Konec omezení ve Veselí nad Moravou. Po roce skončilo budování dvou okružních křižovatek

Jedna z nových okružních křižovatek ve Veselí nad Moravou. Foto: Městský úřad Veselí nad MoravouJedna z nových okružních křižovatek ve Veselí nad Moravou. Foto: Městský úřad Veselí nad Moravou

Nové řešení křižovatek má přinést bezpečnější provoz.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes ukončilo práce na velké proměně silnic I/55 a I/54 ve Veselí nad Moravou. Průjezd městem by měl být nyní bezpečnější. Stavba začala loni v červnu.

Hlavní částí stavby bylo vybudování dvou okružních křižovatek. Došlo také k opravám komunikací v ulicích Svatoplukova a Zámecká. „Práce jsme měli rozděleny na dvě stavební sezóny a neobešly se bez dopravních omezení a objízdných tras. V průběhu stavby pracovníci objevili pozůstatky původního hřbitova, které následně prozkoumali archeologové. Celkově šlo o 520 hrobů. Tento nález termín dokončení prací naštěstí příliš neposunul,“ řekl ředitel závodu ŘSD Brno David Fiala.

Cílem stavby dvou okružích křižovatek bylo zvýšení bezpečnosti v centru Veselí nad Moravou. „Silnice I/55 je velmi vytížená. Denně tudy průměrně projede více než 12 tisíc vozidel. Kromě přestavby původních stykových křižovatek na okružní jsme zrekonstruovali obě silnice v centru, doplnili cyklopruhy, parkovací zálivy a chodníky. Vše za finančního příspěvku města, kdy je potřeba poděkovat panu starostovi Kolářovi a jeho kolegům za skvělou spolupráci,“ dodal Fiala.

Nové řešení styku silnic I/54 a I/55 ve Veselí nad Moravou. Pramen: ŘSD

Nové řešení styku silnic I/54 a I/55 ve Veselí nad Moravou. Pramen: ŘSD

Křižovatky 130 metrů od sebe

Podle starosty Petra Koláře trvala diskuze nad způsobem řešení tranzitní dopravy v centru města více než dvacet let. „Spolu se stavbou nové rychlostní komunikace D55 od Starého města do Bzence a dále na Hodonín by to mělo zásadně napomoci bezpečnosti i plynulosti dopravního provozu. Dopravní omezení spojená s touto stavbou byla samozřejmě nepříjemná nejen pro Veselany, ale pro všechny řidiče z celého regionu. Všem chci poděkovat za trpělivost a pochopení,“ dodal veselský starosta Petr Kolář.

Vybudované okružní křižovatky jsou od sebe vzdáleny 130 m a jsou řešeny jako malé okružní křižovatky s jedním jízdním pruhem a jednopruhovými vjezdy a výjezdy. Obě jsou tříramenné a vnější průměr činí 27 m, středový ostrov má průměr 11 m a je lemován pojížděným prstencem ze žulové kostky šířky 2,50 m. Středový ostrov je osázen vegetací formou záhonu. Zakázku na stavbu získal Strabag za 44,8 milionu korun.

Tagy I/54 I/55 Ředitelství silnic a dálnic ŘSD Strabag Veselí nad Moravou
8 komentářů