultá etapa, která potrvá do 28. června. Během této etapy dojde k frézování vozovky a realizaci přeložek sítí v celém profilu komunikace. Provoz vozidel ve směru od Moravského Písku bude umožněn pouze po Bartolomějské náměstí. Průjezd všech vozidel mezi Bartolomějským náměstím a centrem města přes řeku Moravu nebude v této etapě stavby možný. Naopak chodcům a cyklistům bude průchod a průjezd umožněn v koridorech vyznačených páskou.

Objízdné trasy ve Veselí nad Moravou. Foto: Městský úřad Veselí nad Moravou
Objízdné trasy ve Veselí nad Moravou. Foto: Městský úřad Veselí nad Moravou

Křižovatky se mají stavět po polovinách. Po dobu stavby bude komunikace průjezdná a doprava bude řízena semafory. Křižovatka silnic I/54 a I/55 je důležitým dopravním uzlem směrů Hodonín – Uherské Hradiště a Brno – hraniční přechod Strání. „Společně se zvýšeným pohybem chodců a cyklistů zde dochází k omezování plynulosti a bezpečnosti dopravy,“ zdůvodňuje ŘSD stavbu dvou rondelů. Celkem tak budou na krátkém úseku tři; třetí leží nedaleko na I/54.

Nové řešení styku silnic I/54 a I/55 ve Veselí nad Moravou. Pramen: ŘSD
Nové řešení styku silnic I/54 a I/55 ve Veselí nad Moravou. Pramen: ŘSD

Veselí by měla v budoucnu výrazně ulevit od tranzitu dálnice D55. Úsek Moravský Písek – Staré Město by se mohl začít stavět ještě letos.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Frantík

Na to, že tam není semafor, ty křižovatky tu dopravu dobře zvládají.

Lukas

Úplně zbytečná stavba, kruháče budou akorát na 55 způsobovat zbytečné kolony, ale ať si ty smrady ve Veselí dýchají sami. Kdyby raději křižovatky jen upravili a ten letitý tankodrom komentovat raději nebudu a tu extrémní dopravu od Blatnice bych chtěl jednou vidět.

Lukas

Z Veselí na Slovensko přes Strání je I/54 omezena do 7,5 t a ještě výškou podjezdu ve Veselí, takže jen lokální uzel, žádný důležitý mezinárodní tah.

Luke

Doprava ve Veseli je dost silna a divim se,ze na tech dvou krizovatkach neni vice nehod. Kruhace pomuzou plynulosti dopravy (takze paradoxne mene smradu ‚si tam budou dychat‘) a zaroven v exponovanych mistech zpomali dopravu u prechodu..ted v urcitych mistech prejit je peklo…Smerem od Blatnice je nejen sidliste,ale take Kaufland,Billa,takze i mistni doprava je na tomto useku hodne silna.Kazda takova stavba ma smysl,at se to konkretne Vam,Lukasi,libi nebo ne…o))

Ketchup1970

Žel zkušenost s venkovskými ale i velkomestskymi řidiči ukazuje že plynulé používání kruhového objezdu je jenom snem. Velké procento řidičů nehledá způsob jak zaplout do proudu aut ale zastaví a čeká až bude volno na celém kruhači. Nemluvě o použití druhého pruhu. To by si na Etoile v Paříži počkali dlouho .

Lukas

Vždyť píšu že je to lokální záležitost pro důchodce do Kaufu.

Van Houten

Už to bylo potřeba. Je ale smutné že to budou stavět rok. Osvětlí to někdo z oboru jak může stavba 2 křižovatek trvat tak dlouho?

Petr Kusavec

Nekolik takovych krizovatek jsem v centru měst rekonstruoval nebo předělaval a to jak pro soukromého investora tak i pro statni organizace. Mel jsem vzdy omezeni prace od 7:00 do 19:00. Pokud jsme delali hluk. Hned jsem mel email se stížnostmi. Pokud jsme prasili, zas byla stiznost. Neustale nachazite kabely a chranicky správců siti, od kterých nemate ve vyjádření. Nejlépe c miste, kde to nemjmene potřebujete. No, a napriklad loni jsem cekal na zulove obrubniky z Jeseniku 3 mesice o objednání! Mohl bych napsat cely eleborat, ale stavet v centru mesta za provozu je to nejhorší!

Kirk

Chytrý anonymní génius Van Houten by vám určitě objezdil půl Evropy aby ty obrubníky obstaral dřív. V dnešní době budeme za rok rádi.

Loket

Ale prosím Vás , vždyť je to pravda. Rok stavět dvě křižovatky je ostuda , a je to možné opravdu jen v této zaostalé , zkorumpované zemi. Ještě se těch neschopaku zastávejte proboha…

Petr Kusavec

Já nestojím na žádné straně a nikoho neobhajuji, ale dám vám tři ukázkové příklady. První je byrokracie. Potřeboval jsem vyfrézovat a položit asfalt v Praze na jedné rušné křižovatce. Cca 400 m2 ve dvou vrstvách. Papírová příprava a všechna povolení mi zabrala 3,5 měsíce intenzivní přípravy. Realizace 2 dny. Kdyby mohly firmy v jeden den, tak za cca 12 hodin mám hotovo a to za plného provozu. Měl jsem lít asfalt na chodníky. Všem jsem v okolí dal vědět, že bude probíhat tato akce. Byl už podzim, takže asfalt byl tuhy za cca 2 hodiny. Věděli to na radnici, lepil… Číst vice »

Nyvlt

V Praze? A to nevadí. 😂